April 19 2024 03:46:02
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
TAKOVÝ MALÝ POLET NA VRTÁKU / HELIKOPTÉŘE
alfik
Tak stažení Marian se mi v nabídce objevilo včera odpol, takže první část otázek je tímto zodpovězena sama a bez pomoci Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
petsild
Bude nějaká Úsměv nová kvedlací speciálka?
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
57thMH_Edison
petsild napsal:

Bude nějaká Úsměv nová kvedlací speciálka?


Jsem už nějakoudobu na služebce a vracím se tento týden v pátek a v pondělí odjíždím na další. Mám něco rozdělaný, ale vidím to nejdřív na druhou půlku listopadu.
RUM ZBYSTŘUJE ZRAK A ZJEMŇUJE PILOTÁŽ
 
magot
evakuaci lidí před tornádem v pacifiku? Úsměv
 
petsild
57thMH_Edison napsal:

petsild napsal:

Bude nějaká Úsměv nová kvedlací speciálka?


Jsem už nějakoudobu na služebce a vracím se tento týden v pátek a v pondělí odjíždím na další. Mám něco rozdělaný, ale vidím to nejdřív na druhou půlku listopadu.

Paráda Úsměv budu se těšit...
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
magot
zatím si pořiďte kolektiv Šklebící se
YouTube Video



 
magot
Případně by se daly dělat i výsadky pěchoty s hindem v týlu Talibanu Úsměv
YouTube Video



Upravil/a magot dne 30-09-2021 16:15
 
petsild
Pak že VKB nenabízí Úsměv kolektiv, tady jeden šikula sestrojil třecí nástavbu, použitelnou pro všechny klacíky.

https://preview.r...f1e8459a12

https://preview.r...c0869f6420

https://preview.r...d729bcee3f

https://preview.r...8e558cdd61
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
petsild
Pěkně Úsměv nízko a na pohodu.
YouTube Video



img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
petsild
Naprosto ztřeštěný Šklebící se závod…
YouTube Video



img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
alfik
Njn, dvourotoráky jsou prostě rychlejší, no... už se to tu kdysi probíralo proč a japato Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
petsild
Nejspíš nemají Úsměv ztrátovou energii vyrovnávací vrtulkou.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
pSipi
Myslim ze skor to bude pomerom vykon / vaha. To je pre KA 50 predsa len niekde inde ako Mil 24 a Mil 8 a ostatne budu asi tiez na tom horsie.
 
alfik
Ne. Ani jedno, ani druhé. Důvodem je že ty listy jsou rotující nosné plochy. Ta postupující (tj ofiko termit) nemůže mít rychlost vyšší, než při které by se na ní začaly dít přechodové jevy (občas to nastane, samozřejmě, to pak vidíte ty šmouhy rotující za konečky, ale je to nežádoucí), zatímco ta ustupující nesmí "spadnout" kvůli ztrátě vztlaku. Ty co se v té chvíli pohybují napříč, logicky nemusíme řešit ty se z toho vykroutí Úsměv

Maximální rychlost jednorotorového vrtulníku, stejně jako oběžná rychlost listů, tedy může být jen taková, aby byly tyto parametry rychlosti postupujícího a ustupujícího listu dodrženy. A to fakt není lehké naprojektit Úsměv

U dvourotorového vrtulníku, má-li protiběžné rotory, toto nemusíme dodržovat, protože vždy jeden rotor má list postupující a nad/pod nebo před/zad ním je ustupující a vice versa.
Protože vztlak roste s druhou mocninou rychlosti, je jasné, že vztlak na postupujících listech převáží nad ztrátou vztlaku na ustupujících listech, a protože (pokud) jsou protiběžné, tak se levá/pravá strana samy, co se vztlaku týče, vyrovnají.

Nejvyšší maximálku ze všech USA vrtulníků má Chinook, což je kráva jako sfiň, právě z toho důvodu.
A je (byl) to jeden z důvodů, proč Kamov právě touto cestou šel.

Samozřejmě, toto platí jen za předpokladu šikmého obtékání, nikoli v příp. obtékání svislého, tedy ve visu, nebo kolmém stoupání/klesání. Logicky, pak je rychlost vrtulníku nulová nebo blízká nule.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
AJaromir
Jen malé info, maximálka KA-50 je spíš dána rychlostí, při které se střetnou listy vrtule. Ještě je dobré mít na paměti, že v malých výškách mohou a budou mít vrtulníky o malinko horší vlastnosti. Řekl bych, pokud nevyužijete plný výkon motorů, letíte příliš nízko. Navíc teda ve videu se většina ze závodníků málem rozsekala. Pochybuji o jejich schopnostech. Taky nevím kolik má kdo natankováno paliva. Ono je sakra rozdíl každý kilogram v těch strojích.
Upravil/a AJaromir dne 06-10-2021 16:54
 
alfik
AJaromir napsal:

Jen malé info, maximálka KA-50 je spíš dána rychlostí, při které se střetnou listy vrtule.

Sorry, ale ne. Maximální rychlost ne. Maximální akcelerace, to ano.
Při akceleraci se výkmity listů dostávají na maximální hodnoty, při ustálených režimech se vrací ke středním hodnotám, bez ohl. na typ, množství rotorů, či národnost vrtulníku Úsměv
Ale jinak máš pravdu, a také je pravda to, že v tomto závodě šlo mnohem více o um pilotů než o vrtulník.
Já jsem ale okomentoval to, že se tvořitel videa podivoval nad tím, že v každém běhu závodu se na čelních místech objevovaly Ka-50, a to je prostě tím, že (jak jsem psal) prostě mají objektivně vyšší maximálku než jednorotoráky, a já jsem jen dopsal proč tomu tak je a vždy bude Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
AJaromir
Asi tomu nerozumím. Měl jsem za to, že chci-li letět rychleji, potřebuji vyšší vztlak. No a vyšší síla působící na vrtuli způsobí i její větší prohnutí, dokud se neohne tak moc, že se potká spodní s horní. Teda když pominu ostatní limity.

V DCS se mi ale stěží povedlo překonat 250 km/h. Potom avionika už cosi nadávala, nejčastěji to bylo varování před nízkými otáčkami rotoru nebo maximální IAS. (což je zajímavé, protože tabulkově je maximálka v nulové výšce 350) A taky si pamatuji, že jsem nebyl schopen dohnat MI-8
Upravil/a AJaromir dne 07-10-2021 12:25
 
magot
Kamov myslím že i uměl simulovat poškožení rotorů, že se ty vrtule skutečně potkají a pak si osekají konce ..
 
alfik
AJaromir napsal:

Asi tomu nerozumím. Měl jsem za to, že chci-li letět rychleji, potřebuji vyšší vztlak. No a vyšší síla působící na vrtuli způsobí i její větší prohnutí, dokud se neohne tak moc, že se potká spodní s horní. Teda když pominu ostatní limity.

V DCS se mi ale stěží povedlo překonat 250 km/h. Potom avionika už cosi nadávala, nejčastěji to bylo varování před nízkými otáčkami rotoru nebo maximální IAS. (což je zajímavé, protože tabulkově je maximálka v nulové výšce 350) A taky si pamatuji, že jsem nebyl schopen dohnat MI-8

Uff jak to jen... zjednoduším jak to jen jde Úsměv
No, ta mechanika uložení listů je dost složitá, listy mohou mávat jak v horizontální, tak ve vertikální rovině,a co je důležité, systém táhel, která mění úhel nastavení listů, jej mění nejen v závislosti na poloze pák, tedy kolektivu a cykliky, ale i na poloze listu oproti té střední, návrhové.
Jinak řečeno:
Když je list výše, sníží se jeho úhel nastavení, a tudíž následně jeho úhel náběhu.
Když je list níže, zvýší se.
Když je vepředu, zvýší se (aby měl větší odpor a vrátil se do středové polohy).
Když je pozadu, sníží se.
Díky tomu se listy mohou vyrovnat samy se silami, které by jinak rozkmitaly celý vrtulník. Prostě, ty aerodynamické síly spolu s odstředivou silou, se snaží vracet listy do středové polohy.
Pro příkl. si vem třeba že začneš akcelerovat - dejme tomu dopředu. Nastane samozřejmě problém v mém dřívějším příspěvku popsaný, tedy že listy na postupující straně mají najednou příliš velký vztlak a snaží se obrátit vrtulník hore kokotom, a k tomu ty ustupující listy ztrácejí vztlak úplně. Nastanou rozkmity.
Ty postupující listy se jednak začnou snažit opožďovat (protože jim roste odpor) a jednak začnou "mávat" nahoru (protože jim roste vztlak).
Ty ustupující listy se jednak začnou předbíhat (snížil se jim odpor ale síla jež je roztáčí je stejná), jednak začnou klesat (klesl jim vztlak).
Proto, když toto nastane, tak aby se tomu zabránilo, tak se operuje s jejich úhly nastavení - a tím i náběhu - výše popsaným způsobem.
Když ale letíš ustálenou, byť maximální, rychlostí, tak už k výkyvům nedochází. Listy plynule mění svůj úhel nastavení, podle svého postavení na pomyslném směru v kruhu v němž se mají k poloze vrtulníku vzhl. ke směru pohybu. Tudíž nemusí mávat tolik, jako když se jakýmkoli směrem akceleruje, nebo když dochází k rotačním pohybům vulgo k manévrům.
To potkání listů ve skutečnosti s největší pravděpodobností nastane právě při prudkém manévrování.

No a pak už je tam "jen" stabilizátor (taková vidlička se závažími), který také snižuje či zvyšuje úhel nastavení listů, čistě mechanicky a bez účasti pilota, protože se snaží zaujímat stále polohu kolmo na osu rotoru, a ten je tam proto, aby si pilot oddáchnul a nemusel se s tím klackem furt prát Úsměv
A pak je tam ještě systém napojený na INS a ty čipy co řídí motory apod., a to je softvér který řídí motorky jenž taky nastavují ty listy, a slouží ke trimu, letu podle nastavení, automatickému visu, natáčení vrtulníku na cíl... a podobné fíčury Úsměv
A samozřejmě, nesmíme zapomínat že Ka-50 nemá směrový rotor, a řeší točení tím, že mění úhel nastavení horního rotoru oproti dolnímu - tedy ta strana, které se zvýší úhel nastavení, má vyšší odpor a vrtulník se tudíž otočí na tu druhou Vyděšený
To je taky třeba těmi táhly přenášet na ty listy.
Ale to už je nad rámec Mrknutí
Jak jsem kdysi říkal Clonovi na jednom srazu, výkres té sestavy rotorových hlav u Ka-50 je přímo konštruktérské porno Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
petsild
Včera dal PVP několik sprintů Huey vs Hind, být dráha trochu kratší, tak ho technikou startu nejspíš dám.
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

34,719,196 návštěv