Faktom je, ze vcera sme s Krakenom a Sipim skusali najst AKYKOLVEK sposob, ako by sa dalo s Apacom zmysluplne lietat v bojovych podmienkach. Bez korektne spraveneho trimu to zial nejde. Vazne. Lietat sa s tym samozrejme da, ale... napr. visenie (hover) a sucasne ovladanie zbrani ako pilot (tzn. gun), pricom strelec (Kraken) odpaluje riadene strely je momentalne utopia. Je prakticky nemozne udrzat stroj vo vise tak aby neklesal, nestupal, neutekal do strany... Plne ruky a nohy prace s tym, aby vobec Kraken mohol zamerat ciel, na sledovanie priestoru okolo a na pripadnu strelbu z kanonu som mohol zabudnut (ale aspon sa Krakenovi podarilo cosi znicit tymi raketami). Tiez v pripade, ze ste v masine sami, a chcete zamerat povedzme neriadene rakety, no je to "obtiazne". No, je to early acces, som optimisita a dufam v zlepsenie Zatial mozem povedat iba "zlaty Hind"
Upravil/a Baron dne 01-04-2022 15:37
Faktom je, ze vcera sme s Krakenom a Sipim skusali najst AKYKOLVEK sposob, ako by sa dalo s Apacom zmysluplne lietat v bojovych podmienkach. Bez korektne spraveneho trimu to zial nejde. Vazne. Lietat sa s tym samozrejme da, ale... napr. visenie (hover) a sucasne ovladanie zbrani ako pilot (tzn. gun), pricom strelec (Kraken) odpaluje riadene strely je momentalne utopia. Je prakticky nemozne udrzat stroj vo vise tak aby neklesal, nestupal, neutekal do strany... Plne ruky a nohy prace s tym, aby vobec Kraken mohol zamerat ciel, na sledovanie priestoru okolo a na pripadnu strelbu z kanonu som mohol zabudnut (ale aspon sa Krakenovi podarilo cosi znicit tymi raketami). Tiez v pripade, ze ste v masine sami, a chcete zamerat povedzme neriadene rakety, no je to "obtiazne". No, je to early acces, som optimisita a dufam v zlepsenie Zatial mozem povedat iba "zlaty Hind"
Několik let je v DCS trimr ve všech heli stejný a najednou děláte Zagorku.
Mám ve střelci Jiřího a ten trefí i vlastního schovaného za překážkou.
Jo, nechápu. Ve všech vrtulnících jsou stejné možnosti jak používat trim. ED udělalo tohle řešení, protože bez FFB to prostě podle mě lépe vymyslet nejde.
Ten první režim - FFB Friendly - Ten funguje správně hlavně s pákami s FFB. U pák, co FFB nemají, tak po puštění trimu dojde ke skoku cykliky, protože v tomto režimu poloha cykliky = vytrimovaná poloha + výchylka ovladače.
O toho Central position trim mode je to to samé, akorát s tím, že poloha cykliky zamrzne a nejde ovládat, dokud nedojde k vycentrování ovladače.
U třetího režimu - without spring - je ve hře vlastně trim vypnutý a poloha cykliky je stejná jako poloha ovladače.
Vysvětlivky: Cyklika - páka ve hře
Ovladač - páka mezi klávesnicí a židlí
VIZ to video od Redkite Tam je to vysvětlené všechno, o čem se tady už dlouhou hodinu bavíte, Mlho.
Nejde vůbec o to že je nutný FFB joystick. Jde o to, že v tom jsou nesmyslné chyby. V DCS je UH-1 u kterého je jeden ze způsobů trimování (ve skutečnosti má dva) stejný jako u AH-64 a se stejným joystickem to u UH-1 problém není, ale u AH-64, který by měl více ulehčovat pilotovu práci, je z toho nesmysl který si generuje jiné výchylky kormidel než které tam pilot dá. Je šílené, že ať si zvolím v nastavení způsobu trimování jakékoli (instatant, central position) nastavení, tak si to klidně samovolně zvětší výchylky řízení. Tedy kromě varianty "bez pružin" kde to samozřejmě netrimuje vůbec. A řešením tvůrců "simulace" je funkce "Trimmre-Reset" který nikdo při normální funkci trimu nepotřebuje a je úplně zbytečná.
Je fakt zábavné pozorovat jak málo, některým z vás, od tvůrců DCS stačí k radosti Nechcete si od nás kupovat letadla, takové zákazníky bych potřeboval
Hele, to, ze vrtulnik ve visu plave vsude mozne, to je vlastnost vrtulniku. Kazdy vrtulnik je od prirody nestabilni. Nebudu komentovat konkretne AH v DCS, ale vase problemy v rezimech "viset a delat jeste neco" se daji shrnout do nekolika bodu: 1. neumim to, 2. jsem omezen koukanim na maly 2D monitor, 3. mam spatny joystick.
Jednicka je asi jasna, az budete mit dveste hodin, tak si na to vzpomente :-). Dvojka asi taky, zkuste si predstavit, ze jedete na kole a koukate do strany do pole na zajice. A to rovnovahu udrzite a vcelku i nesjedete ze silnice, ze? Protoze vestibularni aparat a perifejni videni. Dokazali byste udrzet rovnovahu i v simulaci v pocitaci? Ne.
No a trojka, to je az nekde vzadu. V zasade jde o to, ze malokdo ma joystick s hladkym pohybem kolem stredu a s dostatecnou drahou rukojeti. Protoze kazdy, ale skutecne kazdy, kdo neni expert, dela prilis velke vychylky prilis pozde. U joysticku s drahou par cm a nutnosti popasovat se s centrovacim systemem to pak znamena, ze s tim radoby pilot mava jak s hadrem.
No, trojka má taky na to vliv. Je rozdíl 1cm výchylka na 15cm vysokém joysticku a 1cm výchylka na metr dlouhé páce. Když máte krátkou páku, tak se to musí kompenzovat zakřivením os.
Vám vážně nepřipadá divné, že při vychýlené páce řízení, když se zmáčkne tlačítko trimu, to má za následek samovolné zvětšení výchylky páky řízení bez zásahu pilota a místo toho vedete teorie o stabilitě vrtulníku a o tom kdo to jak umí a jaký má joystick?
Ale takhle to má fungovat. Aspoň v tom FFB friendly režimu.
Pokud použiješ "central position trim mode", tak to dělat nebude, protože musíš vycentrovat ovladač. Je to všechno v tom videu, co jsem posílal odkaz.....
Prostě když není páka s FFB tak to jinak udělat nejde. https://youtu.be/... - V čase 8:10
Upravil/a AJaromir dne 01-04-2022 21:38
Ale takhle to fungovat nemá. A když použiju "central position trim mode" tak se nic nezmění. Mám to vyzkoušeno.
Celý problém je v tom že prostě není možné, aby pilot před tím než pohne řídící pákou, musel přemýšlet nad tím zda bude trimovat nebo ne a když zmáčkne tlačítko trimu až ve výchylce, tak místo aby mu to po uvolnění tlačítka podrželo páky řízení v dané poloze, tak mu to samovolně zvětší výchylku páky řízení. Proto s tím nejde normálně viset, protože to ta chyba trimování celé přeřídí a pilot se stím začne prát a tím se to ještě zhorší.
Další zvláštností je to, že když zmáčknu tlačítko trimu a držím, tak se to chová jako kdyby to odpojovalo systém stabilizace vrtulníku. To taky nemá dělat. Na to je na páce cyklického řízení jiné tlačítko.
Však když zmáčkneš a držíš tlačítko trimu, tak to má odpojit systém stabilizace (SCAS). Ten systém by jinak pracoval protichůdně. Tedy by se snažil stabilizovat vrtulník ve chvíli, kdy chceš změnit směr letu nebo náklon vrtulníku. Ten systém by se snažil dělat přesný opak, než se sám snažíš udělat.
U UH-1H se tak neděje, protože ten má ne elektronickou, ale mechanickou stabilizaci, kterou odpojit nejde.
BTW z manuálu:
Instant Trim (FFB Friendly) – As soon as the force trim interrupt button (trimmer) is released, the new trimmed position of the player’s stick will be applied immediately.
Central Position Trimmer Mode – After the force trim interrupt button (trimmer) is released, the new trimmed position of the player’s stick will only be applied after the stick is returned to neutral position.
Joystick Without Springs and FFB – This option is used for joysticks lacking any spring resistance or Force-Feedback (FFB).
Force Trim/Hold Mode. Controls the force trim and SCAS.
• R (Release, Forward). When held, releases the force trim system and attitude hold mode. When released, re-engages the force trim system, using the cyclic’s current position as the new center point.
• AT (Attitude Hold, Left). Toggles on or off the selected attitude hold mode (position, velocity, or attitude hold). (see TODO)
• AL (Altitude Hold, Right). Toggles on or off the selected altitude hold mode (barometric or radar altitude). (see TODO)
• D (Disengage, Aft). Disengages attitude and altitude hold.
Ten přepínač na kolektivu ovládá zadní stabilizátor - to křidélko na ocase, ale ne stabilizační systém.
Upravil/a AJaromir dne 01-04-2022 22:12
Stačí dodržet postup a nebudeš řešit to co tu popisuješ za trable, ve vlákně se točí dokola dvě profi videa, kde je vysvětleno proč se tak musí chovat.
Vám vážně nepřipadá divné, že při vychýlené páce řízení, když se zmáčkne tlačítko trimu, to má za následek samovolné zvětšení výchylky páky řízení bez zásahu pilota a místo toho vedete teorie o stabilitě vrtulníku a o tom kdo to jak umí a jaký má joystick?
Fakt vubec ne.
Kdyz mam rekneme na pul potlaceno, zmacknu tlacitko trimu, cimz reknu simulatoru "kdyz nebudu na paku pusobit silou, tak tam chci mit tuhle vychylku" (to je princip trimu, ze) a nasledne paku nepustim do stredove polohy, ale porad na ni tlacim, tak to pocitac nevyhnutelne vyhodnoti jako "chce tuhle vychylku a jeste potlacit o pul navic" (to je stale princip trimu). Vysledkem je zvetseni vychylky. To je vlastnost, a korektni. Nevim, jak Apache, ale BS fungoval presne takto a fungovalo to bezvadne. Jen clovek nesmel mackat tlacitko trimu opakovane, protoze tim pretrimoval o nekolik kroku, coz vetsinou nechtel.
Tohle vůbec není pravda. Systém stabilizace tam nemá co působit protichůdně. F-14, F-16, F-18 mají taky systém stabilizace a nic tam protichůdně nefunguje a při vyvažování neodpojuje. Ten je tam proto, aby zvětšoval stabilitu a ne zabraňoval manévrování. To je trochu něco jiného. Když si přečteš to co jsi napsal "R (Release, Forward). When held, releases the force trim system and attitude hold mode. When released, re-engages the force trim system, using the cyclic’s current position as the new center point." Tak je tam napsané to co popisuju a ne jak se to ve hře chová. To jak se to ve hře chová je nepřirozené a totálně "neletecké". To jak se to ve hře chová je ve skutečném letectví nejen špatně, ale je to přímo zakázané.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.