June 18 2024 12:01:09
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 1
Baron

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Valenok
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS Afghánistán
saldy
Nová mapa by se měla objevit koncem tohoto měsíce a bude dokončena v několika fázích...
forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_03/DCSAFGHANISTAN.jpeg.ca06a4d493aa8e0dd294692f99eb5c38.jpeg

https://www.digit...n_terrain/
Upravil/a saldy dne 13-06-2024 16:40
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Historie nasazení L-39
https://www.oryxs...l-39c.html
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
Hook se možná objeví společně s mapou. nevím kde jsem to zachytil, ale bylo by to fajnÚsměv
YouTube Video


 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Baron


To je hodne dobré Mrknutí Vďaka za link Saldy.
Hals - und Beinbruch!
 
Tyler Durden
Mise "Zbabělý útěk ve tři ráno" tam bude? Úsměv
Když máš dostatek mýdla, můžeš vyhodit do vzduchu celý svět.
 
saldy
forum.dcs.world/uploads/monthly_2024_05/Screen_240518_102939.jpg.85e9cc83683ddcb2322d5dd40f2ebc93.jpg
Pakinstánské letectvo obdrželo v 1965 72 kusů J-6/F-6 z Číny, ale i 20 kusů MiG-19 z Indonésie, jednalo se o eska bez radaru. Bohužel ED nikde neslíbil základnu v Péšávaru. Tyto stroje se několikrát potkaly se Sověty, kteří vstupovali z Afghánistánu do jejich vzdušného prostoru, neměly však povolení k útoku. To se však změnilo později po nákupu strojů F-16A a F-16B, tyto stroje se se Sověty utkaly a několik sestřelily, jednalo se o Su-22, Su-25, An-26 a MiG-23, většinou s pomocí raket AIM-9 Sidewinder.

MiG-19S sloužil i Afghánském letectvu v počtu 18 strojů od poloviny šedesátých let, do bojů v osmdesátých letech se zřejmě nedostal, neboť převzal cvičné úkoly.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/d83/01.jpg

Už první zkušenosti z nasazení letectva v Afghánistánu prokázaly nedostatečnou efektivitu použitých letadel. Nadzvukové stíhací bombardéry, konstruované pro vedení boje v Evropě měly při manévrování v úzkých horských průsmycích problémy a jejich sofistikované zbraňově-navigační systémy se při boji s malorozměrnými cíli ukázaly být nepoužitelné. Tyto nedostatky byly potlačeny po nasazení Su-25. Oproti ostatním strojům měl manévrovací schopnosti, byl snadno ovladatelný, výborně vyzbrojen a pancéřován. První 2 prototypy Su-25 byly v Afghánistánu nasazeny v rámci operace „Rombi-1“ od dubna do června 1980, přičemž byly vojáky vysoce hodnoceny. Jen co byly ukončeny letové zkoušky, začala se v únoru 1981 formovat první jednotka vybavená letadly Su-25, kterou byl 80. samostatný bitevní letecký pluk, dislokovaný 65 km od města Baku. Prvních 12 sériových Su-25 obdržel pluk v dubnu 1981. Poptávka po Su-25 v Afghánistánu byla velká a proto byla zformována 200. samostatná bitevní eskadra, která se skládala z letadel a pilotů Su-25 z 80. samostatného bitevního leteckého pluku. Dne 19. června 1981 byla 200. samostatná bitevní eskadra přemístěna do Afghánistánu, na leteckou základnu Šindand. Úkolem této jednotky se stala ochrana sovětské 5. motostřelecké divize a 21. pěchotní brigády afghánských vládních vojsk, které byly v této části země umístěny. Su-25 se zúčastnil i bojů o město Herat, kde probíhaly těžké boje nejen mezi mudžáhedíny a vládními vojsky, ale i mudžáhedínů mezi sebou. Úkolem Su-25 bylo útočit na domy a sklady zbraní, patřících mudžáhedínům. Po ukončení bojů v tomto městě byl nasazen při útocích na Kandahár, druhé největší město Afghánistánu. Sovětská 70. motostřelecká brigáda, odpovídající za ochranu města a cest vedoucích okolo byla vtažena do těžkých bojů v okolí i ve městě samotném. V tamních horských podmínkách nebylo vždy možné nasazení dělostřelectva a tanků a tak byly povolány bojové letouny. Při těchto operacích byly nejčastěji používané bomby OFAB 500 a bloky neřízených raket UB-32-57. Piloti vysoce oceňovali promyšlenou ochranu nejdůležitějších přístrojů a kabiny Su-25. Letadla snesla i těžké poškození a byla schopna vrátit se na základnu. Příkladem je např. stroj A. Lavrenka, který byl nad Panšírem zasažen protiletadlovou raketovou střelou do ocasní části, která kromě její značného poškození zasáhla i řízení, přesto se Su-25 bezpečně vrátil na svou základnu. Za 15 měsíců nasazení provedli piloti 200. samostatné bitevním eskadry více než 2 000 letů a neztratili ani jeden stroj. Postupně byly na letištích Kandahár a Bagram rozmístěny další eskadry vybavené Su-25. Během celého následujícího období nasazení sovětských vojsk v Afghánistánu byl Su-25 klíčovým letadlem podpory pozemních jednotek na bojišti. Na konci války na nich piloti nalétali více než 60 000 bojových misí, při kterých bylo ztraceno jen 23 letadel, což bylo mnohem méně než u ostatních nasazených letadel v Afghánistánu. Po začátku odsunu vojsk z Afghánistánu byly Su-25 z kandahárského letiště přesunuty na Šindand a Bagram. Byly pověřeny ochranou ustupujících vojenských kolon a pravidelnými útoky na cíle vedle trasy ústupu. Dne 23. června 1988 bylo na odstavné ploše kábulského letiště zničených 8 letadel Su-25 a několik dalších typů, v důsledku nepřátelského raketového útoku. O poslední Su-25 během afghánské války přišli Sověti 7. ledna 1989 nedaleko od Kábulu a jeho pilot, kapitán Gorděnko zahynul.
https://en.wikipe...khoi_Su-25
https://theaviati...ani-f-16s/
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/44c/gg18o2w7vo9iwqqlw77x4zcxzlcj7cg3/1.jpg

Na začátku 2018 přinesla média zprávu, že 12 bitevníků A-10 (303rd Fighter Squadron) se po několika letech a porážce ISIS v Sýrii vrací na základnu Kandahár. Jejich rolí byla blízká letecká podpora amerických a afghánských jednotek. Cílem byly i útoky na zdroje příjmů Talibanu, drogový obchod a výrobu.

https://www.foxne...iban-fight
https://taskandpu...ghanistan/
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Baron
Škoda že v DCS nie je SU-25 spracovaná na úrovni "normálnych" modulov. Lietať sa s Hrablami samozrejme dá, len to jednoducho nie je ono.
Hals - und Beinbruch!
 
saldy
Baron napsal:

Škoda že v DCS nie je SU-25 spracovaná na úrovni "normálnych" modulov. Lietať sa s Hrablami samozrejme dá, len to jednoducho nie je ono.


Osobně je to můj oblíbený modul, hlavně ta starší verze. Samozřejmě je třeba překousnout některá zjednodušení v ovládání, co jsou už dnes přežitá, ale to podstatné-letový model a používání zbraní, splňují dcs standard. Jako celek je to přes nedostatky chytlavý modul, co na Afganu přinese velkou porci zábavy.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Baron
Suhlasim Saldy, tiez ho velmi rad lietam. Len mi tam chyba klikaci kokpit a podobne serepeticky. Na druhej strane - ked urobia MiG-29, mozno raz urobia aj Hrable. Mozno. Iba nazor.
Hals - und Beinbruch!
 
magot
@Baron existuje klikací Su-25A, není to nic moc, ale jak říká klasik: na tu bídu ..
YouTube Video




ale hrábě ani žádného jiného suchara neudělají, páč s nimi u sucharů nekamarádí, pouze u Mikojanů ..
 
Baron
Viem, skúšal som ten mód a máš pravdu. Stojí to za milú Jarmilu 🙂

..aaa tak to je škoda, to som nevedel. No čo už, budeme teda lietat Hrable v takej podobe v akej jsú. V Afganistane to bude aj tak fajn.
Hals - und Beinbruch!
 
AJaromir
Ten mod funguje tak, že když se díváte do kokpitu, tak některé páčky se fakt hýbou. Tak ty udělali klikací.
 
petsild
Dokumentární seriál ze života armádních záchranářů operujících v Afghánu.
Na Prima Zoom každou středu od 19h.
https://tv.seznam...-101309758

d11-a.sdn.cz/d_11/c_img_gW_s/3PcB1.jpeg
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
saldy
Ještě ty apače by to chtělo...Tady musel Hornet vyřešit jednu prekérku
YouTube Video


 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
btw nejzajímavější a asi i největší operace z celého afgánu od r. 79 do dneška je asi sovětská operace Magistrála, průlom cesty z Gardezu do Khostu.
Tam stingery létaly horem dolem, obrovské ztráty na obou stranách, bylo na točeno spoustu filmů, dokumentů a dokonce i her. Sověti tu silnici sice na krátko dobili, ale za půl roku už ji zase ovládali mudžahedíni. V TV tenkrát v 88s běželo jak přijíždí do Khostu kamiony s potravinama a slavná rudá armáda zase provedla ve světě nějaké "dobro" Šklebící se
YouTube Video



Upravil/a magot dne 13-06-2024 20:07
 
Zifi
Už tehdá tam používali dotykové tablety
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

17-06-2024 15:06

13-06-2024 22:31
nj, hledání žabiček Šklebící se https://youtu.be/.
..33_oGDEzWd


13-06-2024 16:27

13-06-2024 16:27
A tak to jo, na žábu pozor. V Polsku uz zřizují i kultovni místa kde uctívají žábu a Billa Gatese.

13-06-2024 16:06
Konspirace o známce od Rainforest Alliance

12-06-2024 08:18
Za ty politické zcela určitě Úsměv

11-06-2024 18:46
On to pak, "Ten, jenž není", až přijde čas, předsedovi spočítá, za ty všechny bludný balvany Šklebící se

11-06-2024 12:29
Souhlasím s obojím. Jsemť duše mělká a pochybovačná Úsměv

11-06-2024 10:36
Kdo se snaží poučit, musí umět především pochybovat, neboť pochybnosti ducha vedou k zjevení pravdy.

11-06-2024 10:33
Zvyk nalézati ve všem všudy jen směšnou stránku je nejspolehlivějším příznakem duše mělké - neboť směšné leží vždy na povrchu.

35,057,868 návštěv