May 02 2024 19:08:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 1
olda Olde maly

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS AH-64D
magot
No základ je imho trim vůbec nepoužívat (byť v apache je). Protože pouze HW trim má logiku, ale k tomu nemáme hw.
Osobně vůbec pedály netrimuju. To je peklo na zemi Šklebící se
 
AH_Kraken
Mě se nejvíce osvědčilo nastavení cyklika "instant", pedály "bez pružiny"
Jinak trimovat se musí. Bez toho nejde vůbec viset.
To co vytvořili to je opravu povedená věc Šklebící se. Přitom podle popisu v letové příručce je to celkem logické a např. UH-1 má na cykliku něco podobného.
 
magot
AH_Kraken napsal:
Mě se nejvíce osvědčilo nastavení cyklika "instant", pedály "bez pružiny"

No to je dobrej tip!
To vím, že to bez trimu nejde, ale s tím současným taky moc ne.
To je jak s ženskejma s nima ani bez nich to nejde Šklebící se
 
Baron
Berte to tak, ze je to early access a teda nejaka polobeta - ale aj tak sa mi Apache paci. Hodne Úsměv . Ten "trim" - no, trim, to je docela silne slovo - tam jaksi asi tak nejak nie je. To co sa oznacuje ako trim, sa sprava v podstate ako fixacia polohy kniplu a pedalov, co teda podla mna ma od trimu hodne daleko (dobre to popisal Kraken). Pred zavedenim resetu "trimu" to bolo, no, slusne povedane, na chuja. Teraz je to o hodne lepsie.

P.S. Vobec netusim na co su dalsie tri polohy tzv. trimu. Viete niekto?
Hals - und Beinbruch!
 
magot
Mohli by tam dát i alternativu k tomu "emulovanému" trimu, dát tam trim na přímo, který by sice byl nereálný, ale v konečném důsledku by byl celkem dobře použitelný.
 
petsild
I nepatrná změna kolektivu Apache, má takovej reaktivní účinek v porovnání s jiným DCS kvedlákem, ano bez dobře namodelovaného trimu se neobejdeme.
Pro pochopení ED trimu je ideální si zapnout Control Indicator Overlay PCtrl+Enter a sledovat, jak funkce trimu vlastně funguje.
Podle popisu od Krakena používá dávkování trimu, jinak než je záměr EDček a pak mu dochází k násobení až na doraz.
Naše klacky s centrovací pružinou potřebujíí nastavit - Režim Centrální Polohy Trimmeru platí i pro pedály stejně.

Správný postup je:

Požadovanou pozici trimu X,Y a Z začneme krátkým stiskem čudlu Force Trim Up, hlavně nedržet a už vůbec nemačkat dvojklik, jinak se výchylka bude násobit.
První fáze fixnout osy je splněna a následuje druhá fáze, bezodkladně co nejrychleji mechanicky vycentrovat klacík + pedály, pokud to neuděláte budete mít osy zablokované.
Než se kompenzací ideálně trefíte, musíte postup opakovat ve stejném pořadí.

Jak pochopíte tenhle ED (ne)smysl a vytvoříte si správný návyk, máte šanci řešit lépe ostatní krizové situace.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AJaromir
Prostě stejně jako v KA-50 a vlastně i v ostatních helinách. Stisknutí tlačítka trimu způsobí odemknutí magnetické brzdy, čímž se páka odpojí od vystřeďovacího mechanismu. Díky tomu jde pákou svévolně kvedlat do potřebné polohy. Puštěním tlačítka trimu dojde k zamknutí magnetické brzdy, čímž dojde k opětovnému spojení s vysťřeďovacím mechanismem. U KA-50 se tlačítkem trimu ještě navíc ovládá autopilot. To je myslím u Apache. Tedy držením tlačítka se autopilot vypne a puštěním se nastaví na novou hodnotu, kdy se snaží držet náklon stroje tak, jaký byl v době puštění tlačítka trimu.

Tohle vše funguje správně ale jen v tom případě, že máte joystick s FFB. Viz tohle video:
YouTube Video




Co se citlivosti kolektivu týče:
YouTube Video




Jinak podle reálných pilotů se AH-46D v DCS chová opravdu velmi realisticky.
 
AJaromir
Jinak v tom indikátoru jsou nové ukazatele. Zelené symboly a takový výseč zóny - světlý obdélník. Tak ten zelený symbol je znázornění zásahu do řízení stabilizačním systémem a ta zóna je limit jeho autority.
Upravil/a AJaromir dne 31-03-2022 19:56
 
petsild
Jak to funguje v reálu je všem jasné, ale řešíme jak ffb ojebat sw řešením.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AJaromir
petsild napsal:

Jak to funguje v reálu je všem jasné, ale řešíme jak ffb ojebat sw řešením.


Viz video, co jsem poslal.
Jedna volba je ta tebou zmíněná. Druhá volba je "central position trim mode" - kdy se ovládání zmrazí do chvíle, než se ovladač vycentruje. Díky tomu nedojde k takovému tomu poskoku při puštění trimu. Ale obě tyto metody mají jeden problém, že omezují rozsah ovládání. Tedy teoreticky když nastavím trim do úplně krajní polohy, třeba úplně dopředu, tak potom maximálním přitáhnutím ovladače dojde k přitáhnutí cykliky pouze do neutrální polohy a nikoliv do úplně spodní polohy.

Třetí možnost je "Joystick without spring" - To je možnost, kdy je vlastně trim fyzicky vypnutý. To je vhodné, když třeba nechcete trim na pedály nebo máte nějaké vlastní udělátko magnetické brzdy.

YouTube Video


 
petsild
Mechanické řešení třeba magnetickou aretací je fajn, ale většina fandů zde na SVK asi nemá dílnu.
Musíme si buď zvyknout, nebo použít vychytávky třetích stran, jak to má vlastně vymyšlený Thrustmaster a Virpil?
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AH_Kraken
Já jsem vyzkoušel všechny volby nastaveni trimu co v DCS jdou. Je zajímavé, že jak první volba (vhodné pro FFB ) tak druhá volba (vhodné pro pružiny) se chová na pružinovém joystiku stejně a možná ta pro "pružiny" tam občas zavede nějakou jinou výchylku. Úplná katastrofa je to u pedálů kde si to samovolně zvětšuje výchylku o cca dvojnásobek původní výchylky a je lepší tam dát to nastaveni "bez pružin".
Trim u AH-64 funguje tak že páku cyklického řízení drží v poloze serva (podobně jako u FFB joysticku). Když zmáčknu tlačítko trimu nahoru tak se ty serva vypnou a já pohybuji pákou cyklického řízení volně. Když to tlačítko pustím tak se serva zapnou a páka drží v poloze kde byla když jsem tlačítko pustil. Podobně funguje i jeden z trimů u UH-1. Když hybu s pákou cyklického řízení bez zmáčknutého tlačítka tak se mě to snaží vrátit do původní "vyvážené" polohy. Prostě jako FFB.

Je zajímavé sledovat že ve hře když zmáčknu tlačítko trimu a držím tak za chvilku se to začne chovat jakoby se vypnul systém stabilizace vrtulníku a za chvilku se to stává obtížně řiditelné. Což mě připadá divné že by stabilizace vrtulníku byla spojena přímo s pákou cyklického řízení, zvláště pak kdy na páce cyklického řízení je speciální tlačítko na vypnutí stabilizace stejně jako u F-14.

Ostatní funkce trimu jsou Attitude hold (talčitko doleva) mělo by krom jiného držet podélný sklon a náklon vrtulníku jako např. u F-16. Něco to dělá ale nedá se zjistit jestli správně protože když to zapnu tak to zvolenou polohu vrtulníku ve vzduchu drží velmi sporadicky a častokrát jinou než byla při které jsem to zapnu. Další funkci je Altitude hold (tlačítko doprava) která má držet zvolenou výšku (jako např. u F-14) ale nedělá vůbec nic. Poslední "fukcí" je pohyb tlačítka dolů a to vypíná funkce Attitude hold a Altitude hold a to vypadá že funguje. Trim AH-64D je navržen aby všemožně posádce pomáhal.

Já chápu že je to "předběžný přístup" a není to hotové, ale člověk by čekal že když to někdo vydá, tak tam budou správně alespoň základní letové funkce. Koukám že se tvůrci DCS neposunuli ani o píď vpřed.
 
petsild
Pokud budeš držet čudl výchylka ti bude končit jinde než potřebuješ. Taky bude problém, že po vystavení nedáváš rychle joy a pedály do neutrálu.
Zkus tedy vypustit, jak funguje trim na reálném stroji. Ještě můžeš ze všech zařízení vyndat Úsměv pružiny a máš po starostech.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AH_Kraken
Akorát, tak jak píšeš se to ve hře nechová. Úsměv
 
petsild
Dnes nebo v PO si to postupně ukážeme, taky předvedu vychytávku VKB která je reálu nejblíž. Úsměv
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
AH_Kraken
Úsměv Jsem opravdu zvědav co mě "nového" v PO ukážeš ÚsměvÚsměv
Krom toho já žádnou vychytávku VKB nechci, jednak protože VKB nemám Úsměv a taky bych, stejně jako valná většina uživatelů DCS místo "vychytávek" uvítal, aby letový simulátor se choval alespoň trochu normálně a neměl místo trimu generátor náhodných čísel Šklebící se
 
magot
To je v pořádku, Wags říkal, že je ten trim "weird and odd" Šklebící se
 
pSipi
Nepouzitelny to popisuje presnejsie.
 
alfik
Takže máme antisimulátor, který místo simulace dělá nějakou zkurvychujovinu, a ještě pro hardvér který neexistuje protože jej nikdo nedělá.
Typicky ruský přístup.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
magot
Ne, Cibulemu to bude na MS Sidewinderu fungovat tak jak má!
Ostatní maj smůlu že si kupovali VKB, Virpil, TM a podobné pseudo klacíky Šklebící se
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

34,803,073 návštěv