„Také jsem se chtěl znovu podívat na některé své nápady, které jsem vyvíjel pro svoji původní X-COM sérii. Například v X-COM: Apocalypse vznikl nápad o funkčním živém městě s několika frakcemi, se kterými jste měli různé vztahy. To bylo něco, co jsem chtěl prozkoumat mnohem víc.“ Dále hovoří o tom, jak chce do své hry znovu přinést pocit strachu a napětí - když nevíte co se skrývá za dalším rohem a pocit úspěchu a uvolnění, když se vám podaří dostat všechny vojáky z mise zpátky. A že to nebude jen tak jednoduché nám řekl v následující větě: „Ve Phoenix Point máme systém mutací, který dokáže vygenerovat stovky různých nepřátel, takže vlastně nikdy pořádně nevíte, čemu budete čelit.“ K mutacím se ještě vrátil ke konci článku: „Mimozemský systém mutací pracuje na strategické úrovni.“ řekl Gollop. „Například zde máme členovcovité typy nepřátel s primitivními pařáty a štíty. Pokud je ovšem několikrát porazíte, projdou mutací. Takže příště, když na ně narazíte, mohou mít u sebe lidské zbraně, nebo vyvinou nový druh útoku, například jedovatý. A čím častěji oni zase porazí vás, tím silnější bude jejich současná mutace. Hráči tedy budou muset konstantně měnit svoji taktiku a snažit se adaptovat na jejich situaci.“
Pokud by ten "generátor životních forem" a jejich následné mutace, které by byly reakcemi na různé typy útoků hráče opravdu fungovaly, mohlo by to být docela zajímavé.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Vypadalo to nadějně, ale tohle prohlášení autorů mě vrátilo zpět do reality k XCOM2
Our focus is very much on the single player campaign, and we are aiming for something deep, involving, and highly replayable. Consequently, we have no plans to implement multiplayer options for Phoenix Point.
Proč se zapomíná na nás masožravce a dělají se hry pouze pro vegany?
To jsem si Timofejiči myslel u XCOMu 2 dřív taky, ale jakmile jsem si pár online zápasů vyzkoušel, beznadějně jsem pro XCOM 2 multiplayer zahořel a teď si naopak myslím, že právě XCOM tématika je pro multiplayer naopak jako stvořená. Fakt si to chce vyzkoušet na vlastní kůži, zápas proti živému soupeři ve strategické hře je prostě něco nesrovnatelného oproti zápasu se strojovou inteligencí, ve strategii je ten rozdíl mezi chováním (přemýšlením) člověka a AI daleko markantnější, než třeba v leteckých simulátorech.
- Začíná to už laděním soubojového "Squad layoutu" - sestavy svého komanda ještě před samotným zápasem. Na rozdíl od singleplayer kampaně tady nikdy předem nevíš, s jakou bizarní kombinací lidských a cizáckých jednotek se na Tebe soupeř vytasí. Když si sestavíš speciální hackerský anti-robotický tým, můžeš lidského protihráče co zvolil pouze roboty zadupat do země během pár kol, ale pokud soupeř nebude mít v týmu ani topínkovač, nemáš na své straně žádné výhody. Stejně tak když si sestavíš specializovaný toxický tým, který může udělat ze soupeřových humanoidních bytostí roztékající se mokvající puchýřníky, můžeš naopak tvrdě narazit, pokud si soupeř vezme robotické jednotky, na které žádné jedy ani toxiny neúčinkují. Takže se pak snažíš sestavovat nějaký vybalancovaný tým, což vůbec není lehké a možná ani moc výhodné. Co jsem potkával soupeře, většinou se každý na něco specializoval (za ufony třeba klonování, xenomorfóza, toxiny apod., za lidi třeba boj na dálku pomocí ostřelovačů, hackování apod.)
- Při samotném zápasu je lidský protihráč nesrovnatelně zákeřnější a nápaditější než čitelné AI jednotky v singleplayerové kampani, které jdou většinou v podstatě po nejkratší trase přímo k Tobě. Lidský soupeř Ti naopak může nastražit past, například Tě vylákat předstíraným ústupem na nějaké místo, kde se Ti za zády vyhrabou ze země zakrtkovaní Chrysalidé a nakladou do Tebe vajíčka, nebo Tě lidský soupeř může obejít po křídlech, prostě člověk taktizuje a přemýšlí, AIčka bohužel útočí přímočaře a většinou předvídatelně. Zápas proti člověku si opravdu užiješ jako proti AI nikdy, je to nesrovnatelně záživnější.
- Multiplayer se dá ještě vylepšit pomocí modů, můžeš si zkusit epické bitvy třeba 20 proti 20-ti, po domluvě se soupeřem si můžeš vyzkoušet třeba i nějaké filmové motivy, třeba z mé oblíbené Hvězdné pěchoty - obrana komanda vojáků proti 20-ti "broukům" (Chrysalidům), to si v kampani také nemáš šanci vyzkoušet.
Čím dál větší problém je akorát najít soupeře, protože multiplayer v XCOMu nebyl asi nikdy přelidněný a musí se na připojení nějakého soupeře delší dobu počkat. Pokud bys ale měl zájem to vyzkoušet, můžeme se domluvit na TS nebo Discordu na nějakých pokusných zápasech, jako jsme nějaký čas blbli třeba s PetSildem, už jsem ti to jednou nabízel
Ale jo, máš pravdu s těma strategiema. Já kdysi docela dost hrál po mailu SPMBT a bavilo mě to tuze moc. Akorát nad tím XCOMem sem zlomil hůl a to tak, že definitivně.
Mě popravdě také XCOM svou kampaní zklamal, i když ji Long War 2 a WotCH přece jen trochu vylepšili, proto singleplayer XCOM/XCOM 2 už dávno nehraju. To už mám raději kampaň Silent Storm 2 Sentinels, i když je to velice stará tahovka. Ale multiplayer si bere z XCOMu pouze základní ovládací a grafické rozhraní, obsahem multiplayeru je právě jen a pouze ten souboj dvou lidí mezi sebou. Žádná AI, žádný příběh, žádné ukládání, pouze Tvoje vynalézavost a improvizace proti vynalézavosti a improvizaci soupeře. Ale XCOM (a všechny podobné tahovky) jsou silně založeny na svém příběhu a lineární dějové linii, proto rozumím tomu, že opravdu málokdo si povšimne, že v menu hry taky existuje volba MULTIPLAYER, já to měl mnoho let stejné. Je to ale velká škoda, souboj dvou hráčů s jednotkami z kampaně je opravdu zajímavý. Ono v podstatě nejde ani o samotný XCOM, stejně zábavný by nejspíš byl multiplayer i v Xenonauts, nebo v Phoenix Pointu, bohužel ho má pouze ten XCOM/XCOM 2...
Upravil/a LEON dne 19-10-2019 14:33
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.