Představte si situaci, že jste jedním z vývojářů DID (nebo lépe vlastník práv na hru z roku 1998).
Tedy Ti, kteří připravili ve své době technicky dokonalý EF-2000 (1995) s datadiskem TACTCOM (Tactical and Communications upgrade 1995) a 3Dfx patch + Super EF-2000 pod Windows 95 (obsahuje původní DOS verzi EF-2000+TACTCOM) s verzí Wargen I kampaňového generátoru (výsledky se vyhodnocovali až po přistání) a makali jste taky pro britskou RAF na čistě vojenských simulátorech.
A následně Ti, kteří připravili ve své době velmi dobrý F-22 ADF (Advanced Dominance Fighters) ale bez dynamických kampaní, a o rok později datadisk, který přinesl rovnou 10 dynamických kampaní a prodával pod jménem F-22 Total Air War a kde byl Wargen II kampaňový generátor (výsledky se vyhodnocovaly realtime).
V době kdy jste makali na F-22 ADF/TAW, a na TAW údajně makali jen 2 lidé z DID, ostatní měli na starost jiný projekt, ostatně taky základ v podobě F-22 ADF byl velmi solidní, tím že Infogrames tlačili na vydání TAW lidé z DID nestihli dodělat modul pozemní války, který tam je implementován ale není by default zprovozněn (na rozdíl od Microprose Falcon 4.0).
Tolik historie....
A teď současnost: rok 2018
Představte si, že jste členem Air Dominance Project teamu a bez zdrojového kódu upravujete původní DID F-22 Total Air War do podoby F-22 Total Air War 2.30 (Final), viz. https://community...-released/, protože Vám přijde dost dobrý na to aby to stálo za to i dnes v dobách Falcon BMS 4.33 a DCS World 2.5.
A najednou se Vám ozve člověk z Turecka, co by Vám rád zaplatil půl miliónu dolarů za zdrojový kód, který říká že dělá na projektu pro combat military training platform, který i přesto, že mu doporučujete DCS World, P3D a X-Plane 11 jako progresivní platformu, stále chce zakoupit zdrojový kód DID F-22 TAW, člověk který říká, že má možnost testovat real F-22 Raptor a tak dokáže nejlépe posoudit, který simulátor, že je vhodný pro výcvikovou platformu.
Yes, that's the idea but not for only TAI TF-X, stealth as a concept will be the future of air combat. SO, we will modify the project for instance for Japan FX-1, or any other stealthy aircraft in the future...You can reach to the introduction video of the project from . And when it comes to avionics and other aero dynamic features of F-22, the simulator perfectly reflects what's on the Raptor. 6 cray computers control avionics of F-22 and they are very realistically reflected on TAW 2.0. Those who could find an opportunity to fly with a Raptor like me may easily measure the level of reality of TAW 2.0. So, in the end it is not a matter of question to me the health of code of TAW 2.0 in terms of real technical details. For many, it is just a game, not for me, including its warfare AI for different components."
"True that, but those biases are not sourced from the guessing, but because it is basically a software with disinformation objective. And it is clearly stated in the user manual. Also some weapons are not realistically stated in the TAW 2.0 on purpose, such like the maximum range of SAM batteries, such like SA-6, SA-11 SA-17. Also it will need an update on every type of weapons, in the end 20 years have past and lots of weapons are updated in terms of effectivity and range already. In any software developed on OOP principles which I am sure TAW 2.0 is one of them, it i not that hard to update these type of variables. The most challenging points are, converting SATCOM data to terrain info for the simulating software and physical engine which calculates mathematical positon of every object in the air warfare theatre. Also warfare AI is a valuable part of any combat simulator."
"Thank you for all comments, criticism and contribution, these will guide our way. I see your point, and I'm downloading and will try to install DCS and X-plane at the moment. I will check their level in terms of realistic air warfare simulator and a few more critical aspects of what we desire. Honestly speaking I want to code (or modify preferably) a network based training simulator within an OOP based development process. Think of from 40 to 120 terminals on a sinle server running this software for every client. This will be modern and total training platform for any Air Force on Earth for mission planning and execution with all elements of modern warfare. Again, I will check suggestions and will be back in case those simulators do not satisfy our demands. Thank you in advance and best regards."
"First of all thank you for great work on F-22 TAW 2.3. How can I reach to you Home Fries? I just got the responsibility of a professional military simulator project and I plan to modify TAW 2.3 code for this project. Is it possible we can cooperate? Or to whom I need to talk to for the access to source code of TAW 2.3? Or who has the copyright of the source code at the moment after D.I.D. disbanded? I am authorized and ready to talk over half a million dollar for this code. Please do not hesitate to reach me via muratguc@windowslive.com. Thank you in advance, best regards."
"Thanks for this amazing mod.
Out of curiosity is it possible to add new models and expand the database? It would be nice if it can be modded to have newer aircrafts & weapons.
And if possible even control ships, too. I had played Jane's ATF which allowed you to control any aircraft, vehicle and ships as well as create missions with all military branches.
AFAIK there is no real simulator that allows control of all military branches. Jane's/Sonalysts Fleet Command is too old and limited. CMANO is just a bean counter; Naval War Arctic Circle, a bad renderer both pretending to be simulators without actually having a real physics engine. And the rest like Wargame: AirLand Battle/Red Dragon are either arcades or like Hearts of Iron IV a RTS with arbitrary stats. Arma 3 as a FPS isn't suitable. The only real simulator I see is DCS World/DCS Combined Arms which is more of an afterthought and too underdeveloped."
Zkus číst mezi řádky. Nikde výslovně nezmiňuje, že by poptával simulátor F-22 Raptor pro USAF. Já z toho co napsal pochopil, že má projekt pro platformu "stealth as a concept in the future of air combat", a že ho zaujal 20 let starý simulátor od DID z důvodů zmíněných v originálním textu.
Ať je to jakkoliv (kdokoliv) na to, že DID čerpali při vývoji simulátoru výhradně z public resources (Jane's, výrobce, apod.) je to určitý druh pocty pro bývalé vývojáře.
Rapier napsal:
Ať je to jakkoliv (kdokoliv) na to, že DID čerpali při vývoji simulátoru výhradně z public resources (Jane's, výrobce, apod.) je to určitý druh pocty pro bývalé vývojáře.
A z jakých jiných resources měli čerpat? Ta věta nedává smysl
Co to je platforma "stealth as a concept in the future of air combat"? To jako plánuje hru nebo nebo pro průmysl kde budou lítat stealth bagry a jeřáby nebo pro vojenský sektor který si simulaci v tomto směru dělá sám páč k tomu nikdo nemá přístup?
Upravil/a magot dne 31-12-2018 16:13
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.