May 17 2024 10:15:53
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 1
Tyler Durden

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Forsáž kontra MW
AH_Watson
Mám desetiletého syna, který občas poletuje. A má záludné dotazy: proč Lavočka píše při plném plynu "forsáž", Thunderbolt " vstřikování vody zapnuto" a Spitfire "BOOST/ WEP enabled" ?? Vstřikování vody a MW jsme probrali a pochopili, GM jakž takž taky, ale jak vlastně funguje forsáž a boost/ wep ? :confused:
Upravil/a AH_Watson dne 27-02-2006 18:02
 
1stCL_SaBot
nauc ho chodit do hospody Cool
.... tam si to zjisti

rek bych ze je to kratkodobe zvyseni otacek pomoci regulace pripusti paliva...tudiz zadna technologie, pouze vic "plynu"
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-02-2006 18:04
 
clone9cz
no, tak na boost a forsaz sem zvedavej taky
 
http://www.wwii-illusion.net
Ucho
clone9cz napsal:
no, tak na boost a forsaz sem zvedavej taky


A co jazykovej původ?
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
WT_TeeDee
AH_Watson napsal:
jak vlastně funguje forsáž a boost/ wep ? :confused:


Kratkodobe zvyseni plniciho tlaku (boost)?
To same bude asi i Erhohte Noistleistung, ne?
 
310_cibule
No, čistě lingvisticky je forsáž přídavné spalování a boost je jakékoliv zvýšení výkonu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
LesniHU
Boost je v prekladu plnici tlak. WEP je zkratka pro War Emergency Power, tedy v americke terminologii ten nejvyssi kratkodoby vykon motoru pro boj.

Jednotlive systemy pro provoz motoru na nejvyssi vykon:

Vstrikovani vody (water injection): do sani motoru se vstrikuje voda, tim chladi smes nasavanou do motoru a tak umoznuje vetsi plnici tlak (a pomaha s chlazenim valcu).

Vstrikovani vody s metanolem (MW): to same jako vstrikovani vody a navic metanol zvysuje oktanove cislo paliva.

Erhohte Notlaistung (nebo jak se to pise...): vstrikovani vysokooktanoveho paliva do sani motoru s podobnym efektem jako ma vstrikovani vody.

GM: vstrikovani oxidu dusneho do motoru, presny princip funkce neznam (predpokladam, ze se tim proste dodava kyslik). Jen pro velke vysky.

Boost/wep u spita: tady nechapu, proc to u nej vubec je. Spit nemel zadny dodatecny system, ktery by se pro velky vykon zapinal. Proste se pridaval plyn a tim zvetsoval plnici tlak. Predpokladam, ze tim tvurce chtel rozlisit nejvyssi trvaly nebo stoupaci vykon a ten maximalni nouzovy (coz by soude podle pristroju celkem odpovidalo), ale podle me to tim jen zamlzil.
I u Tempesta to dava smysl, i kdyz uplne jiny nez u Spita, protoze otacky a plnici tlak pri plnem plynu bez spusteni boost/wep odpovidaji maximalnimu rezimu motoru na chudou smes.

O principu funkce forsaze u Lavocky nemam poneti...
 
1stCL_SaBot
nekde jsem zaslechl informaci o plombe.
maximalni rozsah plynove paky byl pry zaplombovany, pokud chtel pilot zvysit vykon (a nemel na to zadnou vychytavku) tak proste plombu pretrhnul a mohl po urcitou dobu frcet na "plnej" kotel (u nas je to tech 110%). Samoze to melo nepriznivy vliv na motor....kvuli tomu tam zrejme byla ta plomba (popr. nejake jine mechanicke zarizeni), ktera signalizovala nestandartni situaci motoru.
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-02-2006 19:49
 
1stCL_Fucida
Někde jsem četl, že u Spitfiru se musela pro dosažení maximálního výkonu snad "odstranit" nějaká pojistka. Jen už nevím kde Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
To jsem taky slysel, jen nevim, jaky byl startovaci vykon motoru, jestli nemuseli lamat tu plombu pri kazdym startu :-).
<...chvile hledani...>
Tak startovaci vykon byl u mkV i mkXIV vyrazne mensi, nez bojovy, takze nejake pridavani pres zarazku nehrozilo.

Takze se tim boost/wep snazi simulovat prechod plynove paky do rezimu bojoveho vykonu. No, stejne bych radeji videl normalni rozsah plynu bez specialniho zapinani boostu, nebo alespon bez boostu s rozsahem plynu do 110%, kde stovka by byl ten trvaly vykon.
 
Schnitzel
1stCL_Fucida napsal:
Někde jsem četl, že u Spitfiru se musela pro dosažení maximálního výkonu snad "odstranit" nějaká pojistka. Jen už nevím kde Úsměv


..a mít uzavřenou životní pojistku v místní pobočce Lloyd's.
 
3BAP_Razo
1stCL_SaBot napsal:
nekde jsem zaslechl informaci o plombe.
maximalni rozsah plynove paky byl pry zaplombovany, pokud chtel pilot zvysit vykon (a nemel na to zadnou vychytavku) tak proste plombu pretrhnul a mohl po urcitou dobu frcet na "plnej" kotel (u nas je to tech 110%). Samoze to melo nepriznivy vliv na motor....kvuli tomu tam zrejme byla ta plomba (popr. nejake jine mechanicke zarizeni), ktera signalizovala nestandartni situaci motoru.


Myslím Velký Cirkus, tam to bylo.
 
http://3iap.4fan.cz
Safrik
Jop Velky cirkus, ale jen u Tempesta pokud si dobre vzpominam:

:sm8:... Uderem zapesti urazim plombicku, ktera uzavira drazku, a otocim packou na doraz. Je to poprve, co jsem nucen pouzit na tempestu tohle zarizeni. Ucinek je mimoradny a bezprostredni. Letoun doslova poskoci dopredu, zahuci jako kotel pod tlakem, tazen ted tremi tisici konmi! ... V nekolika vterinach mam na budiku 718 km/h, ...Vyděšený
 
1stCL_pbarry
staci si precist cokoliv od ceskejch pilotu. Uz v bob pouzivali WEP pres plombu
 
barryk.webz.cz
313_OTU_oblak
jojo - pbarry souhlas. mám rozečtené stíhače nad kanálem a tam taky odstraňovali pojistku - plombu. Clostermann v tempestu taky odstraňoval plombu aby vyždímal motor a uletěl Dorám...Úsměv
 
1stCL_Jiricek
Načež Dory odstraňovaly plombu aby dohnaly Clostermanna ... :Jiricek:
 
GC3_Messik
1stCL_Jiricek napsal:
Načež Dory odstraňovaly plombu aby dohnaly Clostermanna ... :Jiricek:


a kdy ty odstraníš svou plombu na JU87 a uděláš si z toho luxusní porsche v rodinné úpravě?MrknutíÚsměv
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
1stCL_Jiricek
Jakmile mi začnou moje éro plombovat tvé projetkily : ))
 
313_OTU_oblak
ale on jim uletěl....takže by ho dory neměly dohnat Úsměv
 
313_Gryzlov
Forsáž u sovětských motorů byla dosahována posunutím páky přes zarážku. Tedy jak to popisoval LesníHu. 100% maximální trvalý výkon, 110% forsáž při posunutí páky přes zarážku.

Korektní forsáž by měla být prováděna navíc se zvýšením bohatosti směsi.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,892,241 návštěv