April 07 2020 09:25:15
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,648
· Nejnovější pilot: sama78
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Panzer Corps a Order of Battle
saldy
Grand campaign East 1940-45 se skládá z celkem 6 DLC z tažení na východě, jednotlivé díly na sebe navazují a vaše vyskilované jednotky se dají přenášet do další části tažení. Každá kampaň zahrnuje 10 scenářů a může se větvit, v pozdější části můžete zvolit jestli se vydáte cestou ofenzivní, tedy riskantních útoků s vaší elitní armádou, nebo vsadíte na defenzivu a nepřítele umoříte. První díl je ještě v bojích ve Francii avšak od druhého, kdy se krátce zdržíte v Jugoslávii už se vrhnete na východní frontu. Kiev, Sevastopol, Stalingrad, Charkov, Kursk až po boje u Narvy, Budapešť, Varšavu...je toho opravdu hodně.

Od začátku se mi vyplatila osvědčená taktika z předchozích částí - budování třech samostatných nezávislých útvarů, které se mohou dle potřeby různě promíchat, či postupovat nezávisle na sobě. Každý útvar disponuje všemi složkami armády, které se vzájemně podporují, tedy pěchota, dělostřelectvo, střední a těžké tanky, stíhače tanků, AA dělostřelectvo, stíhačky a bombry. Pokud nějakou složku ošidíte na úkor druhé, nebude to fungovat dobře. V druhé části mi jen nepřítel rozbil bombordovací letectvo, které se prostě v záplavě stíhaček nedařilo udržet. Náplň misí bývá různorodá a vždy studujte zadání, které zahrnuje základní a bonusové cíle mise. Za perfektní splnění mise býváte odměněni často ještě nedostupnou jednotkou. Je dobré efektivně upgradovat jednotlivé řady techniky, přestup z Pz IVG na H, stojí pár drobných, avšak přestup z Pz IV na Pz V, nebo z Bf 109 na Fw 190 stojí ranec. Prestiže na financování obnovy mnohdy zdecimovaných jednotek budete mít tak akorát, aby se doplnily stavy do dalších misí.

Kampaň jsem dohrál na střední obtížnost a občas jsem se hodně zapotil, každý tah je třeba ukládat a řešení může někdy zamotat hlavu. Pokud si jednotky špatně rozložíte na začátku, je třeba vše opakovat. AI dokáže překvapit, útočí na slabá místa a sověti umí dělat nepříjemné útoky ze zálohy. Mise jsou různorodé od rychlých postupů velkou mapou, přes frustrující pomalé boje o významná města až po obranné mise kdy se o vaší obranu budou rozbíjet hordy nepřátel.

Cítil jsem, že souboje odpovídají síle a kvalitě jednotek a excesů je minimum, DLC se tedy nijak neliší od ducha základní kampaně a drží hlavní poslání série, tedy mixu zábavy a napětí z vašich taktických rozhodnutí na mapě. Celá kampaň zabere minimálně 100 hodin a když vás dokáže potrápit tak , že ji odložíte, po čase vás zase přitáhne zpět. PC bohužel není dostupný na Android a žádný klon nedosahuje jeho kvalit.

Obrázky z východního tažení http://www.sturmo...-campaign/

Recenze základní hry http://www.palba....amp;t=4816
Upravil/a saldy dne 06-07-2019 10:13
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Baron
Mrknutí
Hals - und Beinbruch!
 
1stCL_Fucida
Saldy, dnes už je Panzer Corps trochu překonaný. Brzy vyjde Panzer Corps 2 (no..i když kdo ví, jak moc brzy Šklebící se), ale hlavně je tady naprosto skvělý Order Of Battle. Zkus na to mrknout třeba na Steamu. Jsou tam kampaně nejen z Evropy...

Ale jinak mě těší, že propaguješ tu mou starou recenzi na Palbě Úsměv Jsem úplně zapomněl, že jsem to kdy psal Úsměv.
forum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bos_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bok_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bobp_gold_en.png
Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.
 
saldy
Já jsem ortodoxní vyznavač série PG a zamrzl jsem uvnitř. Ten pseudo 3D pohled u PG2 stejně jako tomu bude u PC2, kdysi rozdělil komunitu. Mně osobně ta cena za lehce horší přehlednost nevadí a těším se na to, Slitherine mají mou důvěru. Slepá cesta byla kdysi převádět PG do 3D.

http://www.slithe...er.Corps.2
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
1stCL_Fucida
Mrkni schválně tady na ten Order To Battle, fakt to stojí HODNĚ za to Úsměv:

YouTube Video



forum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bos_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bok_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bobp_gold_en.png
Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.
 
Richi
Bohužel jsem na ten Order taky mrknul a protože byla zrovna sleva, tak už mám US. Pacifik a Blitzkrieg. Úsměv
Zatím jedu podruhé tutoriál a někde jsem do toho našel i trochu češtiny. Ten překlad je jen částečný na nějakou starší verzi, ale na ten základ informací je to fajn.
Jdu si zahrát jen na chvilku a dvě hodiny najednou Fučido fuč. Šklebící se
 
saldy
Taky chci zkusit ten Pacifik, ale předtím ještě musím dotáhnout DLC za Afrika Korps Šklebící se
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
saldy
PC2 je venku a vypadá naprosto úžasně Cool

YouTube Video


 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Nj, je to fakt pěkný. Úsměv
 
CSW_Cassius Chaerea
Je to zajímavé člověče nezlob se. Ve své době byl PG špičková "strategie" 2.s.v., ale už tak 15 let tenhle styl strategii považuji za překonány a mimo lvlování mě ani herně už neoslovuje, ale jsem rád že si furt drží komunitu.
 
saldy
CSW_Cassius Chaerea napsal:

Je to zajímavé člověče nezlob se. Ve své době byl PG špičková "strategie" 2.s.v., ale už tak 15 let tenhle styl strategii považuji za překonány a mimo lvlování mě ani herně už neoslovuje, ale jsem rád že si furt drží komunitu.


Tak máme tu různě komplexní tahové strategie, taky jsem tomu holdoval a možná ještě budu. Každého osloví jiný přístup, ale v zásadě jde vždy o to stejné, já bych proto nehodnotil, že je nějaký koncept překonaný, ale že jeden každý koncept může i nemusí překonávat sebe sama v novém pokračování nebo i dlc.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
CSW_Cassius Chaerea napsal:

Je to zajímavé člověče nezlob se. Ve své době byl PG špičková "strategie" 2.s.v., ale už tak 15 let tenhle styl strategii považuji za překonány a mimo lvlování mě ani herně už neoslovuje, ale jsem rád že si furt drží komunitu.

Digitální deskovka Úsměv
 
Tyler Durden
Stále se to dobře prodává takže to asi není překonáno. Navíc čím by měla být hexová tahová strategie překonána? Nepřehlednou 3D klikačkou?
キツネを殺すのに、ウサギをよこすな。

遠神恵為
 
CSW_Cassius Chaerea
Tyler Durden napsal:

Stále se to dobře prodává takže to asi není překonáno. Navíc čím by měla být hexová tahová strategie překonána? Nepřehlednou 3D klikačkou?
Je to můj názor. Pro mě jako frontová stretegie na úrovni divizí je to překonáno komplexnější a dynamičtější sérií HoI, na úrovni pro mě neoblíbených tahovek a hexagonovek, pak třeba Decisive Campaigns.
 
Tyler Durden
Jo tak. Tohle existuje vedle sebe. Panzer Corps je pro lidi co nechtějí hrát excelové tabulky.
キツネを殺すのに、ウサギをよこすな。

遠神恵為
 
1stCL_Fucida
No, zatím jsem tomu dal tak 4 hodiny a úplně nadšený z toho nejsem. Ještě tomu ale dávám šanci.
forum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bos_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bok_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bobp_gold_en.png
Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.
 
saldy
1stCL_Fucida napsal:

No, zatím jsem tomu dal tak 4 hodiny a úplně nadšený z toho nejsem. Ještě tomu ale dávám šanci.


Bude recenze? Jo a ještě si pamatuju kdy po úspěchu PG2 přišel PG 3D, a to se hodně nepovedlo, slepá ulička. Panzer Corps v sobě spojil to pozitivní z prvního a druhýho dílu, vše co mě štvalo prostě odstranil. Vznikla velmi přehledná rychlá a chytlavá rubačka. PC2 může být klidně krokem zpět i když to vypadá na první dobrou krásně, doufám že se to nepotvrdí.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
1stCL_Fucida
Saldy, ono to bohužel za tu recenzi asi úplně nestojí. A nestojí to ani za současných 30€, natožpak 55€, které jsem za to dal já v předprodeji.

Ale o detailnější dojmy se samozřejmě podělím:

Přechod na Unreal engine se celkem vydařil. Jednotky jsou propracované a ani při největším zoomu (který je ale pro hraní zcela nepoužitelný) nikterak neurazí. Terén je členitý, textury jemné, vodní vlnky také celkem hezké. Zvuky také OK, ale u hudby si vůbec neuvědomuji, jestli tam nějaká je. Množství jednotek je OK. V PC2 najdeme asi vše, na co jsme zvyklí. Navíc si u nich můžeme celkem libovolně nastavovat kamufláž (což bylo v omezené míře možné i u Order To Battle, dále jen OB) - to je hezké, můžete si tak v roce 1944 tank nastříkat jinak, než v roce 1940.
Systém boje se od původního PC změnil celkem dosti. Nijak neskrývá inspiraci v OB. Zásadní změnu představuje provázání některých dělostřeleckých jednotek do společné obrany. Protitankové kanony vyztužují obranu a reagují na útoky k nim přilehlých jednotek. Stejně funguje i klasická artilerie, u které mi to ale přijde trochu ujeté. Proč? Pokud se na pěchotu řítí tanky, tak se v reálu přesné protitankové kanony zaměří na konkrétní pancéřáky a solí to do nich. Jenže klasická artilerie se na konkrétní stroje nezaměřuje. 21 cm děla střílí po vysokých balistických křivkách a pokud by to zašali sypat na útočící tanky, tak to sypou i na vlastní bránící se jednotky. Takže provázání obrany (jednotka + AT kanony) bylo okopírováno z OB, ale obrana artilerií byla přidána jako vlastní iniciativa, byť logika mi celkem chybí a přijde mi to rušivé. Celkem zajímavým prvkem je využití kopců. Pokud kanony vytáhnete na kopec, dostřelí o něco dále a můžete tak taktizovat při obléhání.
Revoluční podobu získalo letectvo (je to vlastně jediná skutečně velká změna). To se po každém kole vrací na domovské letiště. Útoky je schopno provádět jen v nějakém okruhu kolem něj, ale můžete letadla nechat přeletět na letiště jiná. Ale jen někdy - pokud je vzdálenost mezi letišti až příliš velká, tak vám hra přelet neumožní a musíte přeskočit pomocí nějakého letiště uprostřed. Jenže to žere čas. Poněkud absurdní situace nastane při útoku na Dunkerque. Máte jednotky v Calais a máte jednotky v Bruselu. Když chcete přeletět z Bruselu do Calais, tak máte v případě Bf 109 i Ju 87 smůlu. Ačkoliv je to reálně jen asi 170 km, tak tady nejdříve musíte obsadit na půli cesty letiště v Lille a pak přehopkat - to je blbé za situace, kdy vám Calais terorizují dva Spitfiry a vaše Emily jsou v Bruselu a nejste je schopni relokovat. Další protivné omezení letectva představuje možnost provést na konkrétní nepřátelskou pozemní jednotku pouze jeden útok za jedno kolo - vaše letadlo nad cílem zůstane a nemůžete ho odklidit na vedlejší hex. To sílu letectva dosti omezuje. Útoků na letecké jednotky se tohle omezení netýká, protože kolem nich obvykle máte dosti prostoru.
Dalším prvkem je podpora v útoku. Pokud máte více jednotek vedle té nepřátelské, síla útoku každé z nich se zvyšuje, ovšem poněkud zvláštním algoritmem. Máte-li například 4 jednotky, tak první útočící využívá "3" bonusy, druhá "2" bonusy a už nezapočítává první jednotku, která útok provedla...atd...atd. Tvůrci se také pokusili implementovat možnosti obklíčení. Pokud je jednotka "dostatečně" obklíčena, nakreslí se kolem ní (nebo kolem nich) jakási fronta a ty se přestávají dozásobovat (zbývají jim pak třeba 4 kola boje, než spotřebují munici) a zřejmě získávají i nějaký další postih.
Posledními zajímavými prvky jsou "hrdinové" dodávající bonus nějaké konkrétní jednotce. Ty můžete přidělit a výsledkem je třeba rychlejší získávání zkušeností, nebo silnější útok...atd. Další novinkou jsou vlastnosti vás, jakožto generála. Můžete si nastavit "bonusové" i "malusové" (vzájemně se vyvažují pomocí bodů). Některé jsou hodně zajímavé. Třeba že nemůžete nakupovat letectvo (malusová), nebo že vaše tanky nebrzdí menší řeky (bonusová). Já bych se bez toho ale i obešel.

Jinak vše zůstává při starém.

No, až potud to nezní špatně...ale:

Mapy jsou maličkaté a působí jako přehuštěné jednotkami. Naprosto běžně mapa, kterou jste v PC měli spojenou (například Blitzkrieg na západu - na severu šikanujete Belgii a Nizozemí, na jihu projdete Lucemburskem a Francií, je zde rozdělena na dvě a vy si vyberete: Buď sever, nebo jih. Herní doba jedné mapy se zkrátila na maximálně 30 minut. Občas ale jen 10 - 15. Tohle všechno značně ubírá na strategických možnostech. Půjdu severem či jihem? Pošlu pěchotu tudy, nebo támhle? Tady dělostřelectvo umístíte do středu mapy a ono už si dostřelí všude možně. Tank je mapu schopný přejet cca za 3 kola. A ani těch kol není úplně mnoho, zpravidla 20.
Tragická je AI. Ale ne tragická jako průměrná, nebo špatná, ale skutečně tragická. Nemá snahu využívat byť základní herní mechanismy. Předpřipravit útok dělostřelectvem, nebo třeba jen ona základní kombinace útoků. Nejdřív k vám přijede jedna jednotka a zaútočí. Pak přijede druhá jednotka a zaútočí. Místo aby přijela jedna, pak druhá a pak až útočily. To vás absolutně nenutí při obraně přemýšlet a vzájemně se krýt. Na druhou nejtěžší obtížnost je to absolutní dávačka, kdy se musíte vážně snažit, abyste někde aspoň trochu zavrávorali. O tom, že byste někde měli problém vůbec nemůže být řeč.

Úplně největším průšvihem PC2 ale je existence OB. Byť s grafikou jednoznačně slabší, tak herní mechanismy v OB jsou vynikající. Skutečná existence fronty a potřeba řešit zásobování (byť zjednodušeným způsobem v podobě nechání jednotek pravidelně vydechnout) dává obrovské taktické možnosti. Velké mapy přímo vybízejí k obkličovacím operacím, které ale ve chvíli, kdy se neprovedou správně, mohou pro pádící tanky představovat konec. Až na úplné výjimky jedním či dvěma útoky nesfouknete nepřátelskou jednotku. Ty mají mnohem větší snahu přežívat a zavčasu se stahovat. Navíc třeba dělostřelectvo (i ostatní zbraně útočící nepřímo) způsobují větší ztráty zahuštěným jednotkám, než těm oslabeným - což je opět logické a fajn. Nutnost skutečně kombinovat jednotky. Nutnost skutečně využívat možnosti terénu. Variabilita kampaní - od Tichomoří přes celou Evropu a Afriku. Některé mise mi vyloženě utkvěly v paměti, protože byly extrémně strategicky zajímavé. Pokud by OB neexistoval, dal bych PC2 hodnocení 5/10. Takhle bych dal tak 3/10. Vyhozených 55€.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-03-2020 09:10
forum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bos_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bok_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bobp_gold_en.png
Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.
 
saldy
Ty malý mapy to je hrozná kravina, tím to docela zabili. Naštěstí mám ještě resty v OB a jako majitel PC gold edice se chystám na vpád do Británie. No a prachy prozatím investuju do Antona z DCS protože tím se nedá nic zkazitÚsměv
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

02-04-2020 11:52
Hiene PM Úsměv

31-03-2020 12:22
A všechny ty návody jsou nepřehledný a matoucí. Vyděšený

28-03-2020 11:57
v Razbamu jsou debili, ale to říkám furt. Šklebící se Ti blbci ani neumí správně očíslovat přístroje v manuálu, aby k nim seděly popisky. Šklebící se

27-03-2020 21:35
Asi jsem něco rozbil. Po úpravě příspěvku zamrzlo peklo. Teda fórum.

27-03-2020 14:28
@clone můžeš zabanovat toho bota "fotso"?

25-03-2020 18:39
Ale ne, umřel jsem. A to jsem byl tak daleko. Smutný

24-03-2020 19:48
Tak, hraji první subnauticu od znova na hardcore. Za 11 hodin jsem stále neumřel. Šklebící se Ale hledat ty blueprinty je za trest.

08-03-2020 21:10
http://www.archeol
ogiezla.cz/2013/03
/08/328/?fbclid=Iw
AR3Pk6xfrrhygFFGvx
sxWRnglaUWzIUbr0g2
rNpZQ7Cp0NdXaaIooa
4kZUo

24-02-2020 18:43
@Jaromír Tak jo, klikl jsem 890krát že přijímám a jseš ve skupině "friends" Šklebící se

24-02-2020 13:14
nj MS Šklebící se kouknu na to večer

23,653,244 návštěv