May 19 2024 08:34:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna(od v.4.004)
CSW_Rannisokol
Mě teda rozeberou vždycky, ať už sedím v 110 nebo pěšce Cool
i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png
 
606_Druindin
Tak to vypadá, že dáme v pondělí po dlouhé době trénink proti Jiříčkově skupině.
V osum?
My si vemem über 110ky, vy si vemete Balšaja Peškaja a pak to prohodíme. Zklamaní budou asi všeci Šklebící se
 
Hot_Dog
Jako že já budu ve 110tce a ty v Pešce a budem si dávat do držky za popíjení rumu? To beruŠklebící se

Jenom takovej rychlej výběr...

http://taw.stg2.d...on_Sairait
http://taw.stg2.d...on_Sairait

Ale jestli namítneš to, že sem prostě strašnej borec a tím to je, tak to beruŠklebící se

PS: Já si naopak myslím, že peška i 110 snese srovnání, v obou dvou totiž chceš mít protivníka na 6tce 600m daleko a letět rovně, místo toho abys ho chtěl mít na 12 v zaměřovačiPff V tomhle mi to přijde u obou letadel (z obou stran pohledu) dost stejné... párkrát sem si už říkal, (v obou letadlech), jestli by prostě na protivníka nebylo snažší "nacouvat" střelcem napředŠklebící se
Upravil/a Hot_Dog dne 03-06-2020 12:31
 
SVK_Motas
Ahojte, som tu nový doteraz som lietal DCS a dáko som dostal chuť zalievať si po rokoch sturma.
Jedna vec má ale dosť zarazila.
V režime kampaň sa mi stáva že sa hrá výrazne spomalí a to aj keď sú fps cca na úrovni 50-60.
Viete mi poradiť či sa to dá dáko odstrániť. Už som skúšal asi všetko čo som na nete našiel ale hoci je to menej časté stále sa to deje aj pri vyšších fps.
V on-line režime ani v iných modoch single playeru som to nezaznamenal.
Už som asi aj na polovičku odhodlaný kúpiť nový procesor ...
Teraz hrám na
AMD FX4130, 8GB DDR3 pamäť, GTX1060
Diky za každú odpoveď
Tomáš
 
1stCL_Jiricek
606_Druindin napsal:

Tak to vypadá, že dáme v pondělí po dlouhé době trénink proti Jiříčkově skupině.
V osum?
My si vemem über 110ky, vy si vemete Balšaja Peškaja a pak to prohodíme. Zklamaní budou asi všeci Šklebící se

Á, tady námto konverguje k ostudě... Šklebící se
Asi teď nějakou dobu nebudeme mít čas, promiň... Šklebící se


Hot_Dog napsal:
Jenom takovej rychlej výběr...

http://taw.stg2.d...on_Sairait
http://taw.stg2.d...on_Sairait

Ale jestli namítneš to, že sem prostě strašnej borec a tím to je, tak to beruŠklebící se

Věřím, že jsem ve stodesítce celkově nalétal více než ty. A věřím, že zadním střelcem mám v BoSku všehovšudy max. jeden sestřel. Naopak - pokud na mě rus útočí a nevyřídí mě prvním útokem, je to poleno nebo nováček.

Takže - jsi strašný borec a musí to být tím Úsměv


Obecně - a teď mě modří proklejou - červení musí umět lépe létat. Několik ruských strojů jsem zkusil a na první posezení žádná procházka zahradou. Upřímně jsem nechápal, jak s nimi udělat to, co pak od rudých vídám v bojích. Takže upřímně klobouk dolů. Rozhodně nechci tvrdit, že když sednu do "über ruského stroje" tak všem natrhnu zadek. Nenatrhnu ho nikomu, rudí jsou (stran samotné pilotáže) v průměru lepší piloti než modří. Donutily je k tomu reálie hry (a některé i jejich politické přesvědčení, abych na ně nezapomněl a neurazil). Ale ta letadla to prostě dokáží a když se to pilot naučí, mohou být "über". V modrých érech není co a proč pilotovat, tak lítáme rovně a nic neumíme. Bez ironie.
 
1stCL_Jiricek
SVK_Motas napsal:
...
V režime kampaň sa mi stáva že sa hrá výrazne spomalí a to aj keď sú fps cca na úrovni 50-60...
Tomáš

Ahoj Tomáši,

míval jsem podobný problém. U mě šlo o podtaktovávání procesrou, když se mi přehřála deska. No to je jedno, příčina zrkátka byla nedostatečný výkon procesoru.

Zkus dvě věci:
1) nastav si nízkou intenzitu jednotek (pozemní, letecké, flaky), jestli se to zlepší s nižší náročností scény
2) stáhni si nějaký prográmek na sledování výkonů PC a koukni, jak máš zatížený procesor (případně jeho frekvenci), paměti a grafiku
 
606_Druindin
Jiříčku tos neměl psát, to ti modří nikdá neodpustijou Úsměv
Já to radši nebudu "quotovat" ať máš šanci to ještě smazat Šklebící se
 
Hot_Dog
No Jiříčku, já mám na současnym TAWku, kde sem 110tku létal výhradně a jen na 8. mapě (z toho poslední týden sem byl na dovolený) takových cca 5-8 sestřelů zadním střelcem ze 110tky, bohužel TAWko nestránkuje mise, takže jich vidíš jen posledních 40, takže nemůžu říct přesně... Tam, kam mi to stránkuje, tzn. 40 misí zpět mám ve 110tce 4 sestřely střelcem... Rozhodně ale víckrát sem tento typ souboje vyhrál, než prohrál, za to dám ruku do ohně. Ale dost možná k tomu pomohl trénink z Pešek, že vím, jak správně couvat střelcem napředŠklebící se

Co se týče těch odstoupání, udajvování, odletění, už sme to tu zrovna my dva řešili cca rok zpátky... problém, je, že při rozdílu rychlostí letadel 100km/hod (a je jedno jestli je to u stoupání 200-300 km/hod a nebo v dajvu 600-700km/hod) a to je rozdíl jak kráva, asi se shodnem, že v průběhu celý války v jakýkoliv situaci je to u soupeřících letadel rozdíl třídy v letových vlastnostech, tak při tomhle rozdílu se rychlejší letadlo vzdálí pomalejšímu každou vteřinu o 27,8 metru... Když se tedy chci vzdálit ze vzdálenosti 200 metrů na relativně bezpečnou vzdálenost 500 metrů, trvá to víc, jak 10 vteřin! No a důvody, proč to ve hře nefunguje jako v reálu jsou IMHO dva:

1) v reálu bylo těch 10 vteřin strašně moc, v simulátoru, kde lítáme trochu jinak a střílíme trochu jinak a vůbec nejde nám o vlastní život je těch 10 vteřin strašně málo... Viz v zásadě to, cos popsal sám

2) Věřím, že v reálu si němci od těch rusáků udržovali daleko větší odstup a byly obezřetnější a přesto, že "lítali hůř než my, uměli toho míň než my a neměli tolik zkušeností co my a vůbec, šlo jim tam o život", tak v reálu ta "situation awarness" byla daleko snažší, než na plochym monitoru a proto se prostě do takovejhle situací nedostávali, a udajvovali rusáka, protože prostě žačali zdrhat na vzdálenosti 800m a blíž se nepřiblížili, pokud by jim hrozilo, že by si rusák vystřelil...

PS: a taky další věc, co mě teď napadla... Průměrnej němec na východní frontě byl asi daleko vycvičenější a lepší pilot než průměrnej rusák na východní frontě... Což ve hře opět neplatí, dokonce ty zastáváš opačný názor, ale stačí i že ve hře máš schopnosti pilotů na obou stranách plus mínus vyrovnaný, aby to byl slušnej "game changer"...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-06-2020 13:31
 
1stCL_Jiricek
Hot_Dog napsal:

No Jiříčku, já mám na současnym TAWku, kde sem 110tku létal výhradně a jen na 8. mapě (z toho poslední týden sem byl na dovolený) takových cca 5-8 sestřelů zadním střelcem ze 110tky... Ale dost možná k tomu pomohl trénink z Pešek, že vím, jak správně couvat střelcem napředŠklebící se

Tak už přestaň machrovat a poraď Úsměv
Taktiku "rovný let", aby mohl střelec dobře střílet, jsme dávno otestovali a dávno zavrhli. Než střelec spustil palbu, hořívali jsme. Takže teď to řešíme normálními brejky, které - když je uděláš včas, dávají solidní šanci přežít první útok. Bohužel většinou nevidíš, odkud na tebe rus padá, a typicky hoříme dříve, než jej zahlédneme. Střelec zpravidla mlčí. Takže fakt radu, jak si pomoct střelcem, ocením. Připouštím, že nějaký nedávný patch nám ty střelce mohl zlepšit, nevím.

2) Věřím, že v reálu si němci od těch rusáků udržovali daleko větší odstup a byly obezřetnější a přesto, že "lítali hůř než my, uměli toho míň než my a neměli tolik zkušeností co my a vůbec, šlo jim tam o život", tak v reálu ta "situation awarness" byla daleko snažší, než na plochym monitoru a proto se prostě do takovejhle situací nedostávali, a udajvovali rusáka, protože prostě žačali zdrhat na vzdálenosti 800m a blíž se nepřiblížili, pokud by jim hrozilo, že by si rusák vystřelil...

U šedého průměru to asi bylo, jak píšeš. Pak jsou ale paměti těch šikovnějších, kteří ty těsné souboje na tělo a boje v zatáčkách popisují. Tam prostě čteš o výhodě akcelerace, o stoupavosti... O tom, že "ve své G-6 měl problém nový Jak3 vykroutit" (beru, píše eso a srovnává se s průměrem)... Třeba je to všechno o tom, že se zkušení BOSkaři prostě naučili využívat jistých "singularit" fyzikálního modelu ve hře. Nevnímám to jako "křivdu" zde strany tvůrců. Ale ta pachuť po jisté "pa-fyzice" tam někdy (5-10x za let) je.

PS: a taky další věc, co mě teď napadla... Průměrnej němec na východní frontě byl asi daleko vycvičenější a lepší pilot než průměrnej rusák na východní frontě... Což ve hře opět neplatí, dokonce ty zastáváš opačný názor, ale stačí i že ve hře máš schopnosti pilotů na obou stranách plus mínus vyrovnaný...

jo!
JO!!!
To chceme!!!!! Úsměv
 
606_Druindin
Hot_Dogu neraď bylo by to značně kontraproduktivní Šklebící se
 
1stCL_Punkey
Jo, Hot_Dogu neraď.

Druindine, poraď. Úsměv

Já tu stodesítku létám na TAW, dalo by se říct každý 2. let a fakt si už nevzpomínám, kdy můj střelec někoho sestřelil nebo aspoň vyřadil z boje.
 
606_Druindin
Hele tak já vám to teda prozradim. Nejdůležitější je bejt za dobře s adminem servru na kterym letíte. Musíte se s nim domluvit, že těch pár ace / expert střelců co jsou pro každou stranu vyhrazeny nafasujete zrovna do svejch strojů. No a pak už je to snadny. Lítáte na ty nejnebezpečnější úseky fronty, kde je permanentní předpoklad přítomnosti statečnejch obránců a pak už do nich stačí jen nacouvávat. Ten Zajcev, nebo Hatzenauer se už o zbytek postará Šklebící se
 
1stCL_Jiricek
Je to jasné, Punkey, chtějí nás jenom nasrat. Ve skutečnosti zadní střelec Bf110 nikdy nic nesestřelil, jak říkáme... Úsměv
 
Hot_Dog
Tvl, jsem konsternován, toto sem nečekal.

Budeme muset mít poradu, jestli vám některé tajné informace vyzradíme, teda ještě před hodinou jsme si mysleli, že nejsou tajné, ale teď už teda sou, to bude drahýÚsměv Na druhou stranu už chápu, že si myslíte že Peška je über kdežto 110 ne, taky bych si to myslel...
Upravil/a Hot_Dog dne 03-06-2020 15:28
 
1stCL_Jiricek
Hot_Dog napsal:

Jsem konsternován, toto sem nečekal.
...
Na druhou stranu už chápu, že si myslíte že Peška je über kdežto 110 ne, taky bych si to myslel...

Hmm, hmm. Tohle zní vážně. OK, dostali jste mě. Přijímám, že víte něco, co my ne, díky čemuž vaši střelci sestřelují a naši ne. Tak to je teda pěkná ostuda... V takovém případě si to know-how nechte, samozřejmě. Dožijeme poníženi v ústraní... Úsměv
 
LesniHU
Hot_Dog napsal:
Nalítejte v tom simulátoru 100 hodin, nechte se 100x sestřelit, sestřelte 100 nepřátel (ideálně si ještě vyzkoušejte obě strany) a pak si udělejte obrázek z průměrný situace o tom, jakej ten simulátor je...
Nojo, ale kde potom vzit na porovnani vzpominky skutecneho pilota, co naletal 100 hodin, nechal se stokrat sestrelit a sestrelil sto letadel (a idealne si vyzkousel obe strany).

Pokud to neudelal a pokud nemel moznost vyzkouset obe strany, tezko muzeme s urcitosti tvrdit, ze dosel na hranici vykonu sveho stroje a muze to srovnat s protivnikovym. Cimz se dostavam k nasledujicimu:
1stCL_Jiricek napsal:
Ještě si zapovídám... Ta hra musí mít nějakou balanci, ať je hratelná. Historicky korektní hra by asi bavila jen velmi divnou skupinu lidí. Jen mi přijde, že starý IL tu rovnováhu našel tak nějak méně bolestně. My byli rychlejší, befka stoupavější, rudí kroutivější... Ve výsledku plichta a všechny tabulkové hodnoty přitom hrály. V BOSku se ty modely taky musel nějak přiohnout (přesně jak píšeš, na východě tak, na západě onak), ale - dle mého osobního názoru - se tak stalo méně šťastně. Spousta "vlastností", které čteme v memoárech, nejsou použitelné. Sypu z rukávu: akcelerace Messersmittů, stoupání Messersmittů, dajv Fokáčů, křidélka Fokáčů... Určitě bude řada recipriočních nedostatků na rudé straně. Vypočítávám modrou, protože létám za modrou a čtu modrou. Tím vůbec nechci tvrdit, že na červené straně se neděje něco podobného jinde. Ale tyhledy "kazy" kazí celkový dojem... Když letadlo, které mělo v boji využívat dajv, ve hře v dajvu ničemu neuteče. Nebo když letadlo, které mělo v boji využívat stoupavost a akceleraci ničemu neustoupe...
Na zaklade ceho se da tvdit, ze by ten clovek, kdyby byl na druhe strane, neprisuzoval stejnymi slovy vyhody uplne jinemu letadlu?


1stCL_Jiricek napsal:
A teď me nechytejte za slovo. Samozřejmě, že (do určitého roku) Befko na bezpečnou vzdálenost ustoupe cokoli ruského a Fokáč na bezpečnou vzdálenost uletí. Ale o to jde - o to "na bezpečnou vzdálenost". Energetické chování červených letadel spolu s jejich zbraněmi způsobuje, že ona "bezpečná vzdálenost" je v podstatě za hranicí probíhajícího boje. V boji (neřku-li jeden na jednoho) ty vlastnosti prakticky nepoužijete, zatímco v memoárech se to jejich využíváním jenom hemží. Kolega v jakémsi softíku srovnával rychlosti a energie modrých a rudých letadel. Ta rudá éra prostě v totožných manévrech oproti modrým neztrácejí energii. Viz všechny ty immelmany, 180° zatáčky s udržením rychlosti, dajvy a stoupání s tím, že se éro ocitne na původním místě, ale rychlejší (takové perpetum mobile)...

Opakuji - nemyslím si, že ta hra straní rudé straně. Statistiky serverů to neukazují. Ale něktré úlitby vyrovnanosti jsou prostě fyzikálně nešťastné, frustrující a kazící výsledný dojem.
Ten test, jeho metodika a vysledky by me zajimaly.
 
1stCL_SaBot
LesniHU: Jiricek nejspis myslel me :-) Nebyl to test, nebyly zadne metodiky.
Proste jsem se dostaval do situaci, kdy dajvuju na rusa, ten udela pomerne ostrej break....pak se za me povesi a vzajemna vzdalenost se nijak extra nezvysuje.
Jelikoz maji ruske zbrane balistiku laseru (zejmena shvaky), tak se z utocnika stava korist. Nestava se to jenom mne...ale tak nejak na celem TS :-D

No a tak jsem zainvestoval do plne verze TacView a par takovych situaci si nahral a kouknul, jak se oba stroje chovaji (vzajemna vzdalenost, celkove energie, rychlosti atd...vse co TacView dovoluje) A proste mi vyslo, ze ruska letadla behem breaku energie moc nevytrati a v podstate muze prejit do utoku. Coz jsem si nasledne vyzkousel i sednutim do ruskeho stroje. Nevericne jsem pak koukal, jak sestreluji befko na 500m s prstem v nose :-).

Proste se mi zda, ze tam je urcity "balanc".

A vseobecne mi pri litani ruskych a nemeckych letadel prijde, ze mantinely "bezpecneho" letu jsou pro nemecka letadla mnohem uzsi. Rus proste muze udelat vic chyb.
Ale je to jen muj pocit, nikomu to nevnucuji a urcite se mnou bude spousta lidi nesouhlasit :-)
 
1stCL_Jiricek
Ahoj Hu,

budu odpovídat Tvou mluvou, která Tě zřejmě nějakým způsobem baví.

LesniHU napsal:
1stCL_Jiricek napsal:
... Spousta "vlastností", které čteme v memoárech, nejsou použitelné. Sypu z rukávu: akcelerace Messersmittů, stoupání Messersmittů, dajv Fokáčů, křidélka Fokáčů... Určitě bude řada recipriočních nedostatků na rudé straně. Vypočítávám modrou, protože létám za modrou a čtu modrou. Tím vůbec nechci tvrdit, že na červené straně se neděje něco podobného jinde. Ale tyhledy "kazy" kazí celkový dojem... Když letadlo, které mělo v boji využívat dajv, ve hře v dajvu ničemu neuteče. Nebo když letadlo, které mělo v boji využívat stoupavost a akceleraci ničemu neustoupe...
Na zaklade ceho se da tvdit, ze by ten clovek, kdyby byl na druhe strane, neprisuzoval stejnymi slovy vyhody uplne jinemu letadlu?

Není mi známo, na základě čeho by se taková věc dala tvrdit.

LesniHU napsal:
1stCL_Jiricek napsal:... Energetické chování červených letadel spolu s jejich zbraněmi způsobuje, že ona "bezpečná vzdálenost" je v podstatě za hranicí probíhajícího boje. V boji (neřku-li jeden na jednoho) ty vlastnosti prakticky nepoužijete, zatímco v memoárech se to jejich využíváním jenom hemží. Kolega v jakémsi softíku srovnával rychlosti a energie modrých a rudých letadel. Ta rudá éra prostě v totožných manévrech oproti modrým neztrácejí energii. Viz všechny ty immelmany, 180° zatáčky s udržením rychlosti, dajvy a stoupání s tím, že se éro ocitne na původním místě, ale rychlejší (takové perpetum mobile)...

Opakuji - nemyslím si, že ta hra straní rudé straně. Statistiky serverů to neukazují. Ale něktré úlitby vyrovnanosti jsou prostě fyzikálně nešťastné, frustrující a kazící výsledný dojem.
Ten test, jeho metodika a vysledky by me zajimaly.

Aha.


Tak, tolik k tomu, co jsi napsal. Teď se pokusím konstruktivně hádat, o co ti skutečně šlo. Ale třeba se netrefím, předem se omlouvám.

1. V memoárech piltoů většinou nejsou ani testy ani metodiky. Jsou to vzpomínky a dojmy pilotů.

2. Úvaha, že kdyby pilot zkusil stroje protistrany, přisoudil by tytéž vlastnosti jinému letadlu, je sice možná pravdivá, ale irelevantní. Nesrovnávám totiž německé stroje s ruskými. Srovnávám "dojem německých strojů na německé piloty" vs. "dojem virtuálních německcýh strojů na virtuální německé piloty". A tyto dojmy jsou diametrálně odlišné. Zamýšlím se nad tím, proč... Jedno z nabízejících se vysvětlení je to, které tu předložil HotDog: že boje se vedly na tak dlouhé lokte, že ty výhody šly pocítit. Ale je to v rozporu s některými paměťmi. Druhá varianta je skutečné neumětelství tehdejších ruských pilotů, což si myslím, že od poloviny války nebylo tak zlé. Třetí varianta je ohnutá fyzika ve hře. Nevylučuji i další vysvětlení, ale nenapadají mě. Dále se zamýšlím nad tím, zda simulace, která vede na zcela odlišný dojem z letadla, než z reálného, je vůbec povedenou simulací.

3. Nedělám si definitivní názor, zřejmě půjde o kombinaci všeho. Ale jsou ve hře momenty, při kterých zkrátka získáš dojem, že ve fyzice je díra... Ano, bavíme se zde o dojmech, bohužel žádná věda. Ten TacView to nepřímo potvrzuje.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 04-06-2020 10:20
 
CSW_Rannisokol
Jo, některý éra fakt neztrácej energii. Zajímavý to potom je, když už chceš přistát, a ono to letí a letí Šklebící se
i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png
 
1stCL_Fucida
CSW_Rannisokol napsal:

Jo, některý éra fakt neztrácej energii. Zajímavý to potom je, když už chceš přistát, a ono to letí a letí Šklebící se


Focke-Wulf než vytáhne klapky a kola Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,907,325 návštěv