Indy hovori, ze Skua je tak skareda, ze je az pekna. Asi na tom nieco bude... Nadisiel cas si tuto hranatu obludu aj virtualne prevetrat. Blackburn Skua bol kontroverzny stihac, o cosi lepsi strmhlavy bombarder a pouzitelny prieskumny stroj. Aj na virtualnom nebi to nemal lahke. Tu a tam sa objavil nejaky request na moderskych forach ale nikto si netrufal. Az raz si ktosi trufol. Mozno dvakrat. Medzitym niekto iny importoval 3d model z inej hry. Tento model potom prevzal modder Asheshouse, ktory robi lode (vratane Ark Royalu z paluby ktorej Skua lietala) a k nam sa dostava relativne kvalitny model s pomerne peknymi skinmi (aj ked nie bez chyb ).
Pozyvam vas, drahi piloti, na dalsiu namornicku bombovacku ale tentokrat bez lietadlovky.
Na tejto akcii si skusime zaletiet slavne potopenie Königsbergu v pristave Bergen. Islo o misiu z pozemneho letiska Hatson na Okrnejskych ostrovoch. Skuu mame, Hatson ani Bergen na jednej mape nemame. Ani na druhej... Ale mame nahradu, na ktorej sa da tato akcia odletiet. Nebolo mojim cielom odletiet plnu trasu 470km, ale aj tak nas caka peknych cca 370km vzdusnou ciarou. Cielom je zaletiet si s dobrou partiou let vo formacii, pri rume ako namornici, snazit sa potopit Königsberg a vratit sa v jednom kuse. Vzdusna konfrontacia sa neda vylucit, ale spravodajci hlasia ze obavane Bf-109/110 sa v oblasti nenachadzaju. Termin je nezvycajne v pondelok, ale na druhy den je v SR aj CR volno, je Cyrila a Metoda. A server guru ma vtedy cas, no. Treningovy server bude k dispozicii. Indy zrobil mapu a erichos sefuje serveru.
POZOR!!!
Zvlast upozornujem, ze sme urobili zmeny v obtiaznosti a nebudeme mat ziadne hlasky o tom ze sme niekomu ustrelili kridlo (no vsak tymi 7.7mm strelami to aj tak nejde), alebo ze sme niekoho zostrelili ci znicili nejaky pozemny ciel/lod. Podobne aj informacne hlasky o podvozku, klapkach, prop pitchi nebudeme mat. Budeme lietat na otacky motora a manifold pressure. Varovne hlasky o prehrievani motora nahradia tri ~ ~ ~. Ani zranenie nebude hlasit, ani unik paliva ci prestrelene controls - po zasiahnuti vlastneho stroja musi pilot prejst pristroje ci mu nieco unika alebo pomocou hejblatek a vizualne ci funguju riadiace plochy. Znacka [Y] znamena zamknute ostruhove kolecko; znacka -Y- znamena odkomknute ostruhove kolecko. V chate nebude pisane kto dal co alebo koho dal dole. K dispozicii nebude speedbar ani vyska v lavom rohu obrazovky. Kurz zostava. Bolo by fajn ak si piloti zapamataju ci zapisu po com strielali ci hadzali bomby a s akym vysledkom a budem rad keby to napisali do debriefingu po akcii. Z logu samozrejme vytiahneme kto co trafil a mozme porovnat s narokmi. Kto by bol zostreleny, moze skusit letiet vracajucim sa naproti. Pripadne by mohla byt moznost skodit trocha na modrej strane. Alebo moze iba pit rum.
Napadla ma moznost ponuknut prieskumny Lockheed Hudson. Bez bomb. V reale tam bol a odfotil Bergen pol hodinu pred naletom. Ze by bol v nasej akcii pilot Hudsonu fotograf a zachytil akciu zo svojho pohladu (z pilota alebo bombometnika lebo strelca alebo zo vsetkych).
Realne foto Bergenu z Hudsona:
Termin: 4.7.2022, pondelok
Cas: 20:30
OREL server IP: 185.91.116.113:21018
heslo: skua
TS Letka OREL 185.91.116.113:9987
heslo : War_2013_22
verzia hry: HSFX 7.0.3
Obtiaznost: Full real, len s kurzom v rohu a iba na letisku povoleny externy pohlad pre rolovanie
Trvanie: cca 3h
V conf.ini si nastavte:
[NET]
speed=25000
MODPACK: stiahnut. Adresar Banff_Skua_LightV2 hodit do adresara jsgmemods v hlavnom adresari hry https://drive.goo...sp=sharing
Aktivovane treba mat:
- HSFX history mod
- Banff_Skua_LightV2
- EFFECTS Low (to je volitelne)
Velmi obstojne. Sak stiahni modpack a vyskusaj. Kokpit to ma tusim z Bufalla, cize aj ammo counter. 3d model velmi pekny. Hak ma pravdaze. Skiny obstojne. Letovy model je uhladenejsi ako som cakal, ale do vrtaka sa da dostat. Protivyvrtkovy padak som neskusal ci ma. Pytal som sa ci by vedel jeden tipek ten letovy model trocha pokazit, ale povodny autor FM sa tak zpenil na hube ze radsej to nechal tak. O palubu som ju dobre omlatil, aj ked z lode neletime. Za mna je to srdcovka. A hlavne, ma vyklopnu vydlicu na ktorej je bomba, takze musis ratat ze bomba odpadne s oneskorenimpo stlaceni spuste lebo ju musi vydlica vyhodit mimo vrtulu
@Marte: mozno budu doby ked ti bude robit radarovu operatorku na tablete a ty pilota nocneho Mosquita
Upravil/a Kukuloo dne 23-06-2022 23:14
Pani, tak dnes to zacne. Urobil som nejake zmeny v pilot rostery, tak kuknite v akom flighte ste a podla toho si dajte cislo squadrony - 803 - a zodpovedajuce pismeno vo flighte. Pravdaze ak sa niekto pomyli, nic svetoborne sa nedeje, len bude trocha problem pri identifikacii. Akciu odvelim necakane ja, tak sa teste. To je rozkaz
No... pohlad z pozicie blue leadra 803. squadrony...
Briefing prebehol podla planu. Vsetky potrebne informacie sa k pilotom dostali vcas. Cielovy pristav Bergen sa nachadzal 370km od nasho letiska. Tu je briefingova tabula...
Kurz od domovskeho letiska som stanovil vzhladom na severny vietor o 6 stupnov menej, takze vysledny kurz bol 75. Plan bol dostat sa niekde v mieste meeting pointu k pobreziu Norska, identifikovat polohu, preletiet ostrov v BI - BK7 (Baran Ihahá - Baran krompac 7) a kanalom severovychodnym kurzom identifikovat Bergen, obletiet ho lavou zatackou, rekognoskovat ciele a zautocit podla mojich pokynov.
Start sprevadzali technicke difikltis, boli vsak technikmi promptne odstranene. Samotny start komplikovali taxovacie vlastnosti Skuy na zemi. Piloti - rezervisti vsak bravurne nastrahy zvladli. Plan bol zoradit sa na VPD podla sekcii a hromadny start. V lavej zatacke po vzlete sme sa mali formovat. Kedze nebol cas sa zlietat, a nevedel som co mam od pilotov cakat ked budu pod tlakom, spomalil som na cca 90 uzlov, stupal a cakal na reakcie spolubojovnikov. Tlak stupal, nastali trable v udrzani sa vo formacii, niektorym strojom uz pisali kondenzacky na koncovych oblukoch kridiel a aj zvysovanie hlasu podriadenych naznacovalo ze skuska bude narocna. Po urcitej dobe kedy hustota stupala a komentare pilotov sa stavali cim dalej menej asertivnymi som odhadol ze piloti su kolkotolko schopni odolavat tlaku. Otvoril som pripust plynu a rozgulali sme sa pri stupani na 110 uzlov a na prelete vo vyske cca 8000ft na 150uzlov. Tesna formacia nebola potrebna. Vo vyske 5500ft bolo potrebne stiahnut zmes na 80%. Cas k pobreziu si niektori piloti kratili mimoriadne chlipnymi vtipmi, ktore sa nehodia do oficialnej spravy z akcie. Moralka v tejto casti operacie bola v norme, obzvlast vyskocila po vtipoch. Ukazalo sa ze Toci ma tehcnicke potiaze. Zaostal za formaciou. Colonel sa snazil ho najst. Ostatna cast letky pokracovala nebojacne vpred. Neustale boli hlasene pohoria na horizonte. Po podrobnom preskumani sme zistili ze castost objavenia sa pohoria zavislela od oktanoveho cisla paliva toho ktoreho pilota. Zem sme nakoniec zbadali a navigacna priprava sedela. Objavili sme ostrovy v oblasti meeting pointu. Nad ostrovmi sme zakruzili pockali Colonela. Toci zial nebol v dohlade. Zamierili sme podla planu smerom k Bergenu a rozvinuli sa do utocnej formacie za sebou. V pristave bola identifikovana jedna vacsia bojova lod a dve mensie. Juhovychodne od neho bola hydroplanova baza. Severne od pristavu boli zakotvene obchodne lode. Kriznik triedy K bol zakotveny provou na sever. Nariadil som utok od severu na juh v pozdlznej osy lode prova-korma. Bol hlaseny aj hydroplan prelietavajuci okolo. Instruoval som blue a green section aby napadla kriznik a red section mala vyckavat ci bude treba lod dorazit. Ak nebude treba, urcil som za ciel torpedoborec severne od kriznika. Po odhode som nariadil utok na hydroplanovu bazu s jednym utokom a stiahnutim sa smerom k meeting pointu v kurze 260 z Bergenu vo vyske 7000ft.
Utok som si nevypocital idealne. Nepodarilo sa mi dosiahnut uhol strmhlaveho letu 70 stupnov. Padal som v cca pod uhlom 40 stupnov. V radiu som pocul varovanie ze sme s inou Skuou blizko seba. Po odhode som zahliadol vybuch priblizne v jednej tretine dlzky od kormy a Skuu prelietajucu nadomnou. Iny vybuch ani gejzir vody som nevidel. Neviem s istotou povedat kto zasiahol, kedze v tomto case boli nad lodou moja a Erichova Skua. S istotou viem povedat ze jeden zasah som videl. Po utoku som previedol utok palubnymi zbranami na hydroplanovu bazu pozdlz juzneho mola kde boli Arada 196 a Ju-52. Poskodil som niekolko strojov a verim ze som znicil 2 stroje (mam za to ze jedno Ar196 a jeden Ju52). Po gulometnom prepade som stupal nad vodu juzne od kriznika. Sledoval som utoky nasich strojov a podla hlasenia pilotov boli vsetky hydroplany na vode znicene vratane flaku ktory ich chranil. Jedna Skua (Colonel) bola zasiahnuta a pilot hlasil vyskok. Viackrat som zdoraznil preskumat okolie a najst hydroplan vo vzduchu. To sa podarilo a videl som niekolko nasich strojov utocit a zasahovat lietajuci cln. Ten najskor pustil palivo, videl som az 4 rozprasene pruhy, potom sa vyvali cierny dym a piloti hlasili vyskok posadky. Naposledy som stroj videl juzne od kriznika ako klze smerom k pobreziu. Cestou k meeting pointu Tociho nasiel Indy. Toci previedol utok na kriznik, odhodil bombu ale flak poslal jeho Skuu do vody. Zrejme zdrveny Indy tak sam cestoval domov.
Piloti hlasili 4-5 zasahov. Kriznik vsak nejavil znamky poskodenia, ziadny dym, ba bol stale bojaschopny. Bolo to pre nas urcite sklamanie, kedze sme prisli o dve posadky a dva stroje z 8 nasadenych.
Stretnutie nad meeting pointom prebehlo ok a cesta domov sa ukazala vycerpavajuca. Leteli sme roztrhani na dve skupiny a solistu Indyho. V mojej skupine letel Mart a Erichos. Obaja tankovali za letu a ich Skuy tajomne same drzali kurz, kym z ladnicky nabili roznooktanove benziny. Chlipnych vtipov ubudlo, ale pribudli relativizujuce komentare mojho navigacneho umenia. Po viac ako hodine v kurze 265 sa na horizonte objavila zem a komenty na dobru navigaciu sa neobjavili. Vykonali sme prelet nad jednou z drah a pristatie prebehlo ok. Za nami sadol Franto s Algym, potom solo Indy. Akca trvala presne 3h.
Narokujeme znicenie vsetkych zakotvenych hydroplanov, 1 zostrel Dorniera Do-18, a poskodenie kriznika triedy K 4-5 bombami. Stratili sme 2 stroje aj s posadkami, snad sa im podarilo z toho dostat.
Povojnove vyskumy...
Po otvoreni archivov a preskumani dostupnych logov servera je individualne skore 803. squadrony FAA nasledovne:
Kukulo: zasah 500lb bombou do strednej casti lode (posk. 14.6%), 1xAr-196 Franta: 1xOpel Blitz 6700A radio, 1xOpel Blitz 6700A fuel, 1xJu-52/3mg5e, 2xAr196 Erichos: 1xpasovy SdKfz251, 1xJu-52/3mg5e Indy: zasah 500lb bombou do strednej casti lode (posk. 46.6%), 1xJu-52/3mg5e Algy: 2xJu-52/3mg5e, 1xAr-196 Mart: 1xJu-52/3mg5e, 2xAr-196 Colonel: zasah 500lb bombou do prednej casti lode (posk. 28.8%), KIA Toci: MIA pravdepodobne KIA
Log prisudil zostrel Dorniera Do-18 Erichovi a Indymu. mam za to ze na hydroplan strielalo viacero pilotov ale zatial neboli vznesene naroky. Z tohto dovodu plati rozdelenie zostrelu na 1/2 Erichos a 1/2 Indy.
Colonel aj Toci boli podla logu zostreleni nasou cielovou lodou, kriznikom Koningsberg.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.