Forsáž kontra MW
|
Georgeu |
Přidané 28-02-2006 07:53
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 160
Založený: 30.09.05
|
Bohužel už si nevzpomenu kde přesně jsem to četl a na hledání v té hromadě knih co mám doma jsem děsně líný (ehmm. nedostatek času tomu říkám), ale určitě to bylo ve vzpomínkách něktrého z českých pilotů na dobu, kdy s nima lítal Ota Smik u perutě, než odešel k angličanům.
Zmiňoval se tam o rozhovoru se Smikem, kde se ho ptal, jak to dělá, že když peruť zmerčí nějakého němce ve vzduchu, Smik najednou doslova vystřelí do předu, němce dožene jako první a sundá ho... (nepřesná citace, neberte mně za slovo) Smik se mu to zdráhal prozradit, s tím, že to je nějakou úpravu na motoru, kterou udělal díky dobrým vztahům s mechaniky, ale že to nedoporučuje ani neprozradí, protože je to dost nebezpečné. Ten pilot pak naznačil, že mohlo jít o něco s úpravou magneta... (ale mohlo to být cokoliv).
Tipnul bych si na vzpomínky Liškutína, nebo to bylo možná od Hlaďa...asi se stejně budu muset pokusit to najít :sm50: |
|
|
|
Indy |
Přidané 28-02-2006 08:28
|
Nováček
Příspěvek: 88
Založený: 21.10.05
|
Georgeu napsal:
Tipnul bych si na vzpomínky Liškutína, nebo to bylo možná od Hlaďa...
a) je spravne. Bourliva oblaka. :sm8:
Letka_13/Indy
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 28-02-2006 09:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Georgeu, potvrzuji. O tom jsem byl také informován.
Forsáž u La-7 - přetažení plynové páky přes zarážku, maximální dovolená doba používání forsáže 20 minut. Informace získány z manuálu pro motor letounu La-7, rok 1948. |
|
|
|
Pavel |
Přidané 28-02-2006 12:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 298
Založený: 16.01.06
|
Georgeu, máš pravdu. Tam šlo o to, že Smik věděl, že než se motor RR zničí, může asi 5 minut běžet s boostem přímo z kompresoru bez omezení. A na základě dobrých vztahů s mechaniky věděl, jak vyřadit omezovač tlaku a "narvat" do motoru víc než "plnej vzduch". A k tomu vyřazení omezovače používal právě nějaký čachry s magnetama.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
|
|
|
|
Ucho |
Přidané 28-02-2006 14:11
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Hmm, včera sem lítal na MkVb. celou dobu na plnej a s boostem a plomby jsem neodstraňoval... :-)
Jo a taky se to za celou dobu, na mapě Normandie, ani na vteřinu nezahřálo, v tomhle režimu s otevřeným chladičem :confused:
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
Patrikhuhu |
Přidané 28-02-2006 15:24
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 277
Založený: 29.09.05
|
Ucho napsal:
Hmm, včera sem lítal na MkVb. celou dobu na plnej a s boostem a plomby jsem neodstraňoval... :-)
Jo a taky se to za celou dobu, na mapě Normandie, ani na vteřinu nezahřálo, v tomhle režimu s otevřeným chladičem :confused:
Co těm mechanikům podstrkuješ?
Prostě by bylo zajímavé nasimulovat opotřebení motoru a naštvaný mechaniky... :sm23: |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 01-03-2006 19:40
|
Stařešina
Příspěvek: 5619
Založený: 30.09.05
|
Ucho napsal:
Hmm, včera sem lítal na MkVb. celou dobu na plnej a s boostem a plomby jsem neodstraňoval... :-)
Jo a taky se to za celou dobu, na mapě Normandie, ani na vteřinu nezahřálo, v tomhle režimu s otevřeným chladičem :confused: Proc to pises tak nevericne? |
|
|
|
Ucho |
Přidané 01-03-2006 20:00
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
Proc to pises tak nevericne?
No, jak jsem to zatím pochopil, 100% + boost by měl být vyjímečný režim motoru. Když už kvůli tomu odstraňuju plombu :-) Jet to celou dobu na 75% nádrže, mi pak příjde divný, ne? Spíš bych chápal, že by to mělo fungovat jako u Tempestu...?
(BTW ani slovem jsem neřekl, že MW50 u Bf je namodelovaná korektně :-) )
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 01-03-2006 20:57
|
Stařešina
Příspěvek: 5619
Založený: 30.09.05
|
Ucho napsal:
LesniHU napsal:
Proc to pises tak nevericne?
No, jak jsem to zatím pochopil, 100% + boost by měl být vyjímečný režim motoru. Když už kvůli tomu odstraňuju plombu :-) Jet to celou dobu na 75% nádrže, mi pak příjde divný, ne? Spíš bych chápal, že by to mělo fungovat jako u Tempestu...?
(BTW ani slovem jsem neřekl, že MW50 u Bf je namodelovaná korektně :-) ) Kdyz budes sledovat historii motoru Merlin, tak zjistis, ze v dane dobe byl vzdy nejvyssi plnici tlak jako bojovy (5 minut limit), druhy nejvyssi stoupaci (30min) a dalsi trvaly. A vzdycky kdyz se zvedl plnici tlak, tak se z petiminutoveho bojoveho stal najednou stoupaci (bez zmeny typu motoru, plomba neplomba ). A manual pro P51 vyslovne specifikuje, ze tech 5 minut neni tvrdy limit, ale spis takove voditko, a ze dokud se motor dostatecne chladi(*), muze tak bezet dlouho.
Druha vec je vliv vysky. Jestli jsi nastoupal dost vysoko, klesl plnici tlak z bojovych hodnot do hodnot stoupacich a niz. To se presne stalo treba u SpitIX v tom znamem testu stoupavosti a chlazeni s +25lb - za par minut nastoupal tak vysoko, ze plnici tlak klesl na stoupacich 18, takze v principu se dalo stoupat na bojovy vykon bez prekroceni tech peti minut.
(*) a ted to zajimave, mel by se motor 'naseho' spitaV takhle dobre chladit?
Vyborna otazka. I pres studium ruznych testu na ni nejsem schopen jednoznacne odpovedet, ale rekl bych, ze pri trvalem letu malou rychlosti s vysokym plnicim tlakem (tj. nizko u zeme na plny plyn) by se mel prehrivat, ve vsech ostatnich rezimech ne.
U Tempesta je to cely divny, tam se prehriva jen olej, teplota vody se ani nehne. Co je nebo neni spatne u Bf109+MW50 vubec netusim... |
|
|
|
Ucho |
Přidané 01-03-2006 21:37
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Jasně...celou dobu jsem byl nad 5tis, jak jinak s tímhle rychlíkem. U země nevím.
Na MW50 jdou stížnosti, že se na ní také dá lítat celou dobu. Ale to není tak úplně pravda, nelze mít plyn naplno a jestli se nic nezměnilo, po vyčerpání cca půl nádrže se i bez přehřátí zadře motor...
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
Seva |
Přidané 06-03-2006 20:08
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Takže ze všeho, co jste napsali, mě teda vyplívá, že u Lavočky, Tempesta, Merlinů je blbost hláška BOOST, WEP nebo Forsage a stačilo napsat 110%. A úplná blbost je 110 a ještě BOOST jako to má Hurrican nebo Tempest.
Já si to tak taky představoval.:sm8:
Ale nesedí mě to u té Lavočky. Podle mě by F u motoru M-82F (FN) , měla být nějaká spec. úprava (forsáž). N u FN je přímý vstřik. Ale pro matení nepřítele (pilota) píše Forsage i La-5 s motorem M-82.
Jo a jak tady padlo GM, tak to je podle mě to samý jako dnešní NOS do aut. Měl by se stlačený (tudíž hodně studený) oxid dusný stříkat někam před kompresor ----> víc se toho potom natlačí do motoru. Je to nejsilnější a nejvíc to kurví motor.
A ještě jedna poznámka. Lítám pořád offline a hodně mě sere, že jak v patchích 4.0+ spravovali AI pilota, tak na tohle opět zapoměli. Odlítá to celý na BOOST, WEP, Forsage, 110% MW atd. a ani si neotevře chladič, prostě nezavaří:sm41: |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 06-03-2006 22:41
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Seva napsal:
A ještě jedna poznámka. Lítám pořád offline a hodně mě sere, že jak v patchích 4.0+ spravovali AI pilota, tak na tohle opět zapoměli. Odlítá to celý na BOOST, WEP, Forsage, 110% MW atd. a ani si neotevře chladič, prostě nezavaří:sm41:
A jak jsi to zjistil? |
|
|
|
Seva |
Přidané 07-03-2006 00:09
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Teď nevím jestli to není ironická narážka:sm49:
1)Tak neotevřenej chladič je vidět.
2)Dej hned na začátku nějaké mise autopilota (AI). Na chladič nesáhne, potřebuje-li někoho dohnat, nemilosrdně tam prdne 110% a ručka v poklidu stojí na 30°C. Pak ho vypni a ručka je do minuty tam kde má být.
3) Honíš Tempestem FW-A8 u země a seš rád, že ho doplazíš. Přesedláš do Fw a nemáš šanci Tempestu utéct. Mrkneš na něj ctrlF2 a posloucháš, jak jeho motor kvičí při 4000rpm až tě to bolí a on neubere a neubere.
Je to unfair a to že nemám net taky:sm39::sm39::sm39: |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-03-2006 08:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Seva napsal:
1)Tak neotevřenej chladič je vidět.
Můžeš to ukázat na obrázku? Třeba u Bf 109? U mě to na starší kartě asi není vidět. |
|
|
|
Seva |
Přidané 07-03-2006 10:12
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Bf 109 má automat, takže má chladič otevřenej. |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-03-2006 12:40
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Seva napsal:
Bf 109 má automat, takže má chladič otevřenej. ...podle termostatu |
|
|
|
Seva |
Přidané 07-03-2006 15:42
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Já nevím jak ho mají naprogramovanej, ale pochybuju, že by udržel těch dokonce 2O°C. Jakej je tada tvůj názor nebo dokonce tvoje 100%ní informace, když mě tak zkoušíš? |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-03-2006 15:50
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Já tě nezkouším. Já říkám, jak je no naprogramované. |
|
|
|
Seva |
Přidané 07-03-2006 16:20
|
Nováček
Příspěvek: 71
Založený: 03.03.06
|
Já nemám kloudný informace, sem chodím teprve týden a do teď jsem byl úplnej samorost. Ale je to podle mě blbost. Skutečnej Messer to tak měl, tvůj atomat na chladič tak taky funguje ale AI to tak nemá. Prostě mu vůbec nefunguje teplota. Při jaké teplotě zapneš aoutopilota (AI), při takové ho vypínáš. Během jeho letu se to ani nehne. |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-03-2006 23:36
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Seva napsal:
Já nemám kloudný informace, sem chodím teprve týden a do teď jsem byl úplnej samorost. Ale je to podle mě blbost. Skutečnej Messer to tak měl, tvůj atomat na chladič tak taky funguje ale AI to tak nemá. Prostě mu vůbec nefunguje teplota. Při jaké teplotě zapneš aoutopilota (AI), při takové ho vypínáš. Během jeho letu se to ani nehne. Je to tak. Právě jsem to vyzkoušel. |
|
|