August 08 2020 19:00:13
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,664
· Nejnovější pilot: PozorLetim
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Máte nebo plánujete VR headset?
1stCL_Fucida
Já Freelancera nemám Úsměv. Poslední vermírná věc, kterou jsem hrál, byl Conflict: Freespace asi před 20 roky Úsměv. Ale třeba někdo další mít bude...
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
pSipi
Freelancera mam ale niekde v sklade zahrabaneho.
Ked uz nieco vesmirneho otestovat tak Elite Dangerous.
 
Zifi
Máte někdo praktickou zkušenost s GTX 1080 ve VR? Jak na tom běhá DCS a BOX
 
1stCL_Fucida
Zifi, zkoušel jsem s mojí 1080 jen BOX, ale dost často mě v něm trápil celkem silný stuttering (Oculus Rift S). Myslím ale, že to nebylo nedostatečným výkonem karty, ale něčím jiným...taky to bylo ve chvíli, kdy úplně čerstvě vyšla Bodenplatte.

Chystám se pořídit 2080S a HTC Cosmos. Ale až jako odměnu za státnice cca za 4 měsíce.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Zifi
Škoda. Já jsem na tu plynulost vysazený. Pak poreferuj
 
Defacto
Já mám 1080 a Rift S a jde mi to plynule většinu času na 40-80 fps (DCS, BOX) na high nastavení. Měl jsem přesně to samé, co píše Fučida někdy kolem vydání Bodenplatte, ale už je to v cajku. Takže ovladače nebo něco takového. Na netu je hromada tipů jak vylepšit fps a stuttering, akorát je voser to po updatech (windows, hry, ovladačů grafiky) nastavovat znovu. Ale zase se to neděje tak často a mám minimálně subjektivní pocit, že se to časem zlepšuje v obou simech. Pamatuji jak jsem v roce 2016 na HTC vive se stejnou grafickou kartou nemohl mít v zapnuty v DCS ani stíny a teď na medium při high nastavení všeho ostatního.
 
magot
YouTube Video



 
petsild
Odborníci na VR technologie, jak si vede souprava od HP Reverb G2, proti současným produktům?
www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.pngimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg
 
Tapi
Odborník nejsem, ale pro simy bude HP Reverb G2 asi zatím to nejlepší za rozumnou cenu. 2 x 2K displaye jsou mezi gaming headsety headseaty pořád asi to nejlepší a u G2 výrobce vyladil některé nectnosti předchozího modelu, takže slibují velmi kvalitní grafiku bez optických vad. Pořád nicméně zůstává úzké FOV, jehož asi největší vadou je, že se při letu vytrácí dojem rychlosti. Vyšší FOV asi budou mít až headsety s eye-tracking umožňující foveated rendering, páč bez něj široké FOV ve vyšším rozlišení současné grafiky neutáhnou...
Nejlepší dnes je asi Pro headset VARJO VR-2 https://store.var...varjo-vr-2 ale jednak je pro nás běžné hráče finančně naprosto mimo (5000$) a jednak i přes eye-tracking má stále úzké FOV. Nicméně má 2 x 4K displaye... Ale alespoň nám to ukazuje, že to jde a že headsety s grafikou stejnou, jako mají monitory, je reálné vyrábět.
Upravil/a Tapi dne 31-05-2020 09:32
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
petsild
V posledním DCS zpravodaji je Varjo zmínka, jenže cena a hw nároky jsou nadčasové.
Proč je fov 114 stupňů málo , je to dvojnásobek vnímání člověčího oka.
www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.pngimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg
 
Tapi
Protože chybí periferní vidění, které v reálu pomáhá, aby si mozek dotvořil dynamiku scény kterou vidí. Když máš FOV 90-110 jsi bez periferního vidění, podobně jako v tunelu a nevnímáš proto rychlost s jakou kokem tebe po stranách mizí předměty. Výsledek je, že s takovým headsetem mozek "nepobere", že se pohybuješ tak rychle, a proto máš pocit mnohem menší rychlosti než s jakou v simu letíš.
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Zifi
Spousta uživatelů pociťuje po dlouhodobém používaní VR zhoršení zraku.
 
LEON
Tapi napsal:

Protože chybí periferní vidění, které v reálu pomáhá, aby si mozek dotvořil dynamiku scény kterou vidí. Když máš FOV 90-110 jsi bez periferního vidění, podobně jako v tunelu a nevnímáš proto rychlost s jakou kokem tebe po stranách mizí předměty. Výsledek je, že s takovým headsetem mozek "nepobere", že se pohybuješ tak rychle, a proto máš pocit mnohem menší rychlosti než s jakou v simu letíš.


Jaké má FOV skutečný pilot v masivních leteckých brýlích, měřil to někdo?
= F R E E - C O O P E R A T I O N - U N I T =
 
http://www.virtualnipilot.cz/
petsild
Jestli Leone myslíš konkrétně tenhle Úsměv model, tak fov bude nic moc…

www.alterneo.cz/images/katalog/711/1.jpg
www.imgup.cz/images/2015/08/30/FCU.pngimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg
 
LEON
No já si taky myslím, že to s tím periferním viděním nebude v takových pilotních brýlích nijak horký, takže bych to nezazlíval ani těm VR setům...
= F R E E - C O O P E R A T I O N - U N I T =
 
http://www.virtualnipilot.cz/
1stCL_Fucida
Tapi napsal:

Protože chybí periferní vidění, které v reálu pomáhá, aby si mozek dotvořil dynamiku scény kterou vidí. Když máš FOV 90-110 jsi bez periferního vidění, podobně jako v tunelu a nevnímáš proto rychlost s jakou kokem tebe po stranách mizí předměty. Výsledek je, že s takovým headsetem mozek "nepobere", že se pohybuješ tak rychle, a proto máš pocit mnohem menší rychlosti než s jakou v simu letíš.


Tak tohle bych rozporoval. Nejlépe tak, aby si kdokoliv zkusil přízemní let ve VR a na monitoru a pak posoudil své pocity - nicméně tohle je trochu hraběcí rada Úsměv. S vnímáním rychlosti je to spíš naopak, čím rychleji se člověk pohybuje, tím menší úhel vnímá. To nižší FOV je omezující v tom, že můžete přehlédnout něco, co je jednoduše mimo těch 110 - 120°, které máte zobrazované. Ne, že by bylo jakkoliv narušeno vnímání prostoru, nebo rychlosti. Možná ideální je si vyzkoušet nějaký automobilový simulátor a porovnat pocit rychlosti ve VR s pocitem v reálu. Vůbec je ideální za etalon považovat spíše reál, než to, na co jsme zvyklí z monitoru. On bude monitor dost možná na věčné časy vhodnější nástroj k "vyhrávání soubojů", než jakékoliv VR, ale to není tím, že by to ve VR bylo špatně, ale jednoduše tím, že monitor + headtracking v některém směru umožní o dost více, než reálná hlava a oči.

Jinak brýlý se používalo za WW2 spousta, jedny z těch standardnějších u Luftwaffe byly tyto:
www.sammlermarkt-nord.net/shop/images/Pict4368.JPG
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Werner
Mimochodem v těhle brýlích je periferně vidět poměrně dobře. O to hůř je v nich vidět dopředu Šklebící se

Možná proto je u stíhačů poměrně rychle úplně vytlačil modernější model.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Tapi
Rychlost vs FOV.

Mrkněte třeba na tuto studii:
https://www.ncbi....MC6812648/
Stačí přečít Abstract a Conclusion.
For both speeds and all FoV conditions, participants underestimated visual speed relative to the actual running speed. However, this underestimation was significant only when the peripheral FoV was masked.


Případně další studie z oblasti závodních simů se stejnými závěry zde:
https://www.resea...simulators
Results showed that in the standard configuration, visual speed was consistently underestimated resulting in speed overproduction of 10% on average. The smaller GFOV/FOV ratio of .83:1 led to even greater overproduction, whereas the larger GFOV/FOV ratios reduced the error in speed production


Velmi dobře je to vidět na tomto videu:
https://www.reddi...ave_a_big/
Upravil/a Tapi dne 01-06-2020 12:11
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
1stCL_Fucida
Tapi, ten odkaz na Redditu si jistě každý z nás vyzkoušel při "přibližování a oddalování" pohledu (ve skutečnosti změně FOV) v jakémkoliv simu od dob původního Šturmovika (a možná i dříve). Jenže pozor, na videu vidíme extrémní rozdíly v FOV třeba mezi 5 a 90° přičemž asi těžko někdo z nás řekne, jaký z těch pohledů je "Správně". Ono to "Správně" totiž závisí na velikosti plátna, na který se ten obrázek z vlaku promítá a samozřejmě na vzdálenosti pozorovatele od plátna (o tomhle je ta druhá studie, pokud jsem ji pochopil, nicméně jsem v poslední době dost retardovanej, takže možná ne Šklebící se ).

Jestli se nemýlím, tak k věci, tedy vnímání FOV v souvislosti s rychlostí, ale hovoří hlavně ten první příspěvek. Nicméně všimni si, o jakých rychlostech se v té studii hovoří - 8 a 12 km/h. Sranda je, že už při takhle mrzkých rychlostech je rozdíl znatelný.

Za mě osobně je vnímání rychlosti v jakémkoliv současném VR nesrovnatelně věrnější (a vlastně se nebojím říct, že stejné, jako v reálu), než cokoliv na jakémkoliv běžném monitoru. Vlastně jediné, s čím to lze srovnat, jsou kalibrované projekce na plátno, kterou jsem si vyzkoušel třeba v simulátoru 737 na Zličíně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tapi
Máš asi pravdu Fuči, rychlost, kterou uživatel ve scéně vnímá, určitě bude záviset nejen na FOV, ale i na dalších parametrech. Také netvrdím, že LCD zprostředkovává pocit rychlosti lépe než VR. V obou případech je to prostě výřez.

Já to mohu hodnotit jen subjektivně, ale jak u LCD tak ve VR se mi zdá, že tam ten pocit rychlosti chybí. Nedávno se synátor (6 let) chvilku díval, jak létám na LCD, a pak se mě zeptal, proč letám tak pomalu (letěl jsem tak 500 km/h ve cca 500 m). Prostě v leteckých simech mi přijde, že tam ta rychlost chybí. U závodních simů to je o něco lepší, zřejmě proto, že se jede "po zemi" a okolní objekty proto ubíhají kolem poměrně svižně. To se se vzrůstající výškou vytrácí.

Možná i RL piloti nevnímají rychlost díky výšce tak intenzivně, nevím, nejsem pilot. A nebo jim pomáhají i ostatní vjemy, které se v simu neuplatní... V simu jsme závislí primárně na zraku. Proto si myslím, že čím větší FOV tím lepší vnímání rychlosti. Ale neposoudím, co už je dostatečné a co ještě ne.. To může porovnat jen reálný pilot.
Upravil/a Tapi dne 01-06-2020 14:01
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-07-2020 13:51
Dnes je Black Tot Day, tak si dejte rum.

19-07-2020 21:13
Má 100% sRGB GAMUT. To není věc nastavení, ale kalibrace barev. V nastavení teploty barev v menu monitoru je možnost sRGB.

18-07-2020 11:35
Jaromíre, tady píšou že ten tvůj monitor nemá sRGB gamut option, tak jak je to s tím sRGB? Šklebící se https://www.tomsha
rdware.com/reviews
/aoc-agon-ag322qc4
-curved-freesync2-
gaming-monitor,593
3.html

03-07-2020 15:35
Hlavně 100% sRGB

03-07-2020 15:27
ale někdo ti ho ohnul, měl bys ho dát do svěráku a narovnat ho Šklebící se Jinak pěkný no těch 400 cd/m2 .. Úsměv

03-07-2020 14:58
Mám nový monitor. AOC AGON AG322QC4 - První dojem velmi dobrý. Za 10k neber to Šklebící se

01-07-2020 15:18
Rádo se stalo Úsměv

29-06-2020 15:09
10 let na fóru SVK. Díky.

29-06-2020 09:45
Dokonce jsem psal ve vláknu "pokud se jedná o 26.-28.8." ... jo zmatek ... ?

29-06-2020 09:44
Jejda, proč jsem si myslel, že je to v srpnu?

24,499,688 návštěv