April 19 2024 14:34:43
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS AH-64D
Baron
Faktom je, ze vcera sme s Krakenom a Sipim skusali najst AKYKOLVEK sposob, ako by sa dalo s Apacom zmysluplne lietat v bojovych podmienkach. Bez korektne spraveneho trimu to zial nejde. Vazne. Lietat sa s tym samozrejme da, ale... napr. visenie (hover) a sucasne ovladanie zbrani ako pilot (tzn. gun), pricom strelec (Kraken) odpaluje riadene strely je momentalne utopia. Je prakticky nemozne udrzat stroj vo vise tak aby neklesal, nestupal, neutekal do strany... Plne ruky a nohy prace s tym, aby vobec Kraken mohol zamerat ciel, na sledovanie priestoru okolo a na pripadnu strelbu z kanonu som mohol zabudnut (ale aspon sa Krakenovi podarilo cosi znicit tymi raketami). Tiez v pripade, ze ste v masine sami, a chcete zamerat povedzme neriadene rakety, no je to "obtiazne". No, je to early acces, som optimisita a dufam v zlepsenie Úsměv Zatial mozem povedat iba "zlaty Hind" Úsměv
Upravil/a Baron dne 01-04-2022 15:37
Hals - und Beinbruch!
 
Coffin Corner
magot napsal:

Ne, Cibulemu to bude na MS Sidewinderu fungovat tak jak má!
Ostatní maj smůlu že si kupovali VKB, Virpil, TM a podobné pseudo klacíky Šklebící se


Logitech G 940 strikes back Úsměv A já zrovna předevčírem vybalil novýho Gunfightera, protože mi přišlo že TM nemá na Apache dost čudlíků...
...taky sem si nemyslel že bych mohl sestřelit německý letadlo. Dva roky po válce se mi to konečně podařilo.
Abraham Simpson
 
petsild
Baron napsal:

Faktom je, ze vcera sme s Krakenom a Sipim skusali najst AKYKOLVEK sposob, ako by sa dalo s Apacom zmysluplne lietat v bojovych podmienkach. Bez korektne spraveneho trimu to zial nejde. Vazne. Lietat sa s tym samozrejme da, ale... napr. visenie (hover) a sucasne ovladanie zbrani ako pilot (tzn. gun), pricom strelec (Kraken) odpaluje riadene strely je momentalne utopia. Je prakticky nemozne udrzat stroj vo vise tak aby neklesal, nestupal, neutekal do strany... Plne ruky a nohy prace s tym, aby vobec Kraken mohol zamerat ciel, na sledovanie priestoru okolo a na pripadnu strelbu z kanonu som mohol zabudnut (ale aspon sa Krakenovi podarilo cosi znicit tymi raketami). Tiez v pripade, ze ste v masine sami, a chcete zamerat povedzme neriadene rakety, no je to "obtiazne". No, je to early acces, som optimisita a dufam v zlepsenie Úsměv Zatial mozem povedat iba "zlaty Hind" Úsměv


Několik let je v DCS trimr ve všech heli stejný a najednou děláte Zagorku. Úsměv
Mám ve střelci Jiřího a ten trefí i vlastního Úsměv schovaného za překážkou.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AJaromir
Jo, nechápu. Ve všech vrtulnících jsou stejné možnosti jak používat trim. ED udělalo tohle řešení, protože bez FFB to prostě podle mě lépe vymyslet nejde.

Ten první režim - FFB Friendly - Ten funguje správně hlavně s pákami s FFB. U pák, co FFB nemají, tak po puštění trimu dojde ke skoku cykliky, protože v tomto režimu poloha cykliky = vytrimovaná poloha + výchylka ovladače.

O toho Central position trim mode je to to samé, akorát s tím, že poloha cykliky zamrzne a nejde ovládat, dokud nedojde k vycentrování ovladače.

U třetího režimu - without spring - je ve hře vlastně trim vypnutý a poloha cykliky je stejná jako poloha ovladače.

Vysvětlivky: Cyklika - páka ve hře
Ovladač - páka mezi klávesnicí a židlí

VIZ to video od Redkite Úsměv Tam je to vysvětlené všechno, o čem se tady už dlouhou hodinu bavíte, Mlho. Šklebící se
 
AH_Kraken
Nejde vůbec o to že je nutný FFB joystick. Jde o to, že v tom jsou nesmyslné chyby. V DCS je UH-1 u kterého je jeden ze způsobů trimování (ve skutečnosti má dva) stejný jako u AH-64 a se stejným joystickem to u UH-1 problém není, ale u AH-64, který by měl více ulehčovat pilotovu práci, je z toho nesmysl který si generuje jiné výchylky kormidel než které tam pilot dá. Je šílené, že ať si zvolím v nastavení způsobu trimování jakékoli (instatant, central position) nastavení, tak si to klidně samovolně zvětší výchylky řízení. Tedy kromě varianty "bez pružin" kde to samozřejmě netrimuje vůbec. A řešením tvůrců "simulace" je funkce "Trimmre-Reset" který nikdo při normální funkci trimu nepotřebuje a je úplně zbytečná.
Je fakt zábavné pozorovat jak málo, některým z vás, od tvůrců DCS stačí k radosti Šklebící se Nechcete si od nás kupovat letadla, takové zákazníky bych potřeboval Šklebící se
 
AJaromir
Jestli ty výchylky nedělá systém SCAS. To bude stejně jako u KA-50. Tlačitko trimu je třeba držet a pustit až po vytrimování a nikoliv jen kliknout.
 
magot
Baron napsal:
Tiez v pripade, ze ste v masine sami, a chcete zamerat povedzme neriadene rakety, no je to "obtiazne".

Pokud lokalizuji včas nepřítele, pak je zničení hydrami celkem v pohodě. K tomu nepotřebuju trim. (I když by se hodil Šklebící se)
 
petsild
Zapněte si konečně input monitor, není potřeba držet!
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
jardazov
YouTube Video


 
LesniHU
Hele, to, ze vrtulnik ve visu plave vsude mozne, to je vlastnost vrtulniku. Kazdy vrtulnik je od prirody nestabilni. Nebudu komentovat konkretne AH v DCS, ale vase problemy v rezimech "viset a delat jeste neco" se daji shrnout do nekolika bodu: 1. neumim to, 2. jsem omezen koukanim na maly 2D monitor, 3. mam spatny joystick.
Jednicka je asi jasna, az budete mit dveste hodin, tak si na to vzpomente :-). Dvojka asi taky, zkuste si predstavit, ze jedete na kole a koukate do strany do pole na zajice. A to rovnovahu udrzite a vcelku i nesjedete ze silnice, ze? Protoze vestibularni aparat a perifejni videni. Dokazali byste udrzet rovnovahu i v simulaci v pocitaci? Ne.
No a trojka, to je az nekde vzadu. V zasade jde o to, ze malokdo ma joystick s hladkym pohybem kolem stredu a s dostatecnou drahou rukojeti. Protoze kazdy, ale skutecne kazdy, kdo neni expert, dela prilis velke vychylky prilis pozde. U joysticku s drahou par cm a nutnosti popasovat se s centrovacim systemem to pak znamena, ze s tim radoby pilot mava jak s hadrem.
 
AJaromir
No, trojka má taky na to vliv. Je rozdíl 1cm výchylka na 15cm vysokém joysticku a 1cm výchylka na metr dlouhé páce. Když máte krátkou páku, tak se to musí kompenzovat zakřivením os.
 
AH_Kraken
Vám vážně nepřipadá divné, že při vychýlené páce řízení, když se zmáčkne tlačítko trimu, to má za následek samovolné zvětšení výchylky páky řízení bez zásahu pilota a místo toho vedete teorie o stabilitě vrtulníku a o tom kdo to jak umí a jaký má joystick?
 
magot
To chce Krakene minimálně 5 plzní. Při čtyřech to ještě moc nefunguje, ale po pátej už to trimuje stabilně Šklebící se
Upravil/a magot dne 01-04-2022 21:10
 
AJaromir
Ale takhle to má fungovat. Aspoň v tom FFB friendly režimu. Úsměv
Pokud použiješ "central position trim mode", tak to dělat nebude, protože musíš vycentrovat ovladač. Je to všechno v tom videu, co jsem posílal odkaz.....
Prostě když není páka s FFB tak to jinak udělat nejde.
https://youtu.be/... - V čase 8:10
Upravil/a AJaromir dne 01-04-2022 21:38
 
petsild
Taky neukazuje radar Smutný výškoměr, nebo zdechne Smutný při startu druhý motor, proti tomu je trim naprostá maličkost.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AH_Kraken
Ale takhle to fungovat nemá. A když použiju "central position trim mode" tak se nic nezmění. Mám to vyzkoušeno.
Celý problém je v tom že prostě není možné, aby pilot před tím než pohne řídící pákou, musel přemýšlet nad tím zda bude trimovat nebo ne a když zmáčkne tlačítko trimu až ve výchylce, tak místo aby mu to po uvolnění tlačítka podrželo páky řízení v dané poloze, tak mu to samovolně zvětší výchylku páky řízení. Proto s tím nejde normálně viset, protože to ta chyba trimování celé přeřídí a pilot se stím začne prát a tím se to ještě zhorší.
Další zvláštností je to, že když zmáčknu tlačítko trimu a držím, tak se to chová jako kdyby to odpojovalo systém stabilizace vrtulníku. To taky nemá dělat. Na to je na páce cyklického řízení jiné tlačítko.
 
AJaromir
Však když zmáčkneš a držíš tlačítko trimu, tak to má odpojit systém stabilizace (SCAS). Ten systém by jinak pracoval protichůdně. Tedy by se snažil stabilizovat vrtulník ve chvíli, kdy chceš změnit směr letu nebo náklon vrtulníku. Ten systém by se snažil dělat přesný opak, než se sám snažíš udělat.
U UH-1H se tak neděje, protože ten má ne elektronickou, ale mechanickou stabilizaci, kterou odpojit nejde.
BTW z manuálu:
Instant Trim (FFB Friendly) – As soon as the force trim interrupt button (trimmer) is released, the new trimmed position of the player’s stick will be applied immediately.
Central Position Trimmer Mode – After the force trim interrupt button (trimmer) is released, the new trimmed position of the player’s stick will only be applied after the stick is returned to neutral position.
Joystick Without Springs and FFB – This option is used for joysticks lacking any spring resistance or Force-Feedback (FFB).

Force Trim/Hold Mode. Controls the force trim and SCAS.
• R (Release, Forward). When held, releases the force trim system and attitude hold mode. When released, re-engages the force trim system, using the cyclic’s current position as the new center point.
• AT (Attitude Hold, Left). Toggles on or off the selected attitude hold mode (position, velocity, or attitude hold). (see TODO)
• AL (Altitude Hold, Right). Toggles on or off the selected altitude hold mode (barometric or radar altitude). (see TODO)
• D (Disengage, Aft). Disengages attitude and altitude hold.

Ten přepínač na kolektivu ovládá zadní stabilizátor - to křidélko na ocase, ale ne stabilizační systém.
Upravil/a AJaromir dne 01-04-2022 22:12
 
petsild
Stačí dodržet postup a nebudeš řešit to co tu popisuješ za trable, ve vlákně se točí dokola dvě profi videa, kde je vysvětleno proč se tak musí chovat.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
LesniHU
AH_Kraken napsal:

Vám vážně nepřipadá divné, že při vychýlené páce řízení, když se zmáčkne tlačítko trimu, to má za následek samovolné zvětšení výchylky páky řízení bez zásahu pilota a místo toho vedete teorie o stabilitě vrtulníku a o tom kdo to jak umí a jaký má joystick?
Fakt vubec ne.
Kdyz mam rekneme na pul potlaceno, zmacknu tlacitko trimu, cimz reknu simulatoru "kdyz nebudu na paku pusobit silou, tak tam chci mit tuhle vychylku" (to je princip trimu, ze) a nasledne paku nepustim do stredove polohy, ale porad na ni tlacim, tak to pocitac nevyhnutelne vyhodnoti jako "chce tuhle vychylku a jeste potlacit o pul navic" (to je stale princip trimu). Vysledkem je zvetseni vychylky. To je vlastnost, a korektni. Nevim, jak Apache, ale BS fungoval presne takto a fungovalo to bezvadne. Jen clovek nesmel mackat tlacitko trimu opakovane, protoze tim pretrimoval o nekolik kroku, coz vetsinou nechtel.
 
AH_Kraken
Tohle vůbec není pravda. Systém stabilizace tam nemá co působit protichůdně. F-14, F-16, F-18 mají taky systém stabilizace a nic tam protichůdně nefunguje a při vyvažování neodpojuje. Ten je tam proto, aby zvětšoval stabilitu a ne zabraňoval manévrování. To je trochu něco jiného. Když si přečteš to co jsi napsal "R (Release, Forward). When held, releases the force trim system and attitude hold mode. When released, re-engages the force trim system, using the cyclic’s current position as the new center point." Tak je tam napsané to co popisuju a ne jak se to ve hře chová. To jak se to ve hře chová je nepřirozené a totálně "neletecké". To jak se to ve hře chová je ve skutečném letectví nejen špatně, ale je to přímo zakázané.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

34,722,165 návštěv