Mapa Bodenplatte sice obsahuje základnu Rheine - odsud byl prováděn průzkum už s verzí s podvozkem, většinou ale mimo výsek mapy , takže ji ani nepoužiju. Rané průzkumy ze základny Oranienburg mě nezajímá, stejně tak cvičná základna v Burgu ani Kaltenkirchen kam se Arada v dubnu přesunula k boji na východní frontě (vše mimo naší mapu). Mapa ale obsahuje 2 podstatné základny Munster-Handorf a Achmer, a právě odsud byly vedeny všechny bojové lety proti cílům na západní frontě. Všechny cíle Arad jsou navíc uvnitř mapy jak mi ukazuje schema. Každé další doplnění info vítáno.
Velikost obrázku jsem 2x zmenšil, ale furt je vše dobře vidět
... Léto 1944 je období průzkumu Arado verze bez podvozku ze základny v Oraniengurgu
Kommando Sperling
Základna: Rheine (od 4.9.1944)
Velitel: Horst Gotz
Určení: Průzkum
Stroj: Arado Ar 234B
Počet strojů:9
Průzkumy nad Belgií, Francíí, Anglií ve výšce 10000m
6.10.44 6x P-47 nad Rheine, Arado jim po startu uniklo
III./KG 76
Základna: Burg (poslední měsíce 1944)
Velitel: Dieter Lukesch
Určení: Výcvik
Stroj: Arado Ar 234B
Počet strojů:16
17.12 1944 příkaz pro přesun na základnu Munster-Handorf, 21.12 přesun hotov.
24.12.1944 první bojový let na město Liege, start 10:14, Lukesch vedl 8x Arado s výzbrojí 1x SC500, volná sestava, přesun ve výšce 4000m, cíl průmyslový komplex a nádraží, slabý flak, návrat ve výšce 2000m, střet se Spitfiry, snadný únik, ztráty 0.
K 10.1.1945 bylo u KG 76 12strojů, 23.1 18 strojů. 23.1 přesun na novou základnu v Achmer, při přistání na ně zaútočily Spitfiry 401 sq.RAAF.
Nedostatek paliva!
Datum: 8.2.1945
Cíl: Cíle nedaleko Bruselu
Počet: 7x
Výzbroj: 1x?
Datum: 16.2.1945
Cíl: Kleve, 2 nálety oba po 16ti strojích na britské odíly.
Počet: 16x
Výzbroj: 1x?
21.2.1945 se uskutečnil největší počet bojových letů této Gruppe v jednom dni a to 37. Útoky na pozice britských pozemních jednotek u Cách. V tomto rozsahu do konce února až do března...
Datum: 9.3.1945
Cíl: Most u Remagenu
Počet: 3x
Výzbroj: 1x?
Silný flak
Datum: 12.3.1945
Cíl: Most u Remagenu
Počet: 12x
Výzbroj: 1x?
Stroje letěly v řadě za sebou, odhoz z levelu ve výšce 5000-8000m
Datum: 14.3.1945
Cíl: Most u Remagenu
Počet: 11x
Výzbroj: 1x?
Stíhači ve všech hladinách, 4 sestřely
Datum: 19.3.1945
Cíl: Letiště Melsbroek
Počet: 4x
Výzbroj: 1xABB 500
Poškození Meteoru (!) 616. sq, britské stíhačky se vrhly za Arady, ty jim však ulétly.
10.4.1945 bylo u KG76 12 strojů. 5.4.1945 se KG76 přesunula do Kaltenkirchenu a boj pokračoval na východní frontě...
Mise pro kampaň:
1)24.12.1944 první bojový let na město Liege, start 10:14, Lukesch vedl 8x Arado s výzbrojí 1x SC500, volná sestava, přesun ve výšce 4000m, cíl průmyslový komplex a nádraží, slabý flak, návrat ve výšce 2000m, střet se Spitfiry, snadný únik, ztráty 0.
2) 25.12.1944/10:00
Cíl: Liege nádraží
Počet: 8x
Výzbroj: 1x SC500
Kontakt: Tempesty z 80sq RAF
7)Datum: 16.2.1945
Cíl: Kleve, 2 nálety oba po 16ti strojích na britské odíly.
Počet: 16x
Výzbroj: 1x?
8)Datum: 9.3.1945
Cíl: Most u Remagenu
Počet: 3x
Výzbroj: 1x?
Silný flak
9)Datum: 19.3.1945
Cíl: Letiště Melsbroek
Počet: 4x
Výzbroj: 1xABB 500
Poškození Meteoru (!) 616. sq, britské stíhačky se vrhly za Arady, ty jim však ulétly.
Upravil/a saldy dne 12-06-2021 16:29
To by se mohlo letět jako specka... anebo raději ne ; )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Pro KG 51 jsem toho moc nenašel, nasazení bylo takové roztříštěné, informace příliš obecné nebo výpady mimo naší mapu, třeba Štrasburk. Hlavní základna byla ve Rheine, to je ok. Útoky sestupným letem s odhozem 500-1000m, víme, že bitevní skupinu tvořila 4 letadla narozdíl od tříčlené u stíhacích 262. Výzbroj 2 kanony-pouze pro obranu. Velké nářky z nasazení plynou hlavně z faktu, že stroj odebíral počty stíhací verzi. Bitevní 262 však poměrně úspěšně s výjimkou počátku nasazení doplnil Fw 190F.
Trochu ucelenější období by mohlo být kolem bitvy v Ardenách, kdy jsou zmínky o útocích na Bastoň, pak hned následuje Bodenplatte kde byly 262 úpěšné a zničily 50 Tajfunů a Spitfirů na letišti Eindhoven, zmíněn je útok na letiště Heesch s malým úspěchem. V únoru je to útok na britské jednotky u Kleve, byla to společná akce s Arady a je už zmíněn výše. Útok na Ludendorffův most je až v březnu. Chtělo by to více info k období prosinec-únor.
[img]https://sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2518/kg51mala.jpg[/img] is not a valid Image.
Solidní info k nasazení 262 z KG51 jsem nakonec získal, nedaří se mi najít počasí pro Bodenplatte 1.1.1945, výška mraků, síla a směr větru, teplota, ideálně oblast Eindhoven nebo aspoň plošně, nemá někdo tuhle informací? Eindhoven 1.1.45
[img]https://sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2534/attack_on_eindhoven_airfield_1_january_1945.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2535/destroyed_spitfire_1945_-_attack_on_eindhoven_airfield_1_january_1945.jpg[/img] is not a valid Image.
saldy napsal:
...
pak hned následuje Bodenplatte kde byly 262 úpěšné a zničily 50 Tajfunů a Spitfirů na letišti Eindhoven, zmíněn je útok na letiště Heesch s malým úspěchem. ...
Ty počty Šwalbinami zničených letadel během Bodenplatte jsou mimo. Na Eindhoven útočila JG 3 a (omylem) JG 6. JG 3 nasadila cca 60 letadel a JG 6 cca 70. (Ne všechny útočili na Eindhoven - ztráty cestou k cíli, útoky na jiné cíle.... ) JG 3 ztratila 15 strojů (25%) + 3 poškozené . JG 6 ztratila 27 strojů (40%) + 4 poškozené
Šwalbin bylo nasazeno všehovšudy 22. Patřily KG 51. A neútočily pouze na Eindhoven. Několik jich útočilo jinde - Gilze Rijen, Ophoven.
Každopádně celkově bylo na Eindhovenu zničeno 44 letadel a 60 poškozeno. Že by se na tom 50 zářezy podílely Me 262 je nereálné. Naopak nasazení Me 262 se dá považovat za poměrně neúspěšné. Způsobené škody na Gilze byly minimální. V Eindhovenu nejspíš nějaké úspěchy zaznamenaly, nicméně v celku to bylo velmi slabé. Jediným kladem je jejich průzkumná role - pomohly zdokumentovat poškození některých letišť - a ještě to, že nejspíš neutrpěly žádné ztráty od flaku ani od stíhačů (cestou k cíli byly napadeny Spitfiry 442. sqn, ale uletěly jim).
Zdroj: Operace Bodenplatte - John Manrho, Ron Pütz
Docela by mě zajímalo jaké solidní info a odkud jsi nakonec získal? Potvrzuje výsledky bádání výše zmíněných pánů?
Edit: Tady se píše, že celkově bylo při útocích použito velmi málo bomb. A na Eindhoven nespadla ani jedna (kdybys plánoval výzbroj těch Šwalbin v misi ) https://rcaf403sq...hn-le-may/Upravil/a 310_Snakes dne 04-07-2020 01:32
Re pocasi
Aachen: "New Year's Day dawned bright, clear and cold"
Bonn: -10°C rano pri startu, pri zemi kourmo
Pocasi pro piloty JG3 v 6:30: 5/10 mraku ve 400-500 metrech, nejaka mlha, viditelnost kolem 4-5km
Je to z knihy Bodenplatte The Luftwaffe Last Hope. Pak je tam jeste report o vzdusnem boji, kdy bylo kompletne zatazeno s nizkymi mraky a urcite je toho tam mnohem vic, jen jsem proskakal prvni tretinu knihy. Nejaka predstava o frontalnim systemu by se z toho mozna poskladat dala, ale vzhledem k limitum simulatoru je to asi zbytecna prace. Na konci knihy je par stranek primo o KG76.
Panter75, držím palce, jsi zřejmě jediný a první (možná i poslední) kdo se prokousává touto úmornou kampaní, pokud vydržíš dál budu rád za hlášení chyb nebo textových nepřesností, k propadům FPS může docházet při větší kumulaci techniky, ale myslím, že v rozumný míře, případy varpování jsem snad odstranil.
Magot, AI švalbyny přistanou jen když mají poškození nebo málo paliva, jinak neustále krouží kolem letiště, proto je nechávám zmizet těsně před letištěm.
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.