March 29 2024 09:51:13
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,743
· Nejnovější pilot: Thehealthreviews23
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Špeciálka - 310. squadrona - Veľké krídlo
Algy
[img]https://t8.pixhost.org/thumbs/1392/37189881_douglas-bader-alexander-hess.jpg[/img] is not a valid Image.


310. squadrona - Veľké krídlo
(Big wing , Bader wing , Duxford wing)



Tak páni, prichádzame s druhou časťou bojového nasadenia 310. československej squadrona počas Bitky o Britániu...


7. september 1940 , 15:45 ...na veľkej stolovej mape operačného centra Fighter Command v Bentley Priory sa v ten deň objavili prvé symboly označujúce nemecké lietadlá nad francúzskym pobrežím. Ako plynuli minúty, nepriateľské lietadlá neustále pribúdali a keď sa krátko po 16 hodine vydali na západ, tvorili obrovský letecký zväz, aký doteraz nad britániu neletel. Z letísk 11. stíhacej skupiny začali štartovať prvé squadrony a 10. a 12. skupina mali vyhlásenú pohotovosť.
Ohromný zväz tvorený 348 bombardérmi He-111 , Do-17 a Ju-88 sprevádzali desiatky stíhacích Messerschmittov Bf-110 a Bf-109. Na zhrozenie všetkých sa však nad pobrežím nerozdelil na menšie skupiny ako tomu bolo vždy doteraz, ale v jednoliatej skupine smerovali ďalej. O ich cieli nemal nikto v operačnom centre pochybnosť. Leteli na Londýn !

Na podnet veliteľa 12. stíhacej skupiny Leighh-Malloryho a s nadšenou podporou S/Ldr Badera, veliteľa 242. squadrony bol 1. septembra sformovaný vyšší taktický útvar "wing"(krídlo). Prvý vytvorený wing, neoficiálne nazývaný Big wing, Duxford wing alebo Bader wing bol sformovaný okolo 242 squadrony (Huricanne) Douglasa Badera. Ďalšími squadronami boli 310. Československá (Huricanne/Duxford) a 19. (Spitfire/Fowlmere). Ideou Malloryho a Badera bol hromadný útok 36 stíhačiek, ktoré mali jediným mohutným úderom rozmetať Nemecké bombardovacie formácie a následne likvidovať jednotlivé lietadlá. Nevýhodou takejto veľkej skupiny bol zdĺhavý štart a značný čas potrebný na sformovanie krídla, vďaka čomu zasahovalo do boja už v jeho priebehu, niekoľkokrát sa vďaka tomu do súboja nedostalo vôbec.
7. septembra zaznel signál na štart v Duxforde krátko pred piatou hodinou popoludní. Huricanny 310. a 242. squadrony štartovali priamo z Duxfordu, z Fowlmere sa v tej istej dobe dvíhali Spitfiry 19. squadrony. Celá zostava zamierila priamo nad Londýn, dve squadrony Huricannov vpredu za sebou, kryté squadronou Spitfirov, ktoré leteli zhruba o 1000 metrov vyššie vzadu. Akékoľvek navádzanie nebolo tentoraz nutné - všetky stíhačky RAF mierili nad Londýn.
Baderovo krídlo sa tam dostalo bohužiaľ už vo chvíli, keď tridsiatka Dornierov Do-17 svoj smrtiaci náklad odhodila. 242. squadrona sa vrhla na odlietajúce Dorniere, zatiaľ čo 310-ka sa pomiešala s Nemeckými Bf-110, ktoré leteli Dornierom na pomoc. Veliteľom 310. squadrony bol tentoraz F/Lt Gordon Sinclair, ktorý v klbku bojujúcich lietadiel dokázal dvakrát bezvýsledne vystreliť na dve stodesiatky. Tú tretiu sa mu už podarilo s určitosťou zasiahnuť tak, že sa jej zastavil ľavý motor. Bohužiaľ Sinclairovi už v tom čase došla munícia.
Na tú istú stodesiatku strieľal aj Bohumír Fürst (NN-D) , následne svojho vedúceho stratil. Skôr ako stihol napadnúť odlietajúce Dorniere spozoroval Huricanna prenasledovaného ďalším dvojmotorovým Messerschmittom.Pustil sa za ním a vypálil po ňom dávku približujúc sa z 300 na 100 metrov. Bf-110 z dymiacim ľavým motorom a s očividne poškodeným pravým klesal v kĺzavých zátačkách a snažil sa mieriť nad Francúzsko, čo sa mu však už nepodarilo. Zrútil sa zhruba osem kilometrov od britského pobrežia. Po streľbe na 110-ku sa Fürst približoval k skupine nalietavajúcich Heinkelov 111 od KG-53, chránených stodeviatkami. Jeden z Nemeckých pilotov si pravdepodobne zamenil Huricanne s Messerschmittom, zamával krídlami urobil prekrut a posadil sa 50 metrov pred československého pilota. Taká príležitosť sa neodmieta a Fürst vypálil mohutnú dávku, po ktorej sa Messerschmitt v mohutnej explózii rozpadol a pilot sa len zázrakom zachránil na padáku.
Sgt.Karel Šeda (NN-F) pôvodne nasledoval F/Lt Sinclaira keď mu priamo pred Huricannom preletela Bf-110 mieriaca dole. Okamžite sa na ňu zavesil a z bezprostrednej blízkosti vypálil tri dávky. Obidva motory začali mohune dymiť, ale Šeda už nepozoroval jej dopad, alebo ďalší osud.
P/O Emil Fechtner (NN-M) sa ako jeden z mála dostal k Dornierom a dlhou dávkou zasiahol jedného, z ktorého sa vyvalili oblaky bieleho dymu. Vzápätí sa mu však priamo pred hlavňami zjavila stodesiatka. Po presnej dávke sa nemecké lietadlo vzopälo, stratilo rýchlosť a vývrtkou zmizlo v dyme stúpajúcom z Londýna.
P/O Stanislav Zimprich nasledoval Fechtnera a tak isto on zaútočil na Bf-110, ktoré sa objavili pod ním. Postupne zasiahol dve z nich, pričom jedna odlietala s dymiacim motorom a druhá zmizla v dyme z požiarov, očividne neovládaná.
Sgt.Jozef Koukal , ako tretí člen Fechtnerovho roja tak isto zaútočil na Dorniere, ale bez viditeľného účinku. A hneď nato sa dostal do súboja s všadeprítomnými stodesiatkami. Jednu z nich sa mu podarilo zasiahnuť a pravdepodobne zabiť oboch členov posádky, pretože Messerschmitt padal k zemi ako kameň očividne neriadený. Vtedy spozoroval ďalšiu nalietavajúcu vlnu, tentoraz Heinkelov He-111. Pripojil sa k skupine Huricannov a zamieril k novému cieľu. Vo vzdialenosti asi 300 metrov za Heinklami ho však zasiahol granát neustále páliacej protivzdušnej obrany. Okamžite pred ním explodovala nádrž a lietadlo sa rútilo z oblohy obalené v plameňoch. Koukalovi sa nepodarilo otvoriť kabínu a už sa lúčil zo životom, keď sa vo výške 4000 metrov Huricanne roztrhol v explózii. Pilot bol vymrštený z kabíny, našťastie duchaprítomne neotvoril padák, pretože letecká kombinéza na ňom bola v plameňoch. Skoro tri kilometre padal voľným pádom, kým prúd vzduchu oheň neuhasil a až 300 metrov nad zemou padák otvoril. Bol popálený na 72 % tela a v nemocniciach strávil nasledujúce dva roky. Absolvoval 22. plastických operácií a v máji 1943 sa vrátil k operačnému lietaniu.
P/O Vilém Göth (NN-Y)sa tak isto dostal k stodesiatkam a jednu z nich sa mu podarilo zasiahnuť tak, že kabína sa rozletela na tisíc kusov a stodesiatka sa strmhlav zrútila na zem vyznačujúc svoj pád hustým olejnatým dymom. Vo chvíli keď sledoval jej osud zasiahla jeho lietadlo dávka ďalšej nemeckej stíhačky. Našťastie mu nebola osudná a stodesiatka neopatrne zasiahnutý Huricanne predletela. Göth najprv umlčal zadného strelca a vzápätí ju poslal k zemi v plameňoch. Huricanne mal však prestrelenú chladiacu nádrž a s bielym glykolovým dymom za chvostom a s vysadzujúcim motorom nakoniec núdzovo pristál na brucho.
P/O Svatopluk Janouch (NN-E) sa dostal za ďalšiu stodesiatku a zasiahol ju spolu piatimi dávkami od 400 až do 50 metrov. Obidva motory chrlili dym, keď sa k streľbe dostal aj Sgt. Miroslav Jiroudek . Obaja členovia posádky sa snažili zachrániť na padákoch, tie sa im však pre malú výšku už neotvorili.
F/O John Boulton sa tak isto dostal k streľbe na Bf-110, potom však spozoroval skupinu nechránených He-111. Na jeden z nich podnikol dva útoky zozadu, Heinkel dymiaci z jedného motora sa naklonil na stranu a neustále klesajúc nakoniec dopadol do prielivu neďaleko Goodwin Sands.
Pilotom 310. Československej squadrony bolo v tomto boji priznaných 6 zostrelov ( 4xBf-110, 1xBf-109, 1xHe-111) , tri lietadlá boli priznané ako pravdepodobne zostrelené a štyri ako poškodené.
Okrem Čechoslovákov od 310-tej sa v tom istom boji podarilo skórovať aj ďalšiemu Československému pilotovi. P/O František Doležal letel v ten deň v zostave 19. squadrony sedlajúc Spitfire Mk I. (QV-I) .
Po streľbe na dve či tri stodesiatky bez viditeľného účinku sa už nad morom (S od Margate) dostal za Bf-110 prenasledujúcei iný Spitfire. Skrátil mu zátačku a zasiahol ho ničivou dávkou, po ktorej lietadlo padlo do vývrtky, ktorú zastavila až morská hladina. Chvíľu na to zaútočil na trojčlenný roj He-111 vracajúci sa za kanál. Jeden z nich sa po jeho dávke odpútal a s dymiacim pravým motorom klesal k Belgickému pobrežiu. Doležal už však bol bez munície preto musel točiť domov. Potvrdeným zostrelom Bf-110 sa stal prvým Československým pilotom, ktorý dosiahol víťazstvo na tejto slávnej stíhačke.


TERMÍN AKCIE : sobota 4. marec 2017 21:00



Špeciálka se bude letieť ne serveri Letky OREL 185.91.117.32 :21018
heslo: BigWing
TS Letka OREL 185.91.117.32 :9987
heslo War_2013_22
verzia hry Il-2 Sturmovik 1946 HSFX 7.03 + Mod Pack
JSGME History mod, Hakenkreuz enabler, Effects low



MODPACK : https://www.dropb...l.rar?dl=0



ČERVENÝ : Vlákno pre červených bude vytvorené na fóre No. 310 & 311 Czechoslovak (Virtual) Squadron RAF

310.squadrona (Duxford) Hurricane Mk I.

1. 310_Pip
2. 310_Majkl
3. 310_Janor
4. 310_Luky
5. 311_Vont
6. 310_Snakes - 50%
7. 310_JD - 50%
8. 311_Mart
9. 310_Franta
10.Kmona
11. ...
12. ...


242. squadrona (Duxford) Hurricane Mk I.

1. veikso
2. olda maly
3. CSAF_Mar117117
4. CSAF_Vachtar
5. CSAF_Faintingh
6. CSAF_Fellyn
7. CSAF_Pauliuk
8. Triduby_Luky
9. ....
10. ...
11. ...
12. ...


19. squadrona (Debden) Spitfire I.a - 7x

1. 606_Tclaw
2. 606_JuLB
3. 606_Druindin
4. 606_Ramon
5. 606_Dzori
6. 606_Demon
7. 606_Tempik

Spitfire I.b - 2x

8. ZVP_ALEX
9. ZVP_OZZY

MODRÝ : Vlákno pre modrých bude vytvorené na fóre Letky OREL
Tí ktorí sa budú hlásiť do modrého vlákna musia požiadať pod nickom ktorý majú na Orloch !!!

JG 3 (Audembert) Bf-109E-3

1. OREL_Erichos
2. OREL_Kolibrik
3. OREL_Ninos
4. OREL_Franta

JG-3 (Audembert) Bf-109E-4

1. SR_Voodoo
2. SR_Judas


ZG-2 (Dunkerque) Bf-110 C-7 , Bf-110 D-3

1. Letka_13/Algy
2. Letka_13/Kukulo
3. Letka_13/Vladis
4. Letka_13/Indy
5. Letka_13/Colonel
6. Letka_13/Robo
7. Pepi
8. otto
9. III./JG1_gunman
10.
11. ...
12. ...

KG-2 (St.Omer) Do-17 Z-2
KG-53 (St.Omer) He-111

1. TozziFan
2. batoh 50%
3 magot
4. Voyk
5. sr-warrior
Upravil/a Algy dne 03-03-2017 12:12
Letka_13/Algy

www.letka13.sk
 
www.letka13.sk
otto
Hlásim sa k modrej strane (predbežne k bf 110-nám). Potom ja mávam problémy pripojiť sa na server a mám dva spôsoby ako ich vyriešiť: 1. pripojiť sa medzi prvými (keď sa už pripojím nebol ešte žiaden problém) 2. v ILsetup prepnuť jednu kompresiu (ale tá mi kompletne zníži kvalitu takže je nechcem použiť IBA V NUTNOSTI)

(a texcompress v conf mám na 2)
Upravil/a otto dne 13-02-2017 00:32
 
veikso
Kamkoliv, když to bude v Hurricanu.
 
606_Tclaw
K červeným prosím... Mrknutí
 
311_Mart
K našim prosím Úsměv
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
606_JuLB
K RAF prosím.
i.ibb.co/DRFjqCp/JulB.png
 
606_Druindin
tož mě tam teda taky někde lópněte (k čebrenejm)
 
606_Sparrowhawk
to zrovna začínají jarní prázdniny a budu mít povinnosti jinde...
nešlo by to o týden dřív, nebo o dva později?
předpokládám, že nešlo Smutný
 
Algy
606_Sparrowhawk napsal:

to zrovna začínají jarní prázdniny a budu mít povinnosti jinde...
nešlo by to o týden dřív, nebo o dva později?
předpokládám, že nešlo Smutný


Zamračený Smutný
Letka_13/Algy

www.letka13.sk
 
www.letka13.sk
606_Ramon
taky prosím k červeným
 
magot
pls jeden plombardér KG53
 
Voyk
magot napsal:

pls jeden plombardér KG53


A já bych chtěl ten druhý, díky
 
606_Dzori
Hlásím se do Spita.
 
CSW_606_Demon
Já chci taky do spitááá :-)
i.ibb.co/jw9b7cz/Demon.png
 
606_Temp
Taky spit k 19. sqn prosím
 
http://no606.ic.cz/
CSAF_Faintingh
hodil som to k nám na fórum, uvidím či sa zídeme
 
olda Olde maly
Tak předběžně k Hurikům.
 
CSAF_Faintingh
Predbežne 4 242sqn hurricany pre CSAF

CSAF_Mar117117
CSAF_Vachtar
CSAF_Faintingh
CSAF_Fellyn
 
otto
Poprosím napísať k môjmu menu 50% lebo máme v ten deň oslavu, ale je tam šanca že stihnem prísť domov. Ak tak by som zavolal Kukulovy.
 
ZVP_ALEX
Zdar 1x Spitfire I.b pro mě a 1xSpitfire I.b pro ZVP_OZZY DíkyMrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

29-01-2024 12:29
Phantom bolševické promo Úsměv https://youtu.be/.
..

05-01-2024 17:45
Z 2:5 na 8:5.... zázrak

21-12-2023 16:25
Já jsem rád, že BMW potvrdilo, že moje letitá motorka si s tím poradí a nemusím to řešit :-)

21-12-2023 15:59
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.

34,601,328 návštěv