Pokracovani z vlakna 'Pripravovane patche a datadisky...'.
1stCL_Fucida napsal:He 219 by byl turbo super uber extra hardcore masakr letadlo a Oleg by musel vytunit Mossie, aby sahalo Uhu aspoň po kolena - ale pořád je to čistě noční stíhač spíš s nízkým uplatněním v současné koncepci simulátoru
LesniHU napsal:
To si nemyslim. Samozrejme, ze by bylo potreba udelat Mosquito ze stejneho roku (=jak se to tu porovnava, tak frontove nasazenou v roce, kdy letaly Nemecke prototypy), ale pak by bylo Mosquito lepsi. Uhu ziskal svou povest hlavne diky vybaveni pro nocni stihani, hrubym vykonem nic moc.
1stCL_pbarry napsal:
LesniHU napsal:
Uhu ziskal svou povest hlavne diky vybaveni pro nocni stihani, hrubym vykonem nic moc.
Napriklad tohle neni pravda. H.W Lerche, rechlinsky testovaci pilot se o heinkelu vyjadruje vysoce priznive po letove strance..
Hoper napsal:
1stCL_pbarry napsal:
LesniHU napsal:
Uhu ziskal svou povest hlavne diky vybaveni pro nocni stihani, hrubym vykonem nic moc.
Napriklad tohle neni pravda. H.W Lerche, rechlinsky testovaci pilot se o heinkelu vyjadruje vysoce priznive po letove strance..
pokud to chceme ?? rozebírat - po letové stránci co by protivník Spita ?
asi by bylo lepší to trošku více upřesnit...
1stCL_Fucida napsal:
Dobře Uhu rozebírá Brown v křídlech Luftwaffe. Lepší rozbor tohohle stroje jsem stejně zatím neviděl.
WT_TeeDee napsal:
Napriklad tohle neni pravda. H.W Lerche, rechlinsky testovaci pilot se o heinkelu vyjadruje vysoce priznive po letove strance..
Prijde mi to jako mytus ohledne He219 a jeho rychlosti. Pritom 585km/h v 6000m neni nic prevratneho. To, ze nekdo hodnoti letadlo priznive po letove strance, prece neznamena jen rychlost, ne?
Takova Ju88G zvladla se vstrikovanim MW50 626km/h a bez tlumicu vyfuku jeste o 21km/h vic, viz Eric Brown.
Vykony He219 podle Browna 585km/h v 6000m, stoupavost 10m/s. Videl jsem take udaj 619km/h v 6400m. Letadlo melo povest skveleho vybaveni a vlastnosti pro lety ve vsech povetrnostnich podminkach a auru vysokych vykonu. Pokusne nasazeni predseriovych stroju v cervnu 43 bylo velmi uspesne, seriove stroje prichazely do sluzby ke konci 43.
Jeho protivnici:
Mosquito NF II: pouzivano od jara 42, vykony normalni mkII: 370 mph (595 km/h) ve vysce 22,000 ft (6,706 m). Stoupavost 3,000 ft/min (15.2 m/sec). Predpokladam, ze nocni stihaci verzi s radarem pracujicim na metrovych vlnach budou brzdit anteny, ocekavam tak o dvacet kilometru v hodine. Jeste v roce 42 prisel radar AI Mk VII s antenou skrytou v nose.
Mosquito NF Mk XII: Uprava Mk II s radarem AI Mk VIII v nose (misto kulometu). Nasazena od konce unora 43.
NF XV: specializovana vyskova verze, nasazena od brezna 43 v malych poctech (nebyly pro ni cile). Schopan letat ve vysce az 13715 m.
NF XVII: uprava podobna verzi XII, ale s vybornym radarem SCR720. 90 kusu zkonvertovano nekdy od poloviny roku 43.
NF MkXIII: jako XII, ale na bazi Mosquita verze FBVI, pouzivana od unora 44 (634km/h ve 4200m, pocatecni stoupavost 9.5m/s).
Na prelomu jara a leta 44 pak prichazeji vyborne stroje P-61 a Mosquito NF Mk30 (682 km/h ve vysce 8077m).
Srovnani radaru (berte to spis jako zajimave povidani, presne zhodnoceni schopnosti vsech radaru jsem zatim nikde nenasel):
V he219 byl v prvnich vyrobenych kusech Lichtenstein C pracujici na frekvenci 600MHz (vlnova delka 50cm) s maximalnim dosahem asi 4 km a minimalnim 200m. V dalsich byl novejsi Lichtenstein SN-2 pracujici s delsi vlnovou delkou (okolo 4m - 80MHz), coz vyrazne zvysilo dosah, dalo mu castecnou odolnost proti paskum 'window' a zamotalo hlavu spojencum, kteri necekali, ze Nemci udelaji krok presne proti vyvoji technologie (delsi vlnova delka totiz snizuje presnost radaru, ale v te dobe se s ni dal postavit mnohem vykonnejsi vysilac, nez s decimetrovymi ci centimetrovymi vlnami). Nevyhodou danou volbou vlnove delky byla mnohem vetsi citlivost na ruseni odrazem signalu od zeme (ten prekryje pripadny odraz od cile, takze se nikdy neda zachytit cil vzdalenejsi, nez je aktualni vyska letadla nad zemi), ale spojenecke bombardery letaly dost vysoko, takze to nebyl prilis vazny problem. Oba pouzivaly anteny vne trupu, odtud take jejich nazev.
Nemcum se radar s centimetrovymi vlnami prakticky nepodarilo postavit - do konce valky zkompletovali jen 25 kusu systemu 'Berlin'. Na druhou stranu je treba priznat, ze byli relativne uspesni ve stavbe ruznych 'udelatek' pro boj proti nim.
Nektere spojenecke radary:
AI MkIV - dosah kolem ctyr kilometru, minimum 130m, frekvence 200MHz, tedy metrove vlny a vnejsi anteny, hodnocen pomerne spatne.
AI MkVII - 3GHZ/10cm vlny s parabolickou antenou, kratce potom nasledovany verzi MkVIII, ktera mela vychytane mouchy a pridan IFF system.
AI MkX - britske oznaceni pro americky SCR720, pracujici take na 3GHz. Asi nejlepsi radar valky. Nejvetsi rozsah stupnice 10 mil, ale jaky byl prakticky dosah nevim.
Takze kdyz porovnam rychlosti Mosquita a He219, vidim mirny pokrok oproti NFII (rok a pul to jeho zavedeni do sluzby) a zhruba stejne vykony jako Mosquita ze stejne doby. V nekterych vyskach lepsi, v jinych horsi.
Vykony motoru jsou zhruba stejne, plocha kridel take, ale He219 vazi asi o tretinu vic, coz napovida o manevrovatelnosti. Radar srovnatelny ci horsi, vyzbroj lepsi. Vsechna srovnani podle stavu z druhe pulky az konce roku 43, kdy zacaly zlouzit prvni kusy He219. Takze podle mych meritek je to letadlo po strance vykonu proste prumer, zadna revoluce. Nabira body na vybaveni (vystrelovaci sedadlo, specialni pristroje pro navigaci a radioelektronicky boj apod.) a na vlastnostech pri letu ve spatnem pocasi (velke plosne zatizeni znamena klidnejsi let v turbulenci, ale take v proudu ctyrmotorovych bombarderu).
A ted mi ukazte, co jsem prehlednul nebo spatne vyhodnotil a proc byl He219 vykonne super letadlo .
EDIT: doplneni reakce od WT_TeeDeeho.
Upravil/a LesniHU dne 06-04-2006 23:29
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.