IL2 BOX online speciálka č.4 - Bitva o Ludendorffův most
|
saldy |
Přidané 28-10-2022 15:24
|
Diskutující
Příspěvek: 3574
Založený: 29.01.09
|
Možná to Magot uvede přesně, já to tak chápu, arada mají zvýhodnění, kvůli přesahu plynoucímu ze zadání mise. Jak si RAF a US rozvrhne priority? Nevíme.
Upravil/a saldy dne 28-10-2022 15:34
|
|
|
|
311_Vont |
Přidané 28-10-2022 15:41
|
Uživatel
Příspěvek: 897
Založený: 25.01.10
|
ok
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
|
|
|
|
magot |
Přidané 28-10-2022 16:06
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
311_Vont napsal:
magot napsal:
3a) Ztráta stroje, zajetí a nový spawn
Zajatý pilot (výskok a dopad na území nepřítele - na "špatné" straně Rýna) = ztráta života viz. Bod 2.
Přeživší pilot
a ) eject/ nouzové přistání na domovském letišti = okamžitý respawn
b ) eject/ nouzové přistání na letišti na "správné straně Rýna" = 10 minut počkat a pak respawn na domovském letišti
c ) eject/ nouzové přistání mimo letiště na "správné straně Rýna" = 20 minut počkat a pak respawn na domovském letišti
Vyjímku z tohoto pravidla tvoří Ar-234 viz. bod.6
6) Opakované použití Ar-234 i po zničení či sestřelení stroje.
V hangárech Luftwaffe na cílovém letišti je k dispozici 40 Arad.
Pokud pilot Arada zničí stroj při nouzovém přistání na německé straně Rýna, může se znovu naspawnovat a použít další stroj z vyhrazených zásob strojů na tuto operaci.
Pokud pilot Arada opustí stroj, přežije a spadne na německé straně Rýna může se znovu naspawnovat a použít další stroj z vyhrazených zásob strojů na tuto operaci.
Nedává to smysl a proto se ptám, zda tomu rozumím správně, že se piloti Arad mohou respawnout bez časové penalty? Díky
Ano. Je tak simulováno, velké množství arad, 40ks, které bylo na operaci vyčleněno (IRL) aby byl vytvořen kontinuelní bombardovací most. Toto vše spojenci mohou ale zastavit, že už pak neuvidí na nebi ani jedno arado a ví jak.
Plus je potřeba připočítat velmi silnou AA obranu mostu.
Upravil/a magot dne 28-10-2022 16:12
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 30-10-2022 20:57
|
Diskutující
Příspěvek: 3973
Založený: 15.10.14
|
Poprosím ještě o další změnu, bo sme sehnali dalšího pilota, takže:
CSW_606_Demon prosím přesunout do volného Mosquita
SVK_Motas prosím do uvolněné P-51B
Díky
|
|
|
|
saldy |
Přidané 02-11-2022 11:42
|
Diskutující
Příspěvek: 3574
Založený: 29.01.09
|
Stále volné sloty pro Me 410 a průzkum. |
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 02-11-2022 21:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Prosím převelt mě do Me 262 |
|
|
|
magot |
Přidané 02-11-2022 21:48
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
Kraken převelen do zbrusu nové 262, ještě se leskne
|
|
|
|
saldy |
Přidané 03-11-2022 20:30
|
Diskutující
Příspěvek: 3574
Založený: 29.01.09
|
Asi se uvolnil 1 stíhač, vezme někdo volného kurfursta? Bereme i stařeny a holobrádky. |
|
|
|
Kukuloo |
Přidané 05-11-2022 00:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1023
Založený: 08.11.14
|
No secky mozne obrazky su pokreslene na tuto akciu, ale Stuka ani na jednom. By ste si nas tam jako mohli aj vyfotit. Aspon fotogulometom
[img]https://weaponsandwarfare.files.wordpress.com/2019/03/19db833910b7a0f6da89ad768b4cefb8.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://weaponsandwarfare.files.wordpress.com/2019/03/the-bridge-at-remagen-by-robert-taylor-me262-2.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://weaponsandwarfare.files.wordpress.com/2019/03/xcx.jpg[/img] is not a valid Image.
Letka_13/Kukulo
|
|
|
|
magot |
Přidané 06-11-2022 00:00
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
start Arad
story dvou štuk
za humny je Remagen a flaková smrt
shozeno 100m za východní ponton
konec
109 která přežila útok RAF na letiště Achmer, jinak to byla kompletní destrukce ..
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 06-11-2022 10:28
|
Diskutující
Příspěvek: 3973
Založený: 15.10.14
|
Ahoj díky za speciálku, malý feedback myšlenek, který mě napadl během/hned po akci:
Pozitivní:
- První polovinu to okolo mostů skutečně vypadalo epicky, v jednu chvíli sme tam odráželi jeden útok za druhým...
- Dlouhé trasy od letiště nutili přemýšlet, šetřit s palivem a vymyslet, jak se nad mostem v malém počtu vystřídat. Bylo to těžké a na hraně, ale zase zajímavé na to to zvládnout
- Komunikace a organizace všech červených během akce
Negativní:
- Průzkumná! Me-262 zvulčuje naše piloty na dráze nechráněného letiště (byl tam vůbec aspoň nějaký flak) s vypnutým motorem, kteří ještě čekají na čas, kdy budou moct teprve za 5 minut! do vzduchu?!?!?!? Jako vážně? No Comment... Snad jen že dotyčný by si zasloužil cenu v podobě doživotní zásoby zlatých banánů při podobných akcích...
- Ve druhé půlce pro obránce mostu docela nuda, poslední hodinu a půl tam nepřiletělo jediné nepřátelské letadlo, modří se vystříleli v první půlce akce...
- Nejasnost v zadání a pravidlech ohledně zničení jednotlivých cílů, zejména letiště Achmer, nejasnost co konkrétně opravdu zajistí že modří nebudou moci respawnovat další AR-234 a co zajistí, že tam nebudou moci dělat RRR
- Obecně nutnost pro splnění cíle, např. toho letiště Achmer vystřílet to tam do poslední bedýnky je obecně blbost. Tam je potřeba nastavit něco jako, že za splnění se považuje zničení třeba 80-90% všech cílů ale ne 100%. Po prvnim útoku RAF hlásila, že to letiště lehlo se zemí a nakonec zjistíme, že je furt aktivní, protože tam někde zbyl jeden nezničený objekt... To stejné, abych byl fér, u našeho mostu, má tři oblouky a zničení dvou se stále nepočítá za zničený most...
Každopádně ještě jednou díky všem zůčastněným za akci, zejména organizátorům a za jejich čas to vše připravit a třeba někdy příště zase...
|
|
|
|
Paulus |
Přidané 06-11-2022 11:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2257
Založený: 26.03.08
|
Nechci obhajovat Me-262, byl jsem jeho nepřítel a zabil mne. Ruku na srdce, kdo z nás by takovou příležitost nevyužil… NAŠE CHYBA byla, že jsme na dráze čekali jako ovce! Měli jsme okamžitě vzlétnout a rozptýlit se. Rozkaz nerozkaz. Smrt Tempestů a Tyfoonů pokládám za zbytečnou…
Ostatní dění si myslím bylo obstojné. Chaos a nepřehledné situace k válce patří.
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
|
|
|
|
311_Vont |
Přidané 06-11-2022 11:22
|
Uživatel
Příspěvek: 897
Založený: 25.01.10
|
No to právě nebylo možné, tady byla kolize pravidel:
magot napsal:
7) Určení: Průzkum bojový
Primární úkol bojového průzkumu, není boj, ale hlášení o všeobecné situaci ve vzduchu i na zemi.
Piloti bojového průzkumu mohou ale použít zbraně v rámci sebeobrany či strafovat nepřátelské jednotky na zemi. Neúčastní se kooperovaných bojových vzdušných operací.
magot napsal:
přehled o času mise:
- start mise na serveru začíná v 19:45 (reálného času)/ 08:15 (herního času) - příprava na start, pojíždění, koordinace na letišti
- vzlet k bojovému průzkumu začíná v 20:00 (reálného času)/ 08:30 (herního času)
- ostrý bojový vzlet začíná v 20:30 (reálného času)/ 09:00 (herního času)
- ostrý bojový LW útočných strojů a bombardérů začíná v 20:50 (reálného času)/ 09:20 (herního času)
- konec bojových akcí končí v 00:00 (reálného času)/ 12:30 (herního času)
- konec speciálky/ návrat na základny končí v 0:30 (reálného času)/ 13:00 (herního času)
celkový čas bojové mise je 4h + 30 min nebojový dolet
celkový čas puštěné mise na serveru bude 5h
Start byl povolen od 20:30 a letiště bylo napadeno v čase 20:20 - 20:25 ověřit to lze ze statistik, i když je tam hodinový časový posun.
Já později napíšu nějaký ucelený pohled. Jen bych předeslal, že tam byly sporné dvě věci, ale celkově to hodnotím pozitivně.
Upravil/a 311_Vont dne 06-11-2022 11:28
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
|
|
|
|
magot |
Přidané 06-11-2022 11:54
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
Ne Vonte vše bylo legal. Byly jste napadeni průzkumem. Ten startoval v 20:00 real time. Měli jste stejné možnosti, zničit 14ctkou či mustangem LW na zemi. Dokonce lepší možnosti jste měli, útočné stroje LW byly přibity k letištím do 20:50. Teoreticky jste je mohli strafovat dvakrát. Jednou průzkumem a po druhé mosquitama i ty měly šance doletět než arada odstartují.
Jedinou starost mi dělaly flaky okolo spojeneckých letišť, bylo jich zřejmě málo.
Jinak náš průzkum striktně neútočil na nepřátelské stroje ve vzduchu! Proto byly určeny na každé straně pouhé dva stroje, protože byla zde možnost takovéto diverzní akce, tak aby to nebylo příliš. Plus LW využilo pouze 50% sil na tuto akci, tzn. jeden stroj. Průzkumná 410 vůbec v 20:00 nestartovala.
Proti RAF vzlétnul jeden jediný stroj ..
Upravil/a magot dne 06-11-2022 23:04
|
|
|
|
Hot_Dog |
Přidané 06-11-2022 12:07
|
Diskutující
Příspěvek: 3973
Založený: 15.10.14
|
magot napsal:
Ne Vonte vše bylo legal. Byly jste napadeni průzkumem. Ten startoval v 20:00 real time. Měli jste stejné možnosti. Dokonce lepší, útočné stroje LW byly přibity k letiště do 20:50. Teoreticky jste je mohli strafovat dvakrát. Jednou průzkumem a po druhé mosquitama i ty měly šance doletět než arada odstartují.
Jedinou starost mi dělaly flaky okolo spojeneckých letišť, bylo jich zřejmě málo.
Tak jestli to bylo legal, tak v tom případě se nechávám veřejně slyšet, že to je na takovéhle akci pěkná kravina...
a dále:
1) Je to nepochopení možností jednotlivejch strojů, podle pravidel takle mohla jedna průzkumná 262 oddělat půlku naší strany bez možnosti se tomu nějak bránit a i silně zaflakované objekty mají s rychlostí 262 problém a flak málokdy trefí 262, ve hře je na jakejkoliv flak 262 příliš rychlá, natož pokud jich bylo ještě málo, tak si tam mohl dělat v zásadě co chtěl a je to naprosto nesrovnatelné s jakýmkoliv vrtulovým letadlem, kterej by flak nejspíš při druhém náletu už sundal...
2) bych tak nějak čekal, že do průzkumu by se měli hlásit piloti, já nevím, možná co chtěj dělat průzkum???
Upravil/a Hot_Dog dne 06-11-2022 12:11
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 06-11-2022 12:10
|
Diskutující
Příspěvek: 2062
Založený: 23.10.09
|
magot napsal:
Ne Vonte vše bylo legal. Byly jste napadeni průzkumem. Ten startoval v 20:00 real time. Měli jste stejné možnosti. Dokonce lepší, útočné stroje LW byly přibity k letiště do 20:50. Teoreticky jste je mohli strafovat dvakrát. Jednou průzkumem a po druhé mosquitama i ty měly šance doletět než arada odstartují.
Jedinou starost mi dělaly flaky okolo spojeneckých letišť, bylo jich zřejmě málo.
Jinak náš průzkum striktně neútočil na nepřátelské stroje ve vzduchu!
O tomhle přemýšlím od konce mise. Sice jsem původně napsal Krakenovy, že to možná bylo trochu vošajstlich, ale čímdál tím víc docházím k tomu, že to bylo hrubé zanedbání pravidel z naší červené strany. Když si představím, jak jsem i my se 47 stáli na vzletové dráze s vypnutými motory ...
Každopádně ale mám za to, že jsme udělali chybu v pravidlech i pořadatelsky. Přeci jen nepovolit stíhací krytí domácích letišť asi bylo chyba obecně.
Nelétám, občas se plazím ...
|
|
|
|
606_Druindin |
Přidané 06-11-2022 12:13
|
Diskutující
Příspěvek: 4038
Založený: 18.01.10
|
magot napsal:
Ne Vonte vše bylo legal. Byly jste napadeni průzkumem. Ten startoval v 20:00 real time. Měli jste stejné možnosti, zničit 14ctkou či mustangem LW na zemi. Dokonce lepší možnosti jste měli, útočné stroje LW byly přibity k letištím do 20:50. Teoreticky jste je mohli strafovat dvakrát. Jednou průzkumem a po druhé mosquitama i ty měly šance doletět než arada odstartují.
Jedinou starost mi dělaly flaky okolo spojeneckých letišť, bylo jich zřejmě málo.
Jinak náš průzkum striktně neútočil na nepřátelské stroje ve vzduchu! Proto byly určeny na každé straně pohé dva stroje, protože byla zde možnost takovéto diverzní akce, tak aby to nebylo příliš. Plus LW využilo pouze 50% sil na tuto akci, tzn. jeden stroj. Průzkumná 410 vůbec v 20:00 nestartovala.
Proti RAF vzlétnul jeden jediný stroj ..
Takže záměrem bylo vytvořit možnost ukončit speciálku pro polovinu osazenstva během 30, resp 50 minut bez možnosti obrany
Ten jeden střílejí flak šwalbinu nezastaví, tu XIV by možná zvládnu
|
|
|
|
magot |
Přidané 06-11-2022 12:15
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
Stejně tak napadená LW na zemi by se nemohla nijak bránit pokud by červení využili stejné situace.
Pilot ať už spojenecký či od LW v takocé situaci může opustit stroj a dle pravidel se naspavnovat později, čili byla tu i šance jak pokračovat po zničení stroje (pokud by nebyl zabit).
Šlo o stejnou situaci překvapení jako IRL Bodenplatte nebo přepadení Egyptských letišť IAF .. válka je válka
Jinak ta jediná 262 dělala průzkum, později hlásila po útoku na letiště hlásila pozice artilerie a stav nad mostem a po té útočila na pozemní cíle viz. bonus cíl pro LW.Btw ta 262 měla stav zbraní a munice na 50%. (Dva kanony)
Upravil/a magot dne 06-11-2022 23:02
|
|
|
|
magot |
Přidané 06-11-2022 12:17
|
Fusioner
Příspěvek: 17275
Založený: 19.06.08
|
Jojo v tomto bodě souhlas, to jsme trochu podhodnotili. Měli jsme tam dát více flaků a snad i 90mm ..
Teď už koukám Krakena nikdo u červených příště nepřivítá s otevřenou náručí
|
|
|
|
311_Vont |
Přidané 06-11-2022 14:05
|
Uživatel
Příspěvek: 897
Založený: 25.01.10
|
IL2 BOX online speciálka č.4 - Bitva o Ludendorffův most
Hodnocení:
Předně bych chtěl poděkovat všem tvůrcům toho to nevšedního poletu. Za čas, který strávili přípravou a stavbou této skvělé akce. A ocenit je za nezištnou práci pro komunitu.
Z mého pohledu další zajímavá akce, které jsem měl možnost se zúčastnit. Scénář vycházející z historických událostí mi přišel naprosto v pořádku.
S veškerým respektem si tu dovolím napsat trochu konstruktivní kritiky. Z pohledu velitele bitevní skupiny.
Jako největší slabinu vidím opět protichůdná pravidla a z nich plynoucí výklad. Co je průzkum a co je útočná operace, kdy mohou být použity. Tady jmenovitě s Magotem nemůžu souhlasit v jeho argumentaci.
Respektuji nasazení průzkumných letadel, i když jsem toho názoru, že z hlediska specky měla tato letadla roli podružnou, ne-li zbytečnou. Když všichni věděli, kde se případné cíle nalézají, nebo kdy která letadla startují. Ale můj názor je zde irelevantní.
Technické provedení z mého pohledu dost pokulhává, ve smyslu příliš malého počtu pilotů a jejich penalizací. Při čemž se už tak malý počet ještě reálně sníží a neodráží letecké operace, spadající do tohoto období tak, jak by si zasloužily, či jak by mohly být kapacitně naplněny. Možná by stálo za úvahu podobný model, který se použil např. u „Invasion 1944“ kdy si každá jednotka odepisovala ztráty letadel a pilotů od počátečního stavu jí určených.
Druhá věc, která se ukázala být chybou, bylo použití statických objektů (aut) mimo oblast RRR zóny. Došlo k tomu, že jediné vozidlo, které jaksi dozbrojovalo letadla v RRR zóně a stálo na opačném konci letiště Achmer, než byla zóna dozbrojení. Beru to jako přehlédnutí či drobnou chybu, která však měla zásadní vliv na provoz letiště.
Mimo těch výše popsaných věcí se mi akce velmi líbila, z pohledu řadového pilota jsem si jí užil na sto procent. A ještě jednou musím poděkovat za fajn zážitek. A dát vám palec nahoru!
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
|
|
|