November 21 2024 22:11:17
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 15

· Piloti on-line: 1
LesniHU

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Naučte Zifiho lètat
ukulele
Potřebuji poradit. Můžete mi někdo podrobně vysvětlit vztah mezi výkonností, plnícím tlakem a otáčkami vrtule. Něco jsem četl, ale nějakou základní souvislost špatně chápu a nedává mi to smysl. Vyzívám především Rumcajse, protože se moc rád vypisuje a tímto mu dávám příležitost. Nebo klidně kdokoli jiný třeba Jaromír a spol. Potřeboval bych to elementárně vysvětlit a třeba potom i na konkrétních letounech. Už mě nebaví offline a chci se tomu více věnovat a začít online v BOS
 
ukulele
Ještě bych k těm veličinám doplnil nastavení vrtule... vztah mezi nimi a jaký to má vliv na výkon
 
LesniHU
V realu nebo v nejakem konkretnim simulatoru?
 
Mira
Jestli jsi nečetl,zkus třeba tohle :
https://uloz.to/!...a-letu-pdf
 
Deschain
tohle sice není až tak důležité pro vlastní let ale fungování motoru to vysvětluje obstojně http://www.palba....php?t=3027
 
alfik
Hele, jak už naznačil Lesník, v simech je to (bohužel) o dost jinak než v reálu. Takže - v čem konkrétně?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
ukulele
Bos, DCS
 
ukulele
Litá se na plný plyn a otáčky se korigují ovládáním vrtule? Nebo se lítá s vrtulí na plno a otáčky se korigují plynem? Nebo od každého trochu? Proč vlastně nelítat se vším na max? Pokud neřeším spotřebu.
 
Rumcajs
Zifi, začal jsem to spisovat, ale i když bych to úplně trivializoval, bylo by to na dvě stránky psaní. Navíc některý efekty se při trivializaci ztrácejí a nedávají smysl. A zejména vrtuli lze nejlépe vysvětlit s použitím obrázků a já nejsem obrázkově talentovaný. Takže jsem to smazal.

Chtělo by to nějakou populární publikaci.

Jestli máš angličtinu, pak zde je videjko.
YouTube Video



Non est specifica
 
Rumcajs
Zifi napsal:

Litá se na plný plyn a otáčky se korigují ovládáním vrtule? Nebo se lítá s vrtulí na plno a otáčky se korigují plynem? Nebo od každého trochu? Proč vlastně nelítat se vším na max? Pokud neřeším spotřebu.
Lítá se na režimy. Každý režim odpovídá nějaké výkonové hladině. Pokud je řeč o WW2, pak letadla mají stavitelnou vrtuli. A mají automatiku, která zajistí, aby nastavení vrtule zajistilo požadované otáčky.
Non est specifica
 
ukulele
Takže zapnu vrtuli na automatiku a otáčky ovládám změnou plnícího tlaku? Přece to nemůže být tak jednoduché
 
Baron
Zifi, ako priklad ti uvediem Ju-88: najrychlejsi cestovny rezim je pri nastaveni otacok na 2300 a ATA na 1,2. To je myslim 80 % vykonu motora. Dalej tam mas rezim Climb, kedy plyn mas na 1,3 ATA (max) a vrtula je na 2300-2400 otacok. Ak das vrtulu na najvacsi tah a plyn na maximum, dostanes tzv. Take Off rezim, ovsem za chvilu (tak do troch minut) utrhnes motor. Viac-menej to plati i pre He-111 a Ju-87. Nemecke stihacky maju vrtule nastavovane automaticky, tam si davas pozor iba na ATA. U sovietskych strojov nastavujes oboje (k nim ti ale pokystne viac informacii niekto iny, prakticky ich nelietam).
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_Jiricek
Většina letadel se stavitelnou vrtulí mají tzv. konstant-speedku. Jakože drží konstantní otáčk. Pilot si pákou vrtule nastavuje velikost těchto konstantních otáček. Smyslem je provozovat motor v konstantních, optimálních resp. ekonomických resp. maximálních povolených otáčkách.

Když pak přidáš přípusť motoru, ten začne běžet rychleji, vrtule na to reaguje přestavěním listů tak, aby kladly větší odpor a opět tím docílila konstantních, tebou nastavených otáček. Ale listy jsou ve větším záběru, tedy letíš rychleji.

Kolik otáček správně nastavit a kolik plynu k tomu dát, to záleží na každém motoru, letadle, výšce a letovém režimu, kterým chceš letět. Bádej v manuálech jednotlivých letadel.

Obecně ale čím vyšší otáčky vrtule, tím rychleji letíš a tím více trápíš motor.


Specialita jsou německé stíhačky, které disponují hydraulicko-mechanickým udělátkem (hrdě nazvaným "Řídicí zařízení" ), které v závislosti na přípusti plynu samo nastavuje otáčky vrtule. Dle logiky "hodně plynu -> asi chce letět rychle, zvýšm otáčky vrtule, málo plynu -> asi chce šetřit, snížím otáčky vrtule". Toto je "automatika" v německém smyslu slova. Automatika jde vypnout a pak si nastavuješ nikoli otáčky, ale přímo úhel náběhu (stoupání) vrtule. Když pak odlehčíš motoru (střemhlavým letem), motor přetočíš. Když jej naopak zatížíš (stoupání), budeš ho dusit.

Všechny ostatní vrtule (německé bombardéry a všechna ruská letadla) ve hře jsou "konstantspeedky", tedy drží nastavené otáčky, někdo i tomuto chybně říká "automatika".
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 02-05-2017 15:28
 
Rumcajs
Jsou z pohledu pilota různé systémy.

1) Pevná vrtule. Tedy WW1 nebo malá slabá letadla. Pilot řídí jen přípusť motoru.
2) Manuálně stavitelná vrtule. Např. Bf 109 až do verze E3. Pilot řídí přípusť motoru a přímo úhel nastavení vrtule. Vrtuli řídí tak, aby dosáhl požadovaných otáček. Přípusť řídí podle požadovaného provozního režimu. Jedná se o dost nekomfortní systém pro stihačky. Pilot imrvére štěluje tu zatracenou vrtuli, jinak mu to nepodává výkony, či zničí motor.
3) Vrtule s konstantními otáčkami. Třeba Spitfire. Systém, kde pilot řídí přípusť a další pákou řídí požadované otáčky. Mezi pilotem a úhlem nastavením vrtule je zařízení, které se stará o to, aby se vrtule nastavila tak, aby to celé běželo na nastavených otáčkách. Úhel nastavení vrtule se mění sám podle aktuálních podmínek. Se vzrůstající rychlostí stoupá, s klesající rychlostí klesá. Prostě to reguluje vrtuli tak, aby to drželo nastavené otáčky.
4) Sdružený volič plynové přípusti a otáček. To má Bf 109 počínaje verzí E4. Nebo Jakékoli FW. Plynová páka řídí oba parametry, vlastně volíš tou pákou režim, který má k sobě přiřazený plnící tlak a otáčky. Zas je tam zařízení, který automatizuje nastavení vrtule tak, aby se dosáhlo požadovaných otáček. Tohle je z pohledu pilota nejkomfortnější zařízení. Jen určuje požadovanou úroveň výkonu, automatika řeší vše ostatní.

Celkem jednoduše. Za WW1 řešíš plyn a asi systost směsi.
Za WW2 můžeš buď
- nastavovat jen jednu páku sdruženého voliče
- nebo dvě páky plyn a RPM odděleně
- nebo tři páky plyn, RPM, systost
a do toho všeho ještě můžeš a nemusíš mít automatiku na přepínání kompresoru.
Non est specifica
 
ukulele
Pánové všem Vám děkuju. To jsem přesně potřeboval. Ale budu otravovat dál. U Jak-1 se dá ta vrtule přepínat na automat. Můžu mít nějaký důvod tu vrtuli mít nastavenou na manuál? Může mi někdo vysvětlit jak tohle všechno funguje třeba u Jak-1 a La-5
 
AJaromir
Zifi, inspiroval jsi mě k tomu něco napsat. Počkej 2-3 hodinky, a máš to tady.
 
ukulele
Počkám jak dlouho bude potřeba
 
LEON
Zifi napsal:

Počkám jak dlouho bude potřeba


...a zatím si můžeš pročíst starší vlákna, kde se tohle všechno řešilo už před lety Mrknutí

Třeba tady: http://vwings.net...ad_id=2085
 
https://www.rcfree.eu
311_Mart
Můžeš znát všechny manuály zpaměti, ale desatero je desatero, viz bod osm Šklebící se
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
Mira
Já netušil že u Jaku1 je vrtule na automat..nepleteš se ??
4Mart : tohle už jsem dlouho nečetl..díky za oživení Úsměv
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,009,709 návštěv