May 27 2019 11:28:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 1
CSW_Cassius Chaerea

· Registrovaní piloti: 2,626
· Nejnovější pilot: Balu
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
BLOG Luftschraube
Saburo
Minimálně Allisony V-1710, Packardy V-1650 (Merliny obecně), ty všechny měly karburátor před kompresorem (tím mechanickým).

Ale u Německých vybavených přímým vstřikem to bylo pochopitelně jinak.
 
LesniHU
alfik napsal:

Vida vida, Lesů Pane. To je i pro mě novinka - myslel jsem, že je to jako jinde, tedy že je karbec (vč. ovl. klapky) až za dmychadlem, před rozvidlením do jedn. válců.
Má to (kromě konstr. jednoduchosti) ještě jiný důvod?
Asi ma, protoze je to tak i u Merlinu, Griffonu a Sabru a nejspis vsude mozne. Jen nevim, jaky presne je ten duvod :-). Snad jen to, co by se dalo uhodnout, vyparne teplo ochlazuje a kompresor lepe stlacuje chladnejsi smes, plus homogenita smesi po protoceni v dmychadle.
 
1stCL_Fucida
Saburo napsal:
Ale u Německých vybavených přímým vstřikem to bylo pochopitelně jinak.


Jsem si právě říkal, že mi to nějak neštimuje Šklebící se
forum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bos_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bok_gold_en.pngforum.il2sturmovik.com/uploads/team_icons/bobp_gold_en.png
Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt.
 
310_Snakes
LesniHU napsal:

alfik napsal:

Vida vida, Lesů Pane. To je i pro mě novinka - myslel jsem, že je to jako jinde, tedy že je karbec (vč. ovl. klapky) až za dmychadlem, před rozvidlením do jedn. válců.
Má to (kromě konstr. jednoduchosti) ještě jiný důvod?
Asi ma, protoze je to tak i u Merlinu, Griffonu a Sabru a nejspis vsude mozne. Jen nevim, jaky presne je ten duvod :-). Snad jen to, co by se dalo uhodnout, vyparne teplo ochlazuje a kompresor lepe stlacuje chladnejsi smes, plus homogenita smesi po protoceni v dmychadle.


Vypůjčeno z výborného článku na Palba.cz http://www.palba....ilit=lkala

...Další důležitá výhoda souvisí s umístěním karburátoru před kompresor. V případě použití karburátoru, ve srovnání se vstřikováním u leteckých motorů z druhé světové války, je často zmiňována údajná „zaostalost“ konstrukcí které používají karburátor. U tvorby směsi ve válci je možno s tímto do značné míry souhlasit. Zcela pomíjena je ovšem skutečnost, že zařazení karburátoru před dmychadlo poskytuje také značnou výhodu. Při vytvoření směsi ještě před vstupem do kompresoru je po kompresi výsledná směs velmi dobře promíšena, což má výhody v oblasti spalování. Hlavní výhodou je ovšem účinnější komprese na výstupu z kompresoru. Ta je způsobena snížením teploty směsi v důsledku odpaření paliva, které odebírá teplo. Výsledkem je její vyšší komprese, než v případě čistého vzduchu....

www.311raf.com/images/signature/sigsmall_Snakes.jpg
 
alfik
Ooo díky - na to jsem zapomněl Šklebící se Ještě že vás mám.
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
Tapi
Na tomhle videu autor ukazuje (viz 11:40), že když jede u země vše na max (2700 RPM, plný plyn, turbo i WEP) dělá Jug 567 km/h. Když ale pouze sníží otáčky na 2500 RPM, stoupne rychlost u země na 580 km/h. Umíte někdo vysvětlit proč?
YouTube Video



_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Saburo
a má tento test i nějaký reálný základ nebo je to jen "vlastnost"* hry?

* vlastnost=chyba

podle jedné starší debaty na il foru, ta 47 jede rychleji na menší otáčky do nějaké konkrétní výšky, už si nepamatuji jaké
 
Tapi
Autor videa popisuje jen a pouze P-47 ve hře. Tak by mě právě zajímalo, zda je to tak i v reálu nebo pouze v simu. V tom videu ke konci autor zmiňuje, že ve velkých výškách je to naopak (vyšší RPM = vyšší rychlost).
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
alfik
Jen hádám, ale:
Možná je to tím, že u země, při vyšších otáčkách, konečky na přední (sací) straně vrtulí překračují místně rychl. ztvuku. Tzn. vyšší odpor, nižší tah na tom místě, atd.
Jaký má průměr vrtule? Z toho se dá vypoč. obvod, krát otáčky, a nemělo by to být nad dejme tomu 0,8 až 0,85M, protože pokud má koneček cca tuto rychlost jako celek (tzn. je to průměr mezi rychlostí ofukujícího větru na přední a na zadní straně), tak na té sací - podtlakové straně vrtulového listu (na přední) bude ta rychlost nad 1M. Začnou tam vznikat malé rázové vlny, a je zaděláno. Přidáš "plyn" a zpomalíš... Úsměv
Samozřejmě, se zvyšující se výškou se to bude zmenšovat až do vymizení.
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
Tapi
Diky, takové vysvětlení vypadá rozumně.
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Saburo
neklesá s výškou rychlost pro M číslo?
nemělo by to být tedy spíše naopak?
dráha kterou urazí vrtulový list je stejná, ta se s výškou nemění
 
Rumcajs
Jen k tý debatě o karburátoru před kompresorem přidám, že ono to nemá jen výhody, ale i nevýhody. Jsem někde četl, že to promíchání paliva a vzduchu platí jen pro vysoké zatížení. Při částečných zatíženích se může projevit opak. Tedy že se za kompresorem formují kapičky paliva a to pak motor jede nepravidlně. Taky karburátor před kompresorem potřebuje vyhřívání, bo vypařování paliva odvádí teplo z již tak studeného vzduchu a tak se může formovat led. Je to už dlouho, co jsem to četl, tedy si už nepamatuju, kde to bylo.
 
LesniHU
Tapi napsal:

Autor videa popisuje jen a pouze P-47 ve hře. Tak by mě právě zajímalo, zda je to tak i v reálu nebo pouze v simu. V tom videu ke konci autor zmiňuje, že ve velkých výškách je to naopak (vyšší RPM = vyšší rychlost).
Je to chyba ve hre. Kdyby se tak chovalo nejake skutecne letadlo, videli bychom popis takoveho chovani v dobovych testech.
Vzhledem k tomu, ze se jedna o tu cast obalky, kde proteka vrtulovym diskem nejvice vzduchu (husty vzduch v male vysce a rychle), da se cekat, ze je blbe tah/ucinnost vrtule pri nejmensim uhlu nabehu listu. Kdyby slo o rychlost zvuku, projevovalo by se to ve vysce, kde je TAS letadla vetsi, tedy i sroubovice, co opisuje konec listu, vice natazena a tedy rychlost konce listu vyssi.
 
alfik
LesniHU napsal:

Tapi napsal:

Autor videa popisuje jen a pouze P-47 ve hře. Tak by mě právě zajímalo, zda je to tak i v reálu nebo pouze v simu. V tom videu ke konci autor zmiňuje, že ve velkých výškách je to naopak (vyšší RPM = vyšší rychlost).
Je to chyba ve hre. Kdyby se tak chovalo nejake skutecne letadlo, videli bychom popis takoveho chovani v dobovych testech.
Vzhledem k tomu, ze se jedna o tu cast obalky, kde proteka vrtulovym diskem nejvice vzduchu (husty vzduch v male vysce a rychle), da se cekat, ze je blbe tah/ucinnost vrtule pri nejmensim uhlu nabehu listu. Kdyby slo o rychlost zvuku, projevovalo by se to ve vysce, kde je TAS letadla vetsi, tedy i sroubovice, co opisuje konec listu, vice natazena a tedy rychlost konce listu vyssi.

Jj rozumím, mělo by to tedy být naopak než jsem napsal.
"Slíbili jste mi kolonie na Marsu. Místo toho jsem dostal Facebook." Buzz Aldrin
"Hranice, které nepřekráčejí dnes obchodníci, jednoho dne překročí vojska." Mistr Sun
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
 
AJaromir
Když jste u těch otáček motoru a vrtulí, na lepší dokumentární video zaměřené na vrtule jsem nenašel.
https://youtu.be/...
Upravil/a AJaromir dne 06-12-2018 12:28
Pokud daný objekt vrhnete rychlostí vyšší, než 8km/s, tak poletí i hrábě.
 
Tapi
Ještě jeden příspěvek na téma How to fly P-47D:
http://www.luftsc...cz/?p=4298
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Tapi
Vydání Me 262 pro BOBP se kvapem blíží, tak je nejvyšší čas osvěžit si své znalosti konstrukce a ovládání motorů Jumo 004 Úsměv
http://www.luftsc...cz/?p=4322
Z pohledu pilotů doporučuju hlavně odkazy na skvělé články Edy Dokoupila s popisem startování a ovládání motrů.
Upravil/a Tapi dne 11-03-2019 09:36
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Tapi
Blog byl přejmenován a přesunut na nový hosting

WARBIRDS-BLOG.cz odkaz zde: http://www.warbir...

Proto jsem založil nové vlákno na SVK: http://vwings.net...ad_id=5916
Informace o nových příspěvcích budou už pouze v novém vlákně.
_____________________________________
http://www.warbir...BLOG o letadlech 2. sv. v.
 
Hot_Dog
K té rychlosti zvuku konců vrtulových listů, taky už sem několikrát slyšel něco ve smyslu "Mustang měl tak velkou vrtuli (4m), že konce překračovaly rychlost zvuku"

Jenže imho dle mých výpočtů by mělo na koncích vrtule překračovat rychlost zvuku skoro všechno, co za ww2 lítalo. Když vemu třeba takovýho mezka, s relativně malou vrtulí cca 3 metry a řekněme průměrnejma otáčkama 2700ot/min, vyjde mi něco jako:

(3,14*3*2700)/60 = 424m/s, a to je jen obvodová rychlost bez dopředného pohybu, spolehlivě za rychlostí zvuku někde v normálních podmínkách řekněme třeba 340m/s... Kde dělám myšlenkovou chybu? Někdo kdo tomu rozumí?
 
Saburo
neměla by se ta hodnota ještě vynásobit úhlovou rychlostí?
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

25-05-2019 18:44
Nemůžu ani já, ani hospoda.

24-05-2019 17:12
Tak to bych si dovolil nenavrhnout 28.6.2019, protože to bude v Mostě Euro NASCAR.

22-05-2019 15:09
Bobře, nemůžeš ty, nebo nemůže ta hospa? Nešlo by to jinde, jindy, apod.? Kdybych věděl kde by to vyhovovalo, klidně to budu zařizovat já.

21-05-2019 20:28
TS mě hlásí že mám perma BAN... reasen: nickname můžete mě na to mrknout pls? ani nevím že bych byl někdy na TS SVK

18-05-2019 20:40
Smutný Ani nejaka minimalni varianta typu oznamim termin a postarejte se sami?

18-05-2019 19:01
HANÁ NENÍ

17-05-2019 18:22
Někdo s podpisem to zkazil. Nepište tam sakra.

17-05-2019 18:12
Magote, teď, teď tam najsou obrázky ani v podpisu a je to rychlé.

17-05-2019 17:04
2019

17-05-2019 16:48
To bylo pozvání?

22,125,026 návštěv