Vlastně jsem se k lítání Spita zatím moc nedostal. Na TAW jsem tuhle kliknul na Německé letiště a od tý doby to tvrdí, že tam prostě patřím. Ale k věci. Zkusil jsem teď Spita v rámci polední přestávky. No a testoval jsem, jak lítá. Ne jak rychle a jak honí modré stihačky, ale jak lítá. Zatím jsem se zaměřil na prosté úkony jako vzlet, přistání a vůbec nekomplikované věci. No a já jsem z toho dost nadšenej. Páčto! Páčto to vypadá, že tenhle Spit už má to slibované nové FM. Ono to má směrovku, která se chová jako směrovka. Ona se s tím dá normálně zaletět plochá zatáčka tak, jak by ji člověk očekával. Tedy se s tím hezoučky lítá ve skluzu. Směrovka nepřepere křidélka, jak je to u stodevítek. Roll se tedy nedělá jak v ROFku směrovkou, ale celkem logicky přes křidélka. Přistání se Spitem je jak sedat do peřin. Moc se mi to líbí.
Jsem teď zkoušel offline, jak na Spita. Dávám mu veteran AI, které je, bych řekl, slušný oponent. No a dnes jsem to zkoušel s FW 190 A3. AIčko nepřekvapím. Přiblížit se zezadu mi nedá šanci. Respektive já si nevěřím natolik, abych se vůbec pokusil s ním manévrovat. Takže nezbývá než střílet pod velkým úhlem. Čemuž se ten hajzlík Aičkovej umí taky slušně bránit. Takže vlastně pokaždý jsem ho dostal z čelního útoku. Musím mít převahu výšky, rozhulákám A3 na 400km/h, udělám přemet, na což zareaguje tak, že jde do stoupání na čelňák. Když se to trefí tak akorát, tak mu nezbyde energie na zvednutí čumáku pro výstřel a když ho trefím, je šance na sestřel. Nic lepšího jsem zatím nevymyslel. S Befkem je to jiné, tam lze jít do nějakého toho handrkování i v horizontále, pokud je tedy člověk soudnej a včas toho nechá.
No ale největší rozuzlení je, že jsem ho n-krát z toho čelňáku nějak načechral, ale ne moc (slabá muška, volšový ruce). Ani nekouřil, letěl normálně dál. Hned se otočí a mám ho v zádech a převahu energie potřebuju přetavit do vzdálenosti. Takže FW nechám rozeběhnout z kopce a on se pustí za mnou. A při cca 600km/h mu upadne křídlo. Stalo se mi to teď 4x po sobě. Jednou jsem ho trefil pořádně, že se roznemohl hned a 4x tak nějak. To ulomení křídla po poškození bude asi Spitfajří nemoc. Zkuste to online ať už na té či oné straně. Vypadá to, že po poškození by člověk neměl riskovat moc tahat za páku a lítat moc rychle. Podobně pokud je člověk v souboji proti Spitovi a poškodí ho, mohl by se pokusit o sestřel vlastňákem - natáhnout ho do dajvu.
Peťo přidaj..neboj..myslím, že bylo slíbeno do konce prázdnin..září..tak nějak..kdy by měl byt ten model opraven u všech letadel
No ono to bylo slíbeno dokonce někdy na přelomu červenec - srpen a zatim většinou, když řeknou, tak dodržej, maximálně týden dva spoždění... Jinak on spit bude ve výsledku ještě trochu lepší s tím jak přijdou nové FM i u německých letadel, mám odlítaných několik hodin na Berloga dogfight serveru, jelikož nikde jinde si zatim spita online moc nezalítám, tam je to v zásadě jeden nekonečnej velkej prasomlejn, a ono neni těžký dostat se čemukoliv německýmu na 6, ale pokud němec trochu umí, tak 2x, 3x střihne s vykopnutim směrovky a spit je totálně v prčicích, u spita s novym FM směrovka rollu moc nepomuže, u němců strašně... Jasně, 190 i 109 by měly bejt v rolu lepší, jenže tohle neni rozdíl o parník ale o celou flotilu parníků. Nicméně očekávám, že se sjednocením FM u všech letadel se tohle srovná plus mínus dle předpokladů...
PS: Jinak potvrzuju i z pohledu pilota spita, spit dostane pár zásahů a letí dál, jakmile ale člověk trochu víc přitáhne, velmi snadno přijde o křídlo...
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.