April 20 2024 02:48:38
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 1
magot

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Jak piloti WWII stíhaček korigovali přiblížení na přistání?
Tapi
Jsou v zásadě dva přístupy, jak upravovat udržení letounu na sestupové rovině při přiblížení na přistání:
A ) Plynem upravovat rychlost a kniplem výšku
B ) Plynem upravovat výšku a kniplem rychlost

Měl jsem vždy za to, že postup B ) se používá všude tam, kde je požadavek na bezpečné a perfektně ustálené přiblížení ať už z důvodu omezené přistávací plochy (typicky tak přistávají námořní piloti na letadlovkách) nebo z důvodu vyšší bezpečnosti (dnes všechna GA letadla i dopraváky). Tento přístup vyžaduje dostatek času i prostoru k přiblížení.

Myslel jsem si ale, že u přemotorovaných strojů, jakým ve většině případů byly warbirdy, se používal většinou postup A), zejména když se muselo přistávat rychle (letiště se nacházelo např. pod útokem, nebo v bojové zóně), nebo když se používalo nikoli přímé přiblížení, ale přiblížení sestupnou křivkou nebo když se přistávalo ve dvojici. Ve všech těchto případech bylo často třeba rychle reagovat/upravovat nastavení letounu a to podle mne postup B ) neumožňuje. Osobně běžně ve WWII simulátorech přistávám postupem A).

Ale ve výukovém videu na P-47, které jsem aktuálně publikoval na svém blogu ZDE: http://www.warbir...cz/?p=7457, jeho autor Reflected tvrdí, že se i ve warbirdech má přistávat metodou B ).

Osobně nejsem real-life pilot, takže se třebas pletu. Proto by mně zajímaly vaše názory.
Díky
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
Richi
C.J.Sheddan v knize Pilot Tempestu popisuje zásadní rozdíl mezi přistáváním s pomalým Spitfirem a mnohem rychlejším a těžším Typhoonem.
Popisuje, jak když s Typhoonem přistával poprvé, tak to udělal jako ve Spitu. Naletěl nízko, ubral plyn a přitáhl. Vysunul podvozek, klapky a v mírném skluzu, aby viděl na dráhu, to posadil.
Ty dole, co ho viděli, řekli, že má kliku, že se nezabil.
 
AH_Kraken
B je správně
 
606_vencour
Já se naučil "dělat prasárny", když musim rychle sednout, tak to "vykejvám", ten přebytek rychlosti, neletim s křídlama vodorovně, dopřednou rychlost rychleji ztratím. Aspoň s P-38 to funguje. A pokud jsou oba motory ok. Na jeden motor stačí v principu jen sednout.
V principu se jedná o styl naučený při letu ve skupině a zatáčení, občas je třeba zpomalit víc.
 
Ajvn
Ve skutečném letadle je to asi jinak . "B" jsem zkoušel. Nejde. Nebo to neumím. Ja virtuálně přistávám tak že tak nějak přistávám na "A" s občasným přišmrcaváním "B".Šklebící se
 
ringlett
Většinou sedám dlouhým nízkým přihlížením z pravé nebo levé zatáčky, výšku i rychlost snižuji skluzem, když to vypadá, že budu krátký hodím špricku plynem.
Blbé je to v případě, že jsou kolem stromy.


A je jedno jestli se stíhačkou nebo bombardérem (i když s tím je to snazší)
Nelétám, občas se plazím ...
 
LesniHU
B je spravne, a nejen pri pristani, ale i v mnoha jinych rezimech letu. Vyjimkou jsou jen lety velku rychlosti, kde jde teoreticky delat B taky, ale A je mnohem praktictejsi.

@ajvn: vice trimovat a po par pokusech to pujde
Upravil/a LesniHU dne 13-03-2021 17:42
 
Ajvn
Na abych byl uplně přesný:
Njprve vyvážím letadlo na jeho přibližovací rychlost (postupně). Asi mezi 200-250. přibližně. Jak které. Potom tu rychlost udržuju i při finálním vyklesavání asi s 500m a koriguju výškovku. Je mi jedno jestli z přistávám z přímého letu nebo ze zatáčky. A nebo z realitou nic nemající prasárničky.Úsměv
 
310_cibule
Jdu se učit B.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
LesniHU
@ajvn, cibule: doporucuji zacit zkouset v cestovnim letu - vytrimovat na uspornou cestovni rychlost a pak korigovat vysku motorem, postupne pridavat zatacky s udrzenim vysky a pak stoupani a klesani vybranou vertikalni rychlosti. V idealnim pripade bude treba pouzit vyskovku jen na par sekund pri prechodech mezi jednotlivymi rezimy a i tam spis jen proto, aby se letadlo v tom novem rychleji ustalilo. Priblizeni na pristani ma pri treninku nevyhodu v tom, ze jak se blizite, prostor pro chybu se zmensuje a clovek ma tendenci delat prilis velke korekce.
 
310_cibule
Díky za tipy. Určitě vyzkouším. Zatím si vůbec nedovedu představit, jak to funguje.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
310_Snakes
Cibule, není to tak těžký, jak se zdá z toho popisu. A dost možná to tak už děláš, aniž bys na to myslel. Přijde mi to přirozený.
Vyklesáváš na finále, udržuješ správnou rychlost, jenže to vypadá, že budeš krátkej. Kdybys v tu chvíli korigoval rychlost klesání - tedy výšku - kniplem (varianta A), přitáhneš a rychlost padá dolů. A to fakt nechceš, když v tu chvíli nemáš žádnou valnou rezervu. Než tě motor vytáhne zas na bezpečnou rychlost, můžeš už mít ve snaze udržet výšku přitaženo tak, že ... padáš.
Nebo obráceně ... vyklesáváš letadlem do bodu, co chceš (např. kousek před práh dráhy), jenže rychlost letadla klesá. První reakce by měla být potlačení, abys zastavil zpomalování a pak terve manipulace s plynem. Prostě když už opravuješ chybu rozpočtu, neděláš nic, co hrozí ztrátou rychlosti.
www.311raf.com/images/signature/sigsmall_Snakes.jpg
 
ZVP_ALEX
No nevím, já už 45 let přistávám stylem B a sem tam upravím výšku skluzem a zatím pořád žiji Mrknutí
Upravil/a ZVP_ALEX dne 14-03-2021 16:43
 
Tapi
Já metodou B běžně přistávám v civilnich simech. Zkoušel jsem to teď v DCS i s Warbirdama a fakt to zas tak těžké není.

IMHO důvod pro B ) výborně vystihl Snakes o dva příspěvky výše Mrknutí
Upravil/a Tapi dne 14-03-2021 12:23
WARBIRDS-BLOG.CZ
http://www.warbir...
 
310_cibule
310_Snakes napsal:

Cibule, není to tak těžký, jak se zdá z toho popisu. A dost možná to tak už děláš, aniž bys na to myslel. Přijde mi to přirozený.
Vyklesáváš na finále, udržuješ správnou rychlost, jenže to vypadá, že budeš krátkej. Kdybys v tu chvíli korigoval rychlost klesání - tedy výšku - kniplem (varianta A), přitáhneš a rychlost padá dolů. A to fakt nechceš, když v tu chvíli nemáš žádnou valnou rezervu. Než tě motor vytáhne zas na bezpečnou rychlost, můžeš už mít ve snaze udržet výšku přitaženo tak, že ... padáš.
Nebo obráceně ... vyklesáváš letadlem do bodu, co chceš (např. kousek před práh dráhy), jenže rychlost letadla klesá. První reakce by měla být potlačení, abys zastavil zpomalování a pak terve manipulace s plynem. Prostě když už opravuješ chybu rozpočtu, neděláš nic, co hrozí ztrátou rychlosti.


No jo, to je vlastně pravda. Možná dokonce přistávám korektně, i když to tak někdy nevypadá : )

Zas bych si někdy někdy dal Megažbluňk. Ups, v BoS vlastně nejsou letadlovky a v DCS mne to nějak nebaví. A moje PC taky ne ; )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ringlett
310_cibule napsal:

310_Snakes napsal:

Cibule, není to tak těžký, jak se zdá z toho popisu. A dost možná to tak už děláš, aniž bys na to myslel. Přijde mi to přirozený.
Vyklesáváš na finále, udržuješ správnou rychlost, jenže to vypadá, že budeš krátkej. Kdybys v tu chvíli korigoval rychlost klesání - tedy výšku - kniplem (varianta A), přitáhneš a rychlost padá dolů. A to fakt nechceš, když v tu chvíli nemáš žádnou valnou rezervu. Než tě motor vytáhne zas na bezpečnou rychlost, můžeš už mít ve snaze udržet výšku přitaženo tak, že ... padáš.
Nebo obráceně ... vyklesáváš letadlem do bodu, co chceš (např. kousek před práh dráhy), jenže rychlost letadla klesá. První reakce by měla být potlačení, abys zastavil zpomalování a pak terve manipulace s plynem. Prostě když už opravuješ chybu rozpočtu, neděláš nic, co hrozí ztrátou rychlosti.


No jo, to je vlastně pravda. Možná dokonce přistávám korektně, i když to tak někdy nevypadá : )

Zas bych si někdy někdy dal Megažbluňk. Ups, v BoS vlastně nejsou letadlovky a v DCS mne to nějak nebaví. A moje PC taky ne ; )


Taky mi to přijde, že to asi dělám celkem dobře ...
Nelétám, občas se plazím ...
 
Kukuloo
310_cibule napsal:

No jo, to je vlastně pravda. Možná dokonce přistávám korektně, i když to tak někdy nevypadá : )

Zas bych si někdy někdy dal Megažbluňk. Ups, v BoS vlastně nejsou letadlovky a v DCS mne to nějak nebaví. A moje PC taky ne ; )


FAA? Seafire alebo Swordfish, Barracuda, Corsair, Hellcat, Fulmar, Martlet, Sea Hurricane, Avenger?
USN? Wildcat, Helldiver, Hellcat, Corsair, Avenger, Devastator, Dauntless?
IJN? A6M, D3A, D4Y, B5N, B6N, B7A?
Aeronavale s jeho F4U-7, Seafire III, Avenger, Dautless, F8F Bearcat?
USN/FAA Korea F4U-4/5, Seafire 47, AD4 Skyraider, F9F Panther, povojnovy Seafire XVII?

Eskortne lietadlovky, flotilove lietadlovky, lahke lietadlovky? Den alebo noc?

Zvolme co, vymyslime scenar, skompilujem modpack, oslovim Erichosa o server, potestujeme, potrenujeme a letime. Po Velkej Noci to vsak najskor mozem zacat riesit. Techicku podporu poskytneme, HSFX zariadime. Pod nos nalinkujeme, usera ponavigujeme. Vyzkusat to B na pristatie mozeme. Pod dohladom Krakena, Edisona a inych fajnsmekrov.

Pekne to spravime podla realu...
[img]http://img.17qq.com/images/djfjfbephdz.jpeg[/img] is not a valid Image.
www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/usa/aircrafts/f4f/FM-2_Wildcat_USS_Bismarck_Sea_3.jpg
Upravil/a Kukuloo dne 14-03-2021 17:15
Letka_13/Kukulo
 
310_cibule
Já už starého šturma dávno nemám. A asi by se mi ani nevešel na SSD (mám dva plus jeden klasický HDD a na každém sotva 10 procent volného místa : (

Čekám na Pacifik v BoX a pak umřu (nebo ještě před tím).
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Kukuloo
No, cista ma u mna 11.4gb. HSFX cca 13gb. Modpack bude mat podla zvoleneho obdobia este nejaku vekost. Zvycajne okolo giga.

Od teba resp. kohokolvek kto iloj nelieta, si to ziada urobit si miesto. Vsetko ostatne vieme zariadit. To plati pravdaze pre vsetkych pajlotov ktori by mali zaujem sa pripojit a skusit si to o com je tato tema na online. Uz jednoduchsie to nevieme spravit. Moze sa stat ze to ista, mala cast pilotov nerozchodi. To som asi nemal pisat, ale stava sa Úsměv

Nez v BOX bude pacific, tak my uz na monitor vidiet nebudeme. Asi. Teda pri vsetkej ucte k dev teamu.

A pravdupovediac neviem odpovedat ako to robim ja pri priblizeni. Ci A alebo B... Ale ked to analyzujem teraz v hlave, tak snad kombinacia. Ciste B to vsak nie je. Kocur ma to snad nauci Šklebící se
Letka_13/Kukulo
 
veikso
Prý to jde hrát i z flashkyMrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

20-04-2024 02:44
dobré vědět jaký byli rusové 9.5.1945 zmrdi https://youtu.be/.
..j5mCNLGRau

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

34,727,967 návštěv