Panove, par poznamek (ktere jsem psal pres obed, takze castecne duplikuji to, co uz napsal alfik. Njn, promazavat to nebudu)
pokud jde o akceleraci, jde primarne o prebytek vykonu. Alespon pokud si odmyslime cas nutny k pocatecnimu skloneni nosu dolu.
Presneji receno, prebytek tahu rotoru, ne jen prebytek vykonu motoru. Protoze nejde o nic jineho, nez ze to musi unest vrtulnik a zaroven musi neco zbyt na jeho tahnuti dopredu. Nic vic za tim neni, nejake rozdily v konfiguraci rotoru jsou schovane v ucinnosti celeho systemu a tedy prebytku tahu. Jinak samozrejme pro male rychlosti je nejvhodnejsi nejvetsi plocha (kridla, vrtule, rotoru, listu rotoru...). Pro velke rychlosti je nejvhodnejsi mala plocha (kridla, vrtule, atd).
Pro vetsi rychlosti plati to, co psal alfik, plus nasledujici: listy rotoru jsou na kloubech (jsou vyjimky, ty vynechame, i kdyz zrovna ty maji tendenci byt nejrychlejsi...). Je to tak umyslne - list pohybujici se dopredu muze odporem vzduchu zpomalit a jit nahoru a v druhe pulce kruhu pak zpet a nema tendenci se kvuli pusobicim silam ulomit. Proto maji listy koaxialniho vrtulniku tendenci potkat se pri nevhodnem manevru ve velke rychlosti - kdyby se proste jen zatezi zdvihaly nahoru, tak by horni patro delalo misto dolnimu. Problem je v nesymetrii, list bezici dopredu jde nahoru, list bezici dozadu je bez rychlosti a nahoru nejde, ve visu se vam nikdy nepotkaji.
Nevhodny manevr byva typicky ten, pri kterem zvednete uhel nabehu - bud kolektivem, nebo cyklikou na spatne strane. Potom u listu beziciho dozadu zvetsite usek, ktery je pretazeny, takze list ztrati vztlak a pujde dolu, zatimco u listu beziciho dopredu zvysite vztlak(*) a pujde nahoru. Kdyz to bude na spatne strane, pujdou k sobe.
(*)Taky muzete zvysenim uhlu nabehu dosahnout v nekterych mistech nadzvukoveho proudeni a bude to jeste jinak, ale proc si snadne uvahy komplikovat :-)
Mimochodem, IIRC i v CR uz spadl vrtulnik, protoze do manualu vyrobce nenapsal korekci limitu rychlosti dle aktualni atmosfery.
Mam urcite pochybnosti o presnosti namodelovani setkavani se rotoru u Ka-50. Podle simu bych realitu nesoudil. Zaroven by me neudivilo, kdyby mel kamov z daneho vyberu nejvetsi rychlost, protoze je postaveny na zastarale koncepci letu vpred, takze to bezpochyby byl pozadavek zadavatele a vyznacne kriterium pro design.
Pokud jde o to video, skouknul jsem to jen tak jednim okem, a mel jsem pocit, ze jen jeden pilot tam vi, co dela. Ne, ze bych to umel zaletnout lepe. Plus ze DCS netcode nic moc. V DCS jsem Ka nelital a BS si uz moc nepamatuju, ale pro nektere rezimy bylo treba snizit otacky rotoru, ve vysce urcite, ale nejsem si jisty, jak to bylo pri maximalce u zeme. Duvod vyplyva z predchozich odstavcu.
No ty FMka u mod vrtulníků jsou pro mne osobně zatím na tak mizerné úrovni, že akceptuju pouze mod Siouxe (a to nebyl nikdy dokončen). Ostatní jsem smazal.
Z těch různých modů UH-60, Stallion atd.., nemám pocit že lítaj jako vrtulníky ale spíš jako mixéry vyhozený z okna
Tenhle gunship jsem ještě nezkoušel, ale už se na to chystám
Upravil/a magot dne 23-10-2021 11:44
Můžeš Edisone lehce naznačit, co budeme v kampani plnit, dík.
Nebude to kampaň ale delší mírová mise (záchrana/vyhledání/pomoc) o pár úkolech. Zatím jsem dost vytížen, ale od 8.listopadu začnu pracovat na nějakém infu a dám vám to sem. Na druhou stranu moc informací = žádné překvapení.
A samozřejmě obtížnost bude nastavena na HARDCORE.
Jinak hledám někoho do tý vedoucí F-18 cky.
Upravil/a 57thMH_Edison dne 26-10-2021 18:05
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.