Tempik: No ty radia neodstranovali. A redukce palivovych nadrzi a pancerovani byla tovarni uprava. To odstranovani podvesu s pulpalcaky nevim-posledni Q, ktere je ve sturmovi, je taky nema. Ma jen 37 a dva synchronizovane 12,7.
Ted trochu OT v nejakem rozhovoru jsem cetl, ze Safonov velel letce, u ktere bylo polovina Hurru a polovina Tomahawku. Vzhledem k tomu si pry do Hurra nechal namontovat radiostanici z Tomahawku a pry vazila kolem 20-30 kg.Takze pak mel dve radiostanice Jednu britskou UHF a jednu americkou HF
Myslim, ze Kobru s Mustangem srovnavat absolutne nelze. Mustang byl kral pri doprovodu bomberu ve velkych vyskach a Kobra holt byla uspesna v malych vyskach.
Edit: vysledek 1946 1.P-39, 2.P-38, 3.P-51
Upravil/a Glad69 dne 24-02-2008 14:46
Tajpane, z toho tvého toku myšlenek tedy moc moudrý nejsem.
490 stíhačiek LW sa strelo len 200ks P51. Niektoré letky LW prestali existovať. bolo to také little Turkey shots
Kdy? Účastnily se toho souboje také Fortressy? Jak dopadly? Kolik letadel na ně útočilo najednou, nemyslím kolik se jim postavilo na celé trase?
1ks P51B verzus 30ks LW , 3x isté 2xpravdepodobné 3x poškodené , prežil a bez straty B17.
To těch 30ks LW ale potkal na nechráněném letišti, ne? Kdy se to stalo, proti komu osamělý pilot bojoval, proč tam byl s těmi B17 sám?
1ks P51 verzus cca 30ks LW, úžasný súboj, ešte lepší exceletný boj 1xP51 verzus 1xFw190.
Předpokládám, že 5 jich zranil, 10 zhmoždil a 15 zesměšnil.
2xP51 verzus cca 14 Japan Ki84, Ki43, zerá, KI100???. nestíhal som rátať.
Kdy se ve vzduchu potkali A6M, Ki-84, Ki-43 a Ki-100? Navíc kdy jich 14 potkalo dva Mustangy? Tomu už říkám opravdu pech. Předpokládám, že v tom zdroji byli všichni Japonci sestřeleni, jen někteří z nich dvakrát a jeden třikrát, že?
"obratný ako spitfire, rýchlejší ako spitfire , s trojnásobným doletom.
to je to čo chcem." kua teraz neviem kto to povedal.
Na Discovery (nevím, jestli českém) byl dokument, ve kterém byl jeden díl věnovaný Mustangu. Nebyl úplně špatný. Na konci veterán takhle stál u toho letadla, hladil náběžnou hranu a docela pěkně popisoval výhody a nevýhody laminárního profilu křídla. "Obratnější než Spitfire" je trošku nadnesené.
súhlasím, lenže to bolo podmienené nasadením P51. Ak by neprišiel , tak by sa nič takéto nestalo. A preto sa považuje za vítaza WWII. Prišiel, zmenil, vyhral.
Tak se na věc zkus podívat jinak. Co nároky pilotů Mustangů v porovnání s nároky pilotů jiných typů? Je tam skutečně diametrální rozdíl? Možná se budeš divit, ale u pomyslné kolonky smrti většiny pilotů Luftwaffe do poloviny roku 1944 zcela jednoznačně převažují nápisy "P47". I kdyby to bylo podmíněné nasazením P51, tak do doby, než získali Mustangy na bojišti početní převahu nad ostatními vlastními typy (resp. srovnali stavy), tak se jim v počtu sestřelů nemohly vyrovnat.
Když si vezmeme známější jména východní fronty, která padla na západě, pak si Mustangy připsaly Waltera Nowotnyho (+11.1944), Helmuta Wilckeho (+3.1944), Karl-Heinze Webera (+7.1944)
P47 mají Hanse Philippa (+10.1943), Wilhelma Lemkeho (+12.1944) a třeba Emila Bitsche (3.1944)
V první polovině roku 1944 to u těchto Experten dává 3 : 1 pro P47.
Jinak samozřejmě platí to, co napsal Horrido. I když tedy nevím, jestli od června do října 1944 ztratila skutečně 44 000 mužů a 500 strojů týdně. Mrknu se kdyžtak někam do Piekalkiewitze, jestli to tam bude.
EDIT: tak vida, přesně tato čísla dává Priller v deníku JG26.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-02-2008 15:39
mohu se zeptat? Galland +8.1943, P47
kterej to byl? Adolf asi nee, čistě mě to zajímá z hlediska rozšíření si znalostí...
btw, četl jsem knihu 357. stíhací skupina, která popisuje jeji život a boje na mustangu, je to sice blablabla my jsme američani, nejlepší na světě a vyhráli jsem všem válku, ale docela dost to tam řezali na těch P-51čkách. Od února 44 do konce války zmastili 595 letadel Lw ve vzduchu a 106,5 na zemi. Jsou tam popsány i vítězství cizích sq. a málo kdy je u nich zmíněno, že byli dosaženy na P-47...
zdroj: 357 stíhací skupina (Merle Olmsted)
Upravil/a 311_Rampa dne 24-02-2008 18:28
311_Rampa napsal:
mohu se zeptat? Galland +8.1943, P47
kterej to byl? Adolf asi nee, čistě mě to zajímá z hlediska rozšíření si znalostí...
Wilhelm-Ferdinand Galland; známý jako "Wutz". Prostřední z trojice bratrů Gallandů a jeden z nejznámějších Gruppenkommandeurů na západě. Nejmladší bratr, Paul, byl se 17ti sestřely na kontě zabit Spitfirem 31.10.1942. Všichni tři létali v JG26, Adolf předtím ještě v JG27 a na konci války v JV44.
606_Tempik napsal:
P47 vs P51. Americani urcite vedeli, proc nahrazuji jeden typ druhym. Navic kazdy z tech typu ma jine slabiny a prednosti, porovnavat je takhle primo nejde. Navic mustangy z 2.TAF trapili nemce pekne uz i behem priprav na den D, kde se s LW utkavali a rozhodne nebyli byti jak psi
O cem porad špekulovat ???
Ja dodnes zil v domneni, ze proste Mustang konecne doletl tam kam B-17, zatimco P-47 ne a basta...
Amici si rekli, ze dokazi bombardovat Reich i za dne. Bez doprovodu dostavali vyprasky, tak nasadili doprovodne P-47, ktery podaval vykony i ve vyskach, jenze nedoletel vsude. P-38 pry dosahl mnohem dal, jenze s tim to zas bylo na pikacu z jinych duvodu.
Nemci kolikrat pockali az doprovod odleti a pak zacali porcovat svaz. Proste bilance seleho denniho bombeni nebyla pro Amiky zadna slava.
Mezitim nekoho konecne napadlo dat do Mustanga poradnej vyskovej motor a bylo...Konecne tu bylo letadlo, ktere splnovalo naroky na staly doprovod.
No, a P-47, co by obrovska, bytelna, robustni krava, za dobu sveho pusobeni dokazal, ze snese kolikrat prisernej "kotel", a ze dokaze nosit spoustu dalsich kramu proti nepriteli, tak se zacal stahovat z doprovodu jak pribyvali Mustangy a letal jako stihaci bomber.
( Myslim, ze snad jen jedina 56. grupa si vylozene vyprosila , aby jim nechali P-47, kdyz i na ne prisla rada ).
1ks P51B verzus 30ks LW , 3x isté 2xpravdepodobné 3x poškodené , prežil a bez straty B17.
To těch 30ks LW ale potkal na nechráněném letišti, ne? Kdy se to stalo, proti komu osamělý pilot bojoval, proč tam byl s těmi B17 sám?
zatial len po troške a z hlavy
11.1.1944 z zime a zlom počasí leteli B17 plus doprovodné stíhačky plus nové P51B cca max 50ks, viac nebolo. Letelo sa aj ked bolo blbé počasie, je vojna. Počasie sa zhoršovalo, tak bol nálet odvolaný. Kedže je vojna, rozkaz dostala čast B17 , ostatné pokračovali dalej. Zvaz B17 sa rozpadol. doprovodné P51 sa zakufrovali a meškali. Kedže bol nahlasený poplach a v mizernom zimnom počasí letia USAAF , tak nezostala na zemi ani LW. Je vojna.
Situáciu LW ale dokonale využila. Asi jedny z največších strát USAAF - B17 v jednom dni. Ale kde boli P51 tam bol opak.
Jeden zatúlaný box B17 našiel jeden zakufrovaný pilot P51.
A napadla ich kombinovaná letka 30ks Bf109 a Bf110. Je vojna , žiadne vyrovnané počty, žiadna fair-play. Amíkovi postupne odišli tri kulomety, zmrzli alebo sa zasekli, takže bojoval s jedným.
Prežil, prežil box B17 , plus nahlásené straty LW, približné.
Je to taková informace JPP, ale...
Co je pravdy na tom, že příčinou zdržení zástavby Merlinu do P-51 byla taková nepříjemná věc s tim, že R-R používal pro výrobu chladícího potrubí měď a Mustang měl trubky z hliníku? Údajně to vyřešili vnitřnim nátěrem potrubí v letadle, ale to nejdřív muselo někoho napadnout.
EDIT: Chemici, je glykol (C2 H6 O2) vodivej?
Upravil/a 313_Sheddan dne 25-02-2008 11:45
Tajpane, zajímavé. Koukal jsem na údaje JG26 - I. Gruppe. 11.1.1944 severně od Nordhornu potkala osamocený box 19ti B17. Okolo jedné hodiny odpoledne 30 - 35 Fw 190 napadlo tuto skupinu a během několika minut z ní vypadlo 7 bombardérů z 19ti. Pět B17 se zřítilo, další tři doletěly až do Anglie, kde nouzově přistály. Třeba to byl ten samý souboj, jen si piloti JG26 nevšimli, že je tam svým kulometem ohrožuje Mustang
606_Tempik napsal:
P47 vs P51. Americani urcite vedeli, proc nahrazuji jeden typ druhym. Navic kazdy z tech typu ma jine slabiny a prednosti, porovnavat je takhle primo nejde. Navic mustangy z 2.TAF trapili nemce pekne uz i behem priprav na den D, kde se s LW utkavali a rozhodne nebyli byti jak psi
Ja dodnes zil v domneni, ze proste Mustang konecne doletl tam kam B-17, zatimco P-47 ne a basta...
Amici si rekli, ze dokazi bombardovat Reich i za dne. Bez doprovodu dostavali vyprasky, tak nasadili doprovodne P-47, ktery podaval vykony i ve vyskach, jenze nedoletel vsude. P-38 pry dosahl mnohem dal, jenze s tim to zas bylo na pikacu z jinych duvodu.
Nemci kolikrat pockali az doprovod odleti a pak zacali porcovat svaz. Proste bilance seleho denniho bombeni nebyla pro Amiky zadna slava.
Mezitim nekoho konecne napadlo dat do Mustanga poradnej vyskovej motor a bylo...Konecne tu bylo letadlo, ktere splnovalo naroky na staly doprovod.
No, a P-47, co by obrovska, bytelna, robustni krava, za dobu sveho pusobeni dokazal, ze snese kolikrat prisernej "kotel", a ze dokaze nosit spoustu dalsich kramu proti nepriteli, tak se zacal stahovat z doprovodu jak pribyvali Mustangy a letal jako stihaci bomber.
( Myslim, ze snad jen jedina 56. grupa si vylozene vyprosila , aby jim nechali P-47, kdyz i na ne prisla rada ).
56.FG byla nejúspěšnější FG 8.USAAF. A ano ona si díky svému výsadnímu postavení(úspěšnosti) vymohla ponechání P-47 ve výzbroji.
Navíc pozdější verze už ani v doletu za P-51 nezaostávali.
Spíše si myslím, že P-51 měl jednodušší pilotáž a také, co nebylo zanedbatelné, že toto menší lehčí letadlo stálo určitě méně pěněz než P-47.
1stCL_Fucida napsal:
Tajpane, zajímavé. Koukal jsem na údaje JG26 - I. Gruppe. 11.1.1944 severně od Nordhornu potkala osamocený box 19ti B17. Okolo jedné hodiny odpoledne 30 - 35 Fw 190 napadlo tuto skupinu a během několika minut z ní vypadlo 7 bombardérů z 19ti. Pět B17 se zřítilo, další tři doletěly až do Anglie, kde nouzově přistály. Třeba to byl ten samý souboj, jen si piloti JG26 nevšimli, že je tam svým kulometem ohrožuje Mustang
B-17. Jeden motor hori, jeden cmoudi a utika palivo. To mame tri Bf-109/Fw-190 ve formaci, jeden hori (sestrel), jeden cmoudi (pravdepodobny sestrel) a jednomu utika palivo (poskozeni). Vynasob poctem B-17.
Kdyz odhledneme od toho ze se spadle B-17 vyhledavaly tak je to stejne v relaci. Dejme tomu ze 19 zadnich a 19 bocnich strelcu strili na jeden Fockewulf co zakouri a vezme to stremhlav domu a hned mame 38 sestrelenych Fw 190.
Tajpan napsal:
....
Sorák, Fučida, ale nie P38 alebo P47, ale ten blbý 4kulometný Mustang položil na kolená LW. Na HC je nový diel venovaný P51. Je to bláznivé a i na môj vkus , čo všetko si dovolili piloti tohto P51 proti LW a Japonským vzd. silám.
WT_Horrido napsal:
Kdyz odhledneme od toho ze se spadle B-17 vyhledavaly tak je to stejne v relaci. Dejme tomu ze 19 zadnich a 19 bocnich strelcu strili na jeden Fockewulf co zakouri a vezme to stremhlav domu a hned mame 38 sestrelenych Fw 190.
Jako bychom to neznali.
A pritom tomu FW 190 jenom pilot zrovna dal plnej plyn...
jeste mozna muj zmateny postreh, proc se meli P39 na vychode lip, jak na zapade. Do luftwaffe nedelam a uz vubec ne do vychodu, ale mam za to, ze na zapade nemci nasazovali modernejsi letadla a na vychod sli ty starsi. Mozna ne celou dobu valky, ale nejakou dobu mam pocit jo.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
606_Tempik napsal:
jeste mozna muj zmateny postreh, proc se meli P39 na vychode lip, jak na zapade. Do luftwaffe nedelam a uz vubec ne do vychodu, ale mam za to, ze na zapade nemci nasazovali modernejsi letadla a na vychod sli ty starsi. Mozna ne celou dobu valky, ale nejakou dobu mam pocit jo.
Asi takhle sověti měli možnost si v rámci dohody o půjče a pronájmu vyzkoušet hurriky, P-40, P-39, spitfire, P-47 a pár dalších strojů. Na frontě byl hurricy cenněné hůře než všechny sovětské dostupné stíhačky snad kromě I-15, ani P-40 na sovětské letce nezapůsobila. Spitfire byl svojí kvalitou a výkony velmi kladně hodnocen, bohužel Churchill je potřeboval za kanálem ne na východní frontě, proto jich bylo dodáno jen několik desítek. P-39 byla taktéž velmi dobře hodnocena, pro svojí obratnost, výkonost a kvalitu u sovětských letců. P-47 se k frontovým plukům nedostala, protože ač šlo o velmi rychlej a kvalitní stroj s velkou nosností, měla malou stoupavost a obratnost, taktéž v hlavní řadě byla velmi náročná na obsluhu. P-47 byla odmítnuta i pro roli výškového stíhače u PVO pro svojí pomalou stoupavost. O P-38 a P-51 sovětská strana nejevila zájem.
Sověti potřebovali v prvé řadě kvalitní frontové stíhačky, čímž dle názoru sovětských pilotů, byly spitfire na straně VB a P-39 na straně USA. Jelikož VB uvolnila velké množství spitfirů, téměř až na konci války, musela si sovětská strana vystačit s P-39, která byla z amerických strojů pro ně nejlepší možná volba.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.