July 31 2021 07:56:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,693
· Nejnovější pilot: orl_cz
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
ZVP_DRAMA
ZVP_ALEX napsal:

Zdar hoši, byl jsem okolnostmi donucen znovu si nainstalovat BOx. Můžete mě poradit, jak dostanu letadla co jsem nakupoval přes steam do normálního non steam Il-2. Jde to, nechce se mě hrát přes steam, ale když to spustím z aresáře Il-2, tak mě tam letadla koupené přes steam chybí. Díky za radu.Mrknutí




Zdar Alexi.
Bez Steamu to asi už nepůjde. Zřejmě budeš potřebovat propojit účty,
Třeba Ti pomůže tohle
https://il2sturmo...tGuide.pdf



Mors omnia aequat
 
Letka13TD_Luky
Ide to aj bez Steamu. Ja som si cez steam v 2015 kúpil ešte na CD-nosiči BoS a ostatné dokupoval priamo. Ked som to chcel zjednotiť tak som im napísal, čo mám za problém a oni mi odpísali /navigovali ma/ čo treba urobiť pre prihlásenie na priamo bez steamu. Mail na ktorý som písal je 1CGS Support Team [support@1cgs.net]. Dostaneš sa k nemu cez ich stranku, prihlásiš sa klikneš si na profil. Na pravo sa ti ukáže okno kde budeš mať účet, nákupy, kĺúče... a posledné je stiahnuť. Klikneš na to a tam je aj mailová adresa kde treba napísať. Treba to ale poslať z mailu cez ktorý sa prihlasuješ do hry.

Veľa štastia pri vybavovaní.
 
Rumcajs
Doporučuji tohle ke shlédnutí / vyslechnutí.

YouTube Video




Pro ty, kdo to nechtějí poslouchat, bo je to dlouhé. Je to porovnání aerodynamiky P-51 a Bf 109 F. Jednak tam řeší a vyvrací klasické dvě pověry P-51, to je laminární křídlo a chladič produkující tah. P-51 mělo sice křídlo s profilem, který měl takovou výhodu poskytnout, ale v realitě válečné byť kvalitní produkce a válečného použití a technologií 40 let asi nebylo smysluplně možné, aby se laminární proudění skutečně projevilo významně na výkonech. Sice se uvádí, že až na 40% plochy křídla šlo dosáhnout laminárního proudění, ale otázka je, za jakých přesných podmínek. Dál pak, aniž by to rozebíral podrobněji, dospěl k závěru, že chladič byl sice fajn, ale rozhodně to nefungovalo jako přídavný pohon. Na tohle téma jsem už před časem někde četl/viděl detailní pojednání včetně výpočtů a bylo to s tím samým závěrem.
No podstatné na tutom videjku je porovnání parazitického odporu a indukovaného odporu P-51 a Bf 109. Kde Befko má vyšší parazitický odpor, ale menší indukovaný a to především při nižších indikovaných rychlostech. Zatímco P-51 má minimalizovaný parazitický odpor, ale při nižších indikovaných rychlostech rychle roste indukovaný odpor. Při stejné rychlosti true air speed klesá indikovaná rychlost s výškou. Tedy rozdíl mezi aerodynamikou P-51 a Bf 109 se s výškou snižuje, protože u P-51 s nižší indikovanou rychleji stoupá indukovaný odpor, zatímco u Befka klesá parazitický odpor. Vysvětluje to tam celkem podrobně, i když ne jako úplně vědecky. Závěry ale působí věrohodně. No a pro nás je to skutečně zajímavé, páčto souboje se odehrávají většinou na nižších indikovaných rychlostech a tedy v oblastech, kde Befku tolik nevadí parazitický odpor, ale Poníkovi citelně vadí indukovaný odpor. Skutečně zajímavé k poslechu.

No a navíc, možná pro nedostatek jiných fotek, používá obrázky Bf 109 F z IL2 BOS.

Na závěr malinkatý disclaimer. Ačkoli v tom videjku pracuje s nějakými vzorečky a vysvětluje to rozhodně a přesvědčeně, není to zpracované na skutečně vědecké úrovni (pokud ano, do vide to nedal). Navíc řeší oblast, kde malá chyba může vést k velké změně ve výsledcích, tak jak je to zajímavé, tak to může být i ne úplně pravda. Tedy to berte s druhoválečnou rezervou.
 
606_Temp
Zajímavé závěry. Tak teď už vůbec nechápu, jak 2x tak těžké, větší letadlo a se slabším motorem bylo rychlejší.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
LesniHU
Hele, uz jsem od nej jedno video videl a pocit je stejny - nadsenec a youtuber, ktery ma dobre sesbirane zdroje, ale kdy ve kritickych chvilich chybi rozhled a zkusenosti. Prvni pulka je dobra a temer bez chyb, pokud chcete zakladni nahled na laminarni kridlo a cast problematiky chladice. Potom je to dada :-). Potom totiz vezme z manualu jednoho letadla doporucenou rychlost pro nejlepsi dolet (kdy nevime, na jakou hmotnost a vysku je to napocitane a koneckoncu nezname ani to, nakolik se tam projevuji takticke ohledy) a u druheho doporucenou rychlost pri klouzani bez motoru (kde se da predpokladat vliv stojici vrtule i ohledy na to, aby s tim slo bezpecne manevrovat k urcitemu bodu na zemi), pricemz obe hodnoty mohou mit rozptyl v desitkach procent samy o sobe a tezko je porovnavat proti sobe. Vyjde samozrejme graf obecne spravneho tvaru, ale s dramatickym rozdilem mezi obema typy, z ktereho se neda nic vyvozovat a uz vubec ne neco na uplnem kraji obalky. Nic ve zlem, je bezva, ze nekdo dela takova popularni videa, ale prosim vas, k cemukoliv z youtubu nebo blogu je treba pristupovat s maximalni opatrnosti.

@Rumcajs: s tvym shrnutim vlivu chladice nesouhlasim. Mozna je to slovickareni, ale tady nejde o to, jestli celkovy vliv je pozitivni, tady jde o to, jestli je to lepsi, nez proste vystrcit chladic do proudu vzduchu. On sice rika, ktera dalsi letadla ten efekt vyuzivala, ale treba i tam jmenovany Spitfire mel prilis ostre zakriveni v privodu vzduchu ke chladici (*), takze celkovy efekt nebyl zdaleka tak dobry, jak by mohl byt. Ja bych rozhodne rekl, ze to fungovalo jako pridavny pohon. Nekdy lepe, nekdy hure.

EDIT: formulace a
(*) a mene mista v kridle Spitu oproti trupu Mustangu take limitovalo pomer prurezu tunelu pro vzduch
Upravil/a LesniHU dne 28-08-2020 21:36
 
Rumcajs
Jsem k tomu chladiči někde před časem viděl podklady. Jak u mě bývá zvykem, nemám to po ruce. Jen jsem to prostě někde viděl či četl. A výsledek toho dokumentu byl, že aby ten přídavný tah byl smysluplně citelný ve smyslu skutečně měřitelného nárůstu rychlosti, musel by ten teplotní gradient být mnohem vyšší. Jako kdyby ta chladící kapalina vstupovala do chladiče třeba na 800 stupních celsia, byl by ten efekt znát. Problém všech tepelných strojů je v tom, že účinnost je dána právě rozdílem teplot. Při malém rozdílu teplot žádný termodynamický stroj nefunguje nijak zázračně. Tedy ten efekt je skutečný, spočitatelný a i změřitelný. Ale v případě kapalinového chladiče v takovéto stihačce je jeho přínos řekněme nepodstatný. V té studii ale přepočítávali celý drak P-51 a dospěli k závěru, že to je fakt hezky udělané a že ten chladič je mimořádně dobře umístěn a tvarován. Že dnešní počítačová optimalizace by to udělala jen o málo líp. Takže to že prý byl ten skutečný přínos chladiče P-51. Bez počítačů a současných možností to už tenkrát dokázali trefit skoro optimálně.

edit: Jinak jistě jako ty, Hu, jsem to poslouchal se stejnou měrou rozpaků, když začal vařit z vody a "usuzovat" a brát tu tohle číslo, tam zas jiné a vyšlo mu z toho porovnání, které vypadá uvěřitelně. Při takovém přístupu bych čekal, že mu to napoprvé vyjde nějak divoce, ale bude tak dlouho hledat vhodná čísla, až to bude vypadat, že to něco fakt znamená. Tedy to je, co si o tom myslím, tedy že neprezentuje výsledek nějaké matematiky, ale prezentuje výsledek, ke kterému chtěl dospět a tak se k němu propracoval. Což kupodivu nemusí znamenat, že to je celé špatně. Nakonec ty závěry podle mě celkem vystihují realitu.
Upravil/a Rumcajs dne 28-08-2020 21:57
 
alfik
Ehm... taková technická:
Máš pravdu, že:
1) chladič, tedy nízkoteplotní stroj, nemohl dávat kdovíjak velký tah
2) ostatně a konec konců, je to "jen" chladič, tzn. mohl tak max. zvyšovat celkovou účinnost motoru plus vrtule plus chlazení trošíčku lepším využitím odpadního tepla, sám k tomu nic nepřidal, tak jako např. turbo nic nepřidává, neboť "jen" využije něco energie která by odfučela do nikam.

Ale: Ono vůbec nešlo o to, aby chladič "tahal jako tisíc Ňůtnů Izáků v postroji zapřažených", ono šlo o to, snížit odpor.
Kdyby tedy dodával byť i o jeden jediný Newton tahu méně, než činil jeho odpor, byl by to výsledek přímo Bóží.
A kdyby dodával jen polovinu!!! furt by to bylo Něco s hooodně velkým Ň.
Ve skut. to bylo o mnoho méně.

Nešlo o to, aby "táhl", ale aby snížil svůj vlastní odpor tím, že využije část odpadního tepla. Jinak by totiž mohlo dojít k vynálezu Perpetua mobile, tzn., stalo by se výhodnějším jen tak čučet s rukama v bok na chladič, v letadle zcela bez motoru, a chladič by tě vynesl k oblakům - a to, jak víme, měli tenkrát už od fyziků (vč. Járy Da Cimrmana) zakázané Mrknutí
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
Ten co vymyslet tu blbost s tou záměnou s teniskama, je Aniketos!
 
606_Temp
Slevy na kolektorská letadla.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
311_Mart
Jásoň ukazuje revidovaný spotting, akorát s tou kompresí videa to moc není vidět Šklebící se

https://forum.il2...tting-fun/

Jsem zvědavý na výsledek, pádž současné mizení kontaktů na širokém FoV mě, slušně řečeno, sere.
www.311raf.com/images/signature/sig_Mart.jpg
 
saldy
Já na to koukal včera v noci a bylo to video ještě rozmazaný snad v 480p, prostě psycho. Jinak dokoupil jsem nějaký šrot a ten Macchi se mi moc líbí.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
606_Temp
Za pár týdnů Velká aktualizace. Nové věci ohledně viditelnosti a vlivu přetížení. Nějaké nové atmosférické jevy, 8x MSAA a offline kampaň 486.sqn 2. TAF.
Více a podrobněji na klasických místech.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
Aces_Wild
More Spotting Fun

Ok guys,

Here are some more spotting vids that include one of our new haze settings (which is set on 5 which is midway) and the new Default visibility setting. Filmed in 4K with Shadowplay (which started stuttering again when checking playback, but didn't do it the other day - very weird) and all settings maxed except AA which was at 2x I believe. I was alternating between 2x and 4x. 8x is quite expensive, but the new 3000 series cards by Nvidia should handle it fine as will the next-gen Radeons.

Fight starts are 3k at 10km range at about 0730 in the morning. Although recording did not start quite at 10km range. I had some lucky shots so I shared them here and I like the Alt-F2 view because it shows kills very nicely. I can see planes all over the sky without much effort. All LODs now also have the same lighting, which wasn't the case before. The more I play, the more I am enjoying our new visibility and atmospheric settings. I think you will too.

Feel free to watch, but let's not get bent out of shape this time. You will all have this on about 10 days if all goes to plan.

Jason

YouTube Video



YouTube Video



YouTube Video



Zdroj
 
magot
V 4K to je super-ostré a vypadá to jakoby okolo těch letadel byla slabá bílá linka, něco jako svatozář .. působí to trochu rušivě, ale nic kritického.
Nižší rozlišení vlastně nelze posoudit, protože to je produkt YT. (Jinak v QHD to vypadá nejlépe)
Upravil/a magot dne 14-09-2020 21:10
 
Baron
magot napsal:

V 4K to je super-ostré a vypadá to jakoby okolo těch letadel byla slabá bílá linka, něco jako svatozář .. působí to trochu rušivě, ale nic kritického.
Nižší rozlišení vlastně nelze posoudit, protože to je produkt YT. (Jinak v QHD to vypadá nejlépe)


To video je z verzie Alfa. V súčastnosti sa testuje Beta, tam to už viditeľné nie je.
Hals - und Beinbruch!
 
Hans-Assi
magot napsal:

V 4K to je super-ostré a vypadá to jakoby okolo těch letadel byla slabá bílá linka, něco jako svatozář .. působí to trochu rušivě, ale nic kritického.
Nižší rozlišení vlastně nelze posoudit, protože to je produkt YT. (Jinak v QHD to vypadá nejlépe)

Ve 2K existuje s přestávkami delší dobu.....říkáme tomu "stříbrnozář" :-)
 
magot
U lw strojů to je pochopitelné, ty maj kříže na křídlech, ale co ty spojenecké? Šklebící se
 
Hans-Assi
Mrknutí
 
1stCL_Novotny
Update 4.501

IL-2 NEWS:

Dear friends,

We just released the new update - 4.501. Its shifted version number means it is a kind of a milestone and it really is. First, the research we did on the community opinion on the aircraft spotting allowed us to make many improvements to this important part of the sim. The distant LOD scaling system has been adjusted, their lighting has been made full, atmospheric haze option and an increased MSAA level have been added. We're sure that this update will make the online multiplayer experience totally different from how it was before. Now our next target, for the next update, is the improved pilot G tolerance model we do after asking the community taking the account the new reference data provided by the community members. . . . . . . VÍCE ZDE.
 
magot
@Baron
Našel jsem menší grafický bug - když podívám z blízka na pedály a pohnu jimi + pohnu brzdami (např Me-262), tak 3D mesh se pohne ale stín toho objektu stojí v pozici center/ 0% brzd. Stín pedálů se nehýbe.
Je to u všech kokpitů zřejmě. Kdyžtak to tam někde nahlaš, pokud to už někdo nezjistil dříve.
Upravil/a magot dne 21-09-2020 12:29
 
ringlett
Nesmírně mě stresuje ta šílená dohlednost. Bejt vidět na dvacet kilometrů je dost na prd. To už můžu chodi s nahou prdelí po náměstí. Ale což.

Zaznamenal jsem (na prasomlejnu 1CGS Official Server by -DED-) a nejsem sám, že letadla od vzdálenosti x do 10 km jsou vidět jako černá silueta, v 10 km zmizí do pryč a objeví se s ikonkou na 9,9km.
Zatím se mi nepovedlo vyfotit a nahrávání mi brzdí fpska.
https://ringlett....

Rychlejší koně, mladší ženský a víc peněz
Jinak občan třetí kategorie, vrah zástupů a sebestředný idiot.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 2.7.-4.7.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

28-07-2021 14:55
Hoši včerajší let som bohužiaľ nedokončil, vypadol internet a doteraz nenabehol. Tak snáď to dnes večer zopakujeme Úsměv

25-06-2021 15:20
Já bych nabídl ubytování, ale jsem až v Ústí na severu.

25-06-2021 10:20
Kdyby někdo potřeboval na jihu Moravy pomocníky s lopatou, tak napište.

24-06-2021 15:00
Motas poslal jsem ti SZ

24-06-2021 09:38
Chalani polietal by niekto so mnou proti sebe? Kurna toto nieje dcs tu aby clovek premýšľal nad každou zátačkou 😂 Uz ma ide porazit z tých mojich pádov a blackoutov. Padak padak

11-06-2021 13:14
nemáš zač, rádo se stalo Úsměv

11-06-2021 10:41
Páni z CSW dik za včerajší polet, moc som si to užil Mrknutí Šklebící se

10-06-2021 20:25
Saldy, tak rychle to bejt nemuselo Úsměv

08-05-2021 09:40
IL2 Stalingrad

08-05-2021 09:39
Mám problém v nastavení bombardování a střelba raket, ze začátku byli značky na odpal raket a bombardování, přestali se objevovat i po potvrzení v nastavení. Dík Bruno

26,624,996 návštěv