Se spitem při vzletu k sobě netahat. Jinak více méně souhlasím. Nehcat to rozjet, pedály a křidélky kontrovat momentové síly a jak se spit postaví na přední, pomalu přitahovat. K tomu dosednutí.... hodně pomalu podrovnávat a jak se kola dotknou země, tak okamžitě přestat jakkoliv hýbat pákou v jakémkoliv vertikálním směru, dokud si to nesedne i na zadek. Aspoň mně to takhle funguje velice dobře.
Co je to "nehýbat pákou v jakémkoliv vertikálním směru"? Jako s výškovkou? A s křidélky se hýbat má? A přistáváte s plynem úplně staženým? Či s vrtulí na nejjemnější nastavení? Nebo oboje?
Mně sebou ta mrcha vždycky po přistání mrskne na křídlo. Většinou se jí ani nic nestane, ale starej mě dycky dojebe...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ano, myslím s výškovkou. Ono totiž po dosednutí na přední při sebemenším přitáhnutí jde stroj opět energicky do vzduchu, při potlačení rýpe nosem v zemi a při snaze dosednout na 3 zase válčím s tvrdým přistáním. Vrtuli mám na nejvyšší otáčky. To je hodně důležité, kdyby bylo potřeba přistání náhle "odložit" a zároveň ve velkých otáčkách částečně funguje jako brzda.
Upravil/a AJaromir dne 27-12-2017 17:58
Se spitem při vzletu k sobě netahat. Jinak více méně souhlasím. Nehcat to rozjet, pedály a křidélky kontrovat momentové síly a jak se spit postaví na přední, pomalu přitahovat. K tomu dosednutí.... hodně pomalu podrovnávat a jak se kola dotknou země, tak okamžitě přestat jakkoliv hýbat pákou v jakémkoliv vertikálním směru, dokud si to nesedne i na zadek. Aspoň mně to takhle funguje velice dobře.
Co je to "nehýbat pákou v jakémkoliv vertikálním směru"? Jako s výškovkou? A s křidélky se hýbat má? A přistáváte s plynem úplně staženým? Či s vrtulí na nejjemnější nastavení? Nebo oboje?
Mně sebou ta mrcha vždycky po přistání mrskne na křídlo. Většinou se jí ani nic nestane, ale starej mě dycky dojebe...
Mám Spita od jeho vydání a dobře si pamatuji, jak jsem se musel znovu učit létat. Tenhle krásný stroj doznal v průběhu aktualizací mnoho úprav letového modelu a ta jedna z posledních pozměnila pružení a tlumení ostruhového kola. Díky tomu všemu mi současný Spit příjde hodně zjednodušený proti rané betě, jak při startu tak hlavně přistání.
Wags píše:
For takeoff, the throttle should be run up to +7 to +9 boost in about six seconds. With proper elevator trim, she will lift off by herself. I set my takeoff elevator trim to the center position on the indicator.
A má pravdu plnicí tlak nedávat moc, nechat pozvolna rozjet a sám se vznese s neutrální polohou trimu výškovky.
Na přistání je určitě lepší mít trocha plynu lehce nad volnoběh a pozvolna ubrat až po desednutí na všechny tři.
Je několik způsobů jak elegantně vzlétnout 4x jinak: YouTube Video
Pro dobrý vzlet spita jsou důležité dvě věci. Nastavit si dobře citlivost na osách směrovky tak aby to nebylo příliš citlivé ale ani málo. Prostě si najít to "své" nastavení.
(u mustafa to tak nutné není)
A další věc co mě dost pomohla jakš takš dobře vzlétat, je rozjíždět se velmi líně a pak pozvolna přidávat, když se stroj stabilizuje z gyro momentu, tak dát plyn na plno a co nejdříve se odlepit než se něco posere
Spit má řekl bych schopnosti tak trochu VSTOL, takže jde odlepit velmi rychle na krátké vzdálenosti.
Upravil/a magot dne 28-12-2017 10:37
Pro dobrý vzlet spita jsou důležité dvě věci. Nastavit si dobře citlivost na osách směrovky tak aby to nebylo příliš citlivé ale ani málo. Prostě si najít to "své" nastavení.
Můžeš postnout screenshot, jak je máš nastavené pls?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Spit zde v DCS je velmi náročné lítadlo. Když jsem si ho pořídil, nadával jsem jako špaček, zeptejte se kolegů… Křivky nám zhruba stejně jako Saburo. Ze začátku jsem vždy minimálně brousil křídlem při přistání, pokud jsem ho nerozbil. Dnes občas jó občas né. Trpělivostí jsem se to částečně naučil, částečně Spita umravnili. Jinak platí učit se, učit se a…
nakonec jsem tu věc i dovedl domů a sedl do pole. Ledadlo víceméně na odpis. Ale dovedl jsem ho domů.
[img]https://media.discordapp.net/attachments/361825547132600322/396340458319642625/unknown.png[/img] is not a valid Image.
Pro dobrý vzlet spita jsou důležité dvě věci. Nastavit si dobře citlivost na osách směrovky tak aby to nebylo příliš citlivé ale ani málo. Prostě si najít to "své" nastavení.
Můžeš postnout screenshot, jak je máš nastavené pls?
[img]https://s25.postimg.org/4ut6wlr7j/Screen_171231_165423.jpg[/img] is not a valid Image.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.