No potom bude výhodnější ten diametr ne? Bude mít stálé magnetické pole, jen jinak siločáry.
U např. u odélníku budou jinak siločáry, ale nestejné magnetické pole.
No a tím si nevyřešil vůbec nic proti mému unmístění sondy, já samozřejmě tu hallovku taky nijak nepřibližooval a neoddaloval... Já měl prstencový magnet umístěn na ose otáčení a sonda byla umístě naplocho kolem "pláště válce", takže celou dobu byla vzdálenost povrchu magnetu a sondy naprosto stejná... Jenže já měl na mysli nechtěné pohyby dané nedokonalou mechanikou...
No takže z toho co si popsal je výsledek, že pokud se jen nepatrně pohne vzdálenost magnetu od sondy, změní se intenzita pole a následně i výstup z hallovky... Takže přesně ten problém, že musíš mít velmi precizní mechaniku, aby nedocházelo k mikropohybům ve vzádlenosti magnetu-sondy a musíš mít tu sondu a magnet velmi rigidně a pevně umístěnou, aby když do toho třeba drkneš, tak sis tu vzdálenost nějakým ohnutím nezměnil...
Já sem samozřejmě taky nijak účelově tu vzdálenost neměnil, a měl sem sondu kolem toridního magnetu umístěnou dobře... Ale udělat pro někoho doma takovou precizní mechaniku není jednoduché, proto sem to tu psal, že řešení s toroidním magnetem je velmi citlivé na vzdálenost magnetu od sondy... A může se měnit buď vlivem nedostatečně precizní mechaniky, kterou si na to doma vyrobíš, nebo tím, že třeba do tý sondy "drkneš", ona změní vzdálenost od magnetu a už máš jinou citlivost, než si měl předtím drknutím...
Sonda byla napevno, magnet se točil kolem osy, což je ta díra uprostřed magnetu... Takže vzdálenost byla teoreticky celou dobu stejná, jenže prakticky udělat dostatečně precizní a pevnou mechaniku není pro někoho jednoduché a ve výsledku, to zapojení, která mám teď na sidewindru viz předchozí stránka je na nějaké ty mikropohyby a nepřesnosti daleko víc tolerantní...
Z toho jak si popsal tvoje umístěný sondy a jak sem ho pochopil, to opět bude velmi citlivé na ty mikropohyby... Trochu se oddálíš/přiblížíš a hned máš změnu citlivosti...
No ja udelal vic konstrukci a na potrebnou presnost jsem nepotreboval ani stojanovou vrtacku. Bud se da jit cestou presnosti a tuhosti, napriklad to usadit do kulickovych lozisek, nebo musis dat sondu do homogenniho pole, kde jeji pohyb nebude hrat roli. Snimat budes otaceni. Obe metody jsem zkousel a funguji.
Homogenni pole se da celkem slusne udelat dvema magnety, kazdy z jedne strany senzoru. Mozna pujde pouzit i ta dira uprostred tveho magnetu, ale tam nevim, jak to s homogenitou je. Ono i to umisteni, co jsem popisoval predtim, je slusne homogenni ve dvou rozmerech ze tri a ten treti neposouva nulu, jen posunuje maxima.
Máte někdo zkušenosti z jakého materiálu nejlépe udělat celý ten box?
Vyříznout laserem z kovu by bylo parádní, ale asi pro mě zbytečně komplikované.
Překližka a dřevo jdou dobře lepit, nějaký plast by šel taky fajn slepit.
Jestli jste se s něčím takovým už prali, sem s tím.
Edit: Zatím mi jako nejlepší možnost připadá plexi z Baumaxu.
Upravil/a Richi dne 04-08-2021 19:29
Ja jsem se nedavno rozhodl, ze budu delat maximum veci ze dreva, proste proto, ze se na to da koukat. Ne jak na nejaky pitomy jednotvarny plast. To jen jako jedno z hledisek, ktere je uzitecne v dobe, kdy se to nepouziva, coz je vetsinu doby, priznejme si to :-)
Mám asi deset dní Arduino starter kit. Jak jsem na to všechno před tím čuměl jako na španělštinu, tak jsem o kousek dál a docela mám radost z každého pokroku, z každé informace kterou pochopím, nebo u které pochopím kam patří. Je to jak skládání informačního puzzle.
To AS5600 je snad jediná možnost co jsem našel, ale už vím jak funguje 12C a jak to půjde zapojit. Zdá se to snadné.
Jestli to ale i dokážu, to se uvidí.
Jen pro zasmání. Kromě nějakých mechanických dílů z Číny mám teď plné košíky před objednáním s Leonardem, Grove čidly, dráty a přepínači za asi cca 4500 kč.
Jen ta hromádka přepínačů a tlačítek, když nechci šunty z Číny nebo CZ eshopů ze stejným šunťáckým obsahem, jsou za cca. 1800 bez daně.
Hm, to jsem teď nějak na 6k.
To jsem nečekal, že to bude až tolik, o tom budu muset doma držet hubu.
Tak jsem asi v půlce výroby svého projektu. Moje žena ovšem používá necitlivá slova jako udělátka a ďoubání. Nechápu.
Prošel jsem si nějakou cestou než se dostal k MMJoy2 a není mi jasné, proč jsem vůbec ztrácel čas kolem standardu USB/HID, když existuje něco tak jednoduchého jako MMJoy2.
Výborný program pro všechny ďoubaly. Mám tu sice doma nějaké zbytečné věci původně určené pro 12C, ale co už.
Trochu mě zdrželo to, že jsem nejprvé své shift registery zapojil v prostředí Arduino IDE, ale MMJoy2 má jiné zapojení a ještě v základním návodu špatně udělané PCB.
Nicméně momentálně mám zapojeno 6 SR, to je 48 tlačítek a fungují zkušebně i rotační senzory/enkodéry AS5600 - https://rpishop.c...s5600.html
To MMJo2 resp. návody jsou trochu zmatené a najít tu správnou informaci není uplně snadné.
Znáte někdo ten program, používáte ho? Klidně se mohu podělit o trochu těch zkušeností kdyby to někomu ušetřilo čas.
Richi napsal:
Nicméně momentálně mám zapojeno 6 SR, to je 48 tlačítek a fungují zkušebně i rotační senzory/enkodéry AS5600 - https://rpishop.c...s5600.html
To MMJo2 resp. návody jsou trochu zmatené a najít tu správnou informaci není uplně snadné.
Znáte někdo ten program, používáte ho? Klidně se mohu podělit o trochu těch zkušeností kdyby to někomu ušetřilo čas.
No hlavne si po pokusne zapojeni vyzkousej v simulatoru, ktery s tim chces litat. Protoze DCS, neprekvapive, funguje velmi dobre az dokonale, v zavislosti na letadle, zatimco BoX, take neprekvapive, proste s vetsim poctem tlacitek nefunguje.
Tak jsem asi v půlce výroby svého projektu. Moje žena ovšem používá necitlivá slova jako udělátka a ďoubání. Nechápu.
Prošel jsem si nějakou cestou než se dostal k MMJoy2 a není mi jasné, proč jsem vůbec ztrácel čas kolem standardu USB/HID, když existuje něco tak jednoduchého jako MMJoy2.
Výborný program pro všechny ďoubaly. Mám tu sice doma nějaké zbytečné věci původně určené pro 12C, ale co už.
Trochu mě zdrželo to, že jsem nejprvé své shift registery zapojil v prostředí Arduino IDE, ale MMJoy2 má jiné zapojení a ještě v základním návodu špatně udělané PCB.
Nicméně momentálně mám zapojeno 6 SR, to je 48 tlačítek a fungují zkušebně i rotační senzory/enkodéry AS5600 - https://rpishop.c...s5600.html
To MMJo2 resp. návody jsou trochu zmatené a najít tu správnou informaci není uplně snadné.
Znáte někdo ten program, používáte ho? Klidně se mohu podělit o trochu těch zkušeností kdyby to někomu ušetřilo čas.
Ahoj,
MMJoy2 používam už pár rokov, mám na tom postavený celý joystick aj pedále a plynovku. Mám tam aj rotary enkodery, ale také bežné lacnejšie, bez tej DPS, všetko som si vyrábal sám, bežné hally mi už ostali len v pedáloch lebo sa mi to nechce prerábať, potenciometre samozrejme žiadne, všade len magnetorezistory TLE5011, to je úplne najlepšie riešenie a na tlačítka mám Shift Register 74HC165 a nie cez maticu, veď to je veľmi prácne, aj na ten register tam majú chybičku v návrhu plošáku, dosť mi trvalo kým som na to prišiel a doplnil som tam zopár kondíkov a odporov a funguje to super. Od kedy mám joy na magnetorezistoroch tak som ho nikdy už nemusel kalibrovať a je to už určite viac ako 6-7 rokov...
Ideálne keď si vieš sám urobiť plošáky. Inak tiež som to skúšal riešiť klasickým programovaním Arduina kým som nenatrafil na MMJoy2, super chlapík ten mega_mozg_13 ktorý to napísal. Ešte mi doma ostal nejaký materiál, plošáky aj s napájkovanými intgráčmi keby si chcel.
Letu zdar.
Jj, jak píšeš erichosi. Taky mám 74HC165 a než jsem dohledal správné zapojení - 10K odpor pro výstup MISO a pullup na SER IN, tak jsem musel pročíst asi 90 stránek.
To TLE5011 vůbec neznám, ale asi bude dobré, soudě podle četnosti použití.
PCB jsem vyrobil z oboustranné PCB prototypové desky.
Je úžasné vidět, co všechno se s MMJoy2 nechá vymyslet a kolik starých nefunkčních herních ovladačů zase přivést k životu. Skvělý prográmek.
Vyrobit si Joy, plynovku, krabici trimů, tohle všechno je po softwarové stránce velmi snadné.
Jinak ta tlačítka. Windows umí jen 32, staré hry jako Il2 nebo Falcon tedy taky pouze 32. BOX píší, že umí asi 64/68 a DCS asi 128. Ty počty nevím přesně, SimHQ to tam někde píší.
Něco asi půjde použitím shiftu (MMJoy to dovoluje), něco nějakým prográmkem.
Richi napsal:
Jj, jak píšeš erichosi. Taky mám 74HC165 a než jsem dohledal správné zapojení - 10K odpor pro výstup MISO a pullup na SER IN, tak jsem musel pročíst asi 90 stránek.
To je mi mirne podezrele, alespon pokud mluvime jen o 74HC165. MISO nema, to je na SPI sbernici (mas nejaky SPI senzor rotace?) a pullup na SERu by nemel byt potreba (ja je tam nemam), maximalne tak je slusnost nenechat SER toho posledniho plavat ve vzduchu (ja vstup posledniho pouzivam jako dalsi tlacitko stejne jako A-H). Muzes dat nekam schema zapojeni?
Richi napsal:
Jinak ta tlačítka. Windows umí jen 32, staré hry jako Il2 nebo Falcon tedy taky pouze 32. BOX píší, že umí asi 64/68 a DCS asi 128. Ty počty nevím přesně, SimHQ to tam někde píší.
DirectX umi 128 tlacitek jiz od verze osm, coz je pred dvaceti lety. Soucasny stav je spatna zprava pro nas se stodvacetiosmitlacitkovym joystickem, proto varuji ostatni.
Hu, máš SR zapojené přes MMJoy2? Já jestli se bavíme o stejné věci.
V prostředí Arduina IDE jsou SH zapojeny čtyřmi dráty a jako pulldown.
Podle návodu na SimHQ resp Githubuje je SH (nebo řada) zapojená do Arduina jen třemi dráty.
Oni tomu říkají CS, SCK, MISO.
CS - pin 1, PL jde do libovolného pinu v MMJoy2 který si zvolíš.
SCK - pin 2 CLK - tady to mají snad "tajné" ale zřejmě do pinu SPI-SCK, což je u Leonarda v prostředí MMJo2 ICSP 3, u Micro jiný.
MISO - pin 9 QH, který si podobně jako CS snad libovolně zvolíš, já ho napral do ICSP 1, protože Leonardo tam má v MMJoy2 SPI-MISO.
To přesné zapojení je jedna z věcí, kterou jsem taky hledal a která není zcela jasná ani podle odfláklého a neuplného návodu.
V původním návodu jim chybí nějaké ty součástky. Snad to mají přiložené od nějaké verze když stáhneš MMJoy, ale je to v lay6.
Původní PCB mi nešlo, s odporem na MISO je to OK. Pullup na pinu 10 jsem dal také, ale pravda, nezkoušel bez něj.
Jinak, těmhle věcem prd rozumím a pár měsíců zpět nevěděl ale lautr nic. Trochu jsem postudoval a potestoval a rád se podělím o zásadní
informace, třeba je na tom někdo stejně blbě jako já a taky se toho bojí, jako já o prázdninách.
Tak presne túto opravenú schému som tam posielal jednému chlapikovi, myslím Kbird alebo ako sa volá a on to tam potom postol niekomu ďalšiemu. Už si to moc nepamätám ale zdá sa mi ze v prvých verziách mmjoy2 to mali správne a potom sa tam objavila chyba. Tie kondiky som tam pridal kvôli odrušeniu, kým v tom joyi nebolo veľa káblov a boli krátke tak to fungovalo, lenže keď som prerábal kvadrant Saitek a káble boli dlhé lebo sa zapájali do joysticku tak tlačítka stále blbli. Akonáhle potrebuješ kabeláž dlhšiu ako 20cm tak je istota to odrušiť aspoň kondíkom, cena aj práca je nula nula hov.. a nemusíš potom loviť duchov. Inak je super ze sú tam rovno nakreslené dosky, vytlačil som si to na lejzrovke na fotopapier a spravil som to nazehlovacou metódou úplne bez problému, len hlavnú dosku som si sám kreslil v Eagli presne podľa mojich potrieb.
EDIT:
Doporučujem používať tú verziu z augusta 2016, nie tú najnovšiu z novembra 2016, tá má síce pár príjemných vylepšení, ale o to viac vážnych chýb. Dosť som sa s tým natrápil kým som to zistil a autor v tej dobe už rezignoval na ďalšie opravy tak som sa len vrátil k poslednej fungujúcej verzii.
Upravil/a erichos dne 04-11-2021 15:56
Jinak ano, to opravené PCB tam pak postnul asi Kbirb a ještě nějaké info Buncan.
Ale to je stránka někde 85+.
Já to takhle zapojil a funguje mi to. Jestli pullup na pinu 10 je potřebný nebo ne, jak píše HU, to netuším.
Bez těch dokreslených součástek mi to ale nešlo.
Tři dny jsem tam hledal nějakou radu a když už se mi podařilo se zaregistrovat, abych se zeptal, tak jsem konečně našel diskuzi ohledně tohoto problému.
Upravil/a Richi dne 04-11-2021 16:30
Jo, uz mi to MISO doslo, to je pouziti HW pro SPI na cteni shift registru - clovek si usetri praci s prepinanim pinu bit po bitu a ziska i rychlost, coz je tedy v tomto pripade irelevantni.
Mam tlacitka pres Freejoy a bluepill, postavil jsem to na univerzalnim plosnaku:
[img]https://oshi.at/fJsZrX/OBQR.JPG[/img] is not a valid Image.
kdybych to delal znovu, asi bych misto toho vyleptal smd desku (a nejspis litoval, proc jsem to neudelal na univerzalnim plosnaku :-))
Vim, ze ten obrazek je nestandardni, nebyl urcen k publikaci. Ruzova kolecka jsou mista, kam se pripoji vstupy, sede obdelnicky smd odpory a obdelnicky do zlutozelena kondenzatory, cervene a cerne carky propojeni napajeni a zeme (je treba mit na pameti, ze univerzalni plosnak ma protazene vodorovne spoje v mistech pod integracema, mezi svislymi - nemam je na podkladu zakreslene, pod integracema jsou zeme; nahore, dole a uprostred je napajeni), fialova a hneda jsou sh/ld a hodiny a oranzovym tecou zpet vyshiftovana data. Ten kratsi brouk vlevo nahore s mnoha privedenymi draty je 74HC00 NAND pro trojpolohove prepinace.
Odpor u propojeni SER a Q tam nemam a nikdy jsem ho v zadnem takovem zapojeni nevidel. Kondenzator na napajeni je potreba, jak uz zde bylo receno, pro kratke spoje vse chodi, ale kdyz ho tam nedate, muzete skoncit nedohledatelnou nespolehlivosti. Stejne tak odpor k zemi nebo k napajeni pro vsechny nepouzite vstupy 165ky vcetne vstupu z dalsiho brouka jsou potreba/slusnost. Pokud mohu se svymi limitovanymi znalostmi soudit, tyhle opravy jsou spravne a jsou potreba. Kdyby slo o dlouhe vodice, asi bychom meli uvazovat i o odporech v serii s privadenym signalem, protoze prudka zmena napeti pri prichodu nejakeho bitu ma tendenci se odrazet zpet ke zdroji a nasledne zase kupredu a zpet.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.