Vďaka samoštúdiu a nápovede "ringletta" hlavne v začiatkoch som sa aj ja tak nejak skamarátil z fotošopom a spravil zopár skinov. No a potom ich bolo zopár viac a podľa chalanov z Letky vôbec neboli zlé, takže nakoniec idem vytvoriť "ringletovi" zdravú konkurenciu a vytváram si vlákno kde tie výtvory budem postupne pridávať. Akékoľvek pripomienky, návrhy, námety a opravy k skinom, prípadne upozornenia na nefunkčné linky atď privítam...
Bf-109 E-3 , „Biela 2“ W.Nr. 972 Slovenské vzdušné zbrane, 13.4.1944 v jeho kabíne rtk. Rudolf Božik zostrelil nemecký Bf-110 G-2 v priestore Bratislavy.
OPRAVENÉ : správna orientácia čs. znaku na pravej strane, upravený tvar sériového čísla podľa najbližších zdokumentovaných čísel (MJ271)Upravil/a Algy dne 04-06-2025 20:03
V roku 1942 velenie SVZ objednalo v Nemecku dvojicu bombardérov H-111 H10. Lietadlá mali slúžiť predovšetkým výcviku padákových strelcov, mali však mať štandardnú výzbroj tejto verzie zahŕňajúcu okrem bômb 20mm kanón MG FF v prednom strelisku a guľomet MG 15 vo vani pod trupom lietadla. Lietadlá budú vybavené motormi Jumo 211 F-2 a zosilnenou pancierovou ochranou posádky.
Začiatkom roka 1943 prileteli oba stroje na letisko v Trenčianskych Biskupiciach, boli však nedovybavené , chýbali palubné zbrane a bombový zameriavač, navyše boli použité staršie motory Jumo 211A.
Prvý stroj W.Nr. 5468 mal kódové označenie FM+WS na trupe a zospodu krídel BV + BF a bol preznačený na S-81 , pričom označenie na trupe bolo premaľované a označenie zo spodu krídel ostalo.
Algy napsal:
Prvý stroj W.Nr. 5468 mal kódové označenie FM+WS na trupe a zospodu krídel BV + BF
W.Nr. 5313 mal trupové označenie CO+PT
S těmi Heinkely Němci SVZ asi trochu podfoukli nebo SVZ nevěděla co vlastně kupuje, protože dostala co objednala, H-10 byla cvičná varianta s dvojím řízením přestavovaná ze starých strojů verze H-2.
Messerschmitt Bf-109 G-4 , „Žltá 10“ , W.Nr.:15195, 13.slow./JG52 , apríl 1943 ,Anapa
Tento Bf-109 lietal bez podvesov, jeho vrchné plochy boli sfarbené štandardnou kombináciou RLM 74 a 75, pričom boli delené „zúbkovanýcm“ vzorom charakteristickým pre továreň Erla. Preletové kódy boli nedokonale premaľované pravdepodobne farbou RLM 74. Žltý pruh na chvoste bol neobvykle umiestnený až tesne pred smerovkou. Žltý spodok motora končil na spodnej úrovni výfukov.
4.5. 1943 bolo lietadlo poškodené pri útoku sovietskeho letectva na Anapu, následne bolo opravené slovenskými mechanikmi.
5.9.1943 bolo poškodené pri návrate z bojového letu pri pristátí z dôvodu nesprávne vytýčenej pristávacej plachty. (pilot Štefan Martiš) Lietadlo bolo odovzdané nemeckým opravárenským dielňam v Anape.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.