Přesnost ověřování sestřelů a další :-)
|
Munny |
Přidané 28-05-2006 18:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 254
Založený: 11.12.05
|
V letectví a kosmonautika vyšel tento článek v rubrice PTALI JSTE SE
krátce obsah: místa bojů, rozdíly verzí (i P400), výzbroj, ...
[img]http://img112.imageshack.us/img112/210/p3905yo.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Na skeneru nemám převodník textu, tak to musím dát formou obrázku
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 28-02-2008 08:38
|
|
|
|
Panek |
Přidané 20-02-2008 18:02
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Uvažoval už někdo z vás, jak je umístěný kanón v kobře? Myslím tím technické řešení v souvisloti s hřídelí vrtule.
Tady to vidět není.
[img]http://home.att.net/~C.C.Jordan/P-39army.JPG[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 20-02-2008 18:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Motor a vrtule nebylá na jedné hřídeli, ale byl mezi nima reduktor, který se nacházel v místech před kabinou, asi někde před těma nábojovýma schránkama (i když jsou vidět jen ty kulometné). Kanón byl umístěn za reduktorem a výstupní hřídel z reduktoru byla dutá takže přes ní mohl flusat své 37 mm pecičky
Tak jsem to našel, i na foto
Upravil/a XXX_Dazz dne 20-02-2008 18:48
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-02-2008 18:46
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
[img]http://www.geocities.com/quartered/p39.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
Panek |
Přidané 20-02-2008 21:48
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Super fotky. Díkes. |
|
|
|
alfik |
Přidané 21-02-2008 00:52
|
Diskutující
Příspěvek: 4634
Založený: 21.04.06
|
Jj, takhle byly řešeny všechny kanony v hřídeli vrtule, u všech letadel všech bojujících stran. Kobra měla jen tu zvláštnost, že měla motor až v těžišti letounu, Což mch znamenalo jednak značnou obratnost, a jednak "jankovitost". Byl to naprosto nestabilní letoun.
Za fotky dík
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-02-2008 02:22
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10607
Založený: 26.01.13
|
Mno, ono je asi z hlediska stability docela jedno, jestli je motor v těžišti, před, nebo za těžištěm, ale půjde o to, kde je to samotné těžiště, ne?
Pokud si to dobře představuji, tak motor uprostřed bude snižovat momenty sil - takže bude třeba méně "síly" k provedení nějaké výchylky. Trochu jako rozdíl ve výkrutu mezi křídlem, které má zbraně uprostřed každé své poloviny a které tam nic nemá. Pokud si to představuji špatně, tak mě klidně opravte . Jdu schlafen a zítra hezky na Prüfung
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 21-02-2008 06:51
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
aalf napsal:
Jj, takhle byly řešeny všechny kanony v hřídeli vrtule, u všech letadel všech bojujících stran. Kobra měla jen tu zvláštnost, že měla motor až v těžišti letounu, Což mch znamenalo jednak značnou obratnost, a jednak "jankovitost". Byl to naprosto nestabilní letoun.
Za fotky dík
Souhlasím s Fučim, o kobrách jsem toho přečetl hodně a "o jankovitosti a nestabilitě nikde nic", je to nesmysl. Jedinou věcí kterou motor v těžišti způsoboval bylo to, že tam kde letoun s normální konfigurací přecházel do vývrtky Kobra měla snahu spadnout do ploché vývrtky. Na pilotáž si bylo třeba dávat pozor hlavně při prázném letounu čili s prázdnýma nádržema a vystřílenou 37 mm municí. Při takto prázdném letounu prý byla větší pravděpodobnost ploché vývrtky ... zřejmě došlo k mírnému posunu těžiště letounu. |
|
|
|
1stCL_Johann |
Přidané 21-02-2008 08:58
|
Nováček
Příspěvek: 70
Založený: 18.04.06
|
Mno podle mne ten rozdil tam bude patrny , vzdy muselo byt zachovano ze hmotne teziste je pred neutralnim bodem letadla(aerodinamickym stredem chcete-li) a to lepe zarucuje motor vpredu,jinak by to bylo podelne nestabilni. Jediny rozdil bude myslim v potrebne sile vztlaku na vyskovce pri zataceni a mozna rychlosti reakce letounu na vztlak vyskovky .Pokud by to melo dalekosahlejsi vyhody ostatni vyrobci by po tomto reseni urcite sahli.Ale nema.A proto si myslim ze velkou nevyhodou P-39 byla prave vetsi podelna staticka a dinamicka nestabilita,pri spotrebovani zatezi paliva a munice.Kdy se hmotne teziste presunulo blize k neutralnimu bodu letadla a tim se zvetsila podelna nestabilita s dusledky ploche vyvrtky ,podelnymi kmity,a zvetsenou narocnosti na pilotaz letadla .
Upravil/a 1stCL_Johann dne 21-02-2008 09:36
|
|
|
|
alfik |
Přidané 21-02-2008 12:06
|
Diskutující
Příspěvek: 4634
Založený: 21.04.06
|
Jj napsals to přesně a odpověděl jsi za mně dík
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 21-02-2008 12:11
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Ve slově nestabilita bych hledal išaka, nikoli kobru. |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 21-02-2008 12:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
Vsem doporucuji Kridla v boji od Pokryskina. Tam se Kobre docela venuje.
Btw.: nejake kvality asi mit musela, kdyz je to jedna z nejuspesnejsich spoj. stihacek WWII.
Upravil/a Glad69 dne 21-02-2008 12:27
|
|
|
|
3BAP_Rohlos |
Přidané 21-02-2008 12:31
|
Uživatel
Příspěvek: 816
Založený: 08.01.07
|
Glad69 napsal:
Btw.: nejake kvality asi mit musela, kdyz je to jedna z nejuspesnejsich spoj. stihacek WWII.
Především díky sovětům a ti si po několika smrtelných haváriích při vzletu zvykli na cokoli co jim bylo přiděleno..
Já osobně mám kobru rád jen z důvodu krásnýho aeročistýho vzhledu a dveří otevírajících se jako u tatrovky.
Jinak nic moc teda..
Upravil/a 3BAP_Rohlos dne 21-02-2008 12:33
|
|
|
|
3BAP_Rohlos |
Přidané 21-02-2008 13:50
|
Uživatel
Příspěvek: 816
Založený: 08.01.07
|
Tohle je hezkej autobus
[img]http://img81.imageshack.us/img81/388/tp39up3.jpg[/img] is not a valid Image.
TP-39 |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 21-02-2008 14:08
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
To je volbuda Rohlosi.
[img]http://www.cobrasoverthetundra.com/images/Taft%206%20P-39_lg.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 21-02-2008 15:05
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Glad69 napsal:
Vsem doporucuji Kridla v boji od Pokryskina. Tam se Kobre docela venuje.
Btw.: nejake kvality asi mit musela, kdyz je to jedna z nejuspesnejsich spoj. stihacek WWII.
No pokud pročteš něco málo knih tak zjistíž že každá stíhačka byla ta nejúspěšnější za WW2!!! Jeto asi jako s pivem u nás. Každý rok i to nejhnusnější pivo dostane řád a je jedno zda za bublinku CO2 nebo třeba barvu. A co se P-39 táče, no podle všeho průměrná stíhačka jako každá. |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 21-02-2008 17:02
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
Glad69 napsal:
Vsem doporucuji Kridla v boji od Pokryskina. Tam se Kobre docela venuje.
Btw.: nejake kvality asi mit musela, kdyz je to jedna z nejuspesnejsich spoj. stihacek WWII.
soveti ji brali, protože byla lepši než cokoliv oni meli v dostatečným počtu... prej než nastoupily iný dravci |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 21-02-2008 17:46
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
No oni taky jaksi američani nedokázali plně využít tuhle jejich nejlepší frontovou stíhačku. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 21-02-2008 17:54
|
Stařešina
Příspěvek: 5499
Založený: 19.08.07
|
americani meli dostatek lepsich po te, co vstoupili do valky.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
CSL_Kocour |
Přidané 21-02-2008 19:35
|
Nováček
Příspěvek: 15
Založený: 30.09.05
|
Airacobra
http://en.wikiped..._Airacobra |
|
|