DCS World 2020
|
petsild |
Přidané 11-10-2020 08:07
|
Diskutující
Příspěvek: 3880
Založený: 30.11.14
|
Prošel jsem vlákno s novou kartou a na sestavě co autor testoval má minimální nárůst fps.
Nejspíš bude problém i na straně staršího procíku 8700k, který nenakrmil ani jeho předchozí 1080 Ti.
Současný ED engin je určitě největší brzdou hbitých grafik, dokud nebude Vulkan nebudou pořádné fpska.
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 11-10-2020 08:45
|
Diskutující
Příspěvek: 2739
Založený: 01.05.06
|
Já bych zase z Vulkanu nedělal takovou modlu. |
|
|
|
Tapi |
Přidané 11-10-2020 09:05
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
Ono asi nejde jen o FPS. V tom videu na QHD monitoru, má i při letu nízko nad terénem téměř pořád nad 60 FPS, většinou kolem 70 a přesto mu to trhá, někdy dost brutálně. Když to srovnám se svojí 1080Ti, I7-7700K@5.0Ghz a 32 GB RAM kdy mám FPS lock na 60, tak mi to jede prakticky plynule i když mi to občas u země spadne na 50-55 FPS (a používám AA 4x).
Ten problém bude u něj asi ne v nové kartě, ale buď nekde v nastavení simu nebo má nějaký bottleneck v PC sestavě, nebo má TrackIR a nemá FPS lock na 60, což trhání pokud vím také způsobuje...
|
|
|
|
magot |
Přidané 11-10-2020 09:50
|
Fusioner
Příspěvek: 17266
Založený: 19.06.08
|
Na RTX2ti v 4K (detaily na max) to je nad stromy mezi 50 - 60 FPS. Počítal bych že 3080 má zhruba 30% nárůst výkonu tzn. v 4K by to mělo být něco mezi 70 - 80 FPS.
S QHD si 3080 kdoví proč poradí 3080 o něco hůře, nárůst není tak masivní, ale i tak by se to mohlo pohybovat okolo 100 FPS .. Taky netuším proč má tak velké propady výkonu. Na letišti mezi 38 - 80 FPS.
To trhání bych odhadoval na mizerný disk. Procik 8700k je podle mne naprosto ok. Totéž co i9 imho ..
Upravil/a magot dne 11-10-2020 09:59
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 11-10-2020 13:12
|
Diskutující
Příspěvek: 2739
Založený: 01.05.06
|
Tapi, za mě na stuttering a zamrzání v DCS fungují hlavně 2 věci. kapacita RAM a výkon SSD na kterém je hra nainstalovaná a uložená. Z neznámého důvodu některým hra laguje v přesně daných intervalech. Někomu to dělá, někomu ne. Příčinou je detekce periferií v průběhu hry, kdy se hra snaží zjistit, jestli jsi náhodou nepřipojil nebo neodpojil nějakou periferii. Ta detekce se dá naštěstí snadno vypnout. Trhání nemusí způsobovat ani tak vypnutý FPS lock, ale Vsync. Ten, jakmile máš třeba 60hz display a frame time je větší jak 16,67ms, tak se ti skokově změní fps z 60 na 30. pokud máš double buffering, tak na 45, ale double buffering ještě více zvyšuje input lag. Potom je stuttering nejvíce cítit, když se ti se zapnutým Vsync frame time pohybuje právě okolo 16,67ms. Když frame time "osciluje" právě okolo této hodnoty, třeba 16,60-16,80, a Vsync ti 30 krát za sekundu zmení FPS, tak to pocítíš nejvíc. Řešení je pak vypnout vsync (ale pak pocítíš tearing), používat adaptivní vsync nebo používat freesync nebo Gsync místo vsync.
Upravil/a AJaromir dne 11-10-2020 13:23
|
|
|
|
Baron |
Přidané 11-10-2020 13:28
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
Kde sa dá vypnúť ta detekcia?
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
AJaromir |
Přidané 11-10-2020 13:31
|
Diskutující
Příspěvek: 2739
Založený: 01.05.06
|
Ve složce: "%userprofile%\saved games\dcs\config"
Pomocí třeba nástroje notepad++ vytvořit soubor "autoexec.cfg"
Do řádku v souboru napsat:
"no_device_hotplug = true"
Soubor uložit v kódování UTF-8 bez BOM
Jinak do toho souboru se dají přidat různé další řádky. Třeba:
options.graphics.maxfps = ## - kde ## je limit FPS
options.graphics.render3D = false - pro vypnutí 3D renderování. Tato funkce je ale s vydáním dedikáče dnes již zbytečná.
options.graphics.ScreenshotQuality = 75 - pro nastavení kvality screenshotů
Pro přidání vlastních textur se třeba přídá řádek: "table.insert(options.graphics.VFSTexturePaths, "c:/Users/<LOGIN>/Saved Games/DCS/MyTextures")"
affinity_mask = ## - pro úpravu přiřazených jader ke hře - někdy se stává, že si hru přehazují jádra jako horký brambor, což může snižovat plynulost hry. Hodnota se zadává v desítkové soustavě a je převedena z bitové hodnoty. Dejme tomu, že máme 4 jádra a chceme, aby hra jela pouze na jádru 1 a 3. První číslo je pro poslední jádro, takže binárně to je 0101, což se v souboru zapíše jako 5. Když máme třeba osmijádro a chceme mít hru na jádrech 5-8, tak bitově to je 11110000, v souboru pak zapíšeme 240
Upravil/a AJaromir dne 11-10-2020 17:03
|
|
|
|
Tapi |
Přidané 11-10-2020 14:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
@AJaromir
Já mám G-Sync a větší RAM než ten autor videa, takže možná proto nemám to trhání co je vidět na videu...
Jinak to nastavení pomocí autoexec.cfg jsem neznal. Moc díky za info! Určitě vyzkouším.
Upravil/a Tapi dne 11-10-2020 18:10
|
|
|
|
Tapi |
Přidané 11-10-2020 18:12
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
Kdyby raději zkonvertovali pro DCS jejich P-38
|
|
|
|
magot |
Přidané 11-10-2020 19:47
|
Fusioner
Příspěvek: 17266
Založený: 19.06.08
|
Já právě doufám, že z těchhle střípků jako A-7 jednou v DCS zbastlej celej Vietnam, což by mohlo přijít s F-4 za 10 nebo 300 let
|
|
|
|
Tapi |
Přidané 11-10-2020 20:21
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
To bych spíš tipnul, že pokud něco, tak spíš bude nejdříve Korea... Sice na za 300 let, ale jen tak asi za 200
|
|
|
|
Baron |
Přidané 13-10-2020 12:55
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
AJaromir napsal:
Ve složce: "%userprofile%\saved games\dcs\config"
Pomocí třeba nástroje notepad++ vytvořit soubor "autoexec.cfg"
Do řádku v souboru napsat:
"no_device_hotplug = true"
Soubor uložit v kódování UTF-8 bez BOM
Jinak do toho souboru se dají přidat různé další řádky. Třeba:
options.graphics.maxfps = ## - kde ## je limit FPS
options.graphics.render3D = false - pro vypnutí 3D renderování. Tato funkce je ale s vydáním dedikáče dnes již zbytečná.
options.graphics.ScreenshotQuality = 75 - pro nastavení kvality screenshotů
Pro přidání vlastních textur se třeba přídá řádek: "table.insert(options.graphics.VFSTexturePaths, "c:/Users/<LOGIN>/Saved Games/DCS/MyTextures" "
affinity_mask = ## - pro úpravu přiřazených jader ke hře - někdy se stává, že si hru přehazují jádra jako horký brambor, což může snižovat plynulost hry. Hodnota se zadává v desítkové soustavě a je převedena z bitové hodnoty. Dejme tomu, že máme 4 jádra a chceme, aby hra jela pouze na jádru 1 a 3. První číslo je pro poslední jádro, takže binárně to je 0101, což se v souboru zapíše jako 5. Když máme třeba osmijádro a chceme mít hru na jádrech 5-8, tak bitově to je 11110000, v souboru pak zapíšeme 240
Diky Jardo!
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 13-10-2020 13:51
|
Fusioner
Příspěvek: 17266
Založený: 19.06.08
|
Ještě jsem zvědav na to pobřeží Argentiny
|
|
|
|
Baron |
Přidané 15-10-2020 10:04
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
Lidí ako prehodím kurzor v F18 z jedného displeja na druhý? Za toho boha si neviem spomenúť, ako som to robil.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
petsild |
Přidané 15-10-2020 14:28
|
Diskutující
Příspěvek: 3880
Založený: 30.11.14
|
Asi hledáš Přepínač Senzorů vpravo/vlevo.
|
|
|
|
Aces_Wild |
Přidané 15-10-2020 14:41
|
Diskutující
Příspěvek: 4003
Založený: 06.08.15
|
Baron napsal:
Lidí ako prehodím kurzor v F18 z jedného displeja na druhý? Za toho boha si neviem spomenúť, ako som to robil.
Sensor of Interest (SOI) se volí pomocí "Přepínač senzorů", anglicky tuším "Sensor Control Switch".
V režimu A/G zvolí:
dozadu = APMCD display
dopředu = HUD
doleva = levý DDI
doprava = pravý DDI
V režimu A/A zvolí:
dozadu = VACQ mód
dopředu = Bore Sight mód
doleva = WACQ mód
doprava = AACQ mód
Upravil/a Aces_Wild dne 15-10-2020 16:53
|
|
|
|
Baron |
Přidané 15-10-2020 16:21
|
Moderátor
Příspěvek: 4798
Založený: 18.02.10
|
Ďakujem!
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
magot |
Přidané 16-10-2020 09:32
|
Fusioner
Příspěvek: 17266
Založený: 19.06.08
|
Bylo tam něco zásadního? Já jsem si to pustil včera jako background v práci a pamatuju si jen že lítal Star Wars Squadron, hrál Dooma a nejoblíbenější má modul vipera
|
|
|
|
Tapi |
Přidané 16-10-2020 09:43
|
Uživatel
Příspěvek: 1141
Založený: 08.04.09
|
Do konce roku by měla být mapa Marian. Bude ve dvou verzích (to ale už víme). Potvrdil nový DM a AI vylepšení pro WWII - bude to "game changer". Pracují na Vulkanu, snad bude příští rok. Najmuli (nebo shánějí?) nového člověka pro vylepšení ATC. Jinak ani slovo o nových mracích, pokud jsem to tedy nepropásl... Poslouchal jsem taky tak jen jedním uchem.
|
|
|
|
magot |
Přidané 16-10-2020 10:06
|
Fusioner
Příspěvek: 17266
Založený: 19.06.08
|
Dík, já poslouchal na půl ucha Na ty Mariany se těším. To bude zajímavá navigace od nevidím do nevidím voda
|
|
|