November 25 2024 01:08:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Warthog za 3200 !!!!
ukulele
Díky. Super. Od něj mám freetrack
 
paorel
Pokud tě neděsí všechna rizika spojená s prodloužením páky :-) a vyhovovala by ti délka nástavce 75mm nebo 125mm (případně 75 + 125mm), tak dva kusy, co jsou na fotce v tomhle vláknu ...
http://vwings.net...ad_id=5170
... mi pořád doma leží ladem.
 
ukulele
http://simhq.com/...3774820/15

co říkáte na tohle?
 
Al CZ
Jak tu čtu tak při použití delšího nástavce může prasknout ta koule (předpokládám ta velká, dole, vlastně kloub skrze který se samotný knypl pohybuje.)

Teď mne možná milovníci starých eroplánů roznesou na kopytech - ale budu upřímný - ač mám druhoválečné mašiny rád, tak myslím že pokud člověk nestaví realisticky vyhlížející repliku kokpitu,nebo do toho není extra zažraný ve smyslu - chci páku z Messerschmittu - tak si myslím že nahrazovat páku z F-16/A-10 "lyžařskou tyčkou" není dobrý nápad. Za těch čtyřicet let co dělí mezi sebou Bf-109 a F-16 se změnily požadavky na ergonomii nejen z anatomického, ale i taktického hlediska. Prohnutý tvar "labutí šíje" s velkou pistolovou spouští, kloboučky a přepínači mi příjde i pro pouhopouhé hraní na PC lepší nežli rovná páka která fakt připomíná lyžařskou hůl... Takže z pragmatického hlediska bych moderní řídící páku za druhoválečnou neměnil...
 
magot
Ta nadstavba na hog a cougar vypadá sice lákavě, ale nechtěl bych to ani zadarmo. Nepočítaje že to rozbije přednastavené funkce pod základnou hogu, páč to načte stejný joy s míň tlačítkama což např. DCS dělá u hogu automaticky tak počítám že to dopadne tragicky.
Taky to může zlikvidovat i tu kouli, páč to není dimenzované na delší páku.

Když KG13 tak celej komplet, což je sice super na polet ale aby se mě doma pletl takovej velkej krám někde okolo kompu to si neumím ani představit.
Ale jinak je dobrý že se tím někdo zabývá na celkem vysoké úrovni a za "únosnou" cenu.
Upravil/a magot dne 06-01-2016 12:06
 
ukulele
Pro člověka který lítá jen WW2 a třeba speciálně BF 109, tak je komplet naprosto boží
 
Rumcajs
AI, dlouhá páka je pro WW2 a WW1 důležitá kvůli principu boje. Letadlem se přímo míří, to za prvé a za druhé a to je snad ještě důležitější, na přesnosti řízení záleží výsledek souboje, zda člověk toho druhého vymanévruje, či nikoli. Lítá se na hraně a kdo se k tý hraně dostane přesněji, vyhrává. Nejde až tak moc o ergonomii tlačítek či tvar úchopu, jde o tu přesnost lítání.
Non est specifica
 
ukulele
Al CZ: tak to je snad jasné, že nikdo nebude ovládat A10 kniplem z BF 109. Ale i ta A 10 má dlouhý knipl. Já si Hoga prodloužím, přidá to na realitě a i přesnosti
 
clone9cz
Zifi napsal:

Pro člověka který lítá jen WW2 a třeba speciálně BF 109, tak je komplet naprosto boží


Nemyslím, bude ti chybět tlačítko na TS a budeš háji. Prostě těma rukama se za monitorem musí udělat mnohem více, protože klávesnice není kokpit, kde bys mohl pracovat podle hmatu. Leda tak na akrobačku a offline. To zjistíš, až budeš chtít vysílat přes 3 kanály a k tomu si vytvořit ještě nějaké šeptání. Jako velitel bys pak musel mít s hokejkou nejméně ústřednu se spojovatelkou.
 
http://www.wwii-illusion.net
ukulele
Myslím, žeto vyřeší HOTAS plynovka nebo jiné přepínače. Vy to tady máte jako sport. Já sportuju v reálu. A virtuální létání mám jako doplněk lásky k letadlům
 
Al CZ
Hele co sem našel:http://www.alasrojas.com/3.0/?page_id=662

To by mho odstranit problémy s "gulou" ale nevím kolik to stojí...
 
AJaromir
Al CZ napsal:

Hele co sem našel:http://www.alasrojas.com/3.0/?page_id=662

To by mho odstranit problémy s "gulou" ale nevím kolik to stojí...


450euro+poštovné Ale je to pouze silový senzor. Páka je nehybná, snímá se jenom použitý tlak na ni. Tak, jako u Saiteku X65.
 
Al CZ
Aha.... tak to neznám. A 450 Euro je dost.
 
Al CZ
Nicméně - mohl by mi někdo vysvětlit jak to funguje, když se páka nehýbá ? (Škoda že ten senzor nestojí méně, to by mě zajímalo.) Jestli to chápu, tak jakoby zatlačíte, aniž by se páka pohla, ale stroj zatočí, potlačí nebo zdvihne příď ?
 
Rumcajs
Místo výchylky to snímá sílu. Máš nastavitelné, jaká síla odpovídá maximální výchylce a cokoli mezi tím se interpoluje.

Nikdy jsem takovou věc neměl v ruce, takže nepopíšu osobní zážitky. Ale o X65 jsem četl pár příspěvků a někdo to rád, jinej zas nerad. Četl jsem i názory, že to je fajn pro trubky, ale že stará klasická lítadla se lépe ovládají klasickou pákou. Možná najít nejprve někoho, kdo má alespoň tu X65, než utratit 450€ a pak být překvapenej.
Non est specifica
 
magot
Působí se na to tlakem, čím víc tlaku tím větší výchylka, samotná páka se nehýbá. Tímto se ovládají jen fly-by wire stroje F-16, F-22, Su-100 nebo A-320/380. Klasika ne.
YouTube Video


 
1stCL_Fucida
Samozřejmě, že se samotná páka na F16 trochu hýbá. Kdyby se ani trochu nehýbala, nebylo by možné tlak nijak sejmout. Jen je ten pohyb ve srovnání s běžnými joysticky zanedbatelný. To je dané právě tím, že se k snímání používají (předpokládám) tlaková čidla a ne potenciometry. Před nějakým časem jsem to probíral s Václavem Vaškem, protože zrovna tohle mě na F-16 svého času celkem zajímalo. Víc jsme ale mluvili o strojích východní provenience. Ostatně strávil na nich o pár tisíc hodin více času Úsměv.

Btw: Airbusy mají klasický joystick s běžnými výchylkami. Je plně srovnatelný s tím, co máme na stolech.

YouTube Video



Upravil/a 1stCL_Fucida dne 06-01-2016 22:44
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Zajímavé ale je že se od toho zase upustilo (F-15, F-18) a pak se k tomu zase vrátily (F-22), ale co jsem četl tak pro piloty co s tím před tím nikdy nelétali to byl docela problém dostat do toho ten správný cit.
 
Mira
jen jestli třeba tento systém není využíván u F18 a F15, z důvodů jiného výrobce samotného letounu. každopádně by mne zajímalo co je pro pilota pocitově příjemnější.
Upravil/a Mira dne 07-01-2016 07:56
 
1stCL_Fucida
MiraCZ napsal:

jen jestli třeba tento systém není využíván u F18 a F15, z důvodů jiného výrobce samotného letounu. každopádně by mne zajímalo co je pro pilota pocitově příjemnější.


To je snadný Úsměv. Dva piloti, dva názory Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,038,469 návštěv