Forsáž kontra MW
|
AH_Watson |
Přidané 27-02-2006 18:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
Mám desetiletého syna, který občas poletuje. A má záludné dotazy: proč Lavočka píše při plném plynu "forsáž", Thunderbolt " vstřikování vody zapnuto" a Spitfire "BOOST/ WEP enabled" ?? Vstřikování vody a MW jsme probrali a pochopili, GM jakž takž taky, ale jak vlastně funguje forsáž a boost/ wep ? :confused:
Upravil/a AH_Watson dne 27-02-2006 18:02
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 27-02-2006 18:03
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
nauc ho chodit do hospody
.... tam si to zjisti
rek bych ze je to kratkodobe zvyseni otacek pomoci regulace pripusti paliva...tudiz zadna technologie, pouze vic "plynu"
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-02-2006 18:04
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 27-02-2006 18:10
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5058
Založený: 09.10.05
|
no, tak na boost a forsaz sem zvedavej taky
|
|
|
|
Ucho |
Přidané 27-02-2006 18:28
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
clone9cz napsal:
no, tak na boost a forsaz sem zvedavej taky
A co jazykovej původ?
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
WT_TeeDee |
Přidané 27-02-2006 18:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 162
Založený: 05.10.05
|
AH_Watson napsal:
jak vlastně funguje forsáž a boost/ wep ? :confused:
Kratkodobe zvyseni plniciho tlaku (boost)?
To same bude asi i Erhohte Noistleistung, ne? |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 27-02-2006 19:16
|
Fusioner
Příspěvek: 14931
Založený: 29.09.05
|
No, čistě lingvisticky je forsáž přídavné spalování a boost je jakékoliv zvýšení výkonu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-02-2006 19:40
|
Stařešina
Příspěvek: 5618
Založený: 30.09.05
|
Boost je v prekladu plnici tlak. WEP je zkratka pro War Emergency Power, tedy v americke terminologii ten nejvyssi kratkodoby vykon motoru pro boj.
Jednotlive systemy pro provoz motoru na nejvyssi vykon:
Vstrikovani vody (water injection): do sani motoru se vstrikuje voda, tim chladi smes nasavanou do motoru a tak umoznuje vetsi plnici tlak (a pomaha s chlazenim valcu).
Vstrikovani vody s metanolem (MW): to same jako vstrikovani vody a navic metanol zvysuje oktanove cislo paliva.
Erhohte Notlaistung (nebo jak se to pise...): vstrikovani vysokooktanoveho paliva do sani motoru s podobnym efektem jako ma vstrikovani vody.
GM: vstrikovani oxidu dusneho do motoru, presny princip funkce neznam (predpokladam, ze se tim proste dodava kyslik). Jen pro velke vysky.
Boost/wep u spita: tady nechapu, proc to u nej vubec je. Spit nemel zadny dodatecny system, ktery by se pro velky vykon zapinal. Proste se pridaval plyn a tim zvetsoval plnici tlak. Predpokladam, ze tim tvurce chtel rozlisit nejvyssi trvaly nebo stoupaci vykon a ten maximalni nouzovy (coz by soude podle pristroju celkem odpovidalo), ale podle me to tim jen zamlzil.
I u Tempesta to dava smysl, i kdyz uplne jiny nez u Spita, protoze otacky a plnici tlak pri plnem plynu bez spusteni boost/wep odpovidaji maximalnimu rezimu motoru na chudou smes.
O principu funkce forsaze u Lavocky nemam poneti... |
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 27-02-2006 19:48
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
nekde jsem zaslechl informaci o plombe.
maximalni rozsah plynove paky byl pry zaplombovany, pokud chtel pilot zvysit vykon (a nemel na to zadnou vychytavku) tak proste plombu pretrhnul a mohl po urcitou dobu frcet na "plnej" kotel (u nas je to tech 110%). Samoze to melo nepriznivy vliv na motor....kvuli tomu tam zrejme byla ta plomba (popr. nejake jine mechanicke zarizeni), ktera signalizovala nestandartni situaci motoru.
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 27-02-2006 19:49
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-02-2006 19:50
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10632
Založený: 26.01.13
|
Někde jsem četl, že u Spitfiru se musela pro dosažení maximálního výkonu snad "odstranit" nějaká pojistka. Jen už nevím kde
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 27-02-2006 20:10
|
Stařešina
Příspěvek: 5618
Založený: 30.09.05
|
To jsem taky slysel, jen nevim, jaky byl startovaci vykon motoru, jestli nemuseli lamat tu plombu pri kazdym startu :-).
<...chvile hledani...>
Tak startovaci vykon byl u mkV i mkXIV vyrazne mensi, nez bojovy, takze nejake pridavani pres zarazku nehrozilo.
Takze se tim boost/wep snazi simulovat prechod plynove paky do rezimu bojoveho vykonu. No, stejne bych radeji videl normalni rozsah plynu bez specialniho zapinani boostu, nebo alespon bez boostu s rozsahem plynu do 110%, kde stovka by byl ten trvaly vykon. |
|
|
|
Schnitzel |
Přidané 27-02-2006 20:24
|
Nováček
Příspěvek: 48
Založený: 31.01.06
|
1stCL_Fucida napsal:
Někde jsem četl, že u Spitfiru se musela pro dosažení maximálního výkonu snad "odstranit" nějaká pojistka. Jen už nevím kde
..a mít uzavřenou životní pojistku v místní pobočce Lloyd's. |
|
|
|
3BAP_Razo |
Přidané 27-02-2006 22:22
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 109
Založený: 30.09.05
|
1stCL_SaBot napsal:
nekde jsem zaslechl informaci o plombe.
maximalni rozsah plynove paky byl pry zaplombovany, pokud chtel pilot zvysit vykon (a nemel na to zadnou vychytavku) tak proste plombu pretrhnul a mohl po urcitou dobu frcet na "plnej" kotel (u nas je to tech 110%). Samoze to melo nepriznivy vliv na motor....kvuli tomu tam zrejme byla ta plomba (popr. nejake jine mechanicke zarizeni), ktera signalizovala nestandartni situaci motoru.
Myslím Velký Cirkus, tam to bylo. |
|
|
|
Safrik |
Přidané 27-02-2006 22:50
|
Uživatel
Příspěvek: 960
Založený: 26.12.05
|
Jop Velky cirkus, ale jen u Tempesta pokud si dobre vzpominam:
:sm8:... Uderem zapesti urazim plombicku, ktera uzavira drazku, a otocim packou na doraz. Je to poprve, co jsem nucen pouzit na tempestu tohle zarizeni. Ucinek je mimoradny a bezprostredni. Letoun doslova poskoci dopredu, zahuci jako kotel pod tlakem, tazen ted tremi tisici konmi! ... V nekolika vterinach mam na budiku 718 km/h, ... |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 27-02-2006 23:43
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
staci si precist cokoliv od ceskejch pilotu. Uz v bob pouzivali WEP pres plombu |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 28-02-2006 00:02
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
jojo - pbarry souhlas. mám rozečtené stíhače nad kanálem a tam taky odstraňovali pojistku - plombu. Clostermann v tempestu taky odstraňoval plombu aby vyždímal motor a uletěl Dorám... |
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 28-02-2006 00:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
Načež Dory odstraňovaly plombu aby dohnaly Clostermanna ... :Jiricek: |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 28-02-2006 00:19
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
1stCL_Jiricek napsal:
Načež Dory odstraňovaly plombu aby dohnaly Clostermanna ... :Jiricek:
a kdy ty odstraníš svou plombu na JU87 a uděláš si z toho luxusní porsche v rodinné úpravě?
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 28-02-2006 00:34
|
Uživatel
Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
Jakmile mi začnou moje éro plombovat tvé projetkily : )) |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 28-02-2006 04:25
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
ale on jim uletěl....takže by ho dory neměly dohnat |
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 28-02-2006 07:24
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Forsáž u sovětských motorů byla dosahována posunutím páky přes zarážku. Tedy jak to popisoval LesníHu. 100% maximální trvalý výkon, 110% forsáž při posunutí páky přes zarážku.
Korektní forsáž by měla být prováděna navíc se zvýšením bohatosti směsi. |
|
|