Mapa Provence - Italie 1944 1:1 - Itálie, Francie, Jugoslávie, Sardinie, Korzika, určeno pro SEOW kampaň
textury celkem pěkné, ale města jsou obydlena automatem.
[img]https://i58.servimg.com/u/f58/11/70/85/96/presen11.jpg[/img] is not a valid Image.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
9. září opouští italská flotila přístav La Spezia, v 6:15 se k ní připojují 3 bitevní křižníky a svaz pokračuje v plavbě kolem západního pobřeží Korsiky. Po čerstvém vystoupení Itálie z války, bylo pro italské námořnictvo nemyslitelné předat své lodě angličanům. Němci žádali, aby lodě zůstaly v přístavech, ale ani spojenci neměli tušení o záměrech této mocné bojové síly. V 9:00 se flotila stáčí doleva a zpomaluje na 20 uzlů. V 9:41 svaz poprvé detekuje německý průzkumný letoun, v 10:30 je pozorováno další německé letadlo, je vyhlášen poplach, svaz zvyšuje rychlost na 27 uzlů a pokračuje klikatě vpřed. Flotila žádá o letecké krytí italských stíhaček umístěných na Sardinii, ty však vzlétnou ne k západnímu, ale východnímu pobřeží ostrova! Zde marně hledají nepřítele.
...10:56 je pozorován americký průzkum, některé jednotky spustili z vlastní iniciativy obrannou palbu. 11:00 nařizuje velitel svazu Bergamini palbu zastavit a zakazuje jakoukoliv palbu na spojenecké letouny. 12:45 flotila zatáčí o 45° a míří do Bonifáckého průlivu. Supermarina v tento chaotický den vydává v 14:41 příkaz otočit se o 180° a zamířit do Alžíru. Německý průzkum však toto vše sleduje a průběžně informuje své velení. V 14:51 obdrží operační eskadra KG 100 rozkaz k útoku na flotilu svého nespolehlivého spojence, 12 lehkých bombardérů již stojí v bojové pohotovosti na vzletové dráze a v zápětí vzlétá ze základny v Marseilles-Istres. Nejprve letí v nízkém letu, ale poté vystoupají až do výšky 6500m. Toho dne poprvé nasadí novou zbraň - Fritz X. 15:30 je spatřena německá bojová formace. Bergamini ji však zatím nepovažuje za hrozbu, letouny byly až příliš vysoko pro útok na lodě. Posádky Flaku byly v bojové pohotovosti u svých zbraní, ale Bergamini nechtěl být první kdo vystřelí. V 15:37 překročilo prvních 5 bombardérů úhel 60° potřebný pro odhoz konvenčních bomb a pokračovalo v letu dále. Útok se již zdál velmi nepravděpodobný, o chvilku později již byly letouny téměř nad nimi, asi pod úhlem 80°.
První puma byla odhozena, italové pozorovali světelný předmět s kouřovou stopou, avšak ani nyní palbu nespustili, vyhodnotili to jako signalizační zařízení. První pumy minou a dopadají do 50m od křižníku Evžen Savojský, kolem kterého se zvedají vysoké sloupce vody. Teprve nyní některé jednotky spustí palbu, němci jsou si však vědomi, že italská palba je účinná pouze do výšky 5000m. Jeden Fritz jen těsně mine bitevní loď Italia a poškodí tak její kormidlo, další Fritz dopadá zřejmě do těsné blízkosti zádě bitevní lodi Roma, způsobí jen lehké poškození, hlášen je blíže neurčený výbuch ve strojovně, loď však bez komplikací pokračuje dál. 15:42 Romu zasahuje další řízená puma, stalo se tak mezi věžemi s 90mm děly, proniká všemi palubami i skrz dno a vybuchuje hluboko v moři. Roma zpomalí na 16 uzlů, krátce se rozkymácí, ale brzy nabere stabilitu. O 10 minut později je vypuštěna osudová puma, v tento okamžik se Roma stáčí vlevo, avšak zcela bezmocně, puma prudce akceleruje, nabírá rychlost zvuku, proráží přední palubu a zasahuje muniční sklad hlavní věže B, nastává obrovský výbuch, dělová věž o váze 1600tun je vymrštěna vysoko do vzduchu, stovky mužů okamžitě uhoří, pýcha italského námořnictva se roztrhne na 2 části a během 20minut klesne ke dnu, sebou si bere 1251 mužů a 2 admirály...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.