April 18 2024 19:24:39
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,744
· Nejnovější pilot: AlecSalinas
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
ringlett
1stCL_Fucida napsal:
Co se týče Typhoonu, tak nemám o jeho potížích extra moc informací, krom oné vzpomínky testovacího pilota, dále krom toho, "že se obecně uvádí, že křídlo Tempestu mělo vyřešit potíže na vysokých rychlostech" a krom toho, že celkem dost článků o Typhoonu potíže s kopresibilitou zmiňuje. Ale třeba jen od sebe všichni opisují chyby, ne že bych to už párkrát nezažil na obou stranách fronty Úsměv.


Právě. Tajfun měl jeden zásadní problém z kterého pak vyplinul ten druhý, vzduch od vrtule který obtékající trup způsoboval vibrace ocasní části trupu. A ten se pak odlamoval (zhruba tam co je identifikační pruh). Zasílení konstrukce a těch pár místních záplat se zasloužilo o velké zlepšení. S tím ale přišlo, že letoun mohl zvládat větší rychlost, než jakou mu dovolilo křídlo, jeho odpor a kompresibilita. Poškození ocasní části trupu definitivně vyřešila čtyřlistá vrtule a změna obtékání trupu jí způsobená (nechtějte to po mě vysvětlit, nechápu to jak to funguje, jen jsem se to dozvěděl v téhle podobě). Problémy s rychlostí, kompresibilitou pak měl vyřešit Tajfun II a nově konstruované křídlo, ale změn bylo tolik, že byl letoun uznán jako úplně nový typ, Tempest. Prostě křídlo mělo aerodynamiku otlučené cihly (a vycházelo z křídla Hurricanu).
Nelétám, občas se plazím ...
 
606_Temp
V manuálu pro Bf 109G-2 jsem našel jen jeden údaj pro dive a to 750 km/h. Taky ještě bez vztahu ke kompresibilitě - červen 42. Pro G-3 též to samé září 43.
To jen k tomu, jak o tom RAF moc nevěděla.

Křídlo Typhoona mělo i velký odpor. To byl též jeden z hlavních důvodů.
Těch důležitých důvodů pro Tempesta bylo opravdu spousta. I to otrávení v kabině bez masky bylo otravné.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
LesniHU
Trochu nektere body rozvedu
1stCL_Fucida napsal:
Tempíku, s tou rychlostí a výškou je to složitější. Jde o to, že "většinou", nebo spíše "do určité míry" se letadlo chová podle IAS. Tzn. ovladatelnost a charakteristiky odpovídají tomu, co vidí pilot na rychloměru. Jenže jevy spojené s transsonickou oblastí (v blízkosti rychlosti zvuku) se neodvíjejí od IAS, ale od TAS. No a rozdíl mezi IAS a TAS roste s výškou.
Ne uplne - kdyz se zacneme dostavat bliz rychlosti zvuku, tak se jiz neda verit rychlomeru. Tzn. pilot nevidi na rychlomeru IAS a proto se na spoustu testu a popisu situaci, co se udaly, je treba divat s e znacnou opatrnosti.

1stCL_Fucida napsal:
Jeden z důsledků může spočívat v posunu tzv. aerodynamického středu letadla vůči těžišti. Tím se letadlo často skokově stane až příliš stabilním, takže ho jeho výškovka nedokáže převést do jiného režimu. Není to to samé, co trápilo třeba Bf 109, kterým řídidla těžkla a síla, kterou bylo třeba vyvinout, byla velmi vysoká. Toto se podobá spíše tomu, že ta řídidla sice reagují, kormidlo se vychyluje, ale letadlo drží úhel, občas dokonce letadlo ještě více klopí čumák k zemi. Tato vlastnost je nesmírně nebezpečná především z důvodu, že k ní dochází skokově.
Jak z toho ven? Obvykle se ovladatelnost obnoví (opět skokově) ve chvíli, kdy letadlo zpomalí. Jenže to není v poloze s nosem k zemi úplně nejsnazší. Někdy jedinou pilotovou nadějí bylo doufat, že letadlo v hustějším vzduchu samo "přibrzdí" a vrátí se pod kritickou hranici. U P38 byl problém "vyřešen" instalací brzd. U Typhoonu zavedením Tempestu. Ten problém nespočívá v tom, že je aktuální pouze pro velké výšky (což není), ale že je skokový a platný pro vysoké rychlosti. A vysokých rychlostí se snáze dosahovalo nahoře.
Zase tak skokove k ni nedochazi, napriklad zavisi na tom, jak tvrde kridlo pracuje, tedy v zatacce staci ubrat Gcka a jste zase v pohode, a take chovani jednotlivych letadel zavisi na zdanlivych malickostech - typicke chovani je sice nekontrolovany let dopredu a trochu dolu, ale jsou i takove, co zacnou nekontolovatelne zvedat cumak.
Brzdy u P-38 jsou sice obecne nazyvane brzdy, alespon v cestine(!), ale jejich funkce je spise ovlivnovat proudeni pod kridlem - u nesymetrickeho profilu 'zkazi' rychlost zvuku nejdriv proudeni nad kridlem, klapky ho zkazi i pod nim, a tim obnovi rovnovahu. Nejde o to, ze letadlo zpomali a pak pujde vybrat, ale ze otevreni klapek posune dane chovani do vyssich rychlosti a tedy letadlo samo nalozi par kladnych gecek.

ringlett napsal:
Důvod pro vývoj Tempestu?
Křídlo Tajfunu nezvládalo právě ty rychlosti 600 plus, profil byl prostě příliž tlustý, postupně se křídlo změnilo tak, až se z uvažovaného Ty.II stal Tempest.
Myslim, ze ten duvod byl "oni by nekoupili neco, co nevypada jako Spitfire".

1stCL_Fucida napsal:
Co se týče období, kdy omezení v souvislosti s výškou začala hlídat Luftwaffe, tak v manuálu k Fw 190 A-1 z května 1941 (před zavedením typu do výzbroje) tento údaj vztažený k výšce najdeme. Zajímavostí jistě je, že tento stroj byl testován při výrazně vyšších rychlostech, než pro které tyto limity byly nastavené a jevy spojené s kompresibilitou se u Focke-Wulfu zásadněji neprojevovaly. Ale ono je tohle vše hodně dané tím profilem křídla.
Zdroj? To by me docela zajimalo.
 
LesniHU
ringlett napsal:

1stCL_Fucida napsal:
Co se týče Typhoonu, tak nemám o jeho potížích extra moc informací, krom oné vzpomínky testovacího pilota, dále krom toho, "že se obecně uvádí, že křídlo Tempestu mělo vyřešit potíže na vysokých rychlostech" a krom toho, že celkem dost článků o Typhoonu potíže s kopresibilitou zmiňuje. Ale třeba jen od sebe všichni opisují chyby, ne že bych to už párkrát nezažil na obou stranách fronty Úsměv.


Právě. Tajfun měl jeden zásadní problém z kterého pak vyplinul ten druhý, vzduch od vrtule který obtékající trup způsoboval vibrace ocasní části trupu. A ten se pak odlamoval (zhruba tam co je identifikační pruh). Zasílení konstrukce a těch pár místních záplat se zasloužilo o velké zlepšení. S tím ale přišlo, že letoun mohl zvládat větší rychlost, než jakou mu dovolilo křídlo, jeho odpor a kompresibilita. Poškození ocasní části trupu definitivně vyřešila čtyřlistá vrtule a změna obtékání trupu jí způsobená (nechtějte to po mě vysvětlit, nechápu to jak to funguje, jen jsem se to dozvěděl v téhle podobě). Problémy s rychlostí, kompresibilitou pak měl vyřešit Tajfun II a nově konstruované křídlo, ale změn bylo tolik, že byl letoun uznán jako úplně nový typ, Tempest. Prostě křídlo mělo aerodynamiku otlučené cihly (a vycházelo z křídla Hurricanu).
O souvislosti s vrtuli slysim prvne. Mel jsem za to, ze puvodne se resila odolnost trupu, az se nakonec prislo na to, ze to dela vibrace ocasnich ploch a cele reseni bylo v lepsim vyvazeni vyskovky nebo v podobne vicemene trivialite.

Tluste kridlo melo pry duvod v jednom nespravnem reportu, ktery rikal, ze zmensovanim tloustky kridla pod asi 18% se jiz neda nic ziskat. Nez se prislo na to, ze je to spatne, byl uz Hurricane i Typhoon nakreslen, zatimco u Supermarinu ten report odignorovali.
 
alfik
LesniHU napsal:
Brzdy u P-38 jsou sice obecne nazyvane brzdy, alespon v cestine(!), ale jejich funkce je spise ovlivnovat proudeni pod kridlem - u nesymetrickeho profilu 'zkazi' rychlost zvuku nejdriv proudeni nad kridlem, klapky ho zkazi i pod nim, a tim obnovi rovnovahu. Nejde o to, ze letadlo zpomali a pak pujde vybrat, ale ze otevreni klapek posune dane chovani do vyssich rychlosti a tedy letadlo samo nalozi par kladnych gecek.

Tohle mě vždycky zajímalo, proč se tomu v jč říká brzdy, když technicky jde spíše o spoilery... Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
1stCL_Fucida
Jo, ty brzdy u P38 pracují přesně tak, jak píšeš, LesniHU.

LesniHU napsal:
Zdroj? To by me docela zajimalo.


Pošlu, snad nezapomenu Úsměv. Mám ty vysokorychlostní testy Fw 190 v nějakým "zabordeleným archivu", ale prohlížel jsem si je zrovna celkem nedávno, když jsem s někým někde diskutoval limity právě Fw 190/Ta 152.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Werner
Rychloměry ocejchované na maximální rychlosti vztažené k výšce se začaly objevovat u 109 F. Ať už to souviselo s čímkoliv.
www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/aircrafts/messerschmitt-bf-109/Bf109_E_6_JG_53_cockpit_40.jpg
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
310_cibule
V BoX bude někdy v budoucnu IAR-80/81. Už na něm pracují.

https://forum.il2...nt=1103199
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
1stCL_Fucida
Jé, IAR Úsměv. Na tohle letadlo mám tolik vzpomínek...a všechny špatné Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Baron
310_cibule napsal:

V BoX bude někdy v budoucnu IAR-80/81. Už na něm pracují.

https://forum.il2...nt=1103199


Upresnim: pracuje na ňom tretia strana. Je vysoko pravdepodobné, že sa dockame aj Čajky a... a ďalších vecí. No nič, ved uvidíte.
Hals - und Beinbruch!
 
Hot_Dog
Baron napsal:
pracuje na ňom tretia strana.


Třetí strana je UGRA, nebo v tomto případě někdo jiný/nový? Pokud to není tajné...
 
Baron
Ugra robí na FC II + Snipe a SSD.
Hals - und Beinbruch!
 
Kukuloo
A co ten Seafire? Šklebící se
Letka_13/Kukulo
 
310_cibule
Kukuloo napsal:

A co ten Seafire? Šklebící se


Cēterum cēnseō Carthāginem esse dēlendam. ; )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
ringlett
Tak když na tý B-26 lítal Jasonovy dědeček nad Francií, tak by jí třeba mohli udělat lítatelnou, ale ne, zase to bude jen AI obludka ...

forum.il2sturmovik.com/uploads/monthly_2021_07/B-26_04.jpg.c1974a20200fc80c2c5cc3a8c69f832a.jpg

https://forum.il2...nt=1106940
Nelétám, občas se plazím ...
 
310_cibule
Všeho do času... Každopádně skvělá zpráva.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Hot_Dog
ringlett napsal:

Tak když na tý B-26 lítal Jasonovy dědeček nad Francií, tak by jí třeba mohli udělat lítatelnou, ale ne, zase to bude jen AI obludka ...


No on to prave napsal tak, ze to vyznelo, ze s ni nelital ale jenom se koukal, jak lita, takze se Jason rozhodl, ze s ni taky litat nebudem a budem se jenom koukatPff
 
Leroy
Update cca 1.91 GB https://il2sturmo...date-4603/
 
1stCL_Fucida
Já se těšil na ty nádrže pod Messerschmitty, ale asi až příště...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
saldy
Tuší někdo jak přenést nastavení kláves do nové instalace?
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

34,717,326 návštěv