Nevim, ale vzhledem k tomu, ze moderni joysticky maji vnitrni algoritmy kalibrace, vyzkousel bych jeste nasledujici:
-vytahnout z pocitace a znovu zapnout. Je mozne, ze usb port mas stale napajeny a joystick po zapnuti spusti nejake auto-neco (a ted to nedela, protoze je stale pod napajenim).
-to same, ale pri zapnuti drzet stisknute tlacitko joysticku
V obou pripadech pritom projet vsechny krajni polohy
Při Win rekalibraci si můžeš zaškrtnout čtení hodnot axis, pokud se přeruší čtení výchylky ještě před max. dorazem, půjde o hw problém.
Ano, byl to HW problém. Při odečítání se dělo přesně cos popisoval. Už už jsem se to chystal rozebrat , ale před tím se podíval na "Dissassemble video" Fightersticku, co mám cca očekávat. Tam chlápek ukazoval, jak jednotlivé osy fungují. Tak jsem začal kontrolovat i svoje osy a jednotlivé "kolečka" os kolem kniplu (viz obrázek níže).
Vlevo je plynovka (takže pro mě nezajímavé). Ta navíc nevykazovala problémy.
Uprostřed je něco jako "trim" křidélek ale s tím nebyl taky problém. Navíc kolečko bylo ve středové poloze. Vpravo je něco jako "trim" výškovky. Tam byl kámen úrazu !!!!! Na tuhle osu jsem nikdy (ani před 9 lety, když jsem aktivněji létal) nesáhl. Kolečko bylo vždy ve vycentrované poloze. Při nějaké manipulaci jsem musel tohle kolečko posunout úplně dozadu. To pak způsobilo , že se při kalibraci kniplu nebral v potaz celý rozsah osy Y. Při navrácení kolečka vpravo do vycentrované pozice a následné kalibraci se vše vrátilo do normálu.
Podtrženo a sečteno:
1) Hlavní problém byl mezi židlí a kniplem
2) Do budoucna vždy centrovat 568 CH COMBASTICK s kolečkami pro osy X a Y ve vycentrované poloze.
3) Malý hack: Pokus chci aby Y osa měla fyzicky kratší dráhu třeba při přitažení (něco jako SW saturace), tak kolečko vpravo od kniplu vychýlím směrem k sobě a pak kalibruji.
P.S. Mile mě překvapilo, že po cca třech letech používání cca 2000h letu (odečetenu tehdy z XFireu) a devíti let ve skříní, jsem to jenom zapojil a funguje to krásně včetně centrování.
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.