Zdravím pořád jsem čekal na poslední aktualizaci ale pořád mám pocit že výkonostně jsou německé letouny očesané.109G neudělá 500km/h ale celkově jsou neohrabané. za rusy ze zásady létat nebudu.Asi něco dělám špatně.na létání mám málo času to až vždy přez zimu.Takže třeba nemám tucha jak krátkodobě zvíšit výkon motoru ,není prosím někde ke stahnutí nějakej návod jak na to? dík za info
čau byl to 109-G14 ale o to celkem nejde mám toho dost málo odlétaného jak sem říkal mám na to čas vždy jen přez zimu.a jsem tu v okolí jediný a vy už jste někde jinde.takže se mě špatně hledají návody jak si letadlo konkrétně klávesy nastavit,vše je v anglině což je ještě o trochu těžší.Třeba nějak se dá krátkodobě zvýšit výkon ale jak na to? Nebo Me 262 ten podle mě taky létal "nejrychleji" což ve hře nedokážu.No tak sem si pobrečel,no prostě jestli se dá někde vyštrachat nějaká příručka v češtině pro úplných starých zelenáčů jako sem já
No, neni to tak jednoduché, vlastně je to celkem komplexní záležitost:
1) Některá letadla (u Luftwaffe jmenovitě: Bf 109 G-14, Bf 109 K-4, Fw 190 A-8 a Fw 190 D-9) mají speciální režimy motoru spočívající ve zvýšení plnicího tlaku. Tohle používáš? Pokud nevíš, kde to v nastavení najít, tak se doma mrknu a navedu tě (teď jsem pochopitelně v práci). Rozdíly v maximální rychlosti jsou okolo 20 - 40 km/h.
2) Prakticky všechna letadla mají nějaké systémy chlazení, které mohiu poměrně významně narušovat aerodynamiku a snižovat tak maximální rychlost. Jednoduchá úměra je taková, že čím více máš chladicí systémy otevřené, tím lépe chladí motor, ale tím více brzdí letadlo. Rozdíly mohou činit až několik desítek km/h.
3) Čistota letu. Abys měl nejnižší odpor, měl bys "kuličku" udržovat uprostřed. Pokud je kdekoliv mimo střed, tak hrneš vzduch před sebou a zpomaluješ se.
4) Chyba měřících přístrojů (v tomto případě rychloměru): Ta roste s výškou. Zatímco v malé výšce rychloměr ukazuje celkem přesně, nahoře jsou rozdíly obrovské v řádu desítek %. Takže pokud ti letadlo v 5 km ukazuje třeba 500 km/h, tak ve skutečnosti letíš přes 550 km/h. Výjimkou je Me 262 který má na rychloměru kompenzaci a ukazuje skutečnou vzdušnou rychlost. Tedy myslím, vlastně jsem ho v BOXu ještě nevyzkoušel.
Hele jen úplně na okraj takové ujištění se.
1) Víš, jakou rychlost ukazuje budík v letadle?
2) Víš, jakou maximální rychlost si přečteš v údajích o letadle?
3) Víš, čím se ty rychlosti odlišují a že téměř nikdy budík neukazuje tu rychlost, o které je řeč v paramertrech letadla?
4) Víš, jak se mění maximální rychlost letadla v závislosti na výšce? A to jak pro rychlost na budíku tak rychlost pohybu vůči vzduchu.
5) Víš, pro jakou výšku se udává maximální rychlost letadla?
Jestli jo, pak fajn. Jestli ne, pak je možná třeba začít tam.
Tohle není myšleno nijak zle, je to prostě jen dotaz, odkud se do toho pustit.
Hele jen úplně na okraj takové ujištění se.
1) Víš, jakou rychlost ukazuje budík v letadle?
2) Víš, jakou maximální rychlost si přečteš v údajích o letadle?
3) Víš, čím se ty rychlosti odlišují a že téměř nikdy budík neukazuje tu rychlost, o které je řeč v paramertrech letadla?
4) Víš, jak se mění maximální rychlost letadla v závislosti na výšce? A to jak pro rychlost na budíku tak rychlost pohybu vůči vzduchu.
5) Víš, pro jakou výšku se udává maximální rychlost letadla?
Jestli jo, pak fajn. Jestli ne, pak je možná třeba začít tam.
Tohle není myšleno nijak zle, je to prostě jen dotaz, odkud se do toho pustit.
Poslední věta je správnědkud se do toho pustit Dá se říci "od piky"jde o to jestli bude "vůle" dá se říct že když mám obtížnost na "normal" ne na "expert" tak ovládám letadlo jen částečně předpokládám že vy to máte na "Expert" takže neznám klávesy jak se sytostí,otevírání chladičů,jestli řešíte náběh vrtule atd.Pro RoF někdo udělal počeštěné anglické menu, tak jestli něco takového není i pro BoS tak bych si mohl nastavit klávesy a naučit je používat.
Jen v krátkosti napíšu základ. Jinak na netu jsou na to odborné články.
V naprosté většině případů, to, co ukazuje budík, je IAS nebo CAS. IAS je indikovaná rychlost pitotovou trubicí, CAS je kalibrovaná rychlost. Je to skoro to samé, jen CAS je IAS korigovaná tak, aby se vyloučila interference mezi drakem a pitotkou.
IAS je tedy čtení z pitotky. To je rozdíl tlaků. Rozdíl mezi tlakem statickým + dynamickým a statickým. Tedy ten rozdíl je dynamický tlak. Z čehož se dá určit rychlost. No jenže v tom vzorčeku pro určení rychlosti je i hustota vzduchu. A ta se snižuje s přibývající výškou. No a to je ten důvod, proč letadlo při IAS 500 letí ve skutečnosti 550 v těch 5km. Protože v 5000 je hustota vzduchu již o poznání menší než dole u hladiny moře. Tím se dostáváme k tomu, že maximálka letadla se uvádí v TAS. To je TRUE AIR SPEED. No jak by člověk zvyklý na tachometr v autě očekával, je to rychlost pohybu vůči vzduchu. Navíc to není přesně 500 IAS je 550 TAS v 5000 metrech. Ono se to mění podle aktuálních podmínek. Ty aktuální podmínky jsou teplota a tlak. Je to bordel, atmosféra si dělá, co chce.
Maximální rychlost letadla se uvádí v TAS. Tedy maximální rychlost pohybu vůči vzduchu. Maximálka se navíc uvádí vždy pro výšku, kde to letadlo dosáhne maximální rychlosti. A to ještě k tomu ve standardní atmosféře. Standardní atmosféra je stav vzduchu, kdy je konvencí dohodnutá teplota a tlak v nulové výšce a průběh změny těchto hodnot s výškou. No a v nulové výšce ve standardní atmosféře by CAS mělo být rovné TAS. Problém je, že takové podmínky se vlastně skoro nikdy nestanou. Většina letadel dosahuje maximální rychlosti ne u země, ale v nějaké výšce. V jaké konkrétně, to je věc daného typu. Může to být i dost výrazně jiná výška. A letadlo s vyšší maximálkou může být klidně pomalejší než pomalejší letadlo, ale v jiné než své optimální výšce. Tohle je důležité, pokud se s Mezkem honíš s P40, která je rychlá u země, dožene tě, i když v 6000m by si neškrtla.
Tedy chci říct, že budík v letadle neukazuje rychlost, jakou bys čekal. Ukazuje číslo, které je podstatné pro řízení letadla, ale není to přímo to, co je maximálka z parametrů letadla. Navíc to číslo z parametrů letadla je poplatné jen nějakým konkrétním podmínkám, které nastanou vyjímečně.
Dál, jak psal Fučida, je skutečně dosažená rychlost funkcí nastavení letadla a taky nákladu. Maximálka letadla je hodně ovlivněna tím, kolik aktuálně váží. A i to se mění v průběhu letu, jak se spotřebovává palivo a munice. Taky u takhle rychlých letadel nějakou dobu trvá, než se na tu maximálku doškrábe. Není to jak v autě, že za 10s má stovku a za 30s jsi tak nějak na stropě.
No a ve finále musíš vědět, proti čemu bojuješ, a jaké to má parametry a kde máš výhodu. Na začátek je toho dost, no.
Čudlíky si namapuj podle sebe, nemám to teď před sebou, abych to přeříkal. Boosty a povolené časy si taky musíš nastudovat z internetu. Spoj se s nějakou letkou, ať tě vyškolí. Ono to chce vlastně docela dost času.
Dál, jak psal Fučida, je skutečně dosažená rychlost funkcí nastavení letadla a taky nákladu. Maximálka letadla je hodně ovlivněna tím, kolik aktuálně váží. A i to se mění v průběhu letu, jak se spotřebovává palivo a munice.
Hmotnost letadla má na maximálku poměrně malý vliv...
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.