March 08 2021 22:34:10
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,687
· Nejnovější pilot: PedroGonzales
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
FW 190
606_Temp
Fuči a máš i ějaké grafy výkonu té A-3 bez a s úpravou plnícího tlaku?
A taky jsem si všiml, že má být ta nová A-2 i výrazně lehčí, než A-4.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Nemám. Ale dá se to docela dobře odhadnout dle výkonu na "Kampfleistung" (u 190ky na 1,42 ATA), který by měl být velice podobný, jako u těch A-3 se sníženým výkonem.

Fw 190 A-2 by měl být dle mých údajů lehčí než A-4 cca o 200 kg.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Teď trochu nechápu. Plnící tlak A3 bez ořezání byl 1.42 a po 1.32 ATA. Proč by měli být výkony ořezané A3 s 1.32 velice podobné A-4 na 1.42? Nebo je ta 1.42 na Kampfleistung plněna +- 1.32 a není to její strop? Graf/údaj té A-4 1.42/+- 1.32 jě někde v e-podobě?
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Kampfleistung je 1,32 ATA, Notleistung 1,42 ATA. Blbě jsem to napsal. Graf na A-4 nemám, ale je obecně známý graf na A-5. Mám snad někde i turecký Fw 190 Aa-3.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Letecz
Též by mě zajímalo z čeho tvůrci A2-3 vycházeli. Originál německé letové grafy výkonů na A-3-4 dosud nikdo neviděl a možná ani neexistují. Obecně známé grafy A-5 jsou vesměs výpočty a exportní Aa verze neměly křídelní kanóny MG-FF, tudíž byly lehčí a pro odhad výkonů standartní A-3 to není to pravé. Rozdíl v hmotnosti mezi A-2-3-4 při standartní výzbroji 2xMG17,2xMG151,2xMGFF byl pár kilo. Určitě ne 200. A-2 tak nějak nemá nejmenší důvod být rychlejší než A-4 ??
Upravil/a Letecz dne 11-06-2009 08:13
 
http://www.onlinesimulatory.cz
606_Temp
Ono nejde ani tak extra o váhu, jako spíš výkon motoru (plnící tlak)
tudlenc je graf A5 s různými plnícími tlaky (výkonů motorů)
www.wwiiaircraftperformance.org/fw190/190a5-level-20-10-43.jpg
Jestli jsem to pochopil dobře, tak původní A1/2 měli 1.32
U A3 to zkusili zvednout až na 1.42, ale motory to dost často nevydrželi a snižovalo se to na 1.32/1.35 i u A4. U A5 už 1.42 zase jelo.
Grafy alespoň z části existují, teď je jen otázka jak to dobře namodelovat.
Jinak 200kilo mezi A2 a A4 klidně být může. Nesmíš počítat jen zbraně, ale i munici k nim (předpokládám, že A4 měla i více munice než A2), přibylo pancéřování a jistě by se ještě něco našlo (včetně motoru).
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
Letecz si ohledně grafů a výpočtů bude to své opakovat zjevně neustále Úsměv

exportní Aa verze neměly křídelní kanóny MG-FF, tudíž byly lehčí a pro odhad výkonů standartní A-3 to není to pravé.


Místo MG 151/20 měly MG 17, část z nich neměla MG/FF. Ale ono je to třeba zrovna u té rychlosti celkem jedno. Mnohem větší dopad by měly aerodynamické změny. U stoupavosti by se to už nejspíše projevilo, ale na maximálce?

Určitě ne 200.


Warum? Radiostanice, úpravy na motoru, pancéřování.. proč ne 200 kg?


Tempíku:
1.32 - plnicí tlak BMW 801 C (Fw 190 A-1/2)
1.35 - snížený plnicí tlak BMW 801 D (Fw 190 A-3 a pozdější)
1.42 - plný plnicí tlak BMW 801 D (později zvýšen na 1.65 ATA)

I když to popisuješ trošičku zjednodušeně, v důsledku je to celkem správné.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 12-06-2009 00:51
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Letecz
S těmi tureckými FW190 je to kdo ví jak. Všechny grafy, tabulky výkonů Aa3 co znám udávají hmotnost 3850 kg což odpovídá konfiguraci bez MGFF kanónů. Hmotnost se na maximálce nejspíš fakt neodrazí, ale trčící (spíše netrčící) hlavně křídelních kanónů? To už aerodynamiku a rychlost ovlivnit může. Možná málo, ale může. Nehledě na to že sami němci pro tyto výkonostní údaje udávali někde toleranci 3-10%.

Proč ne 200 kg rozdíl? Protože to uvádí německé údaje:
http://forum.virtualfighters.cz/album_pic.php?pic_id=1202

 
http://www.onlinesimulatory.cz
1stCL_Fucida
Trčící hlavně kanonů jistě ovlivní proudění na křídle. Ale to ovlivní i rozsekané mouchy na náběžce Úsměv U turbulentních profilů, jakým je vybavený i Fw 190, to není zase až tak hrozné.

Tabulku hmotností u A-2, 3 a 4 jsem neznal, to je z toho dokumentu, co jsi nezveřejnil na fóru? Ideální zdroj,
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
WT_Schmouddle
Jo rozsekane mouchy na náběžce, to je pravda...minulý měsíc jsem v Letňanech potkal maníka co má v Letově éro a drbal křídla a mumlal si nadávky...byl někde kde bylo čerstvě posekáno a vrtule mu naházela mokrou trávu na jedno křídlo..na tom křídle se pak trhalo proudění tak brzo, že s tím byl kumšt přistát klasickým způsobem..Šklebící se
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
Panek
Závodní plachtaři mají zase speciální stěrky na náběžku i z aletu.
 
1stCL_Fucida
V Příbrami mají manuální stěrku náběžky na zemi. Mě... Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
FK_Rychtyg
WT_Schmouddle napsal:
Jo rozsekane mouchy na náběžce, to je pravda...minulý měsíc jsem v Letňanech potkal maníka co má v Letově éro a drbal křídla a mumlal si nadávky...byl někde kde bylo čerstvě posekáno a vrtule mu naházela mokrou trávu na jedno křídlo..na tom křídle se pak trhalo proudění tak brzo, že s tím byl kumšt přistát klasickým způsobem..Šklebící se

Jo jo, dokonce i u ajroplánu jako je Z 37 (Čmelda) se to celkem solidně projevuje...Úsměv
Upravil/a FK_Rychtyg dne 12-06-2009 23:48
 
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
V Příbrami mají manuální stěrku náběžky na zemi. Mě... Úsměv

Příbram nebo Dlouhá Lhota ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
ovarek.cz/pic/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
Příbram info = LKPM = Dlouhá Lhota
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Letecz
Hmotnosti jsou z toho manuálu A2,3,4. Slib, že ho celý nezveřejním dodržuji, sorry Mrknutí To však nebrání jakékoliv údaje poskytnout na optání nebo neukázat pár zajímavých stránek. Stejně ale myslím, že dřív nebo později se objeví na http://www.cockpi...rumente.de
Mimochodem, v manuálu je jeden zajímavý rozpor - stánka o rychlostech: http://forum.virt...ic_id=1203
Za 1. jsou spatlány rychlosti pro FW s motorem 801C i D dohromady (těžko byly stejné, odkazované přesné údaje na datasheetech apd. v manuálu nejsou) a za 2. udávaná rychlost u země na Start+Notleistung je nižší než Steig+Kampfleistung což je imho nesmysl. Rozdíl mezi S+N a S+K kolem 6k je potom imho odpovídající. Buď jsou ty údaje u země prostě přehozené (to mě přijde nejpravděpodobnější) nebo jeden z nich je blbě. Každopádně udávané rychlosti ve výšce kolem těch 6k jsou podstatně vyšší než u všech údajů o Aa3 co jsou k mání. Ke které verzi ale mají správně patřit? Pochybuju, že k A2 se slabším motorem. Tak tedy k A3-4. Proč ale takový rozdíl oproti Aa3 ve výšce? U země jsou téměř shodné. Vliv kanónů* nebo hmotnosti by se s větší výškou spíš zmenšoval než zvyšoval.
Co si o tom myslíte?
Na těchto dokumentech je "pěkné" to, že většinou jen vyvolávají fůru pochybností a spekulací než byněco řádně vysvětlily. A kolem FW190A2-4 je těch nejasností docela hodně.

* Vliv kanónů mohl být minimální, nevím. Vím, že Angláni dělali nějaké testy a na rychlost měly vliv třeba i přelepky přes výstřelné kanály nebo "náústek" přes hlaveň kanónu. Ale přesné údaje si nepamatuju. Testovali třeba i Hurri II s kanóny a bez a tam byl rozdíl cca 5mph - nic moc, ale zas je to úplně jiný profil křídla.

Takže zbývají nekonečné dohady a spekulace Úsměv
Upravil/a Letecz dne 15-06-2009 12:31
 
http://www.onlinesimulatory.cz
1stCL_Fucida
Hurr II se svým Hispanem jak kráva je trochu jiný případ, než drobná hlaveň MG 151/20 Úsměv

Překlep v manuálech je poměrně málo pravděpodobný, nikoliv však nemožný. Až se ten dokument zveřejní, budeme vědět více. Do té doby na to jsi sám Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
alfik
No jo, proto se ty přelepky používaly. Na druhou stranu zase kanaďani přestali používat u stíhaček aerodynamické kryty (kužele) na vrtuli a měli tam odkrytou hydrauliku nastavování listů, protože si udělali testy a zjistili že jejich vliv na rychlost je zanedbatelný.
To mě kdysi velmi zaujalo, a skutečně - je velký rozdíl mezi v podstatě bodovým zhoršením na vrtuli a stejně bodovým zprasením na náběžce.
A také se ukázalo že když se použijí zbraně které vyčnívají před náběžku, je u nich zbytečné zaslepovat ústí.
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
 
Letecz
Nevim jak velkou roli v tom může hrát délka trčících kanónů + profil křídla, ale co se se čelního odporu týká tak 4x trčící 20mm Hispano na tom bude asi podobně jako 4x trčící 20mm MG151+MGFF. Kulomety u Aa3 pokud vím z křídla netrčely (tím hůř pokud to má horší vliv než trčící hlavně). A i pouhých 5mph mít či nemít na své straně může mít svůj význam Úsměv
No nic, jsem zvědav kdy se objeví nějaký solidní test standartního A2,3,4.
Upravil/a Letecz dne 17-06-2009 08:06
 
http://www.onlinesimulatory.cz
WT_Horrido
A co z toho všeho jako plyne?
Kdybyste radeji, realisti, zjistili co bylo napsáno na té pojistce páky odstřelení překrytu Úsměv
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-03-2021 18:10
Kdo máte děti nebo jste jím sami: prozkoumejte Lego 21326 :-)

08-03-2021 10:32
Jo, a potom začne pípat a odletí na oběžnou dráhu zemně… Pff

08-03-2021 08:08
V Rusku zkusili píchnout Sputnik Leninovi a dnes v 10 hodin má tiskovku.

06-03-2021 18:46
@Ninja220 - můj origo TiR (asi 4řka) se při používání celkem dost zahřívá. A po zkušenosti s čínskou kopiíí Columbuse (negativní) bych měl docela dost obavy, abys po roce a půl nezap

03-03-2021 00:05
Joe Hallenbeck ... PM

22-02-2021 19:41
Čerstvá hláška na SpaceX ... proč jsou tak úspěšný? Motory/rakety tam dělaj Němci :-)

16-02-2021 14:16
A DelanClip by ti nestačil?

16-02-2021 08:38
Jestli to Ninjo pořídíš, udělej nám zde pak nějakou recenzi, jakožto první průkopník Úsměv

16-02-2021 08:37
Zřejmě jde o "dokonalou" kopii TrackIR5. Ale problém může být driver. Nebude to moci používat originál driver a pak je otázka zda ten čínský bude fungovat.

15-02-2021 21:44
Zdravím. Mám dotaz, má tady někdo zkušenost s TrackIR 5 z AlliExpres? Děkuji za odpověď.

25,536,146 návštěv