May 02 2024 00:15:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
IL2 BOS - model počasí, navigace...
Mira
[img]https://media.giphy.com/media/gngO1gmBhS9na/giphy.gif[/img] is not a valid Image.

Asi tak se cítím při pročítání tohoto vlákna Šklebící se
 
magot
No Míro, jestli budeš dělat někdy piloťák, tak se s tím stejně setkáš Úsměv
 
Mira
magot napsal:

No Míro, jestli budeš dělat někdy piloťák, tak se s tím stejně setkáš Úsměv


Je mi 46, mám nadváhu, léčím se s s vysokým tlakem, mám dvě dioptire na každém oku, vyhřezlou plotýnku a beru antidepresiva..Myslím, že piloťák se mně už asi netýká Šklebící se
 
310_cibule
Mira napsal:

magot napsal:

No Míro, jestli budeš dělat někdy piloťák, tak se s tím stejně setkáš Úsměv


Je mi 46, mám nadváhu, léčím se s s vysokým tlakem, mám dvě dioptire na každém oku, vyhřezlou plotýnku a beru antidepresiva..Myslím, že piloťák se mně už asi netýká Šklebící se


To bychom mohli létat spolu, akorát je mi o něco (dost) víc : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
rudidlo
Hot_Dog napsal:

P*V=n*R*T,

"n" a "R" jsou konstanty

tedy: (P*V)/T je konstantní

Edit: to sem napsal to samý co Rumcajs přede mnou...

Diky kluci za objasneni, dokonce se mi pri cteni vybavuji vzpominky na fyziku :-)
Jen v tom pokracujte, ma to pozitivni dopad na cleny komunity.

btw. Rumcajsi, nemas odkazna nejaky zdroj popisujici co vsechno je ve sturmu implementovano.
 
http://silicon-remarks.blogspot.com
Rumcajs
Nemám, jako nejbližší spojnici s vývojovým týmem BOSka doporučuji Barona.

Můžu tě samozřejmě odkázat na zdroje k termomechanice či termodynamice, nebo na zdroje k standardní atmosféře ... no prostě ta oficialita kolem, ale co všechno z toho mají v BOSku, to nevím úplně jistě.

Usuzováno z toho, co jsem o BOSku kdy četl, bych řekl, že stran modelu atmosféry to budou mít celkem komplet. Jako tyhle vztahy teplota, tlak, hustota (měrný objem) jsou základ a to maj rozhodně dobře. To vše samozřejmě v závislosti na výšce. Vliv těchto parametrů na letové modely budou mít taky komplet. Tedy skutečně mají pitotku implementovanou tak, že to zvažuje rychlost a aktuální hustotu vzduchu. Rozhodně mají letový model navázaný na hustotu vzduchu, jak ji počítají v modelu atmosféry.

Samotný letový model bude Newtonovský. Tedy jednoduše řečeno součet všech sil působící na letadlo rovná se nule s tím, že počítají aerodynamické síly z nějakých polár a doplňují to asi o nějaké korekce. Tedy určitě nepočítají mechaniku kontinua, jako to kdysi dělávali klucí z Looking Glass Studios.

Pro mě největší otázka budou ty motory. Jak přesně mají implementovány ty systémy řízení plnícího tlaku. Jednak nevím, jak to mají udělané a za druhé nevím, jak to měly ty jednotlivé typy v reálu. Ale i zde doporučuji třeba nastudovat, jak hezky fungoval Kommandogerät. To byl elektromechanický počítač řídící Německé motory, kde měřili okolní teplotu a tlak, aby určili hustotu a dál pak ten hmotnostní tok a tím pak řídili přípusť. Z textů od vývojářů vím, že se to pokoušeli simulovat věrně ... přes počáteční roztodivnosti.
 
magot
Mira napsal:
Je mi 46, mám nadváhu, léčím se s s vysokým tlakem, mám dvě dioptire na každém oku, vyhřezlou plotýnku a beru antidepresiva..Myslím, že piloťák se mně už asi netýká Šklebící se

Až na ten tlak bys asi mohl .. možná i s tím tlakem, záleží jak by to posoudili doktoři ..
 
ringlett
magot napsal:

Mira napsal:
Je mi 46, mám nadváhu, léčím se s s vysokým tlakem, mám dvě dioptire na každém oku, vyhřezlou plotýnku a beru antidepresiva..Myslím, že piloťák se mně už asi netýká Šklebící se

Až na ten tlak bys asi mohl .. možná i s tím tlakem, záleží jak by to posoudili doktoři ..


doktoři se k tomu postavili dost negativně, aspoň vém případě (bez léků 190/120)
Nelétám, občas se plazím ...
 
LesniHU
Na ta antidepresiva pozor, mame nove lejstro o psychickem zdravi. Zatlouct.

Jinak, pokud skutecne na nejake velmi zimni mape dosahuji letadla vyssich indikovanych rychlosti, zajimala by me odpoved na nasledujici otazku (zucastnit se muze kdokoliv, ale je tu nekolik lidi, kteri, zda se, v tom maji jasno):
co zpusobi, ze molekuly vzduchu (studene? huste? nejake jine?) v takovem pripade tlaci vice na membranu rychlomeru, aby ukazoval vic, a pritom netlaci na cele letadlo, aby ho stejnou merou zpomalovaly?
 
clone9cz
Molekuly vzduchu tlačí na membránu víc, protože jsou zmrzlé na kost, když nemáš zaplé vyhřívání pitotky.
 
http://www.wwii-illusion.net
Rumcajs
Letadlo letící v hustším vzduchu potřebuje při stejné TAS menší úhel náběhu. Takže je na poláře o něco níž.
 
Hot_Dog
Jinak ohledně (P*V)/T sem se unáhlil, bo sem to psal na rychlo před odjezdem. Že "n" je konstanta, to samozřejmě platí jen pro plyny v uzavřeném prostoru - nádobě, což atmosféra není... V atmosféře u země tam ještě hraje roli to "n" - látkové množství a jelikož zároveň platí zákon zachování hmotnosti, tak má Saburo pravdu v tom, že při nižší teplotě vzduchu a zároveň jeho stejném či vyšším tlaku musí mít vzduch vyšší hustotu, tedy ho dostanu do válců víc a sem tedy schopen spálit více paliva, tedy zvednu výkon motoru.

Nicméně to nic nemění na tom, že co psal Rumcajs o pitotce je taky pravda a správně...
 
1stCL_Jiricek
Baron napsal:

magot napsal:

Termika? Stěží .. v tomhle pseudo simu .. Úsměv


Budeš sa čudovať, ale je.

Barone, nechci být škarohlíd, ale termika v simu simulována opravdu není. Jestli se o to pokoušeli, tak buď katastrofálně neúspěšně, nebo termín termika nechápou správně.

V simu jakš tak je mechanická turbulence. Ponechme stranou, že v nesmyslných místech, v nesmyslných výškách a při nesmyslných meteo-podmínkách. Ale ano, nějak je tam. Na druhou stranu samotné turbulenntí poryvy jsou - dlemého názoru - namodelovány poměrně věrně.

Ale termika, tzn. vertikální termické proudy, v simu rozhodně nesjou. Jestli tam někdo dal něco, o čem ti tvrdí, že je to termika, pak věř, že to s termikou nemá nic společného. Neboť průlet termickým poryvem je něco, čeho si nejde nevšimnout. A prostou anketou hráčů zjistíš, že si termiky v simu zatím nikdo nevšimnul. Možná s čestnou výjimkou Rumcajse. Pokud, Barone, nemáš autentickou zkušenost, nabízím svezení (AK Příbram, 50 km jižně Prahy).
 
1stCL_Jiricek
Rumcajs napsal:

Letadlo letící v hustším vzduchu potřebuje při stejné TAS menší úhel náběhu. Takže je na poláře o něco níž.


To sice ano, Rumcajsi, ale co z toho dovozuješ? Za premisy, že letadlo letí stejnou TAS je (při hustějším vzduchu) na poláře níže ... a? Jaký to má vliv na IAS?
 
Rumcajs
1stCL_Jiricek napsal:

Rumcajs napsal:

Letadlo letící v hustším vzduchu potřebuje při stejné TAS menší úhel náběhu. Takže je na poláře o něco níž.


To sice ano, Rumcajsi, ale co z toho dovozuješ? Za premisy, že letadlo letí stejnou TAS je (při hustějším vzduchu) na poláře níže ... a? Jaký to má vliv na IAS?
No tak si přečti tu Huovu otázku, o IAS nebyla řeč. Jsem měl ten jeho post referencovat, aby to bylo jasné.

1stCL_Jiricek napsal:A prostou anketou hráčů zjistíš, že si termiky v simu zatím nikdo nevšimnul. Možná s čestnou výjimkou Rumcajse.

Jsem někde tvrdil, že termika je modelována? Prosím, kde jsem se toho dopustil?
 
1stCL_Jiricek
Rumcajs napsal:

1stCL_Jiricek napsal:

Rumcajs napsal:

Letadlo letící v hustším vzduchu potřebuje při stejné TAS menší úhel náběhu. Takže je na poláře o něco níž.


To sice ano, Rumcajsi, ale co z toho dovozuješ? Za premisy, že letadlo letí stejnou TAS je (při hustějším vzduchu) na poláře níže ... a? Jaký to má vliv na IAS?
No tak si přečti tu Huovu otázku, o IAS nebyla řeč. Jsem měl ten jeho post referencovat, aby to bylo jasné.
Hele, věcně. Vicím, na co jsi reagoval. Nechápu tu souvislost. Hu se ptá (v souvislosit s IAS):
co zpusobi, ze molekuly vzduchu (studene? huste? nejake jine?) v takovem pripade tlaci vice na membranu rychlomeru, aby ukazoval vic, a pritom netlaci na cele letadlo, aby ho stejnou merou zpomalovaly?

A já opravdu nechápu, jak poloha na poláře ovlivní ten přístroj.

1stCL_Jiricek napsal:A prostou anketou hráčů zjistíš, že si termiky v simu zatím nikdo nevšimnul. Možná s čestnou výjimkou Rumcajse.

Jsem někde tvrdil, že termika je modelována? Prosím, kde jsem se toho dopustil?

Netvrdil jsi to. Tedy přesněji řečeno - nevím o tom, že bys to tvrdil. Tvrdil jsem někde já, že jsi to tvrdil?
Nanejvýš jsem napsal, že si toho možná s výjimkou tebe nikdo nevšimnul. To proto, že
a) jsi (v tom nejlepším smyslu slova) zkoumavý a přemýšlivý typ
b) jsi pozitivní i na místěch, kde ostatní přemohla skepse
Nebylo to ve zlém, kamarádská nadsázka. Jestli se tě to dotklo, přijmi mou omluvu.
 
Hot_Dog
LesniHU napsal:

co zpusobi, ze molekuly vzduchu (studene? huste? nejake jine?) v takovem pripade tlaci vice na membranu rychlomeru, aby ukazoval vic, a pritom netlaci na cele letadlo, aby ho stejnou merou zpomalovaly?


Pokud si náhodou myslel mě mezi těmi, co v tom mají jasno, tak o pár příspěvků zpět sem uvedl:

Hot_Dog napsal:
se stejným výkonem motoru letadlo má v zimě dokonce nižší TAS než v létě, v zimě je vzduch hustší, tedy klade letadlu větší odpor a tedy letadlo musí mít nižší TAS.


Tedy s tebou naprosto souhlasím, to nic nemění na tom, že se ale mění poměr IAS a TAS a v tomto případě trochu nezvykle tak, že IAS je vyšší než TAS...
 
1stCL_Jiricek
K diskusi o vyšší IAS...

1) Celé operování stavovou rovnicí je dle mého názoru chybné. Nebavíme se o "jistém množství plynu", které by se při změně svých proměnných chovalo dle stavové rovnice. Bavíme se o tom, že přijde úplně nová vzduchová hmota, s jinými parametry... Ono p*V v zimě bude jiné než v létě... Bude v pondělí jiné než v neděli.

2) Dle mého názoru je zakopaný pes v tom, že přístroj po odečtení statického tlaku od celkového vztlaku dostává dynamický tlak. Ale přístroj neprovádí opravu na hustotu vzduchu. Jinými slovy rychloměr ukazuje podle "naměřeného" (chcete-li odečteného) dynamického tlaku (děleného standardní hustotou), nikoli podle skutečného podílu dynamický tlak / skutečná hustota. Takže za nízkého tlaku by měl rychloměr ukazovat méně, než by odpovídalo realitě. Což je ve shodě se zkušeností, že za vysokých teplot (tzn. nízkých tlaků) letadlo letí "hůře" a má vyšší minimálku (při braní hodnot z rychloměru)

3) Pokud jsou na zimních mapách vyšší IAS, nutno dedukovat, že zimní mapy dostaly od zlých sudiček do vínku (XXX nižší XXX) vyšší tlaky vzduchu.

4) Jak to vlastněš určujete, že IAS je vyšší? Pdole TAS? Kde berete referenční TAS?

EDIT: opravena chyba: nižší -> vyšší
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 30-10-2019 11:11
 
LesniHU
@ Rumcajs, v otazce bylo "tlaci vice na membranu rychlomeru, aby ukazoval vic", coz primo ukazuje na IAS. Vzhledem k tomu, ze pri maximalnich rychlostech druhovalecna stihacka spotrebuje na neseni sama sebe radove tak 5% vykonu, tak si asi vliv one jine pozice na polare muzeme skrtnout. Nehlede na to, ze jina pozice na polare implikuje jine IAS.

@Hot_Dog nevim kdo, komkretni jmena jsem neresil. Zajimala me odpoved na onu otazku, ja zadnou neznam, ale treba neco takoveho existuje. Tvrzeni, ze IAS muze byt vyssi nez TAS, je samozrejme pravdive, ale neodpovida na onu otazku, ktera vznikla z toho, ze v simu udajne dosahuji letadla na zimni mape vyssich rychlosti.
 
LesniHU
Zkusim to preformulovat.
Za predpokladu stejneho tahu motoru poleti letadlo stejnou IAS nezavisle na okolni teplote.
Dokaze to nekdo vyvratit?
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

34,798,064 návštěv