March 08 2021 22:09:35
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 3
CSW_Rannisokol, 311_Mart, Shadowdeath

· Registrovaní piloti: 2,687
· Nejnovější pilot: PedroGonzales
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
FW 190
haluz paja
Zdravim. Mam dotaz: Vypinate nekdo automatiku u tohohle latadla?
Jestli jo, tak na kolik nastavujete vrtuli,aby jste leteli nejrychleji u zeme.
 
1stCL_pbarry
nevyplati se to vypinat. Zadnej hmatatelnej narust vykonu tam neni.
 
barryk.webz.cz
haluz paja
No nevim. Kdyz to vypnu, tak mi prijde,ze ma letadlo daleko vetsi akceleraci. Na stoupani to rozhodne vypinam.
 
1stCL_BlueL
jedinej Fw kde ma smysl manualni pitch pouzivat je A4
 
1stCL_Fucida
a taky D-9..tam za pár desítek vteřin odpálíš motor a už to příště neuděláš Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
haluz paja
Myslel sem samozrejme hvezdicaky tj. "A" verze. :rol:
 
1stCL_SaBot
To nereš!
 
Ucho
Schlintz napsal:
...A u Dory motor neodpalis, pokud vis jak to nastavit. Mrknutí


Tím chceš říct, že ti Dora lítá lépe na manuál??
 
Hoper
Schlintz napsal:
Ja naopak automatiku skoro vubec nepouzivam... ridim se vicemene podle nasledujici tabulky a osobne dosahuji lepsich vysledku nez s auto...
[img]http://aero.legra.org/images/FW190A9-pitch-climb.gif[img]
Me ta automatika prijde naka pomala. Úsměv

A u Dory motor neodpalis, pokud vis jak to nastavit. Mrknutí

tak takovoudle tabulku bych prosil pro "má" letadla...
od doby, co se dá kvedlat s vrtulí, tak se po něčem podobném sháním Smutný
 
Ucho
Pěkná práce.... ty máš asi spoustu času! :-) Co to ještě udělat v zásadních výškách 3-5-7Km?...
 
1stCL_Fucida
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Ucho
1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?


Protože to u FW, P51 atd. funguje jinak než u Bf a tedy 100% dává vyšší otáčky motoru?
 
1stCL_Fucida
Ucho napsal:
1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?


Protože to u FW, P51 atd. funguje jinak než u Bf a tedy 100% dává vyšší otáčky motoru?



Ano, u Fw 190, P51, P47, Spitfiru, Jaku, Lavočky..a vlastně skoro všech letadel to funguje jinak, než u Bf 109. Píšu to sice asi po sté.. ale nevadí:

Bf 109 - nastavením ovládáte přímo listy vrtule a jejich úhel - tedy teoreticky, pokud letadlo stojí na zemi a má vypnutý motor, tak byste při přepínání poloh mohli vidět, jak se vrtule přestavuje. Ve skutečnosti se tento jediný skutečný manuál prakticky nepoužíval, byť jsem v pilotním manuálu o něm našel malou zmínku v případě dlouhých střemhlavých letů a přeletů na velké vzdálenosti. Přestavování vrtule na zemi je samozřejmě teorie..jen pro představu Úsměv.

Fw 190 - de facto nastavuješ maximální otáčky motoru, ne vrtule. Třeba u Fw 190 A-8 je to rozdíl někde mezi 2500 - 3000ot./min. Vrtule se stále přenastavuje sama do polohy, aby tyto otáčky motor nepřekročil (krátkodobě je překročit může, vrtule se přestavuje pomalu..) Tedy -> U Fw 190 nastavení vrtule přímo vůbec neovlivňuješ.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Ucho
No, dyť jo. Tak proč se ptáš? Úsměv
 
LesniHU
U tech grafu a tabulek mi chybi jedna dulezita vec - v jakem patchi a pro jake dalsi parametry to testovali.

1stCL_Fucida napsal:
Může mi někdo vysvětlit, proč by mělo mít letadlo lepší výkon při manuálu nastaveném na 90, než na 100%?
Ve chvili, kdy by se rychlost spicek listu vrtule prilis blizila rychlosti zvuku. Ale na to se v ilovi nehraje. U nekterych letadel se mozna da nabrat vykon tim, ze se na rucni ovladani pretaci motor. Pak treba nastaveni 90% odpovida mirne pretocenemu motoru, zatimco na 100% by byl pretoceny prilis a znicil by se. Coz neni pripad fw190, ale je to jediny (*), ktery ma logicky duvod fungovat. V nekterych typech lze nabrat vykon soustavnym prepinanim nastaveni vrtule (podobny exploit jako drive u bf109), ale to logiku nema a je to podle me stejna chyba v modelovani, jako tech vykonnejsich 90%.

(*) no, jeste je teoreticka moznost, ze je pro danou vrtuli vykon motoru prilis velky a csp jednotka prestavi vrtuli tak, ze utrhne proudnice (podobne jako se daji utrhnout u kridla). Ale pak by nejvetsi efekt prinesly maximalni otacky a trochu stazeny plyn. Predpokladam, ze takova situace nastava pri male rychlosti pomerne bezne, ale nevim, jaky vliv to ve vysledku ma.
 
Seva
Jestli dobře chápu, tak ty Fw 190, P 51, spit, atd. mají tu vrtuli s konstantními otáčkami a já tím prop pitch nastavuji jen kolik chci otáček.

Nemůže být potom těch 90% lepších než 100%, protože při 100% je motor přetočenej a už nemá takový výkon?

Když to budu rozbíhat dám prop. 100% motor se rozjede na cca 3000 ot. a samo to začne přidávat úhel listů, ale až se to rozběhne a motor se začne přetáčet, tak může prop. 90% vrátit motor do ot. s největším výkonem a vrtule může sama přidat náběh a tím zvýšit tah???

Jsou to čistě moje dohady a představoval bych si to tak v realu, il asi až tak dokonalej nebude.
 
Seva
Teda kdybych ale v realu rozbíhal letadlo plynule rovně tak by nemělo důvot se přetáčet, když by těch 100% znamenalo ty 3000ot. Ale Šturm tu tendenci má, přetočit to.

Jak lítáte s tempestem, když tam prdnete BOOST? Ubíráte mu otáčky? Zajímalo by mě kde má jako mít max výkon? U něho je totiž to přetočení brutální.
 
313_Gryzlov
Seva napsal:
Jestli dobře chápu, tak ty Fw 190, P 51, spit, atd. mají tu vrtuli s konstantními otáčkami a já tím prop pitch nastavuji jen kolik chci otáček.

Nemůže být potom těch 90% lepších než 100%, protože při 100% je motor přetočenej a už nemá takový výkon?

Když to budu rozbíhat dám prop. 100% motor se rozjede na cca 3000 ot. a samo to začne přidávat úhel listů, ale až se to rozběhne a motor se začne přetáčet, tak může prop. 90% vrátit motor do ot. s největším výkonem a vrtule může sama přidat náběh a tím zvýšit tah???


S tím výkonem to není tak, jak píšeš. Konkrétně motor BMW801D (obdobně jako předchozí verze) má největší výkon při 2700 ot/min. Kroutící moment taktéž. Čímž nižší otáčky, tím menší výkon a i kroutící moment.

Možná by se našla vyjímka, ale z pravidla letecké motory jsou nastaveny tak, aby pracovaly na levé straně paraboly výkonu motorvé charakteristiky. To se týká i krouticích momentů.
Práci motorů v klesající části motorové charakteristiky jsem viděl jen u tanků. Tam to byla výměna otáček s výkonem za krouticí moment.

Co se týká Tempestu, tak 3700 ot/min je pro tento motor "normální", takže o žádném přetáčení nemůže být ani řeč.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 10-04-2006 07:29
 
Seva
313_Gryzlov napsal:
S tím výkonem to není tak, jak píšeš. Konkrétně motor BMW801D (obdobně jako předchozí verze) má největší výkon při 2700 ot/min. Kroutící moment taktéž. Čímž nižší otáčky, tím menší výkon a i kroutící moment.

Možná by se našla vyjímka, ale z pravidla letecké motory jsou nastaveny tak, aby pracovaly na levé straně paraboly výkonu motorvé charakteristiky. To se týká i krouticích momentů.

No já bych to taky tak viděl a logicky bych 100% prop pitch u vrtule s konst. otáčkami přiřadil k otáčkám s nej.výkonem.

Ale teď jsem to zkoušel u FW-190A5 a u Spita IXC. Rozjížděl jsem je ze 300km/h zhruba u země. U obou vypnutá ta totální automatika.

Spitfire si držel poctivě ty orámečkovaný 3000ot. a ?asi? pomalu přidával úhel listů. při potlačení nebo zapnutí BOOST to krátkodobě přelezlo, ale zase to srovnal.

Ale FW při 100% a po zapnutí MW, nebo co to má ta A5, právě přelezl těch 2700ot., o kterejch píšeš že mají nej výkon, a přetočí to na 2900ot. a až stáhnutí na 80% to srovná na 2700. Když to ale necháš dělat ten automat, tak drží těch 2700.

Závěr: To jsem z toho jelen, u Fw radši nechám automat a nepolezu mu do zelí:sm24: :sm49:
 
313_Gryzlov
Netvrdím, že při otáčkách 2700 ot /min má motor Fw190 největší výkon. Pokud to přelezlo na 2900 ot/min, tak to neznamená, že motor je přetáčený. Musely bychom znát kompletní motorovou charakteristiku.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

08-03-2021 18:10
Kdo máte děti nebo jste jím sami: prozkoumejte Lego 21326 :-)

08-03-2021 10:32
Jo, a potom začne pípat a odletí na oběžnou dráhu zemně… Pff

08-03-2021 08:08
V Rusku zkusili píchnout Sputnik Leninovi a dnes v 10 hodin má tiskovku.

06-03-2021 18:46
@Ninja220 - můj origo TiR (asi 4řka) se při používání celkem dost zahřívá. A po zkušenosti s čínskou kopiíí Columbuse (negativní) bych měl docela dost obavy, abys po roce a půl nezap

03-03-2021 00:05
Joe Hallenbeck ... PM

22-02-2021 19:41
Čerstvá hláška na SpaceX ... proč jsou tak úspěšný? Motory/rakety tam dělaj Němci :-)

16-02-2021 14:16
A DelanClip by ti nestačil?

16-02-2021 08:38
Jestli to Ninjo pořídíš, udělej nám zde pak nějakou recenzi, jakožto první průkopník Úsměv

16-02-2021 08:37
Zřejmě jde o "dokonalou" kopii TrackIR5. Ale problém může být driver. Nebude to moci používat originál driver a pak je otázka zda ten čínský bude fungovat.

15-02-2021 21:44
Zdravím. Mám dotaz, má tady někdo zkušenost s TrackIR 5 z AlliExpres? Děkuji za odpověď.

25,536,081 návštěv