April 18 2024 09:20:13
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 1
310_cibule

· Registrovaní piloti: 2,744
· Nejnovější pilot: AlecSalinas
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Malý koutek dotázků
Hoper


to první nebo to druhé?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
pánové britomilci, jak se správně píšou varianty bristkých letadel?

Mk. Ib
Mk. IB
Mk. 1b
Mk. 1B

Wiki je v tomhle bohužel zdroj milionu autorů a jak známo, co autor, to osobitý styl. Takže v jednom článku narazím na několik variant. A já bych to rád měl stylisticky správě a čistě :)
Na fotkách vidím občas dobové popisky, ale tam je to povětšinou všechno velkýma...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hot_Dog
Spitfire Mk.IXe
Spitfire Mk.Vb
Hurricane Mk.IIc

Takle sem to viděl nejčastějc ve hrách, na modelech, v knížkách atd...
 
310_cibule
Hot_Dog napsal:
Spitfire Mk.Vb


Bacha, Hopře, tohle jsem v jednom TV dokumentu slyšel vypravěče (jinak se to nedá nazvat) číst jako spitfajr emká vébé. Tak aby nenarazil ; )
Upravil/a 310_cibule dne 14-01-2021 16:22
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ringlett
Hoper napsal:

pánové britomilci, jak se správně píšou varianty bristkých letadel?

Mk. Ib
Mk. IB
Mk. 1b
Mk. 1B

Wiki je v tomhle bohužel zdroj milionu autorů a jak známo, co autor, to osobitý styl. Takže v jednom článku narazím na několik variant. A já bych to rád měl stylisticky správě a čistě Úsměv
Na fotkách vidím občas dobové popisky, ale tam je to povětšinou všechno velkýma...


Většinou je to do zhruba roku výroby 1942 psáno Mk.Ia, číslo vždy latinkou, u prvních Spitfirů IX bylo nutné rozlišit určení podle namontovaného motoru, takže nám vzniknul Mk.IXA a IXB, pozdější F. MkIXc a LF. Mk.IXc, takže od poloviny (zhruba) roku 42 se přidalo ještě určení - tedy F. Mk.Ia, B. Mk.IV, B.XVI, od roku 1950 došlo ke zjednodušení a začalo se psát zkrácené označení a navíc arabskými písmeny F.14, B.25, PR.19

V případě motrů se do roku 1942 psalo např. Merlin XII, ale od půlky roku 1942 už to byl Merlin 12, Merlin 25 atd. aby došlo k odlišení číselné řady motorů od číselné řady letadel. V tankové technice je ten bordel ještě větší ...

Správný zápis je Mk.Ia i Mk. Ia, tohle žádný předpis ani pravidla anglického pravopisu nepostihují.
Nelétám, občas se plazím ...
 
310_cibule
ringlett napsal:
Většinou je to do zhruba roku výroby 1942 psáno Mk.Ia, číslo vždy latinkou, u prvních Spitfirů IX bylo nutné rozlišit určení podle namontovaného motoru, takže nám vzniknul Mk.IXA a IXB, pozdější F. MkIXc a LF. Mk.IXc, takže od poloviny (zhruba) roku 42 se přidalo ještě určení - tedy F. Mk.Ia, B. Mk.IV, B.XVI, od roku 1950 došlo ke zjednodušení a začalo se psát zkrácené označení a navíc arabskými písmeny F.14, B.25, PR.19

V případě motrů se do roku 1942 psalo např. Merlin XII, ale od půlky roku 1942 už to byl Merlin 12, Merlin 25 atd. aby došlo k odlišení číselné řady motorů od číselné řady letadel. V tankové technice je ten bordel ještě větší ...

Správný zápis je Mk.Ia i Mk. Ia, tohle žádný předpis ani pravidla anglického pravopisu nepostihují.


Ty máš slušně načteno. Klobouk dolů. Dík za zajímavé info.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ringlett
EDIT.: Tak jsem se ještě pro jistotu podíval do tištěných dokumentů

Zápis Mk. IA nebo Mk. Ia je možný, ale používal se taky jen do nového předpisu vydaného zhruba před polovinou roku 1942.

A důvod je stejný jako používání arabských číslic u označení motorů.

Takže od půlky roku 1942 verze letadel IXa, ale verze motorů 55A. Do té doby jak letadla, tak motory IIa i IIB. Jo a typy motorů se zpětně nepřeznačovali. Varianty letadel ano.
Upravil/a ringlett dne 14-01-2021 17:11
Nelétám, občas se plazím ...
 
Hoper
pánové, díky
jinak - hrabu se v Tajfunech... :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
Hoper napsal:
2. Typhoon?? (jen dva kanony a divný kužel vrtule)
ed2: stále neznámá. Ale to letadlo je s něčím překryté - buď za ním nebo před ním.
[img]https://ovarek.cz/pic/Dotazy/cojeto2.jpg[/img] is not a valid Image.


ha, existovaly dvojkanonové Tajfuny....
www.valka.cz/attachments/3588/Typhoon_PR_I.jpg
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
ringlett
Je to odlehčený Typhoon. Nepřijde mi překrytý, jen nezvládá technologie pořízení obrázku. Ale zase na spodku křídla i trupu jsou vidět dokonce invazní pruhy ...
Nelétám, občas se plazím ...
 
LesniHU
Vida, tohle vlákno mě nějak minulo, takze s křížkem po funuse, ale přece.
1. pozdní typhoony měly čtyřlistou vrtuli, to není určující. Tempest měl vsazeny díl mezi motor a kabinu, takže byl motor vic vepředu. Podle toho by to myslím jit poznat mělo, od pohledu a z hlavy to nedam, ale jsou tam vidět okraje jednotlivých plechů, peclive srovnání obrázku a pozice výfuků by snad mělo odpovědět. Hádám Tempest, výfuky mi připadají před křídlem
2. to je myslím zřejmé, ten výčnělek dopředu není kužel, ale list vrtule. Při počítání listů mějte na paměti, ze se vrtule točí a závěrka jde z jednoho okraje obrazu na druhý (a nevime, ze kterého na ktery)
 
veikso
Zdá se mi to, nebo má ukouslý konec spodního vrtulového listu?
 
ringlett
veikso napsal:

Zdá se mi to, nebo má ukouslý konec spodního vrtulového listu?

Zdá, ten list zakrývá kus podvozkového krytu ...
Nelétám, občas se plazím ...
 
BP_Shark_7
Hawker Typhoon FR Mk Ib (??)

https://www.valka...IB-t191516
 
Hoper
to dvojkanonové je průzkumný, viz link Sharka - postoval jsem to sem kvůli tomu, že na fotce s V1 by to mohl být právě tenhle typ
silueta sedí na Typhoon + hodně výrazné černobílé pruhy
kanony by již byly také vyřešené - průzkumná verze (může očumovat právě tu V1)

jen mne tam stále mate ten kužel (Typhonu hladce navazoval na trup, tady je výrazně užší) a ta téměř kolmá čára přes kryt motoru...
a na levém křídle na náběžné straně mezi kanonem a koncem křídla něco je
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
ringlett
Ale kdepak,
fotografie jsou buď kvalitní nebo raritní

[img]https://www.2i.cz/images/2021/01/16/cojeto2.jpg[/img] is not a valid Image.


A na spodním obrázku spívá pilotstatická trubice s něčím na tom hliněném valu za letištěm.
Nelétám, občas se plazím ...
 
LesniHU
Ze je to Typhoon uverim, az mi nekdo vysvetli, kam zmizely konce kridel.
[img]https://oshi.at/tQnaog/TGgF.PNG[/img] is not a valid Image.
Ten obrys je verze s vyskovkou z Tempesta, tj. mirne vetsi. Naklon to nevysvetli, ten by zmensoval rozpeti vyskovky take. Navic kdyz se stahne obrys na rozpeti kridla, kanony vychazeji presne mezi vnitrni a vnejsi. Pruhy na fotce vicemene sedi k pozici vnitrniho kanonu, ale ne tak ke konci kridel.
Velka vyskovka vuci kridlu by se teoreticky dala vysvetlit perspektivou, kdyby to bylo focene z <100m, ale pozice kanonu na kridle ne.
 
veikso
Podélný (pravolevý) náklon by vysvětloval, jak se vnější kanóny dostaly na pozici vnitřních i tloušťku (šířku) motorového prostoru. Ale zase by byla více vidět směrovka...
 
BP_Shark_7
v rámci ,,brejnstormingu,, přidám svůj poněkud odvážný názor

,,Hurry,,,
/ tvar při pohledu zdola - na velkou dálku !!!
https://www.valka...k-V-t87381
--> viz náčrt v odkaze / jde mi o tvar ne o typ

podobné markanty :
- obrys křídla
- motor s robustními výfuky do strany
- tvar vrtulového kužele

... pokud snímek není nějaká nějaká koláž / retuš ...
... a pokud netrvám na názoru že V-1 pronásleduje jen Tempík,
Tajfun, Spit, ....
Upravil/a BP_Shark_7 dne 17-01-2021 09:46
 
alfik
Budu hádat, ale... ne úplně nezasvěceně Úsměv
Výškovka nemá stejné vzepětí jako křídla. Proto na její zobrazení má náklon letadla jiný (zde menší) vliv než na zobrazení křídel.
Dále může mít konkr. stroj nestandartní koncovky křídel.
Kanony mohou být také nestandartně montovány, a také na jejich zobrazení má vliv vzepětí křídla oproti výškovce.
To vše dělá "chyby" které se mohou sčítat.
Plus, samozřejmě, ta fotka je převedená z kinofilmu na dydžytál, což generuje neskutečně velké chyby Úsměv Dokud nebude mít CCD prvky o kvantově malinkaté velikosti, což je samozřejmě nesmysl, tak nikdy nepůjde spotvořit fotka stejně kvalitní pro zvětšování, jako na filmu. Srv. např. film "Zvětšenina" od Antonioniho, mch. fakt dobrý film, vřele doporučuji, tam uvedený postup by dnes, kdy se fotí na digi, vůbec nešel udělat.
Mch., to je důvod, proč se dodnes v reco používá zásadně kinofilm, na "filmově Bondovskou" Minoltu zapomeňte, to důležité se fotí ručně na 35mm a z letadla se používají co největší formáty, klidně o 500mm když se to vleze. Když se dělají špionážní družice s návratovými pouzdry, tak i přes metr.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

34,715,135 návštěv