Co nyslíte, je tzv. foveated rendering, tedy VRS ve spojení s Eye Trackingem to, na co čekáme, abychom konečně mohli uvažovat o VR Headsetech pro simulátory s kvalitním a dostatečně ostrým zobrazením a s dostatečným FOV?
Nemám praktickou zkušenost s VR ani s VRS. Ale podle všeho VRS není převratná technologie z pohledu principu. Je to výkonnostní optimalizace, která umožní, aby se VR dostala na smysluplné frekvence snáze či s slabším HW. Navíc mě hned zkraje napadá otázka, jak rychle to bude reagovat na změny pohledu. Jistě tam bude nějaké zpoždění mezi změnou pohledu a přeostřením VRS na nově fokusované místo. Totiž člověk očima celkem svižně těká. Jasně že z pohledu počítače je to pomalé, ale není to úplně pomalé z pohledu zobrazovací frekvence. Při změně fokusu se tahle změna fokusu musí dostat skrz snímač přes USB do počítače, v něm na videokartu a ta může hned následný frame generovat s zaostřením na novou pozici. Ta se po nějakém čase dostane až do tý VR helmy. Kolik frejmů uteče o změny pohledu? Minimálně bych řekl, že budou dva. No jsem zvědavý, jak jim to vyjde. Dost možná je to ale myšlený tak, že to nepůjde přes USB a ani PC, ale že to půjde rovnou na grafiku. To by to celkem řešilo.
Jasan, určitě se jedná jen o "evoluční" krok. Osobně mě to přijde jako docela inteligentní řešení problému, kdy současný HW není schopen "pumpovat" do VR Headsetu dostatečný datový tok pro kvalitní zobrazení. Tohle by to možná mohlo řešit do té míry, aby VR bylo použitelné tj. třeba aby hodnoty na budíkách na přístrojovce byly dobře čitelné a vůbec, aby člověk neměl dojem, že je kvůli pixelům někde v "Minecraftu". Je samozřejmě otázka jak moc velký "boost" to přinese, uvidíme...
P.S. také tady jen teoretizuju, s VR nemám praktickou zkušenost.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.