FW 190
|
haluz paja |
Přidané 08-04-2006 12:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 155
Založený: 15.10.05
|
Zdravim. Mam dotaz: Vypinate nekdo automatiku u tohohle latadla?
Jestli jo, tak na kolik nastavujete vrtuli,aby jste leteli nejrychleji u zeme. |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 08-04-2006 12:48
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
nevyplati se to vypinat. Zadnej hmatatelnej narust vykonu tam neni. |
|
|
|
haluz paja |
Přidané 08-04-2006 12:59
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 155
Založený: 15.10.05
|
No nevim. Kdyz to vypnu, tak mi prijde,ze ma letadlo daleko vetsi akceleraci. Na stoupani to rozhodne vypinam. |
|
|
|
1stCL_BlueL |
Přidané 08-04-2006 13:22
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 320
Založený: 29.09.05
|
jedinej Fw kde ma smysl manualni pitch pouzivat je A4 |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 08-04-2006 17:52
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
a taky D-9..tam za pár desítek vteřin odpálíš motor a už to příště neuděláš
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
haluz paja |
Přidané 08-04-2006 19:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 155
Založený: 15.10.05
|
Myslel sem samozrejme hvezdicaky tj. "A" verze. :rol: |
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 09-04-2006 00:53
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
To nereš! |
|
|
|
Ucho |
Přidané 09-04-2006 14:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Schlintz napsal:
...A u Dory motor neodpalis, pokud vis jak to nastavit.
Tím chceš říct, že ti Dora lítá lépe na manuál?? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 09-04-2006 14:33
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Schlintz napsal:
Ja naopak automatiku skoro vubec nepouzivam... ridim se vicemene podle nasledujici tabulky a osobne dosahuji lepsich vysledku nez s auto...
[img]http://aero.legra.org/images/FW190A9-pitch-climb.gif[img]
Me ta automatika prijde naka pomala.
A u Dory motor neodpalis, pokud vis jak to nastavit.
tak takovoudle tabulku bych prosil pro "má" letadla...
od doby, co se dá kvedlat s vrtulí, tak se po něčem podobném sháním |
|
|
|
Ucho |
Přidané 09-04-2006 15:29
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Pěkná práce.... ty máš asi spoustu času! :-) Co to ještě udělat v zásadních výškách 3-5-7Km?... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 09-04-2006 17:11
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Ucho |
Přidané 09-04-2006 17:43
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?
Protože to u FW, P51 atd. funguje jinak než u Bf a tedy 100% dává vyšší otáčky motoru? |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 09-04-2006 18:04
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Ucho napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?
Protože to u FW, P51 atd. funguje jinak než u Bf a tedy 100% dává vyšší otáčky motoru?
Ano, u Fw 190, P51, P47, Spitfiru, Jaku, Lavočky..a vlastně skoro všech letadel to funguje jinak, než u Bf 109. Píšu to sice asi po sté.. ale nevadí:
Bf 109 - nastavením ovládáte přímo listy vrtule a jejich úhel - tedy teoreticky, pokud letadlo stojí na zemi a má vypnutý motor, tak byste při přepínání poloh mohli vidět, jak se vrtule přestavuje. Ve skutečnosti se tento jediný skutečný manuál prakticky nepoužíval, byť jsem v pilotním manuálu o něm našel malou zmínku v případě dlouhých střemhlavých letů a přeletů na velké vzdálenosti. Přestavování vrtule na zemi je samozřejmě teorie..jen pro představu .
Fw 190 - de facto nastavuješ maximální otáčky motoru, ne vrtule. Třeba u Fw 190 A-8 je to rozdíl někde mezi 2500 - 3000ot./min. Vrtule se stále přenastavuje sama do polohy, aby tyto otáčky motor nepřekročil (krátkodobě je překročit může, vrtule se přestavuje pomalu..) Tedy -> U Fw 190 nastavení vrtule přímo vůbec neovlivňuješ.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Ucho |
Přidané 09-04-2006 18:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
No, dyť jo. Tak proč se ptáš? |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 09-04-2006 19:45
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
U tech grafu a tabulek mi chybi jedna dulezita vec - v jakem patchi a pro jake dalsi parametry to testovali.
1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%? Ve chvili, kdy by se rychlost spicek listu vrtule prilis blizila rychlosti zvuku. Ale na to se v ilovi nehraje. U nekterych letadel se mozna da nabrat vykon tim, ze se na rucni ovladani pretaci motor. Pak treba nastaveni 90% odpovida mirne pretocenemu motoru, zatimco na 100% by byl pretoceny prilis a znicil by se. Coz neni pripad fw190, ale je to jediny (*), ktery ma logicky duvod fungovat. V nekterych typech lze nabrat vykon soustavnym prepinanim nastaveni vrtule (podobny exploit jako drive u bf109), ale to logiku nema a je to podle me stejna chyba v modelovani, jako tech vykonnejsich 90%.
(*) no, jeste je teoreticka moznost, ze je pro danou vrtuli vykon motoru prilis velky a csp jednotka prestavi vrtuli tak, ze utrhne proudnice (podobne jako se daji utrhnout u kridla). Ale pak by nejvetsi efekt prinesly maximalni otacky a trochu stazeny plyn. Predpokladam, ze takova situace nastava pri male rychlosti pomerne bezne, ale nevim, jaky vliv to ve vysledku ma. |
|
|
|
Seva |
Přidané 09-04-2006 21:17
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Jestli dobře chápu, tak ty Fw 190, P 51, spit, atd. mají tu vrtuli s konstantními otáčkami a já tím prop pitch nastavuji jen kolik chci otáček.
Nemůže být potom těch 90% lepších než 100%, protože při 100% je motor přetočenej a už nemá takový výkon?
Když to budu rozbíhat dám prop. 100% motor se rozjede na cca 3000 ot. a samo to začne přidávat úhel listů, ale až se to rozběhne a motor se začne přetáčet, tak může prop. 90% vrátit motor do ot. s největším výkonem a vrtule může sama přidat náběh a tím zvýšit tah???
Jsou to čistě moje dohady a představoval bych si to tak v realu, il asi až tak dokonalej nebude. |
|
|
|
Seva |
Přidané 09-04-2006 22:01
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Teda kdybych ale v realu rozbíhal letadlo plynule rovně tak by nemělo důvot se přetáčet, když by těch 100% znamenalo ty 3000ot. Ale Šturm tu tendenci má, přetočit to.
Jak lítáte s tempestem, když tam prdnete BOOST? Ubíráte mu otáčky? Zajímalo by mě kde má jako mít max výkon? U něho je totiž to přetočení brutální. |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 10-04-2006 07:29
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Seva napsal:
Jestli dobře chápu, tak ty Fw 190, P 51, spit, atd. mají tu vrtuli s konstantními otáčkami a já tím prop pitch nastavuji jen kolik chci otáček.
Nemůže být potom těch 90% lepších než 100%, protože při 100% je motor přetočenej a už nemá takový výkon?
Když to budu rozbíhat dám prop. 100% motor se rozjede na cca 3000 ot. a samo to začne přidávat úhel listů, ale až se to rozběhne a motor se začne přetáčet, tak může prop. 90% vrátit motor do ot. s největším výkonem a vrtule může sama přidat náběh a tím zvýšit tah???
S tím výkonem to není tak, jak píšeš. Konkrétně motor BMW801D (obdobně jako předchozí verze) má největší výkon při 2700 ot/min. Kroutící moment taktéž. Čímž nižší otáčky, tím menší výkon a i kroutící moment.
Možná by se našla vyjímka, ale z pravidla letecké motory jsou nastaveny tak, aby pracovaly na levé straně paraboly výkonu motorvé charakteristiky. To se týká i krouticích momentů.
Práci motorů v klesající části motorové charakteristiky jsem viděl jen u tanků. Tam to byla výměna otáček s výkonem za krouticí moment.
Co se týká Tempestu, tak 3700 ot/min je pro tento motor "normální", takže o žádném přetáčení nemůže být ani řeč.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 10-04-2006 07:29
|
|
|
|
Seva |
Přidané 10-04-2006 08:45
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
313_Gryzlov napsal:
S tím výkonem to není tak, jak píšeš. Konkrétně motor BMW801D (obdobně jako předchozí verze) má největší výkon při 2700 ot/min. Kroutící moment taktéž. Čímž nižší otáčky, tím menší výkon a i kroutící moment.
Možná by se našla vyjímka, ale z pravidla letecké motory jsou nastaveny tak, aby pracovaly na levé straně paraboly výkonu motorvé charakteristiky. To se týká i krouticích momentů.
No já bych to taky tak viděl a logicky bych 100% prop pitch u vrtule s konst. otáčkami přiřadil k otáčkám s nej.výkonem.
Ale teď jsem to zkoušel u FW-190A5 a u Spita IXC. Rozjížděl jsem je ze 300km/h zhruba u země. U obou vypnutá ta totální automatika.
Spitfire si držel poctivě ty orámečkovaný 3000ot. a ?asi? pomalu přidával úhel listů. při potlačení nebo zapnutí BOOST to krátkodobě přelezlo, ale zase to srovnal.
Ale FW při 100% a po zapnutí MW, nebo co to má ta A5, právě přelezl těch 2700ot., o kterejch píšeš že mají nej výkon, a přetočí to na 2900ot. a až stáhnutí na 80% to srovná na 2700. Když to ale necháš dělat ten automat, tak drží těch 2700.
Závěr: To jsem z toho jelen, u Fw radši nechám automat a nepolezu mu do zelí:sm24: :sm49: |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 10-04-2006 09:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Netvrdím, že při otáčkách 2700 ot /min má motor Fw190 největší výkon. Pokud to přelezlo na 2900 ot/min, tak to neznamená, že motor je přetáčený. Musely bychom znát kompletní motorovou charakteristiku. |
|
|