June 14 2021 22:37:27
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,691
· Nejnovější pilot: Barney
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
GeForce V-sync Fast, nárůst FPS
AJaromir
Více o adaptivním V-sync. Psal jsem to správně. Pokud máš FPS pod obnovovací frekvenci monitoru (běžně 60), tak se V-sync prostě vypne, aby ti nepadly fps na nejbližší nižší synchronní hodnotu (30fps)
http://www.geforc...technology
Výhoda této technologie je, že nedochází ke stutteringu způsobeném skokovým poklesem FPS z 60 na 30.

Ale jinak skutečně Nvidia má novinku Fast-Sync. Ale co jsem se dočetl, tak je na ni nutné mít GPU s arcitekturou PASCAL. Tedy Řada 1000.

Jinak teda není pak lepší mít prostě monitor třeba s kmitočtem 144hz? G-sync funguje tak, že monitor má prostě stejnou obnovovací frekvenci, jako jsou herní fps. Díky tomu dochází k vykreslení všech vygenerovaných snímků bez tearingu a bez stutteringu. Horní hranice je kmitočet monitoru (u mě 144hz a u spodku to je dáno jevem zastarání obrazu, což je asi 24hz)
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 14:17
 
Zifi
Když mám zapnutou V-sync, tak mi jen klesnou FPS (třeba na 50) a to nemám zapnutou adaptivní V-sync
 
AJaromir
Uvědomte si, že hlavním účelem V-sync je zabránit tearingu, ne stutteringu nebo získat 100 fps. Proto vznikají různé variace, které se snaží řešit fps nebo stuttering na úkor občasného tearingu. U V-sync se gpu přizpůsobuje monitoru. Ale u g-sync a freesync je to naopak. Tam se přizpůsobuje monitor gpu. Protože do té doby to šlo jedině pomocí V-sync nebo vícenásobným bufferem, vždy to znamenalo zvednutí zátěže systému.
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 14:27
 
Rumcajs
Jsou v principu dvě dobrá řešení.

1) Nějaká forma adaptivní synchronizace, to je g-sync či freesync a alespoň rozumné FPS. 60 je fakt na spodním okraji "dobrých" řešení.
2) Zvednutí FPS nad mez, kde se tato frekvence dostane mimo lidské vnímání a nějaká forma v-sync.

Při dostatečném FPS pak začne být jedno, která technologie je použita. Odhaduju že při FPS kolem 144 a výš už klidně může být použit třeba ten fast v-sync a nebude to k rozeznání od g-sync. Při 200 by už asi člověk neměl vnímat nic.

Totiž ani adaptivní synchronizace sama o sobě neřeší všechny problémy s zobrazením pohybu. Pokud je FPS hodně kolísavé a nízké, vede to k sice plynuleji ale také k problémům s latencí a poškubáváním. Třeba proto po zkušenosti s g-sync kolem 100FPS se mi nechce jít na 60Hz 4K monitor, i když bych jinak moc rád ty naše simy v 4K viděl.
Non est specifica
 
AJaromir
Jinak teda co čtu o tom fast-sync, tak to vlastně není žádná novinka. Jde vlastně o to, že oproti klasickému V-sync je jinak postavený buffer a pipeline. Hlavní výhodou je zřejmě snížení odezvy mezi joystickem a monitorem.
Nevím, při jaké frekvenci se dostane mimo lidské vnímání. Protože já cítím rozdíl mezi 120 a 144hz. Už nejde tak moc vidět, než že jej spíš jde vnímat. A zkusil jsem i nastavit 60hz na svém 27" 1ms 2k monitoru a to šlo moc poznat Obraz "zastarával". I když hra dávala 60 fps, tak se obraz sekal. Bylo to dost nepříjemné.
Ale ne vždy je asi ten fastsync efektivní. Článek je už postarší, ale výmluvný.
http://gpureport....amp;page=1

Konečtně taky začali vývojáři řešit input lag a frame time. Ono s nástupem VR jim taky nic nezbude. Tam to totiž znamená víc, než FPS.
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 15:47
 
310_cibule
Že já to sem dával... Ještě minulý týden jsem o nějakém Fast-sync neměl ani potuchy a bylo mi líp. Teď zkouším různé kombinaci a nejsem s to se rozhodnout, která mi vyhovuje. Asi přestanu lítat.
Je suis blb.
 
magot
310_cibule napsal:

Že já to sem dával... Ještě minulý týden jsem o nějakém Fast-sync neměl ani potuchy a bylo mi líp. Teď zkouším různé kombinaci a nejsem s to se rozhodnout, která mi vyhovuje. Asi přestanu lítat.

Šklebící se
když se to hejbe okolo 50-60 FPS nějaký syncy, 120hz monitory neřeším ... zapálím si havanu
s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b4/62/f7/b462f7fce0ce2c8d4e4fea7b64015451.jpg
 
AJaromir
Magote, tady nejde o průměrné FPS než spíš o stuttering.
 
magot
hmmm v BOSu to je čistý, ale DCS 1.5 to je pěknej stutter ...
ale jsem tím věčným nastavováním něčeho znechucen stejně jako Cibule Šklebící se
Upravil/a magot dne 22-03-2017 16:43
 
310_cibule
Já nejsem znechucený, ale nešťastný.

Vždy, když z jistím, že se dá něco nastavit jinak, začnu mít pocit, že mi dosavadní konfigurace výrazně snižuje kvalitu života. A ne a ne se toho pocitu zbavit.
Je suis blb.
 
AJaromir
Tak jestli ti konfigurace PC snižuje kvalitu života, tak doporučuji se zbavit IT techniky. Potom má člověk najednou času. Šklebící se
 
LesniHU
Spis bychom meli hledat monitor se stroboskopickym podsvicenim. A vubec, kdyz tu resite input lag, kdo z vas laboroval s prerendered frames/flip queue size?

Scitani milisekund lagu je prima cviceni, ale s realitou souvisi malo. Nejdriv je tu lag mezi stiskem tlacitka a pollingem usb. Pak se to musi procpat driverama do dinputu a do simulacniho vlakna, ktere bezi typicky na 60 fps. Z nej vysledek pak do render vlakna, ktere bezi na fps ktere vidite, se simulacnim naprosto nesynchronizovane. Z nej do driveru graficke karty, vykreslit a obraz prelit do monitoru, a potom nakonec zobrazit. Mezi tim je flip queue a par podobnych vychytavek.

16ms latence nepozna nikdo. To, o cem mluvite, je "o 16ms vice nez...". Jinak samozrejme adaptivni refresh monitoru vitam, dostavame se o krucek ke kvalite zobrazeni, co jsme meli pred dvaceti lety na CRT monitorech. Slava.

EDIT: zvidavy ctenar se muze zamyslet, co uvidi na svem 144Hz monitoru pri 100fps obrazu, kdyz simulacni vlakno vyplivne novy stav sveta jen sedesatkrat za vterinu.
 
Rumcajs
Tohle už jsme taky diskutovali, že celkový zpoždění od vstupu do zobrazení je dlouhé. A že ve skutečnosti je hravě víc než 100ms. Bo se to celé sčítá. Ale ta část, která je ovlivněná FPS, je rozhodně dost podstatnou částí celkové latence. A to zejména pokud spadne k číslům jako je 30. Před časem jsme diskutovali i input lag monitorů či herních televizí. Ale to je celkem jedno, většinu z těch různých zpoždění člověk až tak úplně neovlivní. Tedy ovlivní tak, že si sežene lepší HW za mnohem větší peníz. To FPS je jedna z mála věcí, se kterou se dá trochu laborovat. Nastavením detailů a rozlišení tak, aby to bylo na smysluplné úrovni. Jinak nezbývá, než zabít prasátko a koupit pořádný plnotučný CPU, hezkou grafiku, pořádný monitor, klacík s rychlou elektronikou a nezabít to instalací různých vylepšovacích nesmyslů.

Jo a 16ms je rozhodně ve schopnosti člověka poznat. Člověk to sice neumí odlišit od 20ms nebo 25ms, ale pozná, že tam zpoždění je. Jsem četl o hudebníkovi, kterýho rozhazovalo zpoždění 4ms, který mu nějakou nesrovnalostí posílali do sluchátek.

Jinak jsem žil v domění, že FPS simulace bývá spojené se snímkovou frekvencí GK. Jistě že kdyby frekvence výpočtů stavu virtuálního světa byla konstantně 60, pak by FPS nad 60 nedávalo smysl. By to maximálně tak generovalo identické obrázky s vysokou frekvencí. Což tedy asi není to, co člověk vídá s vysokým FPS. Taky by to stavělo na hlavu existenci monitorů s 120Hz, důraz hráčů stříleček na vysoké FPS i když monitor takové FPS nemá atp.
Non est specifica
 
AJaromir
No, u DCS to mám jinak, ale u ostatních blbin, kde je třeba jen klávesnice a myš, mám speciální urychlené USB sloty pro klávesnici a myš pro zmenšení odezvy. Vím, je to stejně k ničemu, protože ostatní komponenty to prostě vždy zpozdí, ikdyž jsou výkonově na špičce. (např. DDR4) Ale tak snaží se Šklebící se
Ale jinak ještě jedna věc. Mozek si na to zpoždění zvykne. Mozek má totiž taky zpoždění, i když o dost menší, nevím. Šklebící se Šklebící se Šklebící se U některých má vedení naopak nějak dlouhý. Důraz na vysoké FPS je kvůli co nejmenšímu frame time.
 
alfik
Pro dokres: Opakovaně bylo dvakrát zaslepenými pokusy prokázáno (najděte si klidně videa na trubce, i tam je to celkem hitofka Úsměv ), že když budete mít tři kompy, na jednom 30 fps, na druhém 60 a na třetím 144, tak téměř každý člověk dokáže ukázat který je který - a klidně na tom může běžet i WoWko, nemusí to být šturmas nebo střílečka.
Dokonce možná by to člověk poznal i na statickém obrázku, třeba když má na obrazovce toto forum, podle "mžikání" obrazovky. Alespoň já to vidím, na svém monitoriu - a to je u stat. zobrazení nepochybně nejvyšší FPS jaké komp dokáže! Úsměv Mám dva monitory, s rozdílnou technlogií přenosu, a ten starší tedy zobrazuje jinak než ten nový...
Takže, i kdyby byla pravda že "nedokáže rozeznat 16ms", tak prokazatelně člověk dokáže rozeznat např. 100ms od 116ms!
A pro Rumcajse - jako občasný amatérský hudebník potvrzuji, že to je setsakra rozdíl, a naučit se "kašlat na ostatní a hrát podle sebe (kapelníka) a ne podle ostatních" je kumšt.
"Vidím velký špatný. Hodně budeš někde." Jolanda
Navigare necesse est. Vivere non est necesse!
Who dares, wins!
 
AJaromir
A co když má někdo monitor s flicker-free technologií? Já mám navíc k tomu ULMB (Ultra low motion blur) (třeba na mém Dell S2716DG je potvrzena, databáze flicker free monitorů je zde: http://www.tftcen...tabase.htm)
Upravil/a AJaromir dne 23-03-2017 16:32
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

11-06-2021 13:14
nemáš zač, rádo se stalo Úsměv

11-06-2021 10:41
Páni z CSW dik za včerajší polet, moc som si to užil Mrknutí Šklebící se

10-06-2021 20:25
Saldy, tak rychle to bejt nemuselo Úsměv

08-05-2021 09:40
IL2 Stalingrad

08-05-2021 09:39
Mám problém v nastavení bombardování a střelba raket, ze začátku byli značky na odpal raket a bombardování, přestali se objevovat i po potvrzení v nastavení. Dík Bruno

14-04-2021 19:19
sedm nebo osm těch mrch bylo, kroužili jak supy a nikoho si nevšímali ...

14-04-2021 19:14
Jo je to fajn, takové rušno. A ty štuky .. snad na ně taky někdy narazím.

14-04-2021 18:42
Náhodou je to drsné Úsměv úžasný moment byla obří formace štuk včera v noci

14-04-2021 13:06
To je opakovaně, já to viděl, asi se sníží počet befek na Pitomniku.

13-04-2021 21:49
Aktuální mapa (Bridge) je spíš iako masakr modrou pilou :-)

26,255,433 návštěv