Přesnost ověřování sestřelů a další :-)
|
CVK_Mrmel |
Přidané 21-02-2008 21:22
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 17.10.05
|
americani meli dostatek lepsich po te, co vstoupili do valky.
napr:?
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 21-02-2008 21:36
|
Stařešina
Příspěvek: 5618
Založený: 30.09.05
|
Nemecky nazor:
Airacobra: behem cele valky podradne stihaci letadlo. Jeji manevrovatelnost, rychlost a vykony ve stoupani i stremhlavem letu byly velmi spatne. Bylo to jedno z nejsnadneji sestrelitelnych spojeneckych stihacich letadel.
(z vyslechu Gallanda, Milcha, Bara, Hitschholda a Neumanna, 2.9.45) |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 21-02-2008 22:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Hu odkud (resp. z čeho) to máš ? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 21-02-2008 23:28
|
Stařešina
Příspěvek: 5618
Založený: 30.09.05
|
Scan z 217. stranky (pocatek kapitoly) nezname anglicky psane knihy, nekdo ho nalinkoval na acwos foru. Je tam zminka o Hurricanu, Typhoonu, P38, P39 a P40, dalsi stranky bohuzel nemam. |
|
|
|
Panek |
Přidané 22-02-2008 00:12
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Napsáno o Jánu Gerhoferovi:
...
Za poznámku jistě stojí i to, že byl prvním Slovákem, jemuž bylo (16.4.1943) přiznáno sestřelení Airacobry, považované za jednoho z nejkvalitnějších protivníků na sovětské straně. Téhož dne nárokoval sestřel téhož stroje i rtk. František Brezina, ale sestřel mu nebyl uznán.
Za boha a národ
Jiří Rajlich
Upravil/a Panek dne 22-02-2008 00:24
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 22-02-2008 05:09
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF. Ve sturmovi urcite neni P39 spatne letadlo, dukazem jest par lidi co znam, kteri s nim dovedou zazraky
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Vason |
Přidané 22-02-2008 08:08
|
Nováček
Příspěvek: 30
Založený: 14.12.06
|
Mno a v neposledni rade v Rusku s P39 litali taky hlavne gardove pluky, coz udelalo reputaci Airacobry.
Ivani byli hlavne uplne paf z vybavy a komfortu kterej to ero melo oproti tem jejich "litacim holobytum" (myslim 41/42)
Upravil/a Vason dne 22-02-2008 08:09
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 22-02-2008 08:26
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
606_Tempik napsal:
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF. Ve sturmovi urcite neni P39 spatne letadlo, dukazem jest par lidi co znam, kteri s nim dovedou zazraky
Už to tady bylo zmíněno v souvislosti p-400 v Anglii, hlavním nedostatkem P-39 byla absence kompresoru a s tím spojený velký pokles výkonu ve výškách nad 4000 m. V Pacifiku i v Evropě se bojovalo velmi často nad těmato výškama a tam Kobra hodně ztrácela.
Celkem úspěšně byli nasazeny Kobry v Africe při operaci Torch, ale tam byli používány jako jabo a operovaly v malých výškách. |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 22-02-2008 09:03
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
No oni taky jaksi američani nedokázali plně využít tuhle jejich nejlepší frontovou stíhačku.
Hodně záleželo v jaké výšce se bojovalo, a p-39 je pro strední a nižší výsku bojové hladiny, a pokud se bojovalo v 6-8 km tak si tam si moc neškrtla. Myslím, byl to problém kompresorů a až v kingkobře byl dvourychlostní hydraulický turbokompresor pro redukci snížení výkonu.
Britové tuto stihačku nedokázali využít vůbec, bojová hladina byla podstatně výše. V rusku se bojovalo dole a tak tam měla šanci. |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 22-02-2008 09:04
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
sakra ze ja nectu dalsi clanky... sorry za opáčko |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 22-02-2008 09:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
ano, na sovetske strane. Jinak myslim, ze americani dobre vedeli, proc misto p39 nasazovali spise jine stroje. Mozna slo taky o to, ze na dalkove stihani, ktere potrebovali, se jim vic hodili P38/47/51 a na blizke strty bylo dost spitfiru RAF. No právě ani p-38,47 nebo 51 nejsou frontové stíhačky, jsou to všechno dálkové doprovodné stroje. Jediná americká další frontová stíhačka byla p-40, ale její výsledky nejsou nijak oslnivé. A spitfire není americkej. |
|
|
|
Panek |
Přidané 22-02-2008 10:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Prostě, kdyby se Němci vylodili v USA, tak by se úspěchy P-39 projevili i na západní frontě. |
|
|
|
filnorm |
Přidané 22-02-2008 11:23
|
Nováček
Příspěvek: 42
Založený: 04.01.08
|
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.
|
|
|
|
3BAP_Rohlos |
Přidané 22-02-2008 12:20
|
Uživatel
Příspěvek: 816
Založený: 08.01.07
|
filnorm napsal:
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.
To musí hrozně nasrat. Chcípnout poslední den války a ještě v týhle plečce... |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 22-02-2008 12:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
filnorm napsal:
Mimochodem, poslední sestřelený spojenecký letoun v českých zemích byl P-39 (Klíny, okr. Most). Stalo se 8. května 1945 odpoledne, pilot - gardový nadporučík Sergej Grigorijevič Stěpanov - zahynul.
PLS kdo byl ten šťastný střelec ? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 22-02-2008 13:17
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10629
Založený: 26.01.13
|
No..asi flak, ne? Hartmann slavného posledního Jaka dostal kolem poledne. To by měl být i poslední sestřel pilota Luftwaffe nad tímto územím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 22-02-2008 13:20
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
No..asi flak, ne? Hartmann slavného posledního Jaka dostal kolem poledne. To by měl být i poslední sestřel pilota Luftwaffe nad tímto územím. Nebyla to lavina co dostal? |
|
|
|
j4ck41 |
Přidané 22-02-2008 13:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2006
Založený: 09.02.06
|
pokavad se pamatuju mel to bejt Jak jakej snad delal nejakou akrobacii nad Brnem ... Hartmann se pak odletel vzdat Amikum
ohledne ty Kobry u Mostu ... snad ho mela dostat Me 262 ... ale nejsem si tim vubec jistej, akorat jsem pred casem neco takovyho cetl nekde na netu
EDIT: jsem trosku zagooglil a nasel jsem tohle:
http://www.luftwa...5-1945.pdf
Upravil/a j4ck41 dne 22-02-2008 13:36
|
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 22-02-2008 13:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
V knížce píše Jak. Ale nejlepší je, když popisuje souboje pár dní před tim - všechno podle stejnýho scénáře - potkaj VVS, začnou se s nima prát, přiletí USAAF, začne střílet do včeho, Lw vyklidí prostor a VVS se s USAAF vesele řeže dál... |
|
|
|
filnorm |
Přidané 22-02-2008 13:27
|
Nováček
Příspěvek: 42
Založený: 04.01.08
|
Podle Pražského leteckého archivu to byl Oblt. Fritz Stehle od 2/JG 7 na me 262 - viz http://plarchiv.eu/nalezy/nalez14.htm
|
|
|