May 17 2024 11:24:02
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
První kroky se šturmem - nostalgie
rudidlo
Někteří se i poznáte...
Jen upozorňuji, že texty nenavazují.

Alan Grey [13.7.2001 19:42] - odpověz
ChaCha
Takže pánové.Jsem asi jeden z mála co má betaverzi IL2Sturmovik.A mohu jen napsat co se od tohoto simulátoru očekává tak to vše spní do jednoho.Je to prostě bomba!!!Travím u toho čím dál víc času a je to stále lepší a lepší.Hardwarové nároky jsou docela v pohodě(Duron750,256RAM,GF2GTS)a zvládá mi to dostatečně.Samo sebou by to sneslo i vícÚsměv)GeForce3 a 1.4GHZ by bylo asi nej na nejvišší detaily ale já jsem spokojen i takto.Letové modely jsou provedeny na jedničku(snad mohu posuzovat podle ostatních simů)a grafika je fakt to nej co v simulátorech existuje.Už se nemohu dočkat plné verze protože oproti betaverzi tam ještě ledacos přibude.Jsem fanda do WW2Fighters do kteréhoi dělám různé úpravy ale IL2 Sturmovik bude asi favorit číslo jedna(nemohu opomenout ani skvěly CFS2 ale IL2 je prostě nej........

Rudidlo [9.2.2002 16:42]
Podpora
Jak je to s podporou Force feedback. joysticků?

Pitr Pitr [20.5.2002 8:30] - odpověz
POMOC

Ahoj, nemuzu vytvorit misi ve Full mission builderu. Porad mi to pise: Chief '0_chief' contains only the waypoints. Nevite nekdo co s tim? Dik

Tomas Petrzilka [20.6.2002 9:23] - odpověz

Cau lidi!

Chci jenom napsat,ze jsem si nechal poslat od Corta CD se
vsim moznym do IL2 SturmovikPffatche,utility,mise a dalsi a
jsem moc spokojenej.Je to fakt dobra vec,vsechno pohromade
na jednom CD i s popisem co na co je.
Jo,a stranky: sturmovik.doupe.cz jsou taky dobry,jen tak dal
Lubosi!
To uz by s tou chvalou mohlo stacit,ne? Úsměv Úsměv

Letecz Petr [19.9.2002 8:29] - odpověz

To je totální bomba! Úsměv)))) Ještě kdyby tak udělali server pro masivní multiplayer hraní Úsměv))) Sen.

Jan Jankovic [4.10.2002 9:00] - odpověz

Mohu se zeptat o jakou verzi Sturmovika jde? Mam dojem ze po aplikaci patchu uz nejsou strelci tak oddani sve zemi aby palili po utocnikovi az do horkeho konce.

1. Celni souboj konci srazkou v pripade, ze se snazim upravovat kurs letounu a "udrzet" protivnika v zamerovaci do posledni chvile, pri vzajemne rychlosti vice jak 1000 km za hodinu je doba k provedeni uhybneho manevru cca 2 sekundy. To konci srazkou i proti "zivemu" protivniku on-line natoz proti AI.

2. K tomu se nemohu vyjadrit neb na 262 sem jeste nestrilel. Pravda je, ze letouny rizene AI "podvadeji" - maji trochu vice koni...

3. Strelci jsou zatracene smrtelni, proste ses netrefil. Na Giganta sem nestrilel, ale strelci ve Sturmoviku staci dobre umistena kulka z kulometu k ceste do pekla. Zvlaste vyhodne je po nem strilet kdyz meni zasobnik

3a. Takovy pokus sem nedelal, ale pravda je ze magement paliva je trochu divny. Takova 109 F-4 mela vydrz neco malo pres hodinu. A ja osobne po 45 minutovem operacnim letu mam 2/3 nadrze plne a s plynem nezachazim zrovna jemne. Zajimave je ze Gustavove maji spotrebu nastavenou celkem spravne i kdyz taky ne uplne koser.

4. Dobre ti tak vrahu. V realu kontakt s manikem na padaku koncil vetsinou nouzovym pristanim. Proto taky stihaci se smyslem pro fairplay (zejmena Rusove a Amici) na padaky strileli...

Strelivo v nabojovych pasech bylo razeno - prubojne, zapalne (stopovka), trhave v ruznych pomerech. Prubojny naboj ti neexploduje ani kdyby ses rozkrajel ale konstrukci kridla narusi celkem dost.

Slava Štorek [1.11.2002 22:11] - odpověz
Souboje ve Šturmoviku

Při soubojích ve Šturmoviku není zas takový problém sestřelit esa uvedená v Quick Builderu, pravda je,že v momentě, kdy se vám podaří dostat se jim za záda v takové vzdálenosti, kdy se proti vám nemůžou otočit, všechna se chovají stejně. Jako by to vzdala a jen laxně se pokoušejí dostat se z vašeho dosahu. Otázkou je vyběr vhodného stroje. Mezi sovětskými jednoznačně kraluje La-5FN na tu znám jen jeden recept, který poněkud zvyšuje moje šance Me-109 G6AS. Jinak na starší stroje VVS stačí verze F-2 popřípadě G-2. Ovšem problémy nastávají v momentě, kdy si dogfight zkusíte na síti s nevyzpytatelným lidským faktorem. Nabuzení našimi úspěchy s AI protivníky jsme to s kamarádem zkusili a pokud došlo k sestřelu byla to spíš náhoda. To ostatně asi bylo pravidlem i ve skutečnosti. Vždyt i veteráni, kteří strávili na frontě celou válku tvrdí, že k takovým soubojům docházelo velice zřídka a malokdy končili vítězstvím. Faktem je, že příčinou úspěchů německých pilotů byl hlavně přepad a konkretně pan pilot Hartman vstupoval do boje jen pokud měl jednoznačnou převahu a moment překvapení a útok pokud se mu nezdařil hned zřídkakdy opakoval a pokud opakoval tak ne ihned, ale až po získání výšky a rychlosti.



Letu zdar a kolik startů tolik přistáníÚsměv)))

Kamil Vratny [19.12.2002 14:54] - odpověz

ja mam teda s Jakama presne opacnou zkusenost. pri stremhlavym letu se rozpadaji cca o 100km/h driv nez ostatni letadla.
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
WT_Horrido
Musim protestovat. Muj prvni prispevek je tohle:

Johannes [21.12.2001 8:35] - odpověz

Tenhle sim je naprosta bomba a od utery, co jsem ho koupil, jsem z meho Bf-109 nevylezl Opravdu muzu vrele doporucit, pokud Oleg bude plnit sve zamery - finska kampan, dalsi pilotovane stroje, mimo jine i ta Stuka a zatim neni duvod mu neverit, pak neni opravdu nad cim vahat, tech 1500 je za tenhle soft vic nez slusna cena.

Dotaz na ty co uz letaji nad vychodni frontou: vratim se z 52 minut trvajiciho operacniho letu a mam porad plnou nadrz (a s plynovou pakou nezachazim jako novacek zrovna jemne). 109 mela vydrz tak dve hodiny, takze rucicka palivomeru by se mela alespon trochu pohnout. A mam samozrejme nstaveni realistic. Jo a taky sem zkusil naistalovat patch a totalne mi to rozesralo instalaci (zaznam neodpovidal skutecnemu letu, treningove mise se uz nedaly prehrat spravne - letadlo pristalo do lesa jako by se posunula mapa) musel sem se vratit k puvodni CD verzi. Ma nekdo podobne problemy?

To jsem jeste vystupoval na BW inkognito :sm3: Šklebící se
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Wardog
Tomas Petrzilka [20.6.2002 9:23] - odpověz

Cau lidi!

Chci jenom napsat,ze jsem si nechal poslat od Corta CD se
vsim moznym do IL2 SturmovikPffatche,utility,mise a dalsi a
jsem moc spokojenej.Je to fakt dobra vec,vsechno pohromade
na jednom CD i s popisem co na co je.
Jo,a stranky: sturmovik.doupe.cz jsou taky dobry,jen tak dal
Lubosi!
To uz by s tou chvalou mohlo stacit,ne? Úsměv Úsměv


Jé,hele,můj stařičkej,snad asi opravdu první příspěvek do fóra na BonuswebuÚsměv Tak ono už to bude 4 roky,to to letí.............
To se ti povedlo Rudi Úsměv :sm16:
Upravil/a Wardog dne 10-05-2006 19:26
 
AH_Watson
Když jsem se dostal ke Šturmovikovi, tak jsem tu diskusi během týdne v práci přečetl celou. :sm53:
 
Drevokocur
Mám z té diskuze uložené celé bloky v texťáku, na některé pasáže jsem tehdy čučel jak na vyoranou myš, tahle mě hodně pobavila i po letech:



Rudolf Dvořáček (rudidlo) [8.10.2003 9:10] - odpověz


Tedy, první přívěra vzduchu, směs a případně plnící tlak, je-li, a to ještě podle výšky.

Podle výšky nastavuji jen poměr směsi, ne? (No zrovna Fridrich jej nemá)

Při deceleraci je to celkem jedno, tam ti příliš velký náběh, např. při přistání bude zhoršovat aerodynamický brzdící účinek i v nízkých otáčkách a navíc, budeš-li potřebovat "potáhnout", motor to nevezme a nepomůže ti.

Na vzlet a přistání používám prop. pitch 100%. Tam je to bez problémů.





Petr Panschab (Pedropan) [8.10.2003 10:59] - odpověz
Nastavení směsi

O několik desítek stran (hergot, to to letí) jsem to dost podrobně popisoval, ale nelistuj...
Nebudu ti popisovat co jak máš dělat, napíšu základní prncipy a ty už jsi dost chytrý na to, abys věděl, jak to používat.
Vzduchová přívěra=množství vzduchu do motoru, čili váhové množství kyslíku ke spalování
Regulace směsi=množství paliva dodaného ke spálení (tady je trochu nejasné, od jaké základny se Oleg při definici 100% odrazil, ale vycházejme z faktu, že tím bodem je stechiometrický poměr - 14,7:1 váhového množství vzduchu a paliva - to váhového je důležité, viz. níže). Tady platí: nejvyšší střední efektivní tlak na píst, čili výkon motoru=obohacení směsi nad stechiometrický poměr o cca 20%.
Plnící tlak kompresoru=berlička, kterou dorovnáváš váhový úbytek kyslíku v objemové jednotce vzduchu vlivem nižšího atmosférického tlaku ve výškách (řidší vzduch). Čili, zlepšení objemové účinnosti motoru.
Příklad: ve výšce 1000m můžeš do motoru bez přeplňování pustit bohatější směs, protože máš dostatek kyslíku bez spálení. Se zvyšující se výškou bys měl snižovat obohacení, protože se začne nedostávat kyslík k účinnému hoření. Přebytek paliva nad tuto hranici vede jen ke zvýšené potřebě, na výkonu nic nepřidá, protože palivo prostě nemá s čím shořet a odchází nespálené výfukem. Výparné teplo paliva ale snižuje teplotu ve spalovacím prostoru a toho se dá využít pro účinnější vychlazení přehřátého motoru. Snížením objemu spáleného paliva vlivem nedostatku kyslíku ale klesá množství předané energie a tím výkon a proto použiješ kompresor. Kompresor=možnost přidat směs a tím i výkon. U letadel s více magnety platí totéž. Více bodů zapálení paliva=lepší spalování, možnost většího obohacení a tím i výkonu. Protože jsem se ještě k pokusúm s Fridrichem nedostal, nedokážu ti teď říct, jak věrně Oleg zapracoval do simu výše popsané. Jestli hodně, pak do hry vstupují i jiné závislosti, které jsem pro zjednodušení teď vynechal a o kterých můžem popovídat po mých zkouškách. Úspěšné regulaci zdar...



Rudolf Dvořáček (rudidlo) [8.10.2003 11:39] - odpověz
Ó velký regulátore.

Díky za tvůj tok myšlenek konvertovaný do bajtů. V některých pasážích jsem se cítil asi jako můj otec, když doma začnu mluvit o počítačích, nicméně .............




:sm6:
 
http://traumazero.euweb.cz/fotogalerie/
313_Ffajtl
:sm14:
 
http://www.313.cz/
MK_Paja
Martin Cambel (WT_Thunder) [15.5.2003 12:40] - odpověz

Oki Slávo uděláme večer test Úsměv)) ty si vezmeš BF 109K a já LA7, zkusím tě chytit Úsměv)) jestli nás ty hadi nechaj na pokoji Úsměv)))). Hlavně si už neber čajku Úsměv)) měj ohledy na můj zadek ... Úsměv - v ní jsi byl opravdu nechutne nebezpečnej,ačkoliv maestro PAOREL se taky dost snažil udělat mi z oblohy peklo... co můj hurryček zkusil......,ale včera mám úspěšnost střelby 20% a vy s Pitrem jste na tom taky skvěle


Slava Štorek (WT_Slava) [15.5.2003 12:56] - odpověz

Zkusit to můžem, i když mezek je pro mě "trest boží". A na Čajku nedám dopustit i když z ní není moc vidět a ten tuplovanej zaměřovač je taky naprd. Je to sice pomalý éro ale zato se vrtí jako káčaÚsměv))


Jan Jankovic (Horrido) [15.5.2003 13:03] - odpověz
Trest Bozi
K cemu je letadlo co leta 220? To muzu jezdit na kole


Slava Štorek (WT_Slava) [15.5.2003 13:53] - odpověz

K čemu je ti mezek, který lítá 700 km/h, když se všichni honí jak pes za ocasem ve výšce 0 - 500m?
 
Tajpan
Cool, Vyděšený bože to boli časy.:sm36:
 
rudidlo
Jan Jankovic (Horrido) [19.5.2004 12:43]
pravidla "lagovani"
Lag se dostavi vzdy:
1. kdyz mate soupere v zamerovaci a prst na spousti (cim mensi nutna oprava tim vetsi pravdepodobnost)
2. pri stremhlavem bombardovani v okamziku odhozeni bomb (cim nizsi bod odhozu, tim vetsi pravdepodobnost)
3. pri pokusu o pristani (zde roste pravdepodobnost s pocteme dosazenych uspechu)
4. pri pokusu o vzlet (vzdy kdyz mate nalozenu pumu raze 1000)
5. vzdy po ziskani dokonaleho prehledu o situaci (delka zaseku je primo umerna dokonalosti vasi pozice)
z toho plyne:
1. byvala obet vas sestreli
2. nevyberete, vyberete-li znici vas vybuch vlastni bomby, neznici-li vas, netrefite
3. rozbijete se, prijdete o body a venujete je nekomu kdo vas pred 20-ti minutama nahodne trefil jednou kulickou raze 7.65
4. rozbijete se, bomba znici polovinu vlastniho letiste
5. ostatni se zorientuji mnohem rychleji a sestreli vas
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
rudidlo
Rudolf Dvořáček (rudidlo) [16.5.2003 12:10]
last couple of hours...

Tak jsem včera zasedl ke kniplu v DCG kampani a tradičně...

Sedím v kokpitu a čekám na povel ke startu. Karl určitě svírá knipl stejně nervózně jako já. No - neměli jsme to včera v důstojnickém klubu tak přehánět. Ale co už. Válka je válka. Pár minut ve vzduchu a už ze mě ta nervozita spadne. Je docela zima.Jasně vidím kapky rosy na travnaté ploše letiště. "Sakra, to se bude zase blbě přistávat", říkám si pro sebe. Ještě že se vracíme před polednem, to už bude snad sucho.
Přesto jsem nervózní. Mám za sebou osm vzletů. První dva však pro mne nedopadly nejlépe. Sestřelil jsem I-153, ale trosky z letounu zasáhly mé pravé křídlo a byl jsem nucen vyskočit. Ufff.. ještě že se mi nic nestalo. Při druhém letu mi vysadil motor několik set metrů od letiště. Byl však takový vítr a déšť, že pro mne bylo naprosto nemožné přistát nouzově a proto jsem vyskočil.
Mám na svém kontě již tři sestřely. Jeden I-153 a dva Il2. Myslím, že to je celkem slušný výsledek na nováčka.
Dnes letíme uvítat Il2, které letí bombardovat naše pozemní jednotky, bojující o město Vitebsk.
A už je to tu. Startujeme z letiště v Obolu. Zatahuji podvozek a klapky a pomalu sleduji pozvolna se rozjíždějící vlak z místního nádraží. Z vagonů jsou vykloněni vojáci. Moc jim nezávidím. Naše vojska jsou nucena překročit řeku a na planinách poblíž mostů přes řeku nemají zrovna nejlepří krytí terénu.
Po několika minutách spatřuji na horizontu dvě tečky. Současně slyším povel k útoku. Letím za svým číslem 3. jednička i dvojka střílejí po R-desítkách mírně zleva. Dvojka to nevybrala. S ohlušujícím rachotem se před mýma očima objevila ohnivá koule. Do hajzlu! To nemohl nikdo přežít. Karl ze svého stroje s číslem tři pálí po zbývajícím letounu. Jeho palba je odměněna poletujícím kusem křídla ve vzduchu a vyskakujícím bolševikem. Řadíme se zpět do formace. Pokračujeme dál k Vitebsku. Najednou se pod námi objevují 4 i-153. Beru si čtyřku. Můj motor zavyl v otáčkách. Mám výhodu převýšení. Cíl se v nitkovém zaměřovači rychle zvětšuje. Střílím ze všech zbraní. Po průletu kolem něj obracím. Kde je? Vůbec jej nikde nevidím. Asi jsem to moc rozpálil. Otáčím hlavu, div si krk nevykroutím. Ha, mám ho! mám je na sedmé hodině. Otáčím stroj a letím k němu. Vůbec nevidím, kde je Karl. Rus letí přímo na mě. Nervózně držím prst na spoušti. Už je docela na dostřel. Mačkám spoušť. Protivníka napadlo to samé. Světla jeho střel letí přímo proti mě. Zvedni to...probleskne mi hlavou. Projektily z "ruského traktoru" už derou kryt mého motoru. jeden projektil proletěl skrz sklo. Už to nestihnu....

Žhavá koule pohltila oba letouny. Zbytky obou letounů opsaly balistickou křivku ve směru svého letu. Me-109 nebo alespoň to, co z něj zbylo se zarylo na louku poblíž letiště západně od Vitebsku. Pilot I-153 zemřel současně se mnou. tak snad v příštím životě....
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,892,694 návštěv