June 25 2022 00:31:27
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 2
Tommy-, Hans-Assi

· Registrovaní piloti: 2,718
· Nejnovější pilot: EliteSalon
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
DCS a Ryzen
alfik
Rumcajs napsal:

Alfíku, to můžeš rovnou nastavit afinitu DCS na zvolený 4 jádra (či kolik chceš testovat) a zkusit FPS. Windows normálně samy o sobě moc nežerou a pokud mají nějaká volná jádra, rády se tam přestěhují i se zbytkem procesů. Jinak určitě to nějaký jádra využije. Nebude to jen jedno. Ty 4 jsou asi realita.

Jasan, ale já jsem to pochopil tak (možná špatně) že otázka zněla:
Na kolika vláknech je chopno DCS běžet?
Na to odpoví můj postup - ten umožní aby W rozdělovaly DCS na max. počet vláken, který bude běh prg vyžadovat, resp. kolik dokáže využít.
Ale jak píšu, možná jsem nepochopil otázku Úsměv
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
"Kdo za války bojuje s "vnitřním nepřítelem", nevědomky kolaboruje s nepřítelem skutečným." Pche C´
 
Rumcajs
Myslím, že otázka spíš byla, kolik jader dokáže využít. Ono to není úplně zřejmé právě díky tomu, že Windows (či asi i jakýkoli jiný OS) rozhazuje zátěž po jádrech procáku a tak to využije neomezené množství jader ve smyslu "každý chvilku tahá pilku". Pokud je ale pilka jen jedna, pak se na ní jen střídaj. No a to je ta věc s DCS a kdejakou jinou hrou. Pilky jsou asi tak 4 a jádra se na nich střídaj.

Vlastně ani není směrodatné, kolik vláken má ten proces vytvořených. To proto, že ty vlákna jsou ve finále nějak synchronizovaná. Synchronizace = čekání. Prostě sice chvilku něco běží paralelně, ale jen proto, aby pak počkalo na ostatní. Nutnost synchronizace je vůbec zabiiják paralelizace.
 
Rapier
Hm takže říkáte, že DCS World 2.5 využívá reálně jen 2 jádra. To stále nahrává koupi Intel i5-9600K, které si člověk přetočí na 5 Ghz se solidním vzduchovým chladičem. Nevýhoda u Intelu ale bude, že s příchodem 10nm (snad se v roce 2020 reálně dočkáme) zcela jistě (jak to u Intelu chodí) nebude možný upgrade na novější CPU.
To zase nahrává koupi AMD CPU jako např Ryzen 2600 nyní (a přetočit jej na 4 Ghz), a buď tento nebo příští rok tam osadit nějaký 7nm/+ CPU.

To je lehké zklamání, čekal jsem že DCS World umí využít alespoň ty 4 cores. Vidím, že stejně jako X-Plane 11 který stále v roce 2019 běží na 1 core, je na tom DCS World prakticky stejně (špatně).
 
Aces_Wild
Rapier napsal:

Hm takže říkáte, že DCS World 2.5 využívá reálně jen 2 jádra. To stále nahrává koupi Intel i5-9600K, které si člověk přetočí na 5 Ghz se solidním vzduchovým chladičem. Nevýhoda u Intelu ale bude, že s příchodem 10nm (snad se v roce 2020 reálně dočkáme) zcela jistě (jak to u Intelu chodí) nebude možný upgrade na novější CPU.
To zase nahrává koupi AMD CPU jako např Ryzen 2600 nyní (a přetočit jej na 4 Ghz), a buď tento nebo příští rok tam osadit nějaký 7nm/+ CPU.

To je lehké zklamání, čekal jsem že DCS World umí využít alespoň ty 4 cores. Vidím, že stejně jako X-Plane 11 který stále v roce 2019 běží na 1 core, je na tom DCS World prakticky stejně (špatně).

Máš pravdu, že pro aktuální DCS je díky vyššímu IPC vhodnější Intel. Ale připomínám, že do DCS World míří Vulkan API a dovolím si odvážně tipnout, že se implementace dočkáme ještě tento rok.

Z ED fóra (z roku 2013, ale třeba někomu pomůže v ladění):
Test: Setting CPU Affinity
 
Rapier
Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.
 
Aces_Wild
Rapier napsal:

Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.

Zda-li v dohledné době netuším, věřím ale, že během tohoto roku se Vulkan API dočkáme. To oznámení přišlo už někdy v roce 2017, v nějakém newsletteru.

Newsletter z 29. 12. 2017:
We will also be working on improvements to clouds, explosions with improved proximity damage, virtual reality, spotting system, network play, Forward Looking Infrared (FLIR), air-to-air missiles, and performance optimization with the inclusion of the Vulkan API. In parallel, we will continue to support and improve our existing modules.

Wags z 9. 8. 2018:
Base programming and testing should be finished next month. We'll then work on transferring our shaders to the new API. This is a very new technology for us, and it is quite possible that we will run into unforeseen issues during that phase. DCS World uses many complicated shaders that may not necessarily play nice with the Vulkan API.

Thanks!

Newsletter z 11. 1. 2019:
DCS World Foundation
In parallel to all the above, the team continues to work on the foundation items of DCS World like air and ground artificial intelligence, performance optimization, more detailed damage models for all unit types, Vulkan implementation, improved VR optimization and improved Touch Controller support, aircraft wake turbulence.

SkateZilla z 20. 3. 2019:
The Last update on Vulkan is that the Base Engine was Complete, and work had started on Converting all of the Shaders and textures to the new API.
 
petsild
Rapier napsal:

Aces_Wild: máš to někde potvrzeno, že do DCS World opravdu v dohledné době skutečně implementují API Vulkan, tedy podporu Multicore? Někde se o tom Mats zmínil?
Vím, že vývojáři X-Plane 11 slibují podporu multicore v příštím update, tam bych tomu i věřil ale u ED.

Vlákno kde ED potvrzuje existenci Vulkanu a částečnou funkčnost: https://forums.ea...p?t=217784
img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpgimg25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpgimg33.rajce.idnes.cz/d3302/16/16984/16984634_736d48680dbea871c244e75c34d27f32/images/SClogom.jpg
 
Rapier
Díky za link. Vezmu to v úvahu při koupi nového CPU.
 
Aces_Wild
Upgrading from 1700X CPU to 2700X. Comparison tests in DCS SOON (přímý odkaz na příspěvek s výsledky testů)
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-05-2022 20:02
Začala komáří sezóna ...

07-03-2022 15:52

28-02-2022 15:37
Aspoň se to nemusí hlásit... Vyděšený

28-02-2022 15:31
Já je varoval. Přece nebudu používat jako argument něco, čeho bych nakonec nebyl schopen...

28-02-2022 10:03
Jako úplně? I ty divochu Úsměv

27-02-2022 23:39
Kdybyste hledali vlakno Zakazana diskuze :-), tak nemusite, je smazane. Psal jsem jasne, ze se tak stane, kdyz se to zvrtne i tam.

27-02-2022 10:49
Rusové zveřejnili fotky jeho sestřeleného letadla, ale Ukrajinci tvrdí, že byl sestřelen, ale skočil a opět létá.

26-02-2022 10:57
Ghost of Kiev se odmlčel... Skóre se po pár hodinách zastavilo na šesti. Škoda...

24-02-2022 18:53
Hluboce se omlouvám Ukrajinské armádě, že jsem si chvíli myslel, že se vydrží bránit jenom půl dne

24-02-2022 18:22
https://twitter.co
m/EmineDzheppar/st
atus/1496888768351
334401?cxt=HHwWgsD
Tne2ZgsYpAAAA

29,451,084 návštěv