Ty jsi nějakej super rychlej. Děláš ty vůbec něco jinýho, než že sleduješ zpravodaje?
No ale zaplať pánb_h za něj, on to vždycky hezky sesumíruje, že nemusíme v práci plácat tolik času na procházení DCS fóra a můžeme se v klidu věnovat naší pracovní činnosti načež pak stejně ty bonusy co nám šéf sliboval nedostaneme
Tak jsem se s blížící se Normandií teda rozhodnul, že když už mám toho Spita mohlo by stát za to ho vyzkoušet a trošku se s ním sžít a chlapi na rovinu se přiznám, že bez asistenta pro vzlet mám obrovské, ale OBROVSKÉ problémy se odlepit..ten janek začne při sebemenší korekci směru pedály tančit jak dežo po půlnoci na romském bále..a tu mazurku většinou zakončím zabodnutej v blízkém poli řepky nějaká drobná, dobře míněná rada jak na to by se šikla třeba i jak vytrimovat na start..tohle jsem v CloDu nezažil.
Tak jsem se s blížící se Normandií teda rozhodnul, že když už mám toho Spita mohlo by stát za to ho vyzkoušet a trošku se s ním sžít a chlapi na rovinu se přiznám, že bez asistenta pro vzlet mám obrovské, ale OBROVSKÉ problémy se odlepit..ten janek začne při sebemenší korekci směru pedály tančit jak dežo po půlnoci na romském bále..a tu mazurku většinou zakončím zabodnutej v blízkém poli řepky nějaká drobná, dobře míněná rada jak na to by se šikla třeba i jak vytrimovat na start..tohle jsem v CloDu nezažil.
V podstatě každé odpoledne jsme na TS.Adresu ti pošlu do PM až dorazím z práce.
Tak jsem se s blížící se Normandií teda rozhodnul, že když už mám toho Spita mohlo by stát za to ho vyzkoušet a trošku se s ním sžít a chlapi na rovinu se přiznám, že bez asistenta pro vzlet mám obrovské, ale OBROVSKÉ problémy se odlepit..ten janek začne při sebemenší korekci směru pedály tančit jak dežo po půlnoci na romském bále..a tu mazurku většinou zakončím zabodnutej v blízkém poli řepky nějaká drobná, dobře míněná rada jak na to by se šikla třeba i jak vytrimovat na start..tohle jsem v CloDu nezažil.
Vítej v klubu! Už jsem se Spitem pár hodin nalétal. Start už jakžtakž zvládnu, let bez stálé korekce trimu nejde. Přistání! To je kapitola sama pro sebe. Dosud se mi podařilo slušně přistát jen cca 2x z mnoha pokusů. Přesto se Spitem létám rád, je velmi obratný a když to s ním někdo umí je velmi nebezpečný!
Just checking out visibility at greater distances. You can see that dots are visible at 20nm. Later on in the video though I noticed that the transition from B-17 shape to dot is off, but these aircraft models are still WIP.
Sith do you know are they going to fix the LOD B-17 models dissapearing and popping up by the time Normandy is released in early access for all?
Bunyap nabízí náhled na jednu z misí z připravované kampaně pro Spitfire.
I finally made the time to really try out the Normandy alpha map and take one of the campaign missions Wags and I have been working on up for a spin. He has been making it all happen in the mission editor while I have been providing the research and mission briefings so I haven't spent much time in the air yet. Here are a few shots from one of the missions:
It is a breezy day at Advanced Landing Ground B.3, Sainte Croix as we get airborne for an armed reconnaissance. I am leading the squadron east of Caen and maybe as far as Evreux looking for movement on the ground and in the air.
Flying was wiped out earlier in the day due to low clouds and muddy taxiways but it is looking much better now. We form up over the field as the skies continue to clear.
All eight aircraft are finally formed up and we proceed east along the coast in a climb. Caen, still firmly in German hands, is peeking out through the haze to our right.
Our good view of Caen means the flak gunners have a good view of us. We continue down the coast to Cabourg where we can cross into enemy territory in relative safety. This map was built for the campaign using the same info and same techniques as the real thing. I'm hoping to run across a real map from late June 44 so I can compare the results!
We should be just fine unless the Germans are on to our tricks and have moved some guns around. We turn inland at Cabourg and navigate toward the zone we want to cover.
Now over the coast and well clear of the German lines we descend to low level for the armed recce. The rest of the squadron looks out for the enemy as I focus on navigation.
They call out vehicles in sight, dead ahead. Ok, lets roll in!
This was repeated several times along the route with good results but I doubt it will be so easy once the flak units are added to the public alpha build. It is good practice in the meantime!
Now the course is slightly south of east again, along the Lisieux-Bernay railroad, and to the real prize at Evreux airfield. There is no sign of enemy aircraft yet but the Luftwaffe has been taking advantage of the bad weather to make more of a showing these last two days. This is a good chance to catch them in the act. We continue along the rail line with a view of rolling hills and the Seine to our left.
We set up and have quick peek from a distance. Do we risk going in for a closer look? Probably not once the rest of the flak units are added!
My flight was actually very low on fuel so we had to turn back right away. They called out bingo fuel in just the order pilots describing things at the time generally reported: four, two, then three based on how much work they had to do with the throttle to maintain their place in formation. Being a good flight lead, flying smoothly and not making the others struggle to keep up is going to be very important. Fuel management is definitely worthy of a few lines in the mission briefings so that is what I am off to add right now!
Hele kdo je na foru týpek Ells228..člen VEAVO teamu ?
Tohle jsem našel ve vláknu ohledně Spitu XIV..
Datováno letos 8.1.2017 :
Posted by Krupi View Post
What are the chances that the XIV will be in my hanger next year?
Odpověď od Ells228 :
I want it out of our hangar this year!!
Mám to chápat tak, že snad letos ?
Ells je tuším hlava VEAO, ale jistotu nemám. Vzhledem k tomu, že předělávají Hawka, na P-40 se čeká tak dlouho, že snad už nikdo nevěří, že vůbec existuje, bych si tipnul, že se jim to tento rok nepovede. Nebo stylem P-40 si ho předkoupíme a minimálně dva roky budem čekat... na hlášku, že si ještě počkáme. V Aviodev a VEAO moc důvěry nemám. Doufám, že překvapí, protože mají v plánu zajímavá letadla a přístup k mašinám v Duxfordu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.