Hoj, založil jsem toto vlakno aby se problemy seskupily pod jednu hlavičku.
Mel bych jen jednu připominku, ktera se tykala osobne mne, prisel jsem za 5min 12 z rachoty a nemohl jsem za boha zjistit adresu Ts kde se leti, kuknut na konec vlakna me nenapadlo:sm19:, pro zjednodušení prosim organizatory, aby to uvedely u Ip serveru, at je to pekne v kupě.
VGR_Terp napsal:
Hoj, založil jsem toto vlakno aby se problemy seskupily pod jednu hlavičku.
Mel bych jen jednu připominku, ktera se tykala osobne mne, prisel jsem za 5min 12 z rachoty a nemohl jsem za boha zjistit adresu Ts kde se leti, kuknut na konec vlakna me nenapadlo:sm19:, pro zjednodušení prosim organizatory, aby to uvedely u Ip serveru, at je to pekne v kupě.
určení Teamspeaku byla napsáno Lekkem hned v prvním a základním postu vlákna Speciálka MR.
v rozcestníku letek jsou potom v zákl informacích přesné adresy
ještě jedna věc, ač byla ze strany organizace tato akce špičkově připravená, myslím že by bylo třeba dobré si udělat prostě stránku s pravidly a podle těch létat i ostatní speciálky, Lekkův systém možností refly a velitelů skupin je bezvadný.
Narážím na problém že už po několikáté se tvůrce mise snaží předčítat 40 dalším lidem do Teamspeaku pravidla, z čehož valná většina poslouchajících slyší akorát prskání a pípání.
V reálu = pokud jsou letouny na jedné frekvenci , slyší všichni to ,co jeden vysilač (letoun) vysílá.Pokud mám příjem ve sluchátcích už vím,že nemá cenu vysílat = nikdo mě neuslyší.Tzv.simplex. Musím počkat a pak teprve vysílám já.
Napodobení virtual = nastavím šeptání na velitele všech skupin najednou , ale INFO musí mít tvar :
- Rabbit ( průzkum ) pro Cobalt ( attack ), momentálně sektor Marie 5 - numerika 2 , nalezeno 10 tanků v pohybu směr jih ,pokračuji v průzkumu - over.
Ano ,uslyší to i jiní velitelé,ale budou mít alespoň přehled a pokud nejsou skupina Cobalt, tak si informace nevšímají.
Hlavní problém u NAŠEHO šeptání je ten, že pokud na mě mluví v jednu chvíli lidé u mě na kanále + šeptá někdo o info + šeptá návodčí = Rock and Roll !!!!!!
Na tu komunikaci se musíme zaměřit ,protože to je ještě bolístka našeho lítání.
A druhá věc ,jak už někdo psal .Na začátku by měl návodčí napsat aktuální čas !!!!! Kdo chce ,típne si stopky a všichni mají STEJNĚ načasováno....
Uff...díky,snad jsem to napsal trošku srozumitelně :uhoh:
Drevokocur napsal:
ještě jedna věc, ač byla ze strany organizace tato akce špičkově připravená, myslím že by bylo třeba dobré si udělat prostě stránku s pravidly a podle těch létat i ostatní speciálky, Lekkův systém možností refly a velitelů skupin je bezvadný.
Narážím na problém že už po několikáté se tvůrce mise snaží předčítat 40 dalším lidem do Teamspeaku pravidla, z čehož valná většina poslouchajících slyší akorát prskání a pípání.
ac sem neletel, nakej univerzalni web by byl jiste treba > podrizeni musej vedet jak fuguje organizace, aby se z toho nestal chaos, kdyz nekdo vypadne ... co sem slysel, par lidi:sm14: si tam slo zalitat jak na AH
kazdej si taky musi uvedomit, ze specialka je organizacne slozitejsi nez poletovani na lions_war atp. (liw sou jen 4mise na jedne coop mape, kdy je zajisteno, ze se protivnici potkaj - ve specialce to zajisteno nemusi byt a nekdy to ani neni ucelem)
CR_PETRAS napsal:
Já bych měl jednu faktickou ke komunikaci.
.....
.....
1. TS ma zpozdeni, kdyz nekdo zacne mluvit
trva to vterinu nez ho uslysi protejsek, vterinu nez odpovi, vterinu nez ti dojde cela zprava delky 3..4 slov kecat neprestanes
proto taky povazuju za normalni, kdyz na me fuci zarve "ticho" a ja vim hned, ze mam mlcet ... resp vi to vsichni
2. privatne zpravy smerem nahoru, kde se to zahustuje bych "doporucil" posilat lidem, ktery zna velitel po hlase
(s nama, kdyz nekdo leti, tak musi vylozene trpet, protoze se tak dobre zname po hlase, nadbytecne se vynechava)
3. spatne
Rabbit ( průzkum ) pro Cobalt ( attack ), momentálně sektor Marie 5 - numerika 2 , nalezeno 10 tanků v pohybu směr jih, pokračuji v průzkumu - over.
takhle je to po privatku dle me lepsi
smer nahoru
A: Rabbit ( průzkum ) pro Cobalt ( veleni ),
...
...
...
B: Cobalt prijem
A: Rabbit - sektor Marie 5, numerika 2 , nalezeno 10 tanků v pohybu směr jih, pokracuju tim a tim smerem - over
(pokracovat v pruzkumu a pokracovat tim a tim smerem je docela rozdil)
smer dolu
B: Cobalt pro Rabbit ... (nez velitel zopakuje podruhe, podrizeny si musi udelat poradek na kanale)
B: Cobalt pro Rabbit ... let do haje - over
A: Rabbit, pozice Marie 5, letim do haje
...
...
...
smer nahoru
A: Rabbit ( průzkum ) pro Cobalt ( veleni ),
...
...
...
B: Cobalt prijem
A: Rabbit - sem v haji - over
B: skakej, at to aspon prezijes :embarrassed:
HOP
!!! uz nemuzu mluvit, radio je v letadle !!!
EDIT: samozrejmosti je, ze se velitel nepretrzite pta vsech podrizenejch, kde sou a co videj nebo nevidej, tim si usnadni praci az se neco zacne dit
Upravil/a clone9cz dne 17-06-2006 19:30
Zavédst LeKKsystém by myslím nebylo vůbec špatné, propracované to je, na druhou stranu je to i celkem jednduché a pochopitelné, tak že by se to určitě vžít mohlo. Otázka je, zda- li nám dá Lekk práva.
Jednu poznámku, či spíš návrh mám. Jde o fluktulaci pilotů mezi jedntlivými typy letadel. S Lekkem jsme se tohoto tématu dotkli i při debatě před samotnou akcí. Dle mého názoru není správné, aby pilot přihlášený v jednom typu letadla skočil během akce do druhého.Dokážu to pochopit ještě ohledně verzí jednoho typu (BfG-2, BfG-6, Spit VIII, Spit IX.....) Ale aby pilot např Spita přesedlal během akce do P-47, nebo nedej bože do bombardéru, to se mi nezdá. Mám více než pochybnosti, že tomu tak mohlo být i ve skutečnosti.
Pilot by měl akci strávit v letadle, do kterého se nahlásil, max. v jiné verzi. Pokud dojdou od určitého typu stroje, či piloti, prostě smůla....
1stCL_Jamamoto napsal:
Jednu poznámku, či spíš návrh mám. Jde o fluktulaci pilotů mezi jedntlivými typy letadel. S Lekkem jsme se tohoto tématu dotkli i při debatě před samotnou akcí. Dle mého názoru není správné, aby pilot přihlášený v jednom typu letadla skočil během akce do druhého.Dokážu to pochopit ještě ohledně verzí jednoho typu (BfG-2, BfG-6, Spit VIII, Spit IX.....) Ale aby pilot např Spita přesedlal během akce do P-47, nebo nedej bože do bombardéru, to se mi nezdá. Mám více než pochybnosti, že tomu tak mohlo být i ve skutečnosti.
Pilot by měl akci strávit v letadle, do kterého se nahlásil, max. v jiné verzi. Pokud dojdou od určitého typu stroje, či piloti, prostě smůla....
Konkrétně u mě to byla tak trochu chyba mapy a výpadku internetu. Když jsem se po výpadku internetu připojil zpátky, letiště s typem letadla, se kterým jsem měl letět, bylo plně obsazené. Víc jak 18 nebo 19 lidí se tam prostě nevešlo. Tak jsem dostal příkaz letět ve Spitu z jiného letiště. Spíš to ale byla chyba v mapě, protože kdybych ten 18 slot obsadil já, musel do jiného typu někdo jiný. Bral bych to ale jako ponaučení pro příště - pokud je na jednu základnu potřeba víc letadel, bez test runwaye se to neobejde.
Problém 2 - skiny. I když měli všichni skipack, viděl jsem skiny jen u někoho.
No vždyť já jsem jeden let letěl ve Spitu a druhý v P-47 (na který jsem byl původně nahlášen). Můj přestup na jiný typ letadla byl vynucen situací (viz jak jsem to popsal výše). Jinak ale souhlasim, když bude dost místa na letištích, ať létá každý v tom, na co je přihlášený.
Casove planovani akce:
-v nekterych letadlech nejsou hodiny, je treba s tim pocitat
-na zacatku mise je treba rozplanovat starty skupin z jednoho letiste s dostatecnym casovym odstupem (tj. pro druhou skupinu bude vlastne zacinat specialka o deset minut pozdeji), nebo musi piloti pocitat s tim, ze kazda skupina bude mit na vyjeti od stojanek rekneme 5 minut a pak se rozjizdi nasledujici (a kdyz se opozdilci promichaji, tak smula). Nerikejte mi, ze nekomu nestaci pet minut na to, aby nastartoval motor a popojel tech 50 metru ze stojanky na pojizdecku.
Komunikace:
-u takhle komplexnich akci budou treba bud predbezne treninky zamerene na koordinaci skupin, znacne dokonalejsi system synchronizace (treba pres nejake hlasky v chatu) nebo general pro kazdou stranu (jako v SM)
-podkanaly alfa,bravo atd. prejmenovat na volacky skupin (cobra, levant, cobalt...)
-mozna by bylo nejlepsi udelat jednu komunikacni cestu globalni pres vsechny skupiny - bud septani na uplne vsechny piloty jedne strany (coz asi neustoji TS), nebo pres channel commandery (to bych povazoval za nejlepsi metodu).
-britove a amici musi komunikovat v imperialnich jednotkach - stopy a mile.
Organizace a okolo:
-uvital bych nejaky obrazek, kde by byla uplne zakladni situace. Proste mapa spolecna pro obe strany, kde bude strategicka situace - fronta, par sipek a vyznacenych opernych bodu.
-letame specialky na moc malych mapach! Podle me nema smysl akce, aby bombardery odstartovaly, na deseti kilometrech se seradily, pak uletly dalsich deset a utocily na konvoj.
Na takhle malych mapach se uplne ztraci vyznam strategickych rozhodnuti - da se rict, ze pres ctvrt mapy je videt a pul mapy preleti stihacka za tri minuty. Ja vim, velke evropske mapy nejsou (natoz zapadni), nebo to jsou lagfesty. Mozna nejaky pacifik, i kdyby se letel s evropskymi letadly?
CR_PETRAS napsal:
Já bych měl jednu faktickou ke komunikaci.
V reálu = pokud jsou letouny na jedné frekvenci , slyší všichni to ,co jeden vysilač (letoun) vysílá.Pokud mám příjem ve sluchátcích už vím,že nemá cenu vysílat = nikdo mě neuslyší.Tzv.simplex. Musím počkat a pak teprve vysílám já.
...
Hlavní problém u NAŠEHO šeptání je ten, že pokud na mě mluví v jednu chvíli lidé u mě na kanále + šeptá někdo o info + šeptá návodčí = Rock and Roll !!!!!!
Mam pocit, ze je to opacne: ty pri vysilani nic neslysis (zesilovac ve tvym radiu pracuje pro vysilani a ne pro prijem - simplex), zatimco ostatni slysi to predtim plus navic tebe.
Coz je presne to nase septani, jenom v realu by silnejsi vysilani (pozemni stanice nebo blizke letadlo) prebilo ty slabe.
Jami : Je to logické u vás.Když lítáš Bf ,lítej Bf - a máš jich sakra verzí.Fokáče nech fokistum a opačně.
Ale u nás,kde je typů nepočítaje ( Jak,Lagg,La,P,F,Mig... ) zmákneme kvrdlat se vším.Všechno má jen mezi nohama klacek ( ženy vyjímaje ).A vem si případy,kdy někdo ukradl i nepřátelské letadlo a uletěl,takže o typech bych to neřešil.:rol:
Navíc máš v mašině příručku... :sm8: ... dáš jí na klín a letíš. :sm21:
Petrasi ,
Jamamoto to spíš myslel tak ,že pokud se ve speciálce letí Spit + P47 a pilot Honza se nahlásí do spita ,tak pak nepoletí druhý let na P47,ale zase na spitovy a je jedno jestli V nebo IX 25lbs pokud tam je
Upravil/a Noram dne 18-06-2006 14:41
VGR_Ghost napsal:
Problém 2 - skiny. I když měli všichni skipack, viděl jsem skiny jen u někoho.
Buď neměli naisntalovaný skinpack, nebo si i přes skinpack vzali default skin, nebo - třeba jako KurtVogel u nás, měli stahování skinů vyplé lokálně u sebe.
Kvůli diskusím nad vzletem pilotů - Lekk neudělal nic tak moc nového - tohle je více jak rok starý výňatek z pravidel pro SM mise:
Výňatek z pravidel sepsaných kvůli SM1 udatným pilotem Jiříčkem: (dávali jsme to dohromady mnoho dlouhých dnů a nocí. Dohromady je to na 15 stránek A4 ) Kdyby byl zájem, mohu dát k dispozici.
I.3.1 Časové prodlevy po ukončení letu pilota
Aby se jednak simulovala doba k přezbrojení stroje, jednak následky neúspěšného ukončení letu, jsou navrhovány časové prodlevy po ukončení každého letu pilota. Tzn. že podle způsobu ukončení letu konkrétní pilot nemůže po stanovenou dobu odstartovat (Pozn. 1). Pokud pilot přistane na letišti, které není schopno jeho letounu poskytnout údržbu (nedisponuje stejným typem), je letoun do konce leteckého kola nepoužitelný. Pilotův návrat (vlakem) na domácí letiště je zahrnut v tomto postihu, ať už se vrací z pole, z jiného letiště, ze zajetí či ze záhrobí. Pokud však pilot přistál na letišti, které je vybaveno jeho typem a přesto dostane rozkaz odstartovat z jiného letiště (samozřejmě jen je-li na něm stejný typ letounu), bude mu cesta na toto letiště trvat navíc 5 minut (vlak, Ju52, …).
Viz. tab. I.3.1 Prodlevy po ukončení letu pilota starty
I.3.2 Časové prodlevy spojené s přeškolováním pilota na jiný typ letounu
Rozhodne-li se generál, že by rád pilota přeřadil k jiné zbrani, bude pilot po určitou dobu neschopný bojového letu. Tato doba se přičítá k době čekání po ukončení letu dle I.3.1 (Pozn. 2.). Tato doba již zahrnuje eventuelní transfer pilota.
Viz tab. I.3.2 Doby pro přeškolení z typu na typ
I.3.3 Časové prodlevy spojené s opravami letecké techniky
Pro zjednodušení jsou rozlišovány čtyři stupně poškození:
- letoun je lehce poškozen (po přistání je ve stavu dorolovat na stojánku a nedošlo k poškození motoru či příslušenství motoru (nepatří sem palivová soustava))
- letoun je těžce poškozen (po přistání není schopen dorolovat na stojánku, nebo došlo k poškození motoru či příslušenství motoru)
- letoun je jakkoli poškozen (lehce nebo těžce) a přistál mimo letištní plochu
- letoun přistál nepoškozen mimo letištní plochu nemůže vzlétnout (např. pro nedostatek paliva)
Letoun, který byl v boji lehce poškozen bude (výměnou za patřičný obnos kreditů) opraven okamžitě a není svým poškozením nijak časově hendikepován. Letoun, jehož poškození je těžké, bude(výměnou za patřičný obnos kreditů) opraven, toto letecké kolo se už ale nemůže zúčastnit žádných operací. Jeho pilot, je-li k dispozici další stroj, může vzlétnout, jakmile mu to odst. I.3.1 a I.3.2 dovolí. Letoun, který lehce nebo těžce poškozen nouzově přistane mimo letiště, ale není zcela zničen, bude (výměnou za patřičný obnos kreditů) opraven a převezen na letiště, nesmí se ale toto a ani příští letecké kolo zúčastnit vzdušných operací. Letoun, který přistane nepoškozen mimo letiště a není sám schopen vzlétnout (např. nedostatek paliva), bude (výměnou za patřičný obnos kreditů) přepraven na letiště, nesmí se už ale toto letecké kolo zúčastnit vzdušných operací.
Posouzení, zda byl letoun v boji lehce poškozen či zda nebyl poškozen vůbec, bude na uvážení pilotů. Obecně, jakékoli patrné známky poškození (viditelné poškození, změny v chování stroje, ztráta provozních kapalin…) je považováno za poškození. Zasažení střelbou nepřítele ale ještě neznamená nutné poškození.
Automatické hlášky serveru o poškození stroje nebudou brány v úvahu, protože jednak dělají chybky, jednak nezahrnují všechny možnosti ukončení mise, které bychom rádi zahrnuli.
CR_PETRAS napsal:
Jami : Je to logické u vás.Když lítáš Bf ,lítej Bf - a máš jich sakra verzí.Fokáče nech fokistum a opačně.
Ale u nás,kde je typů nepočítaje ( Jak,Lagg,La,P,F,Mig... ) zmákneme kvrdlat se vším.Všechno má jen mezi nohama klacek ( ženy vyjímaje ).A vem si případy,kdy někdo ukradl i nepřátelské letadlo a uletěl,takže o typech bych to neřešil.:rol:
Navíc máš v mašině příručku... :sm8: ... dáš jí na klín a letíš. :sm21:
Moc koukáš na filmy ala Pearl Habor....ono, jedna věc je se umět s letadlem odlepit někam se s ním dopravit a přistát, druhá věc je s ním bojovat...tedy ždímat stroj na maximální hranice svých možností.
opravdu si nedokážu představit spojeneckého důstojníka, který by si lajznul posadit pilota Spita bez jakýchkoliv instrukcí do
P-47 a řekl mu"tak leť"....to že se tady všichni nevešli na letiště jako důvod beru, naprosto respektuji a rozumím mu...ale jinak jsem dost proti tomu. střídat letadla po každém letu jako fusekle můžeme na DF....při takto propracovaných akcích by se i ktomuhle mělo přistupovat poněkud zodpovědněji....
1stCL_Jamamoto napsal:
Moc koukáš na filmy ala Pearl Habor....ono, jedna věc je se umět s letadlem odlepit někam se s ním dopravit a přistát, druhá věc je s ním bojovat...tedy ždímat stroj na maximální hranice svých možností.
opravdu si nedokážu představit spojeneckého důstojníka, který by si lajznul posadit pilota Spita bez jakýchkoliv instrukcí do
P-47 a řekl mu"tak leť"....
"Here's your new Mustangs, boys. You can learn to fly'em on the way to the target. Cheers!" -podplukovnik Don Blakeslee, velitel 4. FG, unor 1944. Pry presvedcil generala Kepnera, ze jednotka bude bojeschopna do 24 hodin po dodani stroju, protoze 'vsichni letali se Spitfiry'.
Rypat do Jamiho musite na urovni .
Tak Mustang neni Jug. Minimálně mají stejnej motor jako Spity. Opravdu s těmi Mustangy vyrazili do 24 hodin od dodání do bojové akce? O jakou akci šlo?
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 18-06-2006 18:08
1stCL_Fucida napsal:
Tak Mustang neni Jug. Minimálně mají stejnej motor jako Spity. Opravdu s těmi Mustangy vyrazili do 24 hodin od dodání do bojové akce? O jakou akci šlo?
Ten americký velitel bol obyčajný chválenkár.Je jasné , že svoje slovo nedodržal. Oneskoril sa o 24 hodín. Ale to len kvôli počasiu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.