Protože šílencům a lidem od lítacích serverů by se nemělo odporovat ....
Dva nejprofláknutější růžovéSpitfiry F.R. Mk.IX od 16. perutě, 34. průzkumného křídla RAF, Bayeaux, Normandie, září 1944 pro osobní potěchu uživatele letce AJVN, ať jsou mu pro radost
P.S. než na mě začnete křičet jako ve skupině o Il-2 BOX na Ksichtknížce (tam to ale bylo kvůli mému odporu k věcem lesknoucím se jako psí koule), tak ta růžová je přesně podle vzorníku RAF!
Ringlette, díky. Sice spita nelétám, ale dneska na prasomlejnu si v něm budu připadat jako Leoš Mareš v růžovém kožichu. Chělo by to propašovat do ofiko skinů, aby se mohli pokochat i ostatní
Me 262 se do výzbroje německé Luftwaffe dostaly až v průběhu léta 1944. Proudové letouny Me 262 ohrožovaly spojeneckou vzdušnou nadvládu nad Evropou až do konce války. Efektivní bojové využití těchto vynikajících letounů však limitoval relativně nízký počet nasazených Me 262, nedostatek paliva, neujasněná koncepce jejich taktického nasazení, přesila spojeneckého letectva a celková, již katastrofální situace nacistického Německa.
Většina útvarů vyzbrojená Me 262 se koncem války nacházela na českém území. Během okupace se v Avii stavěly přídě a další díly těchto letounů, v některých dalších továrnách se vyráběly součásti motorů Jumo 004. Po skončení války tak na našem území zůstalo mnoho použitelných draků a jejich částí, a proto bylo již v roce 1945 rozhodnuto sestavit co největší počet těchto letounů. Draky se kompletovaly v letňanské Avii a motory v Malešicích. Do Vánoc 1945 byl připraven první stroj, který zalétal Antonín Kraus 27. srpna 1946.
Celkem mělo československé letectvo pouze 10 těchto strojů, z toho sedm jednomístných Me 262 A, označovaných jako S-92 a tři dvoumístné Me 262 B (CS-92). Počátkem padesátých let byla vytvořena 5. stíhací letka vyzbrojená těmito letouny, která měla za úkol školit piloty a a další perzonál v ovládání proudové techniky. Po nástupu sovětských proudových typů byly zbylé S-92/CS-92 rozptýleny po ČSR jako učební pomůcky.
S-92.4, 5. Stíhací letka, Žatec 1949
Letoun Avia S-92 s trupovým kódem V-34, výrobní č. 4, byl jediným letounem zalétaným v roce 1947. Zálet provedl 18. června 1947 šéfpilot A. Kraus. Po ukončení služby byl prostřednictvím VZLÚ předán na konci roku 1951 do sbírek Národního technického muzea. Poté byl dlouhá léta vystaven v Dopravní hale NTM. V říjnu 1979 pak byl předán do Leteckého muzea VHÚ a následně pečlivě renovován. Celkovou opravu provedly Letecké opravny Kbely v roce 1987 a po ní byl stroj vystaven v nové expozici jako vzácná ukázka proudových letounů první generace.
Letecké muzeum VHÚ vlastní i dvoumístnou cvičnou verzi Avia CS-92, odpovídající Me 262 B. Tento letoun původně sloužil jako učební pomůcka ve Vojenské technické akademii v Brně, odkud jej převzalo Technické muzeum v Brně. Odtud byl v dosti poškozeném stavu získán v roce 1967 do sbírek LM, které zajistilo jeho generální opravu a vystavení.
V balíčku jsou všechny jednomístné i V-36.
Ale Micky je výmysl pana Balouse, prý podle vzpomínky jednoho z pilotů. Ale neexistuje žádná fotka ani nikdo kdo by ho potvrdil. No přemýšlel jsem o tom, že bych ji taky sfoukl ...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.