Děkuji všem za super akci. Moc se mi to líbilo. Snažil jsem se o co nejlepší výkon, ale pár chyb bylo. Při prvním útoku mě odrovnal flak, následoval nouzák na nepřátelském území. Při druhém jsem to dostal od befka, taky nouzák ale užil jsem si to maximálně! Ještě jednou díky
Upravil/a ATA_Kubule dne 13-02-2022 00:06
Mohutné díky organizátorům, díky Kukulo jmenovitě!
Oba tréninky i samotná akce se u mě nesli ve strachu z těsných formací, ale celkově jsem svůj plán splnil jak Stachanovec na 300%. Kdy jsem ani při jednom přistání nezrušil Spita na šrot a mohl pokračovat. Měl jsem propocené trenky a po akci je ždímal. Trochu se mi ulevilo když naši žlutou formaci začal vodit Kubule. Do té doby jsem měl výpadky a občas nestačil reagovat na vnější podněty. Taky to podle toho vypadalo, málem jsem si na letišti zabil číslo a zdržel celou peruť.
Proti tomu zteče na cíl pak přinášeli úlevu, konec soustředění a čirou radost z volnosti. Befko, nebo co to bylo za čerta, které se proti mě najednou vylouplo z mraků nad nepřátelským letištěm a minulo mě asi o dvacet metrů bylo třešinkou po které mi přibyl hnědý pruh na spodcích.
S cedníkem místo levého křídla jsem se od Zwolle dotáhnul až do Eidhovenu, nad Soestenbergem jsem utavil motor a sedal nouzově asi deset kilometrů jižně od letiště. Takhle z "pohodlí" zajateckého tábora si nárokuju zničení skladiště a flaku ve Zwolle a na zemi rozstřílenou Ju 88 spolu s postavením flaku v Soestenbergu.
Závěrečný průlet ve formacích byl fajn, v tom stresu jsem ani nezaznamenal kdy Smik zamířil k nebesům, soustředil jsem se jen na to abych nevrazil do letadel vedle.
P.S.: Modrá sekce si mohle odpustit ta letadla svařená tyčovinou k sobě a ukázat nám amatérům, že to říděj taky lidi a ne automaty.
Ďakujem organizátorom. Pre chlapcou od fľakov taká netradičná akcia /obzvlášť pre mňa, ktorý takmer zásadne to tanku neleziem, teda okrem trinást-kárskych pretekoch s kopca a vo fľaku som bol na "ostro" druhý krát/. Keďže to bola akcia pre Spity a my sme vlastne robili "křoví" Kukulo "nám je dlžný" /keď už sme vycálovali 25 doláčov za fľak/ nejakú akciu kde budeme v hlavnej úlohe fľaky,
kedže sa nám podarilo takto dokonale vyladiť partiu okolo fľakov.
Další sychravé belgické ráno, mraky podle předpovědi 2500 feetů nad zemí. Ještě k tomu poprchává. No doufám, že nás zase nenaženou do letadel.
V devět svolává nový velitel perutě poradu. Naším cílem bude vlaková stanice ve Zwolle. No potěš. V půl desáté už stojíme na startu, Smik si vzal jako dvojku nějakého nováčka, snad se neztratí. Moje dvojka je ostřílený Sir Richardson, alespoň o to se nemusím bát. Po startu nasazujeme kurz Zwolle. Formace našich dvanácti Spitů se pomalu blíží k cílům, každy s dvěma bombami pod křídly. Původně jsme měli mít i bandasku s palivem, ale mechanikům se nechtělo vstávat, že prý palivo doplníme v Eindhovenu.
Po rychlém mezipřistání na letišti Eindhoven se vydáváme v bojové formaci na cíl. Dlužno říci, že ten nováček, co letí vedle Smika to při pojíždění opřel křídlem do náklaďák. Naštěstí je schopnějším řidičem než pilotem a tak rychle z letadla skočil do kabiny auta a svůj Spitfire vyprostil. Za čtvrt hodiny jsme nad Zwolle. Všechny tři roje se v malých rozestupech vrhají na cíl. Začalo flakové peklo. Všude létají střely, na zemi jezdí střílející polopásy. Po odhození bomb se otáčíme doleva, půjdeme ještě jednou palubními zbraněmi. V tom kolem mě letí trasírky. Do háje, německá letadla jsem tu nečekal. Naštěstí Fokker se netrefuje moc dobře a mně se daří uniknout. Ostatní takové štěstí neměli, větší část pilotů je v současné chvíli ztracená, mrtvá, nebo přistáli na poli. Velitel rozhoduje o přezbrojení na Eindhovenu, kde by se k nám měly přidat čerstvé posily a doplnit ztráty.
Netrvalo to ani třicet minut, a míříme na náš další cíl, letiště na severu s nějakým dlouhým holandským názvem. Formace se blíží k cíli. Letiště je naštěstí hůře chráněno, hustota flaků je menší než ve Zwolle. Po dvou průletech se vydáváme na naše domovské letiště B-60. Ztráty jsou i zde, bohužel jedna z nich jde na vrub střelbě přes rameno, Spitfiry se sestřelily navzájem. Po další půlhodině letu již přistáváme, pěkně po dvojicích, přesně podle předpisů.
A jak to bylo doopravdy: Už nad Zwolle mě dostal Kukuloo ve Fokáči No jo, kdybych čuměl za sebe a ne dolů na zem.
Akce se mi moc líbila, velké těsné formace se létají málokdy a je to krása. Z pohledu nasazených strojů a použité taktiky excelentní, síly každé ze stran byly adekvátní. Moc jsem si to užil, díky autorům
A zde ještě krátké video... YouTube Video
Nejvíc na mě zapůsobil moment oddělení Smika od skupiny v závěrečném přeletu. Když se odpoutal a výkruty stoupal k obloze, bylo to symbolické a uctivé rozloučení. Jakobych v ten moment cítil přítomnost jeho ducha a že nám děkuje za tento let.
Co se týká bojů, Nechtělo se mi, ani potkat němce ve vzduchu, ani se vrhat k zemi mezi ten flak. Chtěl jsem si užít čistě jen let ve formaci a pohled na ty krásné plnokrevníky. Nebudu lhát, když jsem nad Zwolle odmítal jít do druhé zteče. A nahlas jsem do rádia řekl něco ve smyslu, že velitel akce se nemusí přece dozvědět, že jsme podruhé nezaútočili (Neříká se tomu vzpoura ? )
Viděl jsem ten flak a cítil jsem, že už nemáme na své straně ani výhodu překvapení, ani patřičnou rychlost, vlastně jsme se tam podruhé přišli jen vystavit. A taky že jo. 3 Kluci z naší žluté perutě to nakoupili a dost silně. Jeden bohužel sedal už na nepřátelském území. Další dva už to naštěstí dotáhli aspoň přes hranice. Jeden z nich dokonce až k Eindhovenu. (Že Ringlette, co tvoje pravá ruka? letět 15 minut s kniplem v pravé krajní poloze, protože místo levého křídla jsi tam měl jen nosnou konstrukci )
Jinak jsem mile překvapen, že jednotlivá přistání proběhla bez hromadných úmrtí, což jsem popravdě docela nečekal Protože Spit je sice krásný, ale zároveň mezek neposlušný. Závěrečnou kaču si nikdy neodpustí, a popojíždění je s ním je taky zážitek.
Sám nárokuji zničení jednoho pozemního letadla, a dvou nebo kolika Fordů vozidel. Jo a Spita jsem od samého začátku akce, až do konce dovezl v pořádku domů. Juchůůů!
(To, že při posledním přistání jsem šel vpravo asi trochu víc, než byl třeba, nebudu raději zmiňovat. Ale když vám vpravo od kabiny vyskočí Fuel tank, zatímco se ženete ještě plnou dojezdovou rychlostí, Vy dáte plný rejd vlevo, pak vyskočí ještě druhý fuel tank který minete fakt těsně, a říkáte si, že jestli je tam ještě třetí, tak tomu už se nevyhnete, tak to mi bylo fakt ouzko. Díky bohu třetí tam nebyl Každopádně díky zásahu do směrovky jsem tam pak hodil docela slušné hodiny. Ale bez poškození a přežil O:-)
A ještě jeden moment. Při útoku na letiště (druhá akce), jsem si v náletu vybral bombardér na zemi. Ale kousíček vpravo od něj se najednou rozjel živý flak. Samozřejmě jsem ihned změnil priority a že půjdu po něm. Bohužel kvůli rychlosti v dajvu a že jsem ho zahlédl až v poslední chvíli, jsem to k němu nedokázal ztočit a tak jsem to hodil na ten éroplán. Každopádně ten flak měl štěstí jak hrom. Ke druhé ztečí už nedošlo, napadly nás fokáče a my se dekovali domů.
Děkuju moc za prima polet. A Prosím, už nehrajte Ila 1946, ale lítejte s námi tuto verzi. Těším se na další spec.
Vasja
Edit: Při přehrání videa, jsem zjistil, že kromě druhého fuel tanku tam byl ještě jeden malý džíp. Který popravdě nebyl vůbec daleko ))
... kdyby chtěl někdo i video ..https://youtu.be/...Upravil/a ATA_Vasilij dne 13-02-2022 14:49
Sedám do letadla.
Prší.
To zas bude den.
Větrný rukáv je ve vodorovné poloze a počasí celkem vypadá nevlídně. Startuji motor , zavírám kabinu a pojíždím na dráhu. Mým úkolem je zálet počasí.
Přidávám plyn, mezek se rozjíždí a za chvíli se odlepuje od mokré dráhy. Stoupám a vylétávám z přeháňky. Základny mraků jsou v 1100m. Přidávám plyn a začínám, podle přístrojů, stoupat do mraků.
1500m
2000m
2500m
Vylétávám z mraků. Horní výška oblačnosti je v 2500m. Sluníčko mě bodá do očí a pode mnou je sněhobílá vrstva souvislé oblačnosti a občasnou dírou v mracích je vidět země. Vybírám ojedinělou díru v mracích a klesám. Pod mraky vlétám do další přeháňky a hledám navigační body abych se zorientoval.
"Aha letiště bude támhle."
Přistávám a vypínám motor. Létat se bude. Tohle nepřítele neodradí.
Přichází moje číslo Vladis a usedá do letadla.
Čekáme.
Po nějaké době přichází rozkaz ke vzletu. Startujeme motory a pojíždíme na dráhu a ve skupině startujeme. Stoupáme do základen mraků, nastavujeme ekonomický režim motoru a nalétáváme směr na radiomaják Apeldoorn. Po minutí radiomajáku začínáme hlídkovat.
Rádio ožívá.
Dostáváme zprávu že na nádraží ve Zwolle útočí nepřátelská letadla. Přidáváme plyn a míříme na Zwolle.
Kontakt na 1 hodině!
Ztrácím ho.
Letíme dál a objevujeme další tří kontakty.
Ve předu je Fockewulf a za ním dva Spitfiry!
Dáváme plný výkon.
Fockewulf stoupá, Spitfiry za ním.
Mířím a začínám střílet.
Spitfire rychle ztrácí rychlost.
Těsně vedle pravého křídla.
Mraky.
Stoupáme nad mraky a připravujeme se na další útok. Ze zemně přichází zpráva že útok skončil a nepřátelská letadla se odpoutala. Dostáváme rozkaz letět na Soesterberg. Klesáme pod mraky a míříme hlídkovat k letišti.
Nikdo nikde.
Palivo ubývá a tak se po nějaké době rozhodujeme, že přistaneme a dotankujeme. Otáčíme na kurz k letišti Soesterberg a přistáváme. Po dotankování a přezbrojení se domlouváme co dál. Nevíme zda to nepřítel zkusí znovu a tak je rozhodnutu že budeme držet hotovost na zemi. Pojíždíme na práh dráhy, vypínáme motory a čekáme. Po nějaké době přicházení informace že nepřítel je stále aktivni a tak startujeme motory a držíme hotovost s nastartovaným motorem.
Nepřítel v dohledu!
Zpráva z pozemní stanice nás probouzí a okamžitě ve skupině startujeme. Nabíráme rychlost a bokem od letiště stoupáme do základen mraků. Otáčíme nazpět k letišti a držíme vysokou rychlost.
"Těch tam je!"
Před námi je velké množství nepřátelských letadel a manévruji abych nás naved do útočné pozice.
"Nepřítel na 5 nahoře."
Vladis dělá svou práci velice dobře a upozorňuje mě na spitfire na páté který míří k nám. Neriskuji přerušuji útok a na rychlosti stoupáme.
"Sakra spitfire."
Těsně míjím spitfire, který jsem neviděl a stoupáme na rychlosti do mraků. Nad mraky se otáčíme do směru k letišti a klesáme pod mraky.
"Támhle jsou."
Vidím velkou skupinu letadel.
"Vepředu Fockewulf a za ním 5 Spitfirů"
Hlásím, přidávám plyn a vybírám si cíl. Spitfire roste v změřovači.
200m.
Střílím.
Okamžitě vidím výbuchy granátů na letadle. Ze spitfiru se vyvalil bílý dým a velký proud paliva. Víc pozorovat není čas (spitfire byl uznán jako sestřelený, vrak nalezen a identifikován). Držíme rychlost, stoupáme nad mraky. Vedení přebírá Vladis a otáčíme do směru k letišti a klesáme pod mraky.
Nikdo nikde.
Jak rychle to začalo tak rychle to skončilo. Točíme k letišti a přistáváme.
Vypínám motor. Doby kdy luftwaffe měla převahu ve vzduchu jsou tytam.
O tom že se zúčastním specialky jsem se dozvěděl až ve čtvrtek. I když naším úkolem nebylo sestřelit velké množství letadel a naším úkolem by dotvářet atmosféru akce pro piloty spitfírů, musím říc, že jsem nikdy neměl čas se nudit. Secialka byla netypická tím že nešlo o to kdo vyhraje, ale tím že se snažila navodit atmosféfu tehdejších bojů a myslím že pánové od flaku si to, jak jsem poslouchal, taky užili. Snad takových specialek v IL-2BoX a DCS bude víc.
Pridavam se a dekuji za super akci. Moje prvni specialka, moc jsem si to uzil!
Velke diky organizatorum, posadkam flaku (i za tu investici!), pilotum RAF a Luftwaffe za super atmosferu.
Prsi a nacucane mraky jsou nizko. Rimane i Spanele vedeli, proc se zastavili pred Rynem a dal na sever uz nesli. To napadlo jenom Nemce a ted abychom je odtamtud vyhaneli.
Velitel cerveneho roje po proflamovane noci uplne zaspal start. Vypada to na polni soud. Zastupce se rozhodl na posledni chvili si svepomoci vymenit motor sveho stroje a tudiz take nestihnout start. Takze na drahu roluji dva novacci, kteri tvori cerveny roj. Navzajem se pres radio podporuji, porad si hlasi kurz a rychlost, ani si nevsimnou, ze hulakaji i do kanalu modreho roje.
Mezipristani v Eindhovenu i s bombami pod kridly ale docela zvladli...
Moji efektni piruety na konci drahy si snad nikdo nevsiml. Kridelka jsou na svem miste. Tankujeme a startujeme na Zwolle. Nad cil je to jeste asi 20 minut.
Modry velitel dava nad Zwolle pokyn: "Cerveny roj do utoku! " Nez jsem vubec pochopil, na co mam utocit, tak odhazuji bomby 200m za nadrazi. Abych se ukazal, rozhoduji se pro druhy utok. Flak uz na me cekal, jako pitomec letim moc nizko, vsude kour a trasirky, strilim naslepo....
Cislo 4 se na zakladnu nevratilo. Flak ve Zwolle to rano strilel presne.
Cerveny roj se v Eindhovenu preskupil a startuje se nad Soesterberg. Tentokrat bomby padaji na cil, ohlizim se, Spit se otrese a najednou desne tahne doleva. Podivam se tam a zahada je vyresena. V kridle je dira, ze by tim prolezla i ta kypra WAAFka, co nas rano vezla k masinam.
I kdyz se vlecu minimalne kilometr za skupinou, tak me nahle utocici Luftwaffe nechava na pokoji. Chvili je v radiu obvykly povyk, vidim trasirky letici do sedych mraku. Protoze mi masina neleti vic nez 240, musim si na boj nechat zajit chut.
Za par minut je po vsem a ze skupiny uz vidim jenom vzdalene tecky na horizontu.
Za zadnou cenu si nechci nechat ujit ten planovany paradni prulet nad letistem. Letim porad sam, takze z motoru zdimam co to jde. Voda i olej vypadaji dobre, asi to domu dotahnu.
Cerveny velitel se ke mne pridava, hned je mi lepe, prece jenom to Luftwaffe dnes rano vzdala nejak brzo, kdovi kdy se neco vynori z mraku.
Uz jsme nad Waalem, kdyz se zacne zadirat motor. No nic, pujdu do pole. Nastesti uz je to na nasi strane. Jenom doufam ze mne nejaky zemedelec nepretahe rycem, ze jsem mu rozryl... ja nevim co tu v tomhle desnem pocasi vlastne muze rust.... snad jenom koprivy.
A to jsem ten prelet nad letistem cvicil snad tri hodiny....
Diky, pane Otto Smiku a klobouk dolu!
Upravil/a ATA_letec dne 14-02-2022 09:36
Chel som nechat trocha opadnut prach po akcii, ale nechal som az moc asi. Sa to na vychode rozbehlo az moc...
Urcite vsak chcem vyslovit velke DAKUJEM miestnemu BOX specialkovemu teamu. Server guruovi Achilovi za server, treningy a veci okolo toho. Saldakovi za mapu, za cas straveny testami a pripravou a zapracovavanie mojich pripomienok. Magotovi za to ze ma spojil s teamom a za dolezity support a organizaciu okolo flakov. Ringlettovi za super skiny. Tommymu za odvelenie akcie na RAF strane. Clonemu za TS kanaly a Erichovi za zalozne TS. Vsetkym ostatnym pilotom a flakmamnom za ucast na treningoch a samotnu ostru akciu. Pristupovali ste k tomu velmi zodpovedne a myslim ze sme si takto navzajom pripravili zaujimavy polet.
Pre mna to bola vynimocna akcia uz od prvej idey o akcii. Spominam si, vsak to nie je pravda tak davno, ako sa hmlisto vynorila myslienka o akcii a zacal som na mape Rheinland hladat Zwolle a potom Grimbergen. Najzakladnejsi zaklad, teda mapa bol. Spitfire tiez. Povodne to malo byt uplne bez Luftwaffe, kedze sa pri poslednom Smikovom lete neobjavila, ale ta idea dostavala postupne kontury. Ked sme akciu leteli interne v Letke 13, mali sme par AI protivnikov. "Pilotovatelne" flaky sa javili ako zaujimavle ozivenie, interne sme vtedy mali len jeden.
Potom som kontaktoval magota, chlastal vtedy v nejakom senku, a nasmeroval ma na discord. Potom to vsetko islo. Akciu sme vyhlasili tyzden pred planovanym ostrym poletom. Boli rozne dovody aby sa neletelo neskor, tak to bol risk. Ale myslim ze to dopadlo ok. Trenovalo sa intenzivne a bola to sranda. Krakena som na LW stranu zlakal dva dni pred ostrou akciou. Pritomnost LW som samozrejme okato naznacoval, ale bolo to aj pre mna napinave, lebo este v den akcie som zivil nadej ze poletim spitfira. No, tak to bolo nakoniec inak.
Tu fokru A-8 som tusim naozaj prvykrat letel cca hodinu pred akciou. Raz predtym som do nej sadol na treningu a tocil som jedny hodiny za druhymi na zemi. Takticky to bolo pre tych par LW pilotov velmi priaznive, lebo mraky dovolovali sa ukryt. Nejak som zaznamenal dvojicu spitfrirov a za jedneho sa zaradil. Cakal som ze kazdu chvilu brejkne, srdco mi buchalo v krku az mi hadam nadhadzovalo sluchatka. Pustil som zo vsetkych zbrani a spitfire sa zahalil oblakmi dymu po vybuchoch granatov. Vzoprel sa a chcel som este jednu seriu dat ale minul som. Zaznamenal som invazne pruhy na spodku kridiel. Pamatam sa ze take mal RanniSokol lebo som na treningu letel na jeho kridle. Vyparil som sa do mraku. Potom som zaznamenal dvojicu a na zadny spit som skusil udriet. Nepodarilo sa a nakoniec ma nahanal do mraku, vyvesil sa a zasiahol mi kridlo. Prelietajuci Kraken ho vsak minul. Fokru som potom polozil vedla Zwolle na pole, lebo som pravda vedel ze by mali letiet napadnut letisko a tam to nedam s postrelenym strojom nacas. Wulf sa prekotil na hrb ako som drsne brzdil, ale tusim som prezil.
Na letisku Soesterberg bol ocakavany utok. Kraken s Vladisom boli vo vzduchu este od Zwolle. Sadli a ked som sadol k nim po krakej patrole aj ja, prisiel napad ze budeme cakat na drahe a spravime alarmstart. Pri taxovani som Vladisovi odkrojil smerovku ked cakal na vzlet... Opravili sme sa a protivnik bol zakratko hlaseny. Vzlet v rychosti a mali sme dobru poziciu na nejaky zostrel. Skusil som vsak ponukanu vyhodu premarnit a vletel som do chumlu lietadiel s tym ze vystrelim a mozno zmiznem v mraku. Po prelete sa za mnou ukazalo kopu spitfirov ktore palili jak dive a bolo zrejme ze je zle. Pilot bol raneny a stroj neovladatelny, tak som vyskocil. Po dopade na zem vsak postava pilota zostala lezat ako vreco zemakov a vraj to neprezil... Krakenova dvojica nahlasila jeden zostrel a po pristani sme sli na spomienkovy prelet nad Grimbergen. Vo dvojici s Krakenom sa leteli ako posledni. Krakene, na tom videu preletu sme to my ta posledna dvojica Tommy to pekne vykrojil do toho mraku pri missing man formation.
Som hrdy, ze sa nam to podarilo. A som rad ze moja prva komunitna akcia bol prave Memorial Otta Smika.
Jedinu foto priamo z akcie mam ked sme s Krakenom leteli v ustrety squadrone na chystany spomienkovy prelet:
Nebudem zakladať nové vlákno, pretože to bolo aj o Smikovi. Chlapci z JG26...veľké ĎAKUJEME za včerajší polet. Kukulo to vymyslel ako vždy perfektne aj keď už ho poznáme "kujona". A z nášho každoročného novoročného letkového poletu sa vykľula celkom slušná a hlavne výživná minišpeciálka zo všetkým, čo k tomu patrí.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.