May 17 2024 08:34:50
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Přesnost ověřování sestřelů a další :-)
1stCL_Fucida
640 ve 2400 m? To je trochu přehnané, ne? Máš nějaký odkaz na test?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Glad69
Fuci:bylo to v tehle knizce:
M. Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), nakl. Votobia, 1996
Edit: Mozna je to kec, mozna ne. Mela to byt nejvykonnejsi verze Kobry N-mela mensi nadrze a redukovane pancerovani. Potom u Q sly vykony niz, protoze ztezkla a ty podvesene pulpalcaky ji taky nepridaly, tak je Rusi odstranovali.
Upravil/a Glad69 dne 23-02-2008 21:25
 
http://www.cockneyrejects.net
WT_Horrido



Posledni sestrel v G-6 z rijna 44? Zajimave pojeti Šklebící se
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
filnorm
Význam Mustangu je trochu přeceňovaný v neprospěch P47. Domnívám se, že Thunderbolt více než Mustang zasadil rozhodující úder. Mustang se ve významných počtech zapojil ve chvíli, kdy už mu Thunderbolt značně ulehčil cestu.


Pokud jde o 8. leteckou armádu, stíhací skupiny byly vyzbrojeny mustangy od ledna 1944, a právě od této doby začali spojenci získávat převahu ve vzduchu.
Kde všude udeřili hloubkaři v Čechách?
http://hloubkari....
 
1stCL_Fucida
filnorm napsal:
Význam Mustangu je trochu přeceňovaný v neprospěch P47. Domnívám se, že Thunderbolt více než Mustang zasadil rozhodující úder. Mustang se ve významných počtech zapojil ve chvíli, kdy už mu Thunderbolt značně ulehčil cestu.


Pokud jde o 8. leteckou armádu, stíhací skupiny byly vyzbrojeny mustangy od ledna 1944, a právě od této doby začali spojenci získávat převahu ve vzduchu.


To už byli po smrti Gallandové, Seifertové, Phillipové a desítky dalších bezejmenných, ale ne bezvýznamných pilotů, o které se postaraly P47, nebo P38. Luftwaffe byla v tu dobu podstatně slabší, než o rok dříve, kdy na západní frontě dosahovala možná maxima své efektivity.
Kdy přesně Mustangy početně vyrovnaly stavy P38 a P47 a tedy je možno říci, že začali mít rozhodující podíl na další likvidaci Luftwaffe?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Glad69
Panove,ale no tak...To uz je trosku moc OT,ne?Šklebící se
 
http://www.cockneyrejects.net
Tajpan
1stCL_Fucida napsal:
filnorm napsal:
Význam Mustangu je trochu přeceňovaný v neprospěch P47. Domnívám se, že Thunderbolt více než Mustang zasadil rozhodující úder. Mustang se ve významných počtech zapojil ve chvíli, kdy už mu Thunderbolt značně ulehčil cestu.


Pokud jde o 8. leteckou armádu, stíhací skupiny byly vyzbrojeny mustangy od ledna 1944, a právě od této doby začali spojenci získávat převahu ve vzduchu.


To už byli po smrti Gallandové, Seifertové, Phillipové a desítky dalších bezejmenných, ale ne bezvýznamných pilotů, o které se postaraly P47, nebo P38. Luftwaffe byla v tu dobu podstatně slabší, než o rok dříve, kdy na západní frontě dosahovala možná maxima své efektivity.
Kdy přesně Mustangy početně vyrovnaly stavy P38 a P47 a tedy je možno říci, že začali mít rozhodující podíl na další likvidaci Luftwaffe?


Straty Reichu verzus 8.letecká:
143 in January 1944, 524 in February, 583 in March, 687 in April and 758 in May.

Januar
1FG s P51 ale lieta velmi obmedzene nad Reich , testovanie stroja
9FG s P47
4FG s P38
Februar
2FG s P51 prvých cca 100ks
8FG S P47
4FG S P38
MAREC
3FG S P51 celkovo len 150ks P51
7FG S P47
4FG S P38
APRIL
5FG S P51
5FG S P47
4FG S P38

zaujimavé je , že sa rušia FG s P47. skôr by som mal pocit , že lepšie je ak sa zrušia FG s P38, neviem.také sú fakty.
takže stačilo 150ks P51 ( no skôr 100ks bojaschopných P51 ), aby sa gen.Galland zahlásil:
Od ledna do dubna 1944 stratili naše odiely Reich viac než 1000 pilotov. Medzi nimi najlepší piloti, velitelia eskadr, skupin a letiek
Blíži sa doba, kedy bude na dohlad zrútenie našich síl.

Sorák, Fučida, ale nie P38 alebo P47, ale ten blbý 4kulometný Mustang položil na kolená LW. Na HC je nový diel venovaný P51. Je to bláznivé a i na môj vkus , čo všetko si dovolili piloti tohto P51 proti LW a Japonským vzd. silám. Cool
 
Tajpan
Glad69 napsal:
Panove,ale no tak...To uz je trosku moc OT,ne?Šklebící se

ale na SVK je to normálne , no nie? Šklebící se
 
Tajpan
Glad69 napsal:
A co se tyka udajnych zaludnych letovych charakteristik, tak podle pametniku(i Americanu) to zas tak zhave nebylo.I s tim propadanim do plochych vyvrtek. Doporucuji Merle Olmsted: Esa Yoxfordu.
Akorat Rusaci, diky podminkam na vychodni fronte mohli tohle ero naplno vyuzit, coz taky udelali.U verze N byla rychlost 640km/h ve vysce 2400m. A Kobra byla ve vyzbroji gardovych pluku az do konce valky. Dokonce kdyz zacli Pokryskinovu divizi prezbrojovat na La-7, tak si dupl a Kobry jim zustaly.Posledni sestrel,ktery si pripsal sovetsky pilot ve 2.sv valce v Evrope, byl ziskan na Kobre.
Edit: Prvni povalecny vitez National Air Races letel na Kobre s prumernou rychlosti kolem 600 km/h.

http://www.acepil...cobra.html
http://www.acepil...cobra.html


s tou kobrou je to to problematické. každý uhol pohladu je správny.
Tie ruské Kobry sa od amerických odlišovali tým , že sa odlahčovali, zbavovali nedbytočných vecí: pancierový pás, pancierovanie, výkonnné radiostranice, gongoly a úchyty bômb,atd:
že vraj americké verzie mali aj pisoár? máte niekto foto? Úsměv
takže prišla úspora na váhe cca 400kg.
a čo so spôsobí na výkonoch , sme sa mohli dokonca presvedčiť aj v Ilovi, ked v jednom patchi OLEG pre Lagg3 nezarátal nejakých 300kg na váhe. A potom na DF-serveroch 1941-44 sa lietal len samý Laag3, len La7 bola lepšia. Mrknutí
Naštatie Blue piloti lietali dalej. Mrknutí
P39 už na pohlad jw atypické lietadlo. A prechod z jedného typu lietadla na druhý typ počas vojny, nemusí vždy byť úspešný. A prechod na už takéto netypické lietadlo obzvlášť. Plus stupen výcviku , schopnosti pilota atd. takže tí piloti čo to zvládli prezývali P39
: bell, Bella, beločka, zvjozdočka
A tí čo si neboli v kobre so svojeje koži:
koza, sučka, bjad.
niečo podobné prežívala aj jedna americká letka: najprv lietala vo milovanom SpitfireV, potom sa prezbrojili na P47 a boli nesmierne sťastný, ked sa zbavili mrchy P47 a mohli lietať na božskom P51. Ale našlo sa dosť pilotov,čo toto nadšenie nezdielali.Mrknutí
 
1stCL_Fucida
Tajpan napsal:
Straty Reichu verzus 8.letecká:
143 in January 1944, 524 in February, 583 in March, 687 in April and 758 in May.
.
.
.
Sorák, Fučida, ale nie P38 alebo P47, ale ten blbý 4kulometný Mustang položil na kolená LW. Na HC je nový diel venovaný P51.


Tajpane, ty si myslíš, že 100 Mustangů může za to, že Luftwaffe ztratila přes 500 strojů, resp. mají na tom nějaký majoritní podíl, když jinde se ti vyskytuje dalších minimálně 600 P47 a P38?

Co tyto faktory?:
1) v zimě probíhalo vzletů i soubojů podstatně méně, než v jiných ročních obdobích. Srovnání leden vs. zbytek není úplně šikovné.
2) spojenci značně změnili taktiku bojů a začali právě od jara 1944 napadat cíleně ve velkém množství přímo Luftwaffe - včetně letišť, což je také skutečná příčina dalšího nárůstu ztrát.
3) bojová hodnota Mustangu B a Thunderboltu byla podobná. Mustang byl ve všech hladinách o něco rychlejší, mírně stoupavější a obratnější. Nesl méně munice a pouze poloviční počet kulometů. Jeho odolnost vůči poškození byla nesrovnatelně nižší. Obě letadla byla ke svým pilotům přátelská. Ano, Mustang byl obecně lepším stíhacím letounem, ale ne o tolik, aby pouhých 15% těchto strojů způsobilo nepříteli 4x větší ztráty.

Je to bláznivé a i na môj vkus , čo všetko si dovolili piloti tohto P51 proti LW a Japonským vzd. silám. Cool


Když je někoho nejméně 5x více, tak si může dovolit dost.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Glad69
Tajpy: zapomnel jsi na Kobrušku:-)
 
http://www.cockneyrejects.net
Glad69
Tajpan napsal:
Glad69 napsal:
Panove,ale no tak...To uz je trosku moc OT,ne?Šklebící se

ale na SVK je to normálne , no nie? Šklebící se

Ja vim.Delam si prdel.Cool
 
http://www.cockneyrejects.net
Tajpan
Glad69 napsal:
Tajpy: zapomnel jsi na Kobrušku:-)

kua. hambím sa. Naštvaný Úsměv
 
Tajpan
1stCL_Fucida napsal:
Tajpan napsal:
Straty Reichu verzus 8.letecká:
143 in January 1944, 524 in February, 583 in March, 687 in April and 758 in May.
.
.
.
Sorák, Fučida, ale nie P38 alebo P47, ale ten blbý 4kulometný Mustang položil na kolená LW. Na HC je nový diel venovaný P51.


Tajpane, ty si myslíš, že 100 Mustangů může za to, že Luftwaffe ztratila přes 500 strojů, resp. mají na tom nějaký majoritní podíl, když jinde se ti vyskytuje dalších minimálně 600 P47 a P38?
diplomaticky sa vykrútil a poviem : velmi významný. Šklebící se
Všeobecne:1.1.1944 USAAF-8.LA 600-800B17 plus 600 stihčiek, za 1.1-1.5 toto obdobie pribudli len 100ks, dve nové FG.
Reich má k 1.1.1944 600ks plus 200ks. K 1.5 je počet rovnaký, až na to ,že tí starí experti-elita LW sú mrtvy a teraz sú tam "začiatočníci".
Taktika: vzhladom na velké vzdialenosti , pri B17 sa doprovodné stihačky striedali po polhodine. Takže pri 600-800B17 - formácia dlhá cez 150km mohlo byť maximálne 150stíhačiek. zvačša menej alebo žiadne. (Ak to využila LW , čo občas využila, tak to bol masaker).
Prvý sa domov vracali P47, doleteli len do oblasti Porýnia, P47 sa vracali zo stredného Nemecka ale dalej -bavorsko, Oblast Berlína , Sasko - tam bolo len cca 100ks P51. A tú najťahšiu prácu robili P51.

problém Reichu: aj ked mal dostatočný počet stihačov, obmedzoval ich malý dolet. Takže proti USAAF mohli nasadiť cca 200ks stíhačiek.
(i ked dalej ani to nebude pravda)
Druhý problém bol :schopnosti Velitelov - eskadier LW.
Ak boli schopní , dokázali sa sústrediť a urobiť hromadný útok.
Lenže skoro každý účastník bojov nad Reichom od LW spomína: Bolo ich vela , 12 stíhačov proti stovkám amíkov, útočil som vo štvorici , najťahšie bolo dať rozkaz môjmu letke k útoku na B17...atd.
A potom i P38. P47 si mohli v klude zatrielať. (čím neznižujem ich kvalitu, ale mali to omnoho lahšie ako v 1943).
oproti tomu zase piloti USAAF - hlavne od P51- spomínajú na hromadné útoky LW, bojovali len proti prevahe LW.
3.3 1944 nálet na Berlín, P47, P38 A MustangyMkIII sa nestretli zo žiadnym nepriatelom. Až 92ks P51 sa stretlo s hromadným útokom 120ks LW. A začala sa "najúžasnejšia bitka v tejto vojny" (výpoved jedného pilota B17, ktorú Goring okomentoval zmysle :
vojna je stratená.
A Gallandom "velký malý úder" tiež nedopadol najlepšie.
490 stíhačiek LW sa strelo len 200ks P51. Niektoré letky LW prestali existovať. bolo to také little Turkey shots





Co tyto faktory?:
1) v zimě probíhalo vzletů i soubojů podstatně méně, než v jiných ročních obdobích. Srovnání leden vs. zbytek není úplně šikovné.
povedzme, ale aj ked USAAF na zimu 1943-44 zastavili boje nad Reichom, RAF pokračovali dalej. i ked určite intenzita polavila.

2) spojenci značně změnili taktiku bojů a začali právě od jara 1944 napadat cíleně ve velkém množství přímo Luftwaffe - včetně letišť, což je také skutečná příčina dalšího nárůstu ztrát.
súhlasím, lenže to bolo podmienené nasadením P51. Ak by neprišiel , tak by sa nič takéto nestalo. A preto sa považuje za vítaza WWII. Prišiel, zmenil, vyhral.
3) bojová hodnota Mustangu B a Thunderboltu byla podobná. Mustang byl ve všech hladinách o něco rychlejší, mírně stoupavější a obratnější. Nesl méně munice a pouze poloviční počet kulometů. Jeho odolnost vůči poškození byla nesrovnatelně nižší. Obě letadla byla ke svým pilotům přátelská. Ano, Mustang byl obecně lepším stíhacím letounem, ale ne o tolik, aby pouhých 15% těchto strojů způsobilo nepříteli 4x větší ztráty.
"obratný ako spitfire, rýchlejší ako spitfire , s trojnásobným doletom.
to je to čo chcem." kua teraz neviem kto to povedal. Naštvaný

Je to bláznivé a i na môj vkus , čo všetko si dovolili piloti tohto P51 proti LW a Japonským vzd. silám. Cool


Když je někoho nejméně 5x více, tak si může dovolit dost.
no ja teda neviem.... mne to vychádza na na 7 až 15 možno 30 krát viacej Šklebící se
1ks P51B verzus 30ks LW , 3x isté 2xpravdepodobné 3x poškodené , prežil a bez straty B17.
1ks P51 verzus cca 30ks LW, úžasný súboj, ešte lepší exceletný boj 1xP51 verzus 1xFw190.
2xP51 verzus cca 14 Japan Ki84, Ki43, zerá, KI100???. nestíhal som rátať.
1XP51 verzsu cca 12X109, už som vela krát čítal , ako piloti LW popisovali súboje vezus I153 a I16: nechali náš doletieť na dostrel a otočili sa o 180 stupnov a pálili zpredu. že takéto dokáže aj P51 by som neveril. Cool
i kedn največšie prekvapko bolo, ako si 2xP38!!!! rozdajú s 30-timi befkami. to je fakt šialené. CoolCoolCool




Upravil/a Tajpan dne 24-02-2008 11:37
 
Tajpan
sorry za strašný edit. lamka Smutný
 
3IAP_Sasa


Poslední vítězství Hartmanna bylo to, že se nechal zajmout Američanama. Úsměv
 
Lavo
3IAP_Sasa napsal:
Poslední vítězství Hartmanna bylo to, že se nechal zajmout Američanama. Úsměv


To nebolo vitazstvo , ale prehra , pretoze ho aj s Grafom poslali k Rusom.....
 
WT_Horrido
Tajpane par, byt sebelepsich stroju, nemuze nic podstatne ovlivnit. To ovlivnuje taktika jejich nasazeni.
Jeste 20 cervna bylo sestreleno 48 a poskozeno 468 bombarderu a americani hlasili docasnou ztratu vzdusne prevahy. V cervenci hlasili amici rekordni ztraty bombarderu a stejne tak Harris hlasil stoupajici ztraty. V zari 1944 bylo spojenecke veleni dosti bezradne, zadalo napriklad aby se pomer bombarderu a stihacek zmenil z 2:1 na 1:1 nebo dokonce 1:2.
Jiste LW ztracela 500 letadel tydne a od cervna do rijna 1944 ztratila 44000 muzu, ale na druhou stranu mela obrana rise v srpnu 700 muzu a stihacek zalohy. A ty opravdu neznicily mustangy, ale kombinace hloupeho nasazeni techto zaloh a taktiky spojencu, ktera se btw zacala menit na zaklade mylneho predpokladu, ze behem velkeho tydne byl v podstate znicen letecky prumysl Nemecka. Z cehoz sice veleni do podzimu 44 vystrizlivelo (viz pozadavky na doprovod) nicmene uz se podarilo nastoupenou taktiku obhajit a provadet dal...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Lavo
Horri - DIKI....Mrknutí
 
606_Temp
ja bych jen doplnil, ze kazdy pilot letajici na konkretnim typu ho ve svych pametech bude povazovat za dobry, mozna nejlepsi a bude vychazet ze svych zkusenosti, takze se od deseti pilotu letajicich na deseti ruznych typech dovime, ze prave ten jejich byl lepsi/nejlepsi stihacem. Pak zalezi na tom, kdo tu cte ci pameti a ma svuj stroj za ten the best a ma to podlozene zkusenostmi pilotu letajicich na tom jejich oblibenem konkretnim typum.
Srovnavat P39 ktere byli odebrany pancire, radiostanice a dalsi vybaveni s P51, kterym to odebrano nebylo je trochu nefer. kdyby rusaci dostali prvniho mustanga a o to vsechno ho pak obrali taky, tak by jsme se mozna divili, co to pak lita nad ruskem.
P47 vs P51. Americani urcite vedeli, proc nahrazuji jeden typ druhym. Navic kazdy z tech typu ma jine slabiny a prednosti, porovnavat je takhle primo nejde. Navic mustangy z 2.TAF trapili nemce pekne uz i behem priprav na den D, kde se s LW utkavali a rozhodne nebyli byti jak psi
K National Air Races - to kobra mozna vyhrala diky tomu, zetam jinak nic moc nasazeny nebylo. Rychlostni zavody po te vetsinou vyhravali prave mustangy a hawker fury, ikdyz znacne modifikovane (teda pokud si nepletu tyhle zavody s necim jinym)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,891,664 návštěv