Nazdar piloti!
měl bych dotaz na odborníky přes motory. Zajímalo by mě, jaký vliv na výkon motoru např. u Laggu-3 (popř. u čehokoliv jiného), by mělo dle vašeho názoru, v reálu stažení mixáže na 60% v přízemních výškách. Díky za názory.
Bohatost směsi mix je množství paliva ve směsi paliva a vzduchu nasávaného motorem. Existuje idální poměr (Pedro?) který je ideální držet, ale který při zvyšování tlaku přípusti (boostu) vede k hoření paliva před jeho zapálením svíčkou a k jeho zničení. Při jaké přípusti dojde k předčasnému zážehu záleží na kvalitě paliva (čím větší oktanové číslo tím později) . Od tohoto bodu (tzv. peak) se chodí buď rich of peak, tzn se předčasnému zapálení zabraňuje bohatší směsí než je ideální poměr nebo tzv. lean of peak kde se směs nastaví chudší než ideální poměr.
Pokud jdeš Rich of Peak, tak ti prochází motorem nespálené palivo, což se projevouje zvýšeným usazováním karbonu na vnitřních částech motoru - nespálené palivo ale také pomáhá chladit motor svým výparným teplem.
Zjednodušeně:
Tzn když ubereš bohatosti směsi, tak ubíráš hořlavou složku ze směsi. Méně paliva = menší předaná energie na daný objem směsi ve spalovací komoře a menší výkon na klice.
Pokud budeš ubírat směsi pořád dál, bude ubývat výkonu až do momentu, kdy dojde k nepravidelnému spalování ve spalovací komoře a kdy směs nestačí celá prohořet a může dokonce prohořet už otevřeným sacím ventilem - zde opět dochází k poškození motoru.
Tohle je velice zjednošený popis který má mnoho ALE a mnoho JEŠTĚ.
Ke studiu doporučuji sloupky Pelicans Perch o motorech na AvWeb (ale i ostatní jsou VELICE zajímavé, pokud vládnete alespoň základní angličtinou) http://www.avweb....146-1.html
*edit* názvosloví
Upravil/a WT_Schmouddle dne 04-10-2005 17:00
WT_Schmouddle napsal:
Zjednodušeně:
Tzn když ubereš bohatosti směsi, tak ubíráš hořlavou složku ze směsi. Méně paliva = menší předaná energie na daný objem směsi ve spalovací komoře a menší výkon na klice.
Pokud budeš ubírat směsi pořád dál, bude ubývat výkonu až do momentu, kdy dojde k nepravidelnému spalování ve spalovací komoře a kdy směs nestačí celá prohořet a může dokonce prohořet už otevřeným sacím ventilem - zde opět dochází k poškození motoru.
Tohle je velice zjednošený popis který má mnoho ALE a mnoho JEŠTĚ.
Ke studiu doporučuji sloupky Pelicans Perch o motorech na AvWeb (ale i ostatní jsou VELICE zajímavé, pokud vládnete alespoň základní angličtinou) http://www.avweb....146-1.html
*edit* názvosloví
Nevím jestli je to správně, ale pochopil jsem to takhle - čím menší mix, tím menší výkon. Takže kdyby ten Lagg letěl u země na 60%, poletí to hůř než na 100% mixu. Ja?
V Ilovi je celkem fuk, jestli máš u země 60 nebo 100%. Navíc když víš, že budeš stoupat. Dáš rovnou 60% a pak na to nemusíš celou dobu myslet a jen si hlídáš kompresor...a šetříš palivo.
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
57MH_Zvire napsal:
Eeeee... to funguje? Já jsem si myslel, že to v IL2 není nějak pořádně nasimulované.
Může někdo podat ucelenou a laikovi pochopitelnou zprávu z užití Mix. a Prop. v IL2????
Tím chceš říct, že japonskému samuraji se nad 4Km kouří z výfuků? :lol:
BTW Start 100-120% a pak už jen 60-80%. Pitch dle nálady, do boje 100.
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
57MH_Zvire napsal:
Eeeee... to funguje? Já jsem si myslel, že to v IL2 není nějak pořádně nasimulované.
Může někdo podat ucelenou a laikovi pochopitelnou zprávu z užití Mix. a Prop. v IL2????
Tím chceš říct, že japonskému samuraji se nad 4Km kouří z výfuků? :lol:
BTW Start 100-120% a pak už jen 60-80%. Pitch dle nálady, do boje 100.
Nekouří. Nad 4 km většinou neleze. Nepřítel se srabsky schovává u hladiny.
Někde jsem četl že právě pro LAGG 3 Series 4 právě v IL2 velice sluší v přízemních bojích (max do 1,5KM) vrznout mix na 120 procent. Motor to ustojí a dle mého subjektivního názoru to fakt létá daleko lépe a svižněji.
Ten ideální poměr je 14,7:1 váhového množství vzduchu a paliva (Schmouddle...
Jenže v podstatě to zcela přesně vystihl Ušák. V ILovi je to nasimulováno velmi podivně, s výjimkou pěkných čoudů, které začneš provozovat, pokud to máš bohaté. To ochuzení směsi je nasimulováno bídně.
V zásadě to ale funguje tak, jak popsal Schmouddle.
A jestli to opravdu subjektivně letí při nastavení 120% lépe, jistá logika v tom je (tedy za předpokladu, že 100% je právě onen stechiometrický poměr 14,7:1), protože střední efektivní tlak na píst je nejvyšší při cca 18% obohacení nad tento poměr.
Jenže....
Ale já nebudu dělat přednášku, takhle to stačí...:sm18:
57MH_Zvire napsal:
Eeeee... to funguje? Já jsem si myslel, že to v IL2 není nějak pořádně nasimulované.
Může někdo podat ucelenou a laikovi pochopitelnou zprávu z užití Mix. a Prop. v IL2????
Ucelenou zpravu podat nemuzu, ale kdysi jsem testoval spotrebu paliva. Nasledujici cisla jsou doba, jak dlouho ydrzi 2% paliva pri danem rezimu motoru u La5FN zaspalkovane na letadlovce. Zaklad je 110%+WEP, 100%prop pitch, 100%mix, to vydrzelo palivo 1:08. Pri nasledujicich zmenach to bylo:
mix60 1:08
pp75 1:14
pwr99 1:16
pp50 1:21
pwr50 1:50
mix120 1:08
Z toho plyne pouceni:
1) mix neovlivnuje spotrebu paliva
2) s vrtuli taky nemusite nijak saskovat, staci ubrat plyn
Jak na tom zavisi vykon, to netusim. Ale subjektivne u americkych stroju 120% mixu pri startu z letadlovky nema vliv.
Jo mělo to bejt takhle "...pak na to nemusíš celou dobu myslet a jen si hlídáš kompresor...a šetříš palivo, možná."
Každopádně 60-100% na výkonu, otáčkách atd. žádnej vliv. Jen když se to přežene, vysoko 120, ještě vejš 100, nebo naopak 40% dole.
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.