May 17 2024 04:34:20
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Přesnost ověřování sestřelů a další :-)
CVK_Mrmel
americani meli dostatek lepsich po te, co vstoupili do valky.

napr:?
 
LesniHU
Nemecky nazor:
Airacobra: behem cele valky podradne stihaci letadlo. Jeji manevrovatelnost, rychlost a vykony ve stoupani i stremhlavem letu byly velmi spatne. Bylo to jedno z nejsnadneji sestrelitelnych spojeneckych stihacich letadel.
(z vyslechu Gallanda, Milcha, Bara, Hitschholda a Neumanna, 2.9.45)
 
XXX_Dazz
Hu odkud (resp. z čeho) to máš ?
 
LesniHU
Scan z 217. stranky (pocatek kapitoly) nezname anglicky psane knihy, nekdo ho nalinkoval na acwos foru. Je tam zminka o Hurricanu, Typhoonu, P38, P39 a P40, dalsi stranky bohuzel nemam.
 
Panek
Napsáno o Jánu Gerhoferovi:
...
Za poznámku jistě stojí i to, že byl prvním Slovákem, jemuž bylo (16.4.1943) přiznáno sestřelení Airacobry, považované za jednoho z nejkvalitnějších protivníků na sovětské straně. Téhož dne nárokoval sestřel téhož stroje i rtk. František Brezina, ale sestřel mu nebyl uznán.


Za boha a národ
Jiří Rajlich
Upravil/a Panek dne 22-02-2008 00:24
 
606_Temp
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF. Ve sturmovi urcite neni P39 spatne letadlo, dukazem jest par lidi co znam, kteri s nim dovedou zazraky Cool
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Vason
Mno a v neposledni rade v Rusku s P39 litali taky hlavne gardove pluky, coz udelalo reputaci Airacobry.
Ivani byli hlavne uplne paf z vybavy a komfortu kterej to ero melo oproti tem jejich "litacim holobytum" (myslim 41/42)
Upravil/a Vason dne 22-02-2008 08:09
 
XXX_Dazz
606_Tempik napsal:
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF. Ve sturmovi urcite neni P39 spatne letadlo, dukazem jest par lidi co znam, kteri s nim dovedou zazraky Cool


Už to tady bylo zmíněno v souvislosti p-400 v Anglii, hlavním nedostatkem P-39 byla absence kompresoru a s tím spojený velký pokles výkonu ve výškách nad 4000 m. V Pacifiku i v Evropě se bojovalo velmi často nad těmato výškama a tam Kobra hodně ztrácela.
Celkem úspěšně byli nasazeny Kobry v Africe při operaci Torch, ale tam byli používány jako jabo a operovaly v malých výškách.
 
Maxxis
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
No oni taky jaksi američani nedokázali plně využít tuhle jejich nejlepší frontovou stíhačku.


Hodně záleželo v jaké výšce se bojovalo, a p-39 je pro strední a nižší výsku bojové hladiny, a pokud se bojovalo v 6-8 km tak si tam si moc neškrtla. Myslím, byl to problém kompresorů a až v kingkobře byl dvourychlostní hydraulický turbokompresor pro redukci snížení výkonu.

Britové tuto stihačku nedokázali využít vůbec, bojová hladina byla podstatně výše. V rusku se bojovalo dole a tak tam měla šanci.
 
Maxxis
sakra ze ja nectu dalsi clanky... sorry za opáčko
 
3BAP_Cassius Chaerea
606_Tempik napsal:
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF.
No právě ani p-38,47 nebo 51 nejsou frontové stíhačky, jsou to všechno dálkové doprovodné stroje. Jediná americká další frontová stíhačka byla p-40, ale její výsledky nejsou nijak oslnivé. A spitfire není americkej.
 
Panek
Prostě, kdyby se Němci vylodili v USA, tak by se úspěchy P-39 projevili i na západní frontě. Šklebící se
 
filnorm
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.
Kde všude udeřili hloubkaři v Čechách?
http://hloubkari....
 
3BAP_Rohlos
filnorm napsal:
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.


To musí hrozně nasrat. Chcípnout poslední den války a ještě v týhle plečce...Zamračený
 
XXX_Dazz
filnorm napsal:
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.


PLS kdo byl ten šťastný střelec ?
 
1stCL_Fucida
No..asi flak, ne? Úsměv Hartmann slavného posledního Jaka dostal kolem poledne. To by měl být i poslední sestřel pilota Luftwaffe nad tímto územím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
3BAP_Cassius Chaerea
1stCL_Fucida napsal:
No..asi flak, ne? Úsměv Hartmann slavného posledního Jaka dostal kolem poledne. To by měl být i poslední sestřel pilota Luftwaffe nad tímto územím.
Nebyla to lavina co dostal?
 
j4ck41
pokavad se pamatuju mel to bejt Jak jakej snad delal nejakou akrobacii nad Brnem ... Hartmann se pak odletel vzdat Amikum

ohledne ty Kobry u Mostu ... snad ho mela dostat Me 262 ... ale nejsem si tim vubec jistej, akorat jsem pred casem neco takovyho cetl nekde na netu

EDIT: jsem trosku zagooglil a nasel jsem tohle:

http://www.luftwa...5-1945.pdf
Upravil/a j4ck41 dne 22-02-2008 13:36
 
313_Sheddan
V knížce píše Jak. Ale nejlepší je, když popisuje souboje pár dní před tim - všechno podle stejnýho scénáře - potkaj VVS, začnou se s nima prát, přiletí USAAF, začne střílet do včeho, Lw vyklidí prostor a VVS se s USAAF vesele řeže dál...
 
http://www.letistechrudim.cz
filnorm
Podle Pražského leteckého archivu to byl Oblt. Fritz Stehle od 2/JG 7 na me 262 - viz http://plarchiv.eu/nalezy/nalez14.htm
Kde všude udeřili hloubkaři v Čechách?
http://hloubkari....
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,890,200 návštěv