Opentrack - náhrada FreeTracku?
|
petsild |
Přidané 09-09-2015 18:37
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Došlo k úpravě codu centrování, tak snad nebudeš jediný komu to nyní hapruje.
Já mám kupodivu ledky podélně i svisle proti objektivu docela přesně a při rozhlížení chobotnice funguje stejně jako u předchozí verze.
Upravil/a petsild dne 16-09-2015 11:02
|
|
|
|
LEON |
Přidané 10-09-2015 19:50
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
U mě RC18 s CAP konfigurací clipu funguje, jen jsem musel oproti RC17 zvednout Treshold skoro na max a body IR LED mi klesly z 19px na 10px.
|
|
|
|
joska |
Přidané 13-09-2015 18:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 141
Založený: 11.04.09
|
Aby to makalo jak má musí se clip srovnat do svislé osy .
dle obrázku zde http://joskapilot...metrie-jpg
U freetracku můžete mít clip klidně vykloněný a funguje korektně ,asi jedna z mála vad na kráse OPENTRACKU |
|
|
|
zebra-k27 |
Přidané 13-09-2015 19:58
|
Nováček
Příspěvek: 51
Založený: 12.01.15
|
kolmosť alebo zvislosť so riešil už v predchádzajúcich verziách (rc12?) mám slúchadlá creative fatal1ty a tiež neboli súbežne s osou hlavy, podložil som pod klip (od orla erichosa) zrezaný špunt od šampanského aby bol trochu súbežne a odvtedy to fachá o.k. pokles velkosti pixelov mám aj ja z 12px na 7px,používam na ps3 eye dve vrstvy filtra z diskety. |
|
|
|
petsild |
Přidané 08-10-2015 15:57
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Nejnovější rc19 obsahuje několik oprav, implementován automatický threnshold a odstraněna trhavost pohybu.
soubor: https://github.co...3-rc19.zip
Fixes important Accela bug introduced in rc16. Looking around isn't jerky like it used to since then.
- Accela is now more sensitive like rc15 used to.
- Keybindings can now use all three (shift, ctrl, alt) modifiers, and work properly with non-qwerty layouts. No joystick bindings just yet.
- PT now supports automatic threshold. Slider controls point size in pixels, and lighting becomes irrelevant.
- "Zero" keybinding resets to perfectly forward now
- There are two centering modes now, making centering useful for both inertial and optical trackers.
- Octopus is now less pixelized on the main screen.
- Minor profile system fixes |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 08-10-2015 17:32
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Zdar Petsilde,
jaký máš žebříček hodnot po skoro roce používání OT:
Tvůj rok starý žebříček aplikací (v závorce je můj - ondřej - pohled):
FreeTrack 80%
- složitá instalace a nastavení (nezajímá mě - už mám nastaveno a nic neměním, navíc se zkušenostmi mi instalace a nastavení připadá jednoduché, FT používám jako Portable)
- nestabilita náhodně padá (u mě naprosto nepadá)
- podpora ukončena, poslední verze 2.2 z 11/2008 (nezajímá mě podpora - není téměř co vylepšovat, byť bych něco našel, viz. konec příspěvku)
- větší vytížení procesoru (nesouhlasím)
+ asi i dnes nejvíce rozšířená aplikace, návody jsou na všech možných webech (nedůležité, nepotřebuji návod)
OpenTrack 95%
+ snadná instalace a jednoduché nastavení (není důležité)
+ vícebodové detailní křivky, navíc všechny osy lze doladit asymetricky (jsem spokojen s tím, jak to má FT)
+ podpora všech systémů od Linux, Apple po Windows poslední čerstvá verze 2,3 rc17p2 z 8/2015 (nezajímá mě, FT mi chodí ve Win7 parádně)
- zatím málo rozšířená aplikace a naprosto žádná reklama (bohužel, asi..)
Prakticky jedinou věcí, kterou bych na FT vylepšil, je inverzní posouvání pohledu při otočeném pohledu o 180°, čehož se bohužel nikdy nedočkám.
To není negativní kritika OT, jen hledání odpovědi, proč používat OT a ne FT, v čemž zatím nevidím smysl. Obzvlášť, pokud autor dlouhé měsíce opomíjí takové věci jako např. centrování tlačítkem joye.
Skutečně jediným smyslem, který vidím v průběžném používání OT, je stahování aktualizací => nepřímá podpora vývoje autorova SW.
Hra: IL2 BoS
PC: Celeron 2,7 GHz, 12 GB DDR3, GT 750Ti, Win 10 64bit
OpenTrack, pedály Happy, joy MS Sidewinder FF2, páky Saitek Quadrant, 1xUHD LCD
|
|
|
|
petsild |
Přidané 08-10-2015 18:16
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
V podstatě když nepotřebuješ výhody OT zůstaň klidně u FT. Já od verse OT 2,3rc9 nemám důvod se vracet o několik let vývoje zpět.
V průběhu doplňování vlákna jsem procenta hodnocení na hlavní stránce několikrát změnil, tedy moje současná hodnota 95% ve prospěch Opentrack objektivně sedí. Pet |
|
|
|
LEON |
Přidané 10-10-2015 13:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
TO Ondrej1: Vývoj aplikace FreeTrack byl před lety ukončen. Jeho nástupce je Opentrack funguje lépe, přináší nové funkce, větší komfort a navíc prochází neustálým procesem zdokonalování na bázi reakcí komunity. Proto mi přijde logické, že by ta otázka měla být položena úplně naopak:
Existuje nějaký důvod, proč nepřejít na Opentrack?
|
|
|
|
petsild |
Přidané 11-10-2015 11:28
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Drobná oprava rc19pt1.
- patchlevel 1 keyboard shortcuts sometimes failed to work, fixed.
soubor: https://github.co...rc19p1.zip |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 11-10-2015 21:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
LEON: "Existuje nějaký důvod, proč nepřejít na Opentrack?"
Ano, např. "keyboard shortcuts sometimes failed to work" |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 11-10-2015 22:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Tak jsem se rozhodl OT po roce znovu vyzkoušet. Mám nainstalovanou verzi 2.3.19.p1.
Problém: chobotnice, resp. gamedata se nechtějí pohnout.
Všechno v OT mám defaultně nastavené (tracker/protokol/filter...).
-------
Docela by mě zajímala ta funkce automatického hledání středu otáčení..
Hra: IL2 BoS
PC: Celeron 2,7 GHz, 12 GB DDR3, GT 750Ti, Win 10 64bit
OpenTrack, pedály Happy, joy MS Sidewinder FF2, páky Saitek Quadrant, 1xUHD LCD
|
|
|
|
petsild |
Přidané 11-10-2015 22:59
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Je potřeba nastavit vše správně tracker/protokol/filter a to máš jak? |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 12-10-2015 07:05
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Všechno mám na výchozích hodnotách. Jinak nerozumím otázce. Asi to mám nastavené špatně. |
|
|
|
LEON |
Přidané 12-10-2015 15:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2076
Založený: 28.10.10
|
To Ondrej1: Na FT i na OT jsem používal pouze dvě klávesový zkratky, na pauzu a na centrování, obě mi fungují. Zkus nastavit OT podle obrázků na první stránce tohoto vlákna a provézt kalibraci.
|
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 12-10-2015 23:17
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Trochu jsem se hrabal v OT:
Chobotnice už se aspoň hýbe... Kamera předtím sice snímala krásné tři body, ale v Point extraction bylo potřeba snížit min. velikost viditelných bodů na "1", čímž se z bodů staly křížky a pak to šlo. To mě fakt nenapadlo až po několika hodinách.
Na video jsem koukal, vlastně jsem si včera pročítal celou diskuzi.
Problém: Chaotickej pohled
Chobotnice s sebou hází jako pominutá, pomalu točím hlavou zprava doleva a ona při tom x-krát změní změr, nahoru, dolu, roll... Je zvláštní, že se do výchozí pozice nedostane ani po vycentrování pohledu, narozdíl od lebky z FT, která se po vycentrování vždycky dívala kolmo z monitoru.
Autokalibrace: Zřejmě je to ten červený křížek. To by zhruba souhlasilo, zdá se mi, že ho to vypočítává hodně přesně. O to víc nechápu, proč se pohled tak rozjíždí.
Problém: OT nejede ve hře.
Důvod neznám. Conf.ini mám pořád stejný, jako pro FT. Pohled se ani nehne. Tudíž jsem přesně tam, kde před rokem
Ještě zkusím poladit nějaký křivky, i když mi není jasný, proč to (aspoň zhruba) nechodí s bežnýma lineárníma křivkama, jako FT.
Hra: IL2 BoS
PC: Celeron 2,7 GHz, 12 GB DDR3, GT 750Ti, Win 10 64bit
OpenTrack, pedály Happy, joy MS Sidewinder FF2, páky Saitek Quadrant, 1xUHD LCD
|
|
|
|
petsild |
Přidané 13-10-2015 00:01
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Už na první pohled tvého problému vidím, že máš příliš malou velikost bodu jen 1px. Při pohybu jiném než přímo čelně, se musí body naprosto ztrácet a proto chobotnice bláznivě poskakuje.
Co proto můžeš udělat:
- Nezapínat automatický threshold a manuálně posouvat šoupátko, tak aby se zároveň zvětšil i bod.
- Snížit zatmavení objektivu.
- Pořiď výkoné Irled.
Přečti si můj článek test kamerek PS3 Eye, kde jsou vidět správné hodnoty velikosti bodů a rady jak vylepšit obraz kamerky.
zde: http://vwings.net...ad_id=5213
Lineární křivky si klidně nastav, jen jestli chápeš princip a nastavení v OT, jsou graficky odlišné od FT křivek.
Já rozchodil OT na IL2 hned cos tenkrát popisoval tvůj problém 2 str, 4 příspěvek hoj. Pet |
|
|
|
Ondrej1 |
Přidané 18-10-2015 11:02
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 498
Založený: 04.09.13
|
Už mi to celkem dobře běží.
Velikosti bodů byla v pohodě. Ať otočím hlavou kamkoliv, ukazovalo se "3 points OK". Problém byl (moje blbost) v ladění křivek deadzones, které se v OT nastavují opačně (prohozena x-ová a y-ová osa) než ve FT, tedy místo vysokého náběhu y má být nízký běh y.
Jinak už s tím prográmkem začínám být spokojenej, kromě občasného cuknutí chodí hladce, plynule, jemně (accela) a celkem přesně.
Největší plus programu je pro mě "správný" (oproti FT) smysl posouvání pohledu při otočení o 180°.
Ještě si s křivkama trochu pohraju a bude to dobrý.
Jak nejpřesněji vykalibrovat střed otáčení?
Hra: IL2 BoS
PC: Celeron 2,7 GHz, 12 GB DDR3, GT 750Ti, Win 10 64bit
OpenTrack, pedály Happy, joy MS Sidewinder FF2, páky Saitek Quadrant, 1xUHD LCD
|
|
|
|
petsild |
Přidané 18-10-2015 11:17
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
To cuknutí bude nejspíš ztrátou bodu který se nachází zrovna nejdál.
S nastavením kalibrace jsem spokojen dle návodu tvůrce OT.
How to get best calibration results
This is my method of calibrating and it works every time.
-At start, move your head up as if pitching up
-start
-Make left-right yaw motion
-Move head slightly lower
-If moved to the limit of where you want to pitch down, click "toggle calibration", we're done
Otherwise, repeat from start |
|
|
|
606_JuLB |
Přidané 18-10-2015 20:38
|
Uživatel
Příspěvek: 747
Založený: 26.06.13
|
Verzia rc19p1 aj momentálne najčerstvejšia podverzia -36- je pre mňa sklamaním. Žiadne výrazné zlepšenie oproti 18-ke som nezistil, skôr naopak.
Tracker prestáva pracovať náhodne, uprostred letu. Body sníma naďalej, chobotnica ale stojí.
Pomáha stlačiť centrovanie, čím sa prenos dát obnoví.
Okrem hier spomínaných v Bug vlákne na GitHub-e OT sa to týka aj CLOD-a a BoS-ka - opakovane otestované.
|
|
|
|
petsild |
Přidané 18-10-2015 20:45
|
Diskutující
Příspěvek: 4102
Založený: 30.11.14
|
Na tomhle problému se intenzivně pracuje. |
|
|