Il-2 GB zbarvení pro letadélka
|
ringlett |
Přidané 13-03-2024 18:55
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Kompletní tvorba podle pilotů
Československo
https://www.media...ovakia.rar
Rakousko - Uhersko
https://www.media...ut/KuK.rar
Německo
https://www.media...ermany.rar
Velká Británie & Commonwealth
https://www.media...26_com.rar
USA
https://www.media...jw/USA.rar
Francie
https://www.media...France.rar
Sovětský svaz
https://www.media...Soviet.rar
Ruské impérium
https://www.media...Empire.rar
Itálie
https://www.media.../Italy.rar
Polsko
https://www.media...Poland.rar
Rumunsko
https://www.media...omania.rar
Maďarsko, Srbsko, Belgie a ti ostatní
https://www.media...others.rar |
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-03-2024 12:49
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
P - 47 nad Novou Guineou II
D-16. 42-75927, 49. FG, 9. FS, Nová Guinea 1943
https://www.media...a_1943.dds
D-23, 42-26087, Clarence Blend, 341. FS, Nová Guinea, jaro 1943
https://www.media...a_1943.dds
D-22, Ralph Waldrey, 49. FG, 9. FS, Nová Guinea, podzim1943
https://www.media...a_1943.dds
Upravil/a ringlett dne 16-03-2024 14:52
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-03-2024 13:22
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
magot napsal:
ti tam chybí havajská krasavice u "battlin beaut", plus uvozovky, dole číslo 28 atd.., btw ta havajanka je dost podobná jedné z P-61 co jsem kdysi dělal skin ..
Teď jsem nakreslil i tuhle, ale zase ve starším schémetu než máš Ty :-)
Tvoje už má čumák celočervený a opakuje se na něm pořadové číslo. Nu, doděláme ...
Upravil/a ringlett dne 16-03-2024 15:05
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 23-03-2024 10:35
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Dlouhý život EN199
Před strašnou spoustou let mě zaujal Spitfire vyhrabaný ze šrotu na Maltě, bývalá hračka tamních skautů. Ale tenkrát se mi změnili priority a modely ustoupili poněkud jiným tvarům. Pak se v tiskovinách objevilo jméno pana Taussiga z Teplic a informace o jeho válčení v Itálii. Jeho stroj se objevil ve stavebnici Spitfiru z produkce Eduardu. Pak se mi do ruky dostala knížka pana Hurta. A v tu ránu se všechno poskládalo dohromady. Poslední dva měsíce jsem se hrabal knížkou, internetem a hledal fotky a skládal si do kupy mozaiku. No a teď nedávno se i Boxku objevil Spitfire IXc. A tak sem si začal kreslit a ty fotky porovnávat. A něco prostě nesedělo do sebe.
Pokud se tedy výsledný produkt odlišuje od dosavadních rekonstrukcí jde to na můj vrub a jsem si toho vědom, jedná se o můj názor na vzhled stroje. Něco málo pak padá na nedokonalost 3D modelu ze hry.
Tak tedy EN199 v běhu času:
Podobu první nemám a nemohu sloužit.
EN199 vyrobili u Supermarine ve Woolstonu jako přestavbu z Mk.V. Měl tedy krátké sání vzduchu a kontimentální kamufláž. Protože ale bylo třeba posílit letectvo v africké kampani byl přesunut 12. Maitenance Unit v Kirkbridge kde byl přestavěn na tropické provedení a překamuflován do poštních barev. Je možné že již zde dostal větší sání vzduchu s pískovým filtrem.
EN199 v podobě z přeletu z 12.MU k 47. MU k rozebrání a přesunu ve velké bedně lodí do Gibraltaru. Během tohoto letu ho pilotoval československý příslušník ATA Cyril Nováček, bývalý letec Českoslovesného letectva a na jaře 1940 příslušník GC I/1 Armeé de l´Air.
Stažení :https://www.media...2_1942.dds
V lednu 1943 se stroj v Gibraltaru dostal do stavu 81. perutě RAF a následně si ho jako osobní letoun vybral velitel 322. stíhacího křídla RAF Ronald Berry. Po přesunu na Alžírské letiště Bone spolu létali až do havárie koncem dubna 1943. Během operačních letů na tomto stroji sestřelil Berry minimálně jeden Bf 109G.
Stažení : https://www.media...1_1943.dds
Stroj opravili a nejpozději zde dostal dlouhý vstup vzduchu s prachovým filtrem. Následně byl přidělen ke 154. peruti RAF na maltském letišt Ta Qali, peruť podporovala vylodění na Sicílii kam se i následně přesunula. Tady na letounu E. Artus sestřelil 17.7.43 další Bf 109. Následovalo krytí vylodění u Salerna a operace nad Itálií. Letoun vyl posléze odeslán k revizi na Maltu.
Stažení : https://www.media...y_1943.dds
Po revizi se dostal do stavu 1435. peruti RAF, půvidně provizorní jednotce, která operovala při obraně Malty a následně z Italské pevniny ze základny Brindisi. Zde prošel u 357. MU další opravou a změnou kamuflážního schématu. To bylo variací na kontinentální schéma RAF.
Stažení : https://www.media...y_1944.dds
V prosinci 1944 se letoun objevil u 225. peruti pro spolupráci s armádou, jednotka se věnovala operačnímu a taktickému průzkumu nad bojištěm. Letoun neprošel úpravou pro průzkumnou roli a sloužil v roli doprovodného stroje. Zde se s ním po svém příchodu k jednotce setkal v únoru 1945 Kurt Taussig, jedno z československých Wintonových dětí, v téhle době už proškolený dělostřelecký letecký pozorovatel s kvalifikací stíhacího pilota. Behem 15 operačních letů v průběhu března až dubna 1945 spolu kryli své kolegy vybavené fotografickými aparáty. Kurt Taussig u jednotky sloužil do ledna 1947, EN199 ji opustil už na konci dubna 1945 aby se podrobil další revizi.
Stažení : https://www.media...y_1945.dds
Nepovedlo se mi dohledat podobu EN199 z doby kdy sloužil u meterologického, komunikačního a ASR roje na základně Hal Far na Maltě. Takže nám tu chybí období října 1945 až ledna 1946.
V lednu 1946 se stroj dostal do stavu 73. stíhací perutě na maltském letišti Luqa. Moc se nelétalo, každopádně stroj dostal slušivé označení jednotky a bylo o něj pečováno až do 23. 12 . 1946 kdy se přes Maltu přehnala silná a divoká bouře. Jedním z jejích následků bylo poškození EN199 s kterým v jeho poutacíh lanech bouře skotačila až dokud to nevzdal podvozek stroje a ten neulehl unaveně na břicho.
Stažení : https://www.media...r_1946.dds
Shodou okolností došlo k opravě EN199 a uvaživalo se i o jeho dalším provozu. Nakonec však skončil jako dar u skautského oddílu ve Florianě, stále na Maltě. Tady pomalu chátral a byl rozebírán nenechavci a zloději kovů, dokud se jeho vrak nedostal na základnu oboru civilní obrany v Hal Ghaguru, jde sloužil jako pomůcka hasičů pro výcvik vyprošťovacích technik.
Stažení : https://www.media...a_1947.dds
Následně se vrak stroje dostal do rukouMaltské asociace Národního válečného muzea a od roku 1974 se tak situace EN199 začala zlepšovat. Sem tam bylo něco opraveno, nalezeno nebo koupeno. Části draku pocházejí i z draků vylovených z mořských hlubin v okolí Malty.
Začátkem devadesátek se EN199 přestěhoval do garáže na opuštěném Ta Qali, za pomoci organizací z půlky světa, motoru věnovaného Battle of Britain Memorial Flight a půlky křídla od Petra Arnolda. Opravený letoun byl vystaven na oslavách Dne vítězství v roce 1995 vystaven v La Valettě. V současné době se nachází v expozici Maltského leteckého muzea v Ta Qali. Nese kamufláž Ronalda Berryho. No ale jak věrnou, to můžete posoudit sami. Došlo k otočení barevných ploch, nějaké té autorské licenci. No a tak vůbec. Letoun je neletuschopný, motor může být uveden do provozu.
Stažení : https://www.media...a_2005.dds
Upravil/a ringlett dne 23-03-2024 12:20
|
|
|
|
Timofejic |
Přidané 23-03-2024 12:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1007
Založený: 21.05.16
|
Paráda
Za všech okolností zůstávám klaunem. To mě staví na daleko vyšší úroveň než je jakýkoliv politik.
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 24-03-2024 14:10
|
Fusioner
Příspěvek: 15074
Založený: 29.09.05
|
Čili kamufláže pro céčkové spitfiry se už dají udělat (viz naše dřívější konverzace)? Mohl bys vedle této spáchat nějaké další? Nebo už jsou a mně to uniklo?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 24-03-2024 14:55
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
310_cibule napsal:
Čili kamufláže pro céčkové spitfiry se už dají udělat (viz naše dřívější konverzace)? Mohl bys vedle této spáchat nějaké další? Nebo už jsou a mně to uniklo?
Zatím nic jiného není. Bude. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 24-03-2024 15:19
|
Fusioner
Příspěvek: 15074
Založený: 29.09.05
|
Díky.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 28-03-2024 18:30
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Spitfire Mk.IXc
revize kamufláží pro IXc původně vydaná jako IXe, největších změn dostál Clostermann, který byl prostě celý špatně
MJ586 - Clostermann
https://www.media...y_1944.dds
MJ291 - Smik
https://www.media...e_1944.dds
MK244 - Šodek
https://www.media...y_1944.dds
MK244 - Čermák
https://www.media...e_1944.dds
MK684 - Velvarský
https://www.media...g_1945.dds
Bohužel další předělávky budou cestou kompletně nových skinů. Takže buhví kdy. Ale nezoufejme, bude výročí Invaze. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 28-03-2024 19:49
|
Fusioner
Příspěvek: 15074
Založený: 29.09.05
|
Super. Díky.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 08-04-2024 19:57
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Občas se mi chce kreslit, ale nechce se mi dělat nic vážného. Tak je tady někde Bf 109 K.u.K. letectva, Išaky z Říjnové války a Tempest se Svatým Václavem. Dneska přibude:
DB-7B-3
Ze stavu 83. letky Leteckého pluku 5 v podobě jaké se vyskytoval v létě 1940 na nespecifikovaném letišti nedaleko Brna. Letoun patřil původně neznámé bombardovací letce Francouzského letectva a nejspíše pro poruchu byl po skončení války zanechán na našem území. Podle vzoru kamufláže se nejspíše jedná o letoun z nerealizované objednávky Britského RAF. Na stroji zůstal původní znak francouzské jednotky. Výsostné znaky zmizeli pod novou barvou a na trupu stroje přibylo označení leteckého pluku a 83. letky ve značně nepředpisové podobě. Podle značně neúplných pramenů zůstalo v používání 83/5 a 84/5 nejméně 27 letounů tohoto typu.
Stažení : https://www.media...g_1940.dds |
|
|
|
ringlett |
Přidané 15-05-2024 22:17
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Chtěl bych tu mít 6.6 v šest ráno šestnáct pruhovaných letadel.
Po osmi Spitfirech IX a Mustanzích verze B.
Hele, ty pruhy jsou stejný, že jo, každý má 46 cm. Jo houby. Leda teoreticky. Od včera dělám Spity, jednoho denně, a každý ten prevít má ty pruhy jinde a trochu jinak. Šmejdi mechanikářský, ani záležet si nedali. |
|
|
|
magot |
Přidané 15-05-2024 22:44
|
Fusioner
Příspěvek: 17640
Založený: 19.06.08
|
símtě to nějak prožíváš .. po sestřelení 24 dakot spojeneckými flaky nad Sicilií se splašila admiralita královského námořnictva a velitelství RAF, že je potřeba těm slepejm blbcům od flaku namalovat proužky.
Pár dní před vyloděním nařídili skoupit všechny černé a bílé barvy na ostrovech a všem anglickejm obejdům a uklízečkám s mopem nařídili namalovat 5 pruhů baj voko 18 palců u stíhačů a 24 palců u vícemotoráků.
A to si piš, že každej ten anglickej chasník či uklízečka maj ten palec jinej a každej z nich chlastal jinak teplý pivo když to natíraly a podle toho ty pruhy vypadaly!
Takže když bude mít jeden pruh 50 cm a druhej 40cm tak to bude mnohem přesnější.
Upravil/a magot dne 16-05-2024 19:22
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-05-2024 05:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
magot napsal:
Takže když bude mít jeden pruh 50 cm a druhej 40cm tak to bude mnohem přesnější.
No právě pane kolego. A leckde to vypadá, že spodek křídla natíral jinej ochlasta než vršek a nepovedlo se jim ani trefit odkud s tím pruhem začít. Taky štětců byl asi nedostatek, no a maskovací páska nejspíš vůbec neexistovala. |
|
|
|
Timofejic |
Přidané 16-05-2024 10:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1007
Založený: 21.05.16
|
ringlett napsal:
A leckde to vypadá, že spodek křídla natíral jinej ochlasta než vršek a nepovedlo se jim ani trefit odkud s tím pruhem začít. Taky štětců byl asi nedostatek, no a maskovací páska nejspíš vůbec neexistovala. Když sem kdysi modelařil, měl sem spoustu fotek, na kterých to všechno vypadalo nějak takhle:
https://i0.wp.com....jpg?ssl=1
http://warbirdnot...korea.html
Za všech okolností zůstávám klaunem. To mě staví na daleko vyšší úroveň než je jakýkoliv politik.
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-05-2024 16:47
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Bingo. Tohle je přesně o čem jsem psal.
Jinak strašně rád bych k tomuhle konkrétnímu stroji našel seriál. Už to hledám několik dlouhých dekád. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 19-05-2024 10:30
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Akutní
Sháním fotku jakéhokoliv Spitfiru v barvách 313. SQN z období června 1944 s invazními pruhy.
Já nemám žádnou.
Prosím, prosím.
Vím jen o této rekonstrukci:
...
A začínám upadat do depresí ...
Upravil/a ringlett dne 06-06-2024 05:40
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 06-06-2024 05:51
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Operace Overlord – 80 let
Operace Overlord bylo kódové označení bitvy o Normandii, spojenecké operace, která zahájila úspěšnou invazi na Německem okupovaná území západní Evropy za druhé světové války. Operace byla zahájena 6. června 1944 vyloděním v Normandii. Obojživelnému útoku s více než 5 000 plavidly předcházel letecký útok o síle 1200 letadel. 6. června překročilo Lamanšský průliv téměř 160 000 vojáků a do konce srpna už byly ve Francii více než dva miliony spojeneckých vojáků.
MH779 Spitfire LF.Mk.IXc
453. Peruť
Letiště Ford
https://www.media...e_1944.dds
MH816 Spitfire Mk.IXc
310. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
MJ291 Spitfire LF.Mk.IXc
Otto Smik
310. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
MJ499 Spitfire Mk.IXc
František Truhlář
312. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
MJ906 Spitfire Mk.IXc
Miroslav Moravec
310. Peruť
Letiště Appledram
S tím to letadlem havaroval 7.6.44 při pokusu o nouzové přistání Miroslav Moravec, pro poruchu se ihned po startu vracel na letiště a během nouzového přistání zahynul. Jednalo se o posledního v té době žijícího člena rodiny Moravců zapojené do odbojové činnosti v rámci Obce sokolské v odboji.
https://www.media...e_1944.dds
MK244 Spitfire Mk.IXc
Jan Čermák
312. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
MK892 Spitfire Mk.IXc
Chris Lazenby
222. Peruť
Letiště Colham
S tímto stojem jeho pilot nouzově přistál 10.6.44 na jedné z pláží Normandii a upadl do Německého zajetí.
https://www.media...e_1944.dds
MK924 Spitfire Mk.IXc
Michal Murayda
302. Peruť
Letiště Chailey
https://www.media...e_1944.dds
ML135Spitfire Mk.IXc
Jerry Billing
401. Peruť
Letiště Tangmere
https://www.media...e_1944.dds
PL124Spitfire Mk.IXe
312. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
Dva stroje 313. Peruti mě neznámch sériových čísel. Přes veškerou snahu se mi nepovedlo dohledat žádnou fotografii. Tak snad to je reálné.
Spitfire Mk.IXc
313. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...4.dds/file
Spitfire Mk.IXc
312. Peruť
Letiště Appledram
https://www.media...e_1944.dds
A jediný P-51B který jsem pro zvýšené zaneprázdnění stihl. Další možná později.
42-106472 P-51B
Carlton Fuhrman
486. FS, 352. FG
Letiště Bodney
https://www.media...e_1944.dds |
|
|
|
ringlett |
Přidané 15-11-2024 18:47
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Oeffag D.II série 53
Předělávka z Albatrosu D.II, ale má to jiné chladiče, chybí ploška na podvozku, má smysl na tom pokračovat?
Zase ale, bylo jich jen 16, sloužila na tom R-U esa, naši piloti, po válce to létalo v Československu, jak v civilu tak u letectva.
Ještě dělám na letadlech Waldemara Wübkeho, ale jsem ve stavu sbírání podkladů na 109F a G-6. Vybírám si ze 4 různých 109E, mám v plánu 109G-4 a profláknutou 190D-9.
Nějak ale nedávám počítač. Mám ho plné zuby z práce. Uvidíme. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 16-11-2024 11:55
|
Diskutující
Příspěvek: 2096
Založený: 23.10.09
|
Oeffag D.II serie 53
Licenčně vyráběné Albatrosy D.II opatřené během výroby v továrně Oeffag výkonnějším motorem o 185 k, modernějším chladičem a dalšími úpravami. Bohužel ve hře nejsou, tak alespoň jako připomínku takto.
53.01 osobní stroj velitele Flik 21, kapitána Waltera Lux Edler von Treurecht, letiště Pergine, červen 1917
Stažení : https://www.media...e_1917.dds
53.02 na kterém Julius Kowalczik z Moravské Ostravy dosáhl prvního sestřelu na tomto typu letounu. Letiště Pergine, Itálie, 19. června 1917
Stažení : https://www.media...e_1917.dds
53.03 sloužil v létě 1917 v Haliči na letišti Krasne u Flik 14, kde s ním v červnu létal Fw. Rudolf Lonstak (4 sestřely).
Stažení : https://www.media...r_1917.dds |
|
|